Túl sokan gyártanak elektromos autót Kínában?

Állami beavatkozással csökkentenék az autógyártók számát Kínában

Az ázsiai országban több száz cég készít villanyautókat, de többségük kicsi és pénzügyileg instabil vállalkozás. Az állam összevonásokkal erősítené a gyártókat.

Kína elektromos autók terén is világelső, itt helyezik forgalomba a legtöbb villanyautót, és az ázsiai országban a legnagyobb a négykerekűek választéka. Az állami támogatás reményében rengeteg új cég kezdett alternatív hajtású járművek gyártásába, ezek közül számos már csődbe is ment, egy jelentős részük pedig a napi túlélésért küzd, amit megelégelt az ország vezetése.
Hirdetés
Jelenleg körülbelül 300 cég állít elő villanyautókat, amit az állam túlzásnak tart. Az elképzelés szerint a kisebb gyártókat összevonnák, esetleg a nagyobb, stabilabb cégekbe beolvasztanák. Így ugyan kevesebb szereplő lenne a szektorban, de azok rentábilisan működnének, és hosszú távon képesek lennének a fennmaradásra. Az országnak a villanyautó-gyártás területén hatalmas kihasználatlan kapacitásai vannak, a jelenlegi üzemekkel is szinte duplázni lehetne a volument, az Ipari és Technológiai Minisztérium szerint az átalakítással a mostani 53%-os mutatót is feljebb lehetne tornászni. A kapacitás jobb kihasználásával elért többletnek már piacot is találtak az ország vezetői. A városokban viszonylag népszerűek a tölthető autók, viszont a vidéki településeken még lehetne növelni az eladott mennyiséget, így a jövőben erre is nagyobb figyelmet fordít az állam.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?