Tovább erősödhet a Volkswagen up!

Jöhet a Volkswagen up! GTI - az Abarth 595 és az Opel Adam S ellen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén tavasszal megújult, egyebek mellett a korábbiaknál erősebb turbós benzinmotort kapott a Volkswagen up!, most pedig úgy hírlik, hogy GTI is jöhet belőle.


Bár nálunk marginális szereplő - nem csak a Volkswagen up!, tulajdonképp az egész miniautó-szegmens - fontos, hogy az eredetileg csakis 1,0 literes és háromhengeres szívó benzinmotorokkal (60 és 75 LE) kínált Volkswagen up! idén tavasszal nem csak optikai frissítést, hanem 90 lóerős turbós 1,0 literes motort is kapott. Utóbbival már kereken 10 másodperc alatt 100 km/órára ér, ami már elég korrekt érték. Városi autózáshoz amúgy már az alapverzió is megfelelő, de az ikertestvér Skoda Citigo 75 lóerősével Horvátországot megjárni sem volt kunszt.
Hirdetés

A brit Autocar szerint azonban hamarosan GTI is jön az up!-ból, az immár az Audi A3-ban és a Volkswagen Golfban vagy a Skoda Octaviában is elérhető 115 lóerős 1.0 TSI-vel, 200 Nm nyomatékkal, amivel az alig 1 tonnás miniautó 8 másodperc körüli 0-100 km/órás sprintre lenne képes az Autocar becslése alapján. Ha lesz ilyen modell, akkor nyilván sportosabb lökhárítókat, alacsonyabb hasmagasságot adó sportfutóművet és utastéri átalakításokat is kap majd, hogy a vevőkért vívott harcban az Abarth 595, meg persze az Opel Adam S ellen is versenyezhessen. Utóbbiak a maguk 140, illetve 150 lóerős 1.4-es turbómotorjával izmosabbak ugyan, menetdinamikában viszont a képzelt up! GTI szintjén járnak, s a nem szerény német piacon bizonyára jó eséllyel mérkőzne a VW minije is.
Az up! GTI alapáron hatfokozatú manuális, felárért pedig 7 fokozatú DSG (dupla kuplungos) automata váltót adhatna. Az elképzelések szerint 3 és 5 ajtós karosszériával is készülne, 16 colos alufelnikkel és 205/40-es abroncsokkal. Miként 40 évvel ezelőtt a Golf GTI is, megfizethető sportos modell lehetne. Ugyanis nem csupán teljesítményével, hanem árával is az Abarth 595 alá menne - a britek mintegy 6 millió forintosnak képzelt alapárával a hazai piacon persze végképp esélytelen modell lenne, hiszen az Adam S például 5 millióról startol.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?