Továbbra is a Suzuki uralja a hazai újautó-eladásokat

A Magyar Suzuki Zrt. 1953,3 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2018-as évet

A Magyar Suzuki 171 885 járművet adott el 123 országban 2018-ban, ennek 95 százaléka Esztergomban készült, a vállalat harmadik legnagyobb gyártókapacitású üzemében, amely a cég egyetlen európai gyáregysége is egyben.


Lényegében elég körülnézni egy forgalmas utcán és szinte biztos, hogy megpillantunk egy Suzuki Vitarát, amely piacvezető hazánkban. Ám az S-Cross sem szégyenkezhet hiszen szintén dobogós helyezett. Többek között nekik köszönhető, hogy tavaly 27 százalékkal több új Suzuki személyautót regisztráltak itthon, mint 2017-ben. Előbbiből 11 127 darabot adtak el 2018-ban (míg egy évvel korábban 8787-et), utóbbiból pedig 4982 darabot.
Azonban a folyamatosan növekvő kereslet ellenére csekély mértékben visszaesett az esztergomi gyártás 2018-ban. Ezt az Európai Uniós emissziós átállás számlájára lehet írni. Így 2018-ban 50 450 S-Cross gördült le a gyártósorról, a 2017-es 55 675-tel szemben. Ugyanakkor Vitarából közel azonos mennyiséget gyártottak, ami a számok nyelvén 121 030 darabot jelent a 2017-es évben, és 121 089 darabot 2018-ban.
Hirdetés
A Magyar Suzuki Zrt. 2018-as nettó hazai eladásokból származó jövedelmének – 280 474 703 euró – 65 százaléka (183 607 134 euró) az Esztergomban gyártott autókból származik. A vállalat nettó hazai árbevétele 18,6 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest. A vállalat bevételeinek 96 százaléka pedig Esztergomban gyártott járművekből származik. A tavaly legyártott járművek 87 százalékát exportálták a korábbi 92 százalékhoz képest, ami a magyar piac erősödését mutatja. A növekedést látva pedig 185 000 járművet terveznek gyártani 2019 végéig az eredetileg tervezett 179 000-es célszám helyett.
Persze a Suzuki emblémát nem csak autókon fedezhetjük fel. A hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 367 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon, míg összesen 1484 hajómotort exportált 2018-ban a divízió. Emellett a motoros üzletág immár harmadik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában. Az idei évet tekintve az S-Cross jobban szerepelt az újautó eladásokban idén februárban és májusban. Ebből a típusból 3793 darabot értékesítettek, míg Vitarából 3649 darabot az év első öt hónapjában. Ugyanakkor mindkettő továbbra is az élen áll a saját kategóriájában. Összesen pedig 9075 új Suzukit helyeztek forgalomba a 2019. január-május időszakban az importált modellekkel együtt. Így a vállalat a megnövekedett 14,9%-os piaci részesedéssel tovább tudta erősíteni pozícióját a magyar autópiacon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2019.06.25. at 21:55
      Permalink

      Tekintve, hogy műszakilag a Vitara egy megemelt Swift, ez nem meglepő.
      Ugyanaz a két jármű kapcsolata, mint a VW Polo – VW T-Cross, Hyundai i20 – Hyundai Kona vagy a Peugeot 208 – Peugeot 2008 között. Olcsón fejlesztettek egy másnak látszó karosszéria présszerszámot meg raktak alá szekérre való futóművet. Ez ma a dollármilliókat érő autóipari innováció.

  • 2019.06.26. at 07:37
    Permalink

    Nézzétek meg a citroen cactusbol mennyit adnak el ,pedig a kategória hasonló.Láss csodát nem kell senkinek mert műszakilag és megbízhatóságban egy kupac szar.A vitarát meg úgy viszik mint a cukrot. /biztos ennyi hülye van az országba/

    • 2019.06.26. at 11:48
      Permalink

      Inkább azért, mert a Citroen bután mérte fel a piacot és a fiataloknak akar apellálni komfortos autókkal (rohadtul nem érdekli őket a kényelem), miközben az átlagos új autó vásárló életkora messze meghaladja az 50 évet, SUV-oknál meg még magasabb. Vitarát és S-Crosst is főleg idős emberek vásárolnak. A konzervatívabb Peugeot és Opel típusokból sokkal többet adnak el, mint Suzukikból, pedig a motorháztető alatt ugyanaz, mint a Citrom.

Vélemény, hozzászólás?