Hirdetés

TÜV-Süd hibastatisztika: a Porschék a legkevésbé problémásak

Melyik autóval fogunk legkisebb eséllyel megbukni a műszaki vizsgán? A TÜV szerint Porschéval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes dolog a TÜV megbízhatósági statisztikája, mert csak hibaarányt ír, szervizelésre fordított összegeket nem. Ellenben javulást jelez.

Egy Porsche korosan is dédelgetett autó, ennek köszönhető, hogy 7 éves kortól vele adódik a legkevesebb gond a német műszaki vizsgákon

Ezúttal nem megbízhatósági, lerobbanási hibastatisztikát közölt a TÜV-Süd, hanem az általa végzett műszaki vizsgákon feltárt hibák arányáról adott adatokat. Bár az elmúlt évben a közlekedés biztonsága érdekében szigorítottak a vizsgán való megfelelés feltételein, az átlagos hibaarány 1,4%-kal javulni tudott. Így is az autók 23,5%-a bukott meg a vizsgákon – nagy átlag szerint.

Hirdetés

Az érdekesség viszont épp az, hogy melyik márka melyik modellje milyen arányban vérzik el. Ebből persze nem is elsősorban a modellek megbízhatóságára, tartósságára, hanem tulajdonosaik pedánsságára, az autójukkal való törődésre lehet következtetni. Hiszen a megfelelően karbantartott, vizsga előtt átvizsgált autó nem bukna meg a vizsgán.

TÜV-Süd hibastatisztika
3 éves korig
Legjobbak Legrosszabbak
Modell Hibaarány (%) Modell Hibaarány (%)
Mercedes SLK 2,4 Ford Mondeo/Galaxy 13,1
Audi A6 2,9 Chevrolet Captiva 13,1
Mercedes GLK 3,6 Fiat 500 13,4
Porsche 911 3,9 Chevrolet Spark 13,7
BMW Z4 4 Fiat Punto 14
Mercedes E 4,5 Ford Ka 14,1
Audi Q5 4,7 Citroën Berlingo II 14,3
Audi A3 Cabrio 4,9 Fiat Panda 14,8
Ford Focus III 4,9 Alfa MiTo 15,6
Mercedes C 4,9 Dacia Logan 15,7
5 éves korig
Legjobbak Legrosszabbak
Modell Hibaarány (%) Modell Hibaarány (%)
Mazda3 5,4 Peugeot 207 20,3
Porsche 911 6,4 Fiat Bravo 20,3
Toyota IQ 6,5 Kia Sorento 20,9
Toyota Avensis 6,5 Citroën C4 21,4
VW Polo V 6,5 Fiat Panda 21,7
Audi Q5 7,5 Chevrolet Captiva 21,9
Mercedes E 7,8 Hyundai Tucson 22,3
VW Golf Plus 7,8 Chevrolet Matiz 25,1
Volvo XC60 8,1 Renault Kangoo 25,4
Mercedes GLK 8,6 Dacia Logan 25,5
7 éves korig
Legjobbak Legrosszabbak
Modell Hibaarány (%) Modell Hibaarány (%)
Porsche 911 10,5 Citroën Berling 28,4
Mazda2 11,2 SEAT Ibiza/Cordoba 28,5
VW Golf Plus 11,5 Peugeot 307 28,8
Toyota Auris 11,8 Chevrolet Matiz 28,8
Mercedes C 13,1 Renault Megane 29,3
Toyota Corolla Verso 13,1 Citroën C5 29,6
Audi TT 13,3 Citroën C4 30
Toyota Yaris 13,6 Fiat Dobló 30,8
Mercedes SLK 13,7 Renault Kangoo 31,9
Honda CR-V 14,3 Dacia Logan 32,8
9 éves korig
Legjobbak Legrosszabbak
Modell Hibaarány (%) Modell Hibaarány (%)
Porsche 911 11,5 Renault Twingo 34
Toyota Corolla Verso 15,6 Alfa 147 34,3
Toyota RAV4 16,6 Renault Megane 34,6
Mazda2 17,3 Ford Galaxy 34,7
Ford Fusion 17,7 VW Sharan 35,1
Mercedes SLK 17,8 Renault Laguna 36
Toyota Corolla Verso 17,8 Renault Kangoo 37,1
Toyota Avensis 18 Kia Sorento 37,2
VW Golf Plus 18 Fiat Dobló 37,9
Subaru Forester 18,5 Fiat Stilo 41,1
11 éves korig
Legjobbak Legrosszabbak
Modell Hibaarány (%) Modell Hibaarány (%)
Porsche 911 14,6 Renault Clio 39,9
Subaru Forester 19,3 Fiat Dobló 40,3
Toyota RAV4 20,2 Renault Kangoo 40,4
Toyota Avensis 21,1 Renault Laguna 40,5
Honda Jazz 21,2 Mini 40,7
Toyota Corolla Verso 21,8 Alfa 147 42,1
Mazda2 22,4 Ford Ka 42,4
Toyota Yaris 23,2 Ford Galaxy 42,5
Ford Fusion 23,4 VW Sharan 43,6
VW New Beetle 24,6 Fiat Stilo 44,3

A statisztika szerint azonban a német autós sem a pedánsság mintaképe, ahogyan korosodnak a járművek, úgy vérzik el egyre nagyobb részük a műszaki vizsgán, a 10 év feletti korosztályban már vannak olyan modellek, amelyekből csaknem minden másodikat javításra kell küldjenek a biztosok. A legidősebb korosztályban, s 7 éves kortól általánosságban a legkevésbé problémásnak számító Porsche 911 11 éves példányainak is 14,6%-a nem felel meg a vizsgán, s az ott harmadik helyen álló Toyota RAV4-ből is minden ötödik megbukik. Toyota amúgy csakis a legjobbak listáján szerepel, esetében igaz az, hogy még a korosabb autókra jellemző nem mindig tökéletes karbantartással is jól tud szolgálni. A fiatalabb autók közül amúgy még a leginkább problémásak is jobb hibaarányúak, mint a korosak legjobbjai, százalékos arányban azonban komolyabb lemaradást mutatnak, mint az idősebb korosztály sereghajtói.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:38
    Permalink

    Érdekes dolog ez. Nem vagyok biztos benne, de mintha a német műszaki vizsgán nem volna olyan nagy anyagi csőd, ha egy autót “javításra kell küldjenek a biztosok”. Ha jól emlékszem, ilyenkor a tulajnak van néhány hete, hogy kijavítsa (kijavíttassa) a hibákat és utána mehet pótvizsgaféleségre. A vizsga + pótvizsga összesen jóval kevesebbe kerül, mint 2 szimpla (sikeres) vizsga.

    Én sem rettegek nagyon, amikor a műszaki vizsga előtti 2-3000 Ft-os “elővizsgára”viszem az autót. Jobban meggondolva: rettegek én, de nem a 2-3000 Ft elbukásának a lehetőségétől… 🙂
    Elképzelem, hogy a német Dacia tulaj sem készül olyan vehemenciával a vizsgára.

    Mindenesetre valóban érdekes kép az autókról és a tulajokról.

Vélemény, hozzászólás?