Toyotából épült Bigfoot Monster truck? Éljen Amerika!

Bigfoot pickuppá építette át Toyotáját egy tulajdonos a koronavírus miatti otthonlét során

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amikor a Toyota FJ Cruiser bemutatkozott az észak-amerikai piacon, a siker ellenére egyesek szerint több lehetőség is lett volna benne, mint amennyit a gyári opciók kínáltak. Nem meglepő tehát, hogy volt, aki önmegvalósításba kezdett. Íme az eredmény.

A 2006-tól gyártott Toyota FJ Cruiser korának egyik legeredetibb konstrukciója volt: egy célszerűtlen, de annál játékosabb karosszéria és egy milliószor bizonyított, robusztus mechanika párosítása. A tesztelők szerint létezése teljesen ellent mondott a józan észnek, bevezetésére sem a hely, sem az idő nem volt megfelelő. Ez azonban nem izgatta azokat, akik mindezek ellenére rajongtak az imádnivaló óriásért. Jól sejtetitek, ezt a terepjárót elsősorban az Egyesült Államok lakóinak szánták, közülük is leginkább akiknek sosem lehet elég sem pohártartóból, sem hasmagasságból.
Hirdetés
Jelen sztori főszereplői 2018 márciusában találkoztak először, ekkor vette ugyanis Eric Lively az FJ Cruiserét, többé-kevésbé gyári állapotában. Ez mindössze néhány héten át maradt így, pár kisebb módosítás után a tulajt elragadta a "csak még egy kicsit" mókuskerék, aminek hála elkezdődött a csoda. A kocsi emelt futóművet, nagyobb kerekeket, tovább módosított felfüggesztést, még nagyobb kerekeket, emiatt levágott lökhárítókat, új lámpatesteket, majd még nagyobb kerekeket kapott. Még mielőtt bárki kókányolásnak bélyegezné a történteket, Eric másodállásban terepjáró-alkatrészek és tartozékok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik, a Toyota tehát egyfajta mozgó tesztpad szerepét is betöltötte a hobbicél mellett. Ekkor viszont jött a koronavírus, és Amerika is házi karanténba vonult. Mindez lehetőséget teremtett arra az átalakításra, amit Eric már régóta fontolgatott. Eric és barátai súlycsökkentés céljából rendszeresen szerelték le az oldalajtókat és a csomagtérajtót a sziklatúrák előtt; a három nyílászáró együtt ugyanis mintegy 115 kilogrammal csökkentette az FJ Cruiser tömegét, ami már jelentős kezelhetőségbeli előnyt jelentett a terepezéskor. Eric azonban ennél is többre vágyott, ezért a kisfexszel a nem létező B-oszlopig levágta a tetőt, az FJ Cruisernek ugyanis nincs is B-oszlopa. Az első oldalajtók a hátrafelé nyíló hátsó ajtókhoz rögzülnek. Ezeket lehegesztve és kiegészítve el is készült a hőn áhított oszlop és a szükséges merevítés is. Eric saját maga gyártotta le a hátsó szélvédő keretét, amelynek sarkaiba is ablakokat tervezett, így még az FJ Cruiser hatalmas holtterét is kiküszöbölte. A nyílásokba kiemelhető plexilapok kerülnek majd, a tömegcsökkentés jegyében.
Hirdetés
Kétségkívül rengeteg munka vár még Ericre, de az Instagram fotói alapján már készül a hátfal és a plató is a kocsira. Ti hogyan folytatnátok a munkát a homokszínű monstrumon? Szerintetek megérte az átalakítás? Eric szerint biztosan, ugyanis már félkész állapotban is rengeteg örömét leli benne a sziklás terepen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?