Túldimenzionált utastér a Lexustól

Benézhetünk a Lexus UX tanulmányba, a márka szerint nagyon 3D, már annál is több

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Lexus az új világ szabadidő-autóját reszelgeti, az UX-et már láthattuk kívülről, belülről még brutálisabb, minden nagyon 3D és nagyon vetített.

A Lexus UX tanulmány az NX-nél kisebb modell lenne, valószínűleg lesz is, mert az UX 200 és UX 250 nevet már levédették. Tükrei nincsenek, helyette kamerákat kapott a tanulmány, a sorozatgyártásra nagy valószínűséggel hagyományosakat kap

A Lexus azon dolgozik mostanában, milyen még különlegesebb formában árulhatá szabadidő-autóit – ha például az RX nem lenne még elég extrém – az UX nem csak kívülről, belülről sem evilági. A márka nagyon hangsúlyozza, hogy a vezetés élményét kereső autósokra koncentrálnak, ezért a lehető legtöbb ingert kiváltó belsővel álmodták meg az UX-et. Ez nem kétséges, a márka is örömmel hangsúlyozza, hogy mennyire 3D, bár ha jobban belenézünk, itt már háromnál sokkal több dimenzió is előkerül.

Enyhe kifejezés, hogy túldimenzionált, izgalmas, de pont a kormány hat idegenül, ide már joystick kellene, vagy egy start gomb, aztán repülhet a Mars felé

Hirdetés
Az innovációra való tekintettel a műszeregységet vetített hologram technológiával álmodták meg. A sofőr egy gömbön látja maga előtt a szükséges információkat, a középkonzol vetítője pedig olyan képet ad, hogy azt a pilóta és utasa is egyaránt láthassa és az érintőgombokkal kezelhesse. Nekünk ez már nagyon sok, persze van akinek ez a fajta interaktivitás hiányzik vezetés közben, bár aki a vezetés élményét keresi, az nem Lexust fog választani. Főleg nem egy olyan világban, ahol a legtöbb gyártó arra törekszik, miként tud az autó helyettünk irányítani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:38
    Permalink

    Kicsit ezt nehez megmondani.
    Szemelyes velemenyem az hogy 15 evvel ezeleott A LExusnak volt I-es IS-e meg vetitolencses GS-e. Ahhoz kepest sokat valtoztak belulrol 15 ev alatt.
    A VW szerintem nem valtozott ennyit belulrol dizajnban, funkcioban biztos, de konzervativ maradt a muszerfala.
    A LExus LFA beltre nekem nagyon teccik, de ez a dizajn mar megtalahato az IS-ben is.

  • 2017.10.28. at 01:38
    Permalink

    “Neked valami kenyszered, hogy fel kell emlegetned az Olasz autogyartok valamelyiket…”

    Igen, muszáj néha piszkálni őket, beléjük rúgni, mert nem hozzák azt a szintet, amit ma egy autógyártótól elvár az ember. Ne lepődj meg azon, hogy emiatt sűrű élcelődések, gúnyolódások tárgyaivá válnak. Tudom, tudom, számodra érinthetetlenek, “lelkük van”, ugyebár, meg amúgy is “cuore sportivo” és egyéb nyalánkságok:)

    Annyi eszed nincs, hogy felfogd: a design megítélése szubjektív dolog. Erőltesd már meg magad, a jó ég áldjon meg:)

    Abból a pár modellből is simán el lehetne adni több százezret, ha világszerte kapkodnának utánuk. Jaj, de miket beszélek:)

    A japán piac pont elég jelentőségteljes önmagában is ahhoz, hogy ezzel példálózni lehessen. Ott európai autót alig vesznek, itt meg azért jól fogy a japán verda. Te pedig külön elkezdhetsz aggódni, mi lesz a Fiattal, ha végérvényesen kipukkan az 500-as lufija…

    Dilettantizmusod nem ismer határokat, Intike. Mehetsz Rőzsikével matchboxozni:)

  • 2017.10.28. at 01:38
    Permalink

    Neked valami kenyszered, hogy fel kell emlegetned az Olasz autogyartok valamelyiket, vagy hozzaszolj olyanhoz, ami lathatoan nem erdekel. (Tudom, a trollkodas eltet teged igazan).
    Annyit irtam, hogy ez inkabb ocsmany mint szep, a Toyotanak sosem ment ez igazan. Szep es jo japan az a Honda, a Toyota se nem szep se nem jo. Regi Lexusok (IS, GS, LS) megnyeroek voltak minden szempontbol, ezek az ujak maximum technikailag, a kulso belso dizajn katyvasz, viszont azt jo latni, hogy van meg a Toyota raktaraban a 80-as evek gombjaibol.

    Mellesleg ket (3) modellel nehez lenne tobbet eladni 100e darabnal. A japan peldad pedig erosen santit, hagyok idot gondolkozni az egybites agyaddal.

  • 2017.10.28. at 01:38
    Permalink

    A prototípusok jellemzően egyre gyakrabban kerülnek sorozatgyártásba komolyabb változtatás nélkül. Példák: Juke, C4 Cactus, Toyota C-HR, Lexus NX, több Ssangyong-típus…

    Egyetértek a szerzővel: a kormánykerék nagyon nem illik az összképbe. Hihetetlen, hogy ide jutottunk:)

    Intike: tudom, tudom, a jóízlésű ember mindig, minden körülmények között olasz kocsit választ. De akkor miért okoz nehézséget az Alfának, hogy eladjon legalább 100 000 autót egy évben?:)))

    Egyébként még mindig nagyságrendekkel több japán autó fogy Európában, mint európai a világ 3. legnagyobb gazdaságában, Japánban:)

  • 2017.10.28. at 01:38
    Permalink

    Isten ments, hogy VW legyen belole. Kifejezetten szep autokat gyartott egy idoben a Lexus, aztan jott egy vegtelenul unalmas generacio, amit kompenzalnak ezekkel a tuldizajnolt, ossze-vissza vonalaktol hemzsego autokkal.
    Ertem, hogy koncepcio, de lathatod, hogy minimalis modositassal utcara is kerulnek, lasd NX.

  • 2017.10.28. at 01:38
    Permalink

    Sztem most csak Csalfat probalod meg provokalni, de ez eleg gyenge volt.
    Ez egy koncepcio auto.
    Mire ezek megvalosulnak, soat valtoznak, altalaban.
    Valamerre haladni kell a fejlodessel, nem nezhet ki minden fejlodes olyen izgalmasan mint mondjuk a Golf szeria.

Vélemény, hozzászólás?