Tovább fájdítja a szívünket a MINI: ilyen lenne a villanykabrió

A MINI Cooper SE Cabrio tökéletesen illeszkedne a kínálatba, mégsem kerül gyártásba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amerikában mutatkozik be a MINI Cooper SE Cabrio, ami nemcsak a brit márka kínálatában, de a teljes piacon hiánypótló lenne, ha végre sorozatgyártásba kerülne.

Az elektromos autózás alapvető célja a környezetvédelem lenne, de egyáltalán nem elhanyagolható az azonnal elérhető összes nyomaték által garantált remek vezetési élmény sem. Ehhez képest idáig több SUV és szedán mutatkozott már be a zéró emissziós modellek között, sőt, már a haszongépjárművek körében is kezdenek elterjedni, a sportautók, különösképpen pedig a kabriók viszont még mindig kimaradtak az alternatív meghajtásból. Nyilván a kabriók piaca eleve nagyon szűk, de sok fejlesztési költség megspórolható lenne egy olyan modell esetében, ami külön-külön már kínál nyitott tetős és villanyhajtású változatot. A MINI Cooper történetesen pont ilyen, éppen ezért érthetetlen, miért nem kötik össze az SE modellt a Cabrióval. Most még meg is mutatta a márka, hogy egyébként valóban képesek lennének rá, egyetlen darabban ugyanis elkészítették a MINI Cooper SE Cabriót. Nem koncepció, nem is csak egy digitális rajz: egyszerűen beépítették az SE hajtásláncát és erőforrását egy S Cabrióba. Nem tűnik bonyolultnak, de mégis, a márka megerősítette, hogy ez a modell ebben a formában nem kerül gyártásba. Igazán kár ez amiatt is, mert a MINI gokartos vezetési élménye mind villanyhajtással, mind nyitott tetővel kifejezetten izgalmas, egy elektromos kabriót tehát pont tőlük látnánk szívesen. Jelenleg egyébként is csak a Fiat kínál zéró emissziós kabriót az 500e személyében, így még csak nagy versenyre sem kéne számítania a MINI-nek, viszont egy új piaci szegmens egyik első belépői lehetnének.
Hirdetés
A MINI Cooper SE Cabrio pont azt tudja, mint amit a két donormodell külön-külön. Karosszériája teljesen megegyezik a nyitott tetős Cooperével, miközben a villanymotor, az akkumulátor és a hajtáslánc ugyanaz, mint az SE-ben. WLTP szerint 230 km-t tud megtenni, ami éppenséggel nem túl sok, de egy városi vagy város körüli élményautózáshoz éppen elegendő. Elég kismérteű a villanymotor, és azt is úgy építették be, hogy az első és hátsó tengely között ideális legyen a tömegeloszlás. A 100 km/h-s sprint 7,7 másodpercig tart. A vászontető a teljesen nyitott és teljesen zárt álláson kívül egy harmadik opciót is kínál, félig felhajtott állapotában nyitott napfénytetőként funkcionál, ráadásul 30 km/h-ig mozgatható a szerkezet (a két végállás közti utat 18 másodperc alatt teszi meg).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?