TÜV-Süd hibastatisztika: a Porschék a legkevésbé problémásak

Melyik autóval fogunk legkisebb eséllyel megbukni a műszaki vizsgán? A TÜV szerint Porschéval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes dolog a TÜV megbízhatósági statisztikája, mert csak hibaarányt ír, szervizelésre fordított összegeket nem. Ellenben javulást jelez.


Ezúttal nem megbízhatósági, lerobbanási hibastatisztikát közölt a TÜV-Süd, hanem az általa végzett műszaki vizsgákon feltárt hibák arányáról adott adatokat. Bár az elmúlt évben a közlekedés biztonsága érdekében szigorítottak a vizsgán való megfelelés feltételein, az átlagos hibaarány 1,4%-kal javulni tudott. Így is az autók 23,5%-a bukott meg a vizsgákon - nagy átlag szerint.
Hirdetés

Az érdekesség viszont épp az, hogy melyik márka melyik modellje milyen arányban vérzik el. Ebből persze nem is elsősorban a modellek megbízhatóságára, tartósságára, hanem tulajdonosaik pedánsságára, az autójukkal való törődésre lehet következtetni. Hiszen a megfelelően karbantartott, vizsga előtt átvizsgált autó nem bukna meg a vizsgán.
TÜV-Süd hibastatisztika
3 éves korig
LegjobbakLegrosszabbak
ModellHibaarány (%)ModellHibaarány (%)
Mercedes SLK2,4Ford Mondeo/Galaxy13,1
Audi A62,9Chevrolet Captiva13,1
Mercedes GLK3,6Fiat 50013,4
Porsche 9113,9Chevrolet Spark13,7
BMW Z44Fiat Punto14
Mercedes E4,5Ford Ka14,1
Audi Q54,7Citroën Berlingo II14,3
Audi A3 Cabrio4,9Fiat Panda14,8
Ford Focus III4,9Alfa MiTo15,6
Mercedes C4,9Dacia Logan15,7
5 éves korig
LegjobbakLegrosszabbak
ModellHibaarány (%)ModellHibaarány (%)
Mazda35,4Peugeot 20720,3
Porsche 9116,4Fiat Bravo20,3
Toyota IQ6,5Kia Sorento20,9
Toyota Avensis6,5Citroën C421,4
VW Polo V6,5Fiat Panda21,7
Audi Q57,5Chevrolet Captiva21,9
Mercedes E7,8Hyundai Tucson22,3
VW Golf Plus7,8Chevrolet Matiz25,1
Volvo XC608,1Renault Kangoo25,4
Mercedes GLK8,6Dacia Logan25,5
7 éves korig
LegjobbakLegrosszabbak
ModellHibaarány (%)ModellHibaarány (%)
Porsche 91110,5Citroën Berling28,4
Mazda211,2SEAT Ibiza/Cordoba28,5
VW Golf Plus11,5Peugeot 30728,8
Toyota Auris11,8Chevrolet Matiz28,8
Mercedes C13,1Renault Megane29,3
Toyota Corolla Verso13,1Citroën C529,6
Audi TT13,3Citroën C430
Toyota Yaris13,6Fiat Dobló30,8
Mercedes SLK13,7Renault Kangoo31,9
Honda CR-V14,3Dacia Logan32,8
9 éves korig
LegjobbakLegrosszabbak
ModellHibaarány (%)ModellHibaarány (%)
Porsche 91111,5Renault Twingo34
Toyota Corolla Verso15,6Alfa 14734,3
Toyota RAV416,6Renault Megane34,6
Mazda217,3Ford Galaxy34,7
Ford Fusion17,7VW Sharan35,1
Mercedes SLK17,8Renault Laguna36
Toyota Corolla Verso17,8Renault Kangoo37,1
Toyota Avensis18Kia Sorento37,2
VW Golf Plus18Fiat Dobló37,9
Subaru Forester18,5Fiat Stilo41,1
11 éves korig
LegjobbakLegrosszabbak
ModellHibaarány (%)ModellHibaarány (%)
Porsche 91114,6Renault Clio39,9
Subaru Forester19,3Fiat Dobló40,3
Toyota RAV420,2Renault Kangoo40,4
Toyota Avensis21,1Renault Laguna40,5
Honda Jazz21,2Mini40,7
Toyota Corolla Verso21,8Alfa 14742,1
Mazda222,4Ford Ka42,4
Toyota Yaris23,2Ford Galaxy42,5
Ford Fusion23,4VW Sharan43,6
VW New Beetle24,6Fiat Stilo44,3

A statisztika szerint azonban a német autós sem a pedánsság mintaképe, ahogyan korosodnak a járművek, úgy vérzik el egyre nagyobb részük a műszaki vizsgán, a 10 év feletti korosztályban már vannak olyan modellek, amelyekből csaknem minden másodikat javításra kell küldjenek a biztosok. A legidősebb korosztályban, s 7 éves kortól általánosságban a legkevésbé problémásnak számító Porsche 911 11 éves példányainak is 14,6%-a nem felel meg a vizsgán, s az ott harmadik helyen álló Toyota RAV4-ből is minden ötödik megbukik. Toyota amúgy csakis a legjobbak listáján szerepel, esetében igaz az, hogy még a korosabb autókra jellemző nem mindig tökéletes karbantartással is jól tud szolgálni. A fiatalabb autók közül amúgy még a leginkább problémásak is jobb hibaarányúak, mint a korosak legjobbjai, százalékos arányban azonban komolyabb lemaradást mutatnak, mint az idősebb korosztály sereghajtói.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:38
    Permalink

    Érdekes dolog ez. Nem vagyok biztos benne, de mintha a német műszaki vizsgán nem volna olyan nagy anyagi csőd, ha egy autót “javításra kell küldjenek a biztosok”. Ha jól emlékszem, ilyenkor a tulajnak van néhány hete, hogy kijavítsa (kijavíttassa) a hibákat és utána mehet pótvizsgaféleségre. A vizsga + pótvizsga összesen jóval kevesebbe kerül, mint 2 szimpla (sikeres) vizsga.

    Én sem rettegek nagyon, amikor a műszaki vizsga előtti 2-3000 Ft-os “elővizsgára”viszem az autót. Jobban meggondolva: rettegek én, de nem a 2-3000 Ft elbukásának a lehetőségétől… 🙂
    Elképzelem, hogy a német Dacia tulaj sem készül olyan vehemenciával a vizsgára.

    Mindenesetre valóban érdekes kép az autókról és a tulajokról.

Vélemény, hozzászólás?