Tovább él a szofisztikált vásárlók Mercedese

A legendás SL szériának nincs vége, a Mercedes-AMG új roadstere jövőre érkezik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két másik nyitott tetős Mercedes árán ugyan, de megmarad az SL széria, motorsportos gyökereihez hűen pedig csak AMG kivitelben érkezik.

Hiába adnak óriási összegeket a sirályszárnyas, első generációs Mercedes SL modellekért, a jelenlegi generáció nem fogy úgy, ahogy kéne. Nem kapott kellő figyelmet a modell az utóbbi években, sem a Mercedestől, ennek következtében pedig a vásárlóktól sem. Pedig egy igazi legenda lehetne belőle, a név már a Porsche 911-esétől is régebb óta van szinte folyamatos használatban. Valamiért azonban mégsem tekint a vásárlóközönség az aktuális SL-re úgy, mint a 66 évvel ezelőtt bemutatott első példány leszármazottjára, talán a motorsportos gyökerektől való eltávolodás, és valószínűleg a megfelelő marketing hiányának eredményeként. A mai autópiac sajnos nem kedvez a kabrióknak és a roadstereknek, a Mercedesnek pedig nem kevesebb, mint 6 modellje van ebben a szegmensben. A cég úgy döntött, csökkenti kínálatát, és tekintve az SL név ikonikusságát, a fiatalabb SLC (korábban SLK) és S-osztály kupé és kabrió (korábban CL) megszüntetését határozták el. A kis roadsterek kategóriája nem túl profitábilis, a BMW is csak a Toyotával közösen fejlesztve tudta megújítani a Z4-et, a nagyobb nyitott tetős autók piacán pedig őszintén szólva eddig is kissé érthetetlen volt, miért létezett párhuzamosan az SL és az S-osztály kupé/kabrió. Azzal lehetne magyarázni persze, hogy az S-osztály négyüléses, kabriója puhatetős, míg az SL a roadsteres hagyományokhoz hűen kétüléses, teteje pedig kemény. Ilyen apró különbségek azonban nem indokolják két teljesen különböző modell kifejlesztését, így a következő S-osztállyal nem újul meg a kétajtós változat, de az új SL-nél is minden költségcsökkentésre szükség lesz.
Hirdetés
Ez nem egy külső partner bevonását jelenti, hiszen a Mercedes házon belül, az AMG-től kér segítséget. Az új autó csak sportkivitelben lesz elérhető, azaz Mercedes-AMG SL lesz a jelölése, az affalterbachiaknak ez lesz a harmadik, teljesen saját fejlesztésű modelljük. Csak roadster kivitelben lesz kapható, a képek alapján úgy tűnik, az olcsóbb, puhatetős megoldást választották, illetve az AMG GT platformjára fog épülni, ezáltal is spórolva a fejlesztés költségein. SL 65 sajnos nem lesz, a V12-es erőforrásnak a tömeggyártó márkáknál leáldozott, visszatérhet viszont a ritka SL 73, bár itt akkumulátor segítségével termelődne az óriási teljesítmény. Ahogy az AMG GT négyajtós változatánál, úgy az SL-nél is több erőforrás érkezhet, azaz a sorhatos és a V8-as, amint az a - már utcákon is futó - tesztpéldányok különböző kipufogóvégeiből is látszik. Egyelőre erősen álcázottak a prototípusok, és az sem biztos, hogy a végleges karosszéria lapul az álarc mögött, de ha mégis, akkor roadsteresen hosszú frontrészre, a mai Mercedesekre hasonlító első, illetve az AMG GT-re hasonlító hátsó fényszóróra számíthatunk. A vállalat tehát igyekszik visszatérni a modell versenysport-történelméhez, miközben az S-osztály kabrió helyén keletkező űrt is szeretné valamelyest betölteni. Felmerül ugyanakkor a kérdés, lesz-e létjogosultsága a kocsinak az AMG GT C és a GT R Roadster mellett. Az SL-t manapság főleg luxus grand tourerként vásárolják, amire eddig ott volt az S-osztály kabrió - mostantól a versenyautózás irányába terelődik a modell, de erre is létezik a már említett két házon belüli "konkurens". A stuttgartiaknak tehát valami különlegeset kell letenniük majd az asztalra, ha sikert szeretnének elérni az új SL-lel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?