Az Eneos és a Toyota közös tesztprogramja egy Priusszal és egy GR86 sportkocsival kezdÅ‘dött meg. EgyelÅ‘re óvatos kezdÅ‘lépést tettek a szén-dioxidból és megújuló energiával előállÃtott hidrogénbÅ‘l előállÃtott e-fuel felhasználásának irányába: a tesztautók tankjába egyelÅ‘re 90% hagyományos benzin mellé, 10%-ban keverték az anyagot, és a Toyota tesztpályáján Ãgy végezték az elsÅ‘ próbákat.
A tesztelÅ‘k arról számoltak be, hogy nincs érezhetÅ‘ különbség a tisztán benzinnel tankolt autókhoz képest, de ez nem is meglepÅ‘: az e-fuel kémiai szempontból megegyezik a benzinnel, csak az előállÃtás módja tér el. Mivel a műbenzin megújuló energiával, a levegÅ‘be eresztett szén-dioxidból készül, az elégetése nem jár többlet szén-dioxid-terheléssel.
Az Eneos egyébként azt tervezi, hogy elÅ‘ször egyfajta keverékkel csökkentené a levegÅ‘ szén-dioxid-terhelését, amely benzinbÅ‘l, bioüzemanyagból és e-fuelbÅ‘l állna, mielÅ‘tt, 2030 körül tömegesen kezdené előállÃtani és forgalmazni a szintetikus üzemanyagot.