Trendforduló? Februárban a hazai autópiac is esett

Csökken az autópiac, de a Toyota tartja magát, ők a piacvezetők

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Márkaszinten tavaly is világelső volt a Toyota, a hazai piacon azonban szokatlan, hogy ők adják el a legtöbb autót, márpedig ez immár két hónapja így van.


Tavaly világszinten már csökkent az autópiac volumene, hazánkban azonban még nőni tudott. Idén februárban ugyanakkor már a hazai autópiacon is mínuszok láthatók - ha nem is óriásiak. A személyautó-eladások februárban 1,3%-kal maradtak el az egy évvel korábbitól, a kiszhaszonjárműveknél már 11,4%-os mínusz látható.
Hirdetés

Forgalomba helyezett járművek Magyarországon 2020 februárjában (Forrás: DATAHOUSE)
20202019Különbség (%)
Személygépkocsi11 07811 229-1,3%
Kishaszonjármű17882001-11,4%
Busz3617111,8%
Nagyhaszonjármű386442-12,7%
Motorkerékpár253257-1,6%
Összesen13 54113 946-2,9%
Éves szinten már nem ilyen rossz a helyzet, igaz a kishaszonjármű-piac visszaesése az egész piacot lefelé húzza, az pedig gazdaságilag nem jó jel, hogy épp a termelőeszközökből vásároltak kevesebbet. Igaz, az év első két hónapja után sem lehet még túlzott következtetéseket levonni.
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon 2020 (eddigi év) (Forrás: DATAHOUSE)
20202019Különbség (%)
Személygépkocsi21 19220 9451,2%
Kishaszonjármű35664008-11%
Busz19624716,7%
Nagyhaszonjármű641794-19,3%
Motorkerékpár364366-0,5%
Összesen25 95925 771-0,7%
A márkák versenyét februárban is az EU CO2 kvótáját leginkább közelítő Toyota nyerte, a modellek között azonban jól látható, hogy a piacot egy támogatás, méghozzá a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása fűti, februrárban a piac legolcsóbb (és legnépszerűbb) hétüléseséből, a Dacia Lodgyból fogyott, illetve kapott rendszámot a legtöbb. A második helyen ott a Skoda Octavia, a harmadikon a Toyota Corolla. A hónap meglepetése, hogy a Ford Puma úgy tudott beférni a top10-be, hogy hazai rendszámos autót még nem láttunk belőle.
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2020. február (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Toyota11371.Dacia Lodgy477
2.Ford10562.Skoda Octavia455
3.Volkswagen10323.Toyota Corolla388
4.Skoda9354.Fiat 500354
5.Dacia9325.Suzuki Vitara329
6.Suzuki7106.Fiat 500277
7.Opel5977.Ford Tourneo Custom292
8.Kia5858.Ford Puma278
9.Fiat5249.Toyota Yaris274
10.Renault38010.Suzuki SX4 S-Cross237
A Corolla éves szinten már a legnépszerűbb, követője a Dacia Lodgy és a februárban is a dobogón végzett Skoda Octavia (még a kifutó harmadik generációjával). Jól fogy még a szintén idén búcsúzó Toyota Yaris és az új Renault Clio is. A hétüléseseknél a Ford Tourneo Custom (ami akár 9 személyes is lehet) és az Opel Combo Life az a modell még, ami a top10-be fért, ebbe a körbe idén a szabadidő-autók közül egyedül a tavaly (és azt megelőző években) piacvezető Suzuki Vitara tudott beférni.
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2020 (eddig év) (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Toyota24381.Toyota Corolla844
2.Volkswagen22082.Dacia Lodgy837
3.Dacia17603.Skoda Octavia793
4.Skoda16834.Fiat 500631
5.Ford16695.Toyota Yaris577
6.Fiat11156.Renault Clio523
7.Opel10457.Suzuki Vitara466
8.Suzuki10348.Ford Tourneo Custom461
9.Kia10199.Ford Focus413
10.Renault94910.Opel Combo Life403

Óriási kérdés jelenleg, hogy mit hoz a jövő a gazdaságban és az autópiacon, hiszen az általános piaci visszaesést jelenleg hatványozza a koronavírus miatti bizonytalanság is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.03.03. at 13:34
    Permalink

    Ahogy a cikkíró is említi, ezekből az adatokból a kishaszon- és a nagyhaszonjárművek elég jelentős csökkenése az igazán aggasztó. Ezeknek az eladása ugyanis együtt mozog a gazdaság teljesítményével. Kicsit előre is jelzik a növekedést és a visszaesést is.

    Azt lehetett előre tudni, hogy az előrehozott vásárlások és az emelkedő árak miatt a személyautó eladások ilyen nullás/enyhén csökkenő szinten mozognak, de a haszonjárművek telén nem szerepelt a prognózisokban csökkenés.

    A buszeladást növekedése pedig irreleváns, mert azt a piacot az állami megrendelés mozgatja gyakorlatilag teljes egészében.

Vélemény, hozzászólás?