Túltolt Navara a Mercedes első pickupja

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták magukat a tanulmányokhoz képest, persze így is a legvillantósabb platós.


Eljött az ideje, hogy a Mercedes megmutassa, Gorden Wagener mit faragott a Nissan Navarából. Az első két tanulmányautó abszolút vállalható volt, persze jó pár részlet túlzó volt még akkor. A sorozatgyártásra viszont jóval puhányabb, kevesebbet mutató lett az X-osztály, persze még így is a legmutatósabb pickup. A fülke adott volt, az orral és a farral kellett kezdenie valamit. Háromféle kivitelben mutatták be, az alap az X-Class Pure, ami végre az első olyan új Mercedes, aminek X-Tominak nem kell nekiugrania, hogy lássuk bakancsosként, hiszen ez a melós kivitel, acélfelnikkel és fényezetlen lökhárítókkal.
Hirdetés

A középső, legélhetőbb felszereltség az X-Class Progressive, viszont az sajnálatos, hogy még ez is halogén izzós fényszórókat kap, csak a következő, krómot nem nélkülöző X-Class Power érkezik LED nappalifényes lámpákkal. Nincs különlegesen durva offroad kivitel, ahogy azt ígérték, csupán egy offroad csomag kérhető hozzájuk, ahol a legfontosabb elem a kétcentis futóműemelés, 202 milliméteres hasmagasságát 222-re növelik. Hátul sem lett túl izgalmas, bár a teljesen lekerekített far az egyenes lámpákkal még a szegmensben is különlegesnek mondható. Nincs nagy mozgástér egy pickupnál, de örültünk volna izgalmasabb megoldásoknak is.

Az X-osztályos Mercedes nem meglepő módon első körben a Navarrából ismert 2,3 literes turbós dízellel érkezik. Az X 220 d 163 lóerős, az X 250 d pedig duplaturbós és 190 lóerős. Összkerékhajtás persze elérhető lesz hozzájuk, de alapból hátul hajtanak és vélhetően a Navarához hasonlóan hátul tekercsrugós felfüggesztéssel szerelik. Később érkezhet a benzines, 165 lóerős X 200 és a V6-os 258 lóerős X 350 d is. Beltere sem annyira mutatós, játszottak persze a formákkal, de a túltolt letisztultság valódi ürességet eredményezett, pláne az egyszerűbb felszereltségeknél. Persze lehet alumínium, vagy akár faberakás is odabent. Hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú automata váltóval szerelik, terhelhetősége pedig megegyezik japán testvérével, tehát 1,1 tonna teherbírás, 3,5 tonna maximum vontatható tömeg, 600 mm-es gázlómélység. Az X-osztály legkorábban novemberben léphet piacra Európában, később globális modellként értékesítik majd például Ausztráliában, Argentínában és Dél-Afrikában is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?