Üdv Európában! Októberben hozzánk is megérkezik az új CR-V

Hétszemélyes és hibrid változatban is jön az új Honda CR-V

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyetlen benzinmotorral debütált Európában a Honda CR-V ötödik generációja, viszont már harmadik üléssorral is rendelhető.

Az amerikai és az európai igények számos ponton eltérnek, ő itt az öreg kontinensnek szánt CR-V

Némi késéssel, de megérkezett Euróbába az új Honda CR-V. Lelkes IndyCar rajongóként több verseny közvetítésében is felfedeztem a világ legkelendőbb szabadidő-autójának legújabb változatát, hiszen a Honda motorjait használó csapatok tagjai rendre megjelentek vele a versenyhelyszíneken. Talán ez is hozzájárult, hogy már türelmetlenül vártam a hazai debütálását, amelyre már nem is kell sokat várni, hiszen októberben találkozhattok vele a márkakereskedésekben. A késedelem oka egyébként csupán annyi, hogy még jobban az európai igényeknek megfelelőre csiszolták az autót, amit a héten Ausztriában már vezethettünk is.

Honda CR-V, ötödik generáció - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4600 2117 1679 (AWD: 1689) 2662 (AWD: 2663) 561-1756

Hirdetés

Mellettem az utódom

A hosszabb tengelytávolságú új generáció formavilága nem változott jelentősen, ám egy kicsit izmosabb, picit szélesebb hatást keltenek az új lökhárítók és a fényszórók. Hátul a lámpák rajzolata markánsabban változott, de lényegében a formai átalakulás inkább evolúció, mint revolúció. De miért is változtattak volna jelentősen azon a formán, ami az eladási számok alapján olyan jól működik?

Hátul látványosabb a változás

Inkább a belső értékekre helyezték a hangsúlyt. Elsősorban az utastér méretének és funkcionalitásának növelése lebegett a mérnökök szeme előtt. Törekvéseiket pedig siker koronázta. A tengelytáv 30 milliméteres növekedése a hátsó utasok számára igencsak pozitív. Rendkívül kényelmes hátul utazni, és a csomagtér mérete is 561 literes alaphelyzetben.

Az ülések lehajtásával 1830 mm hosszú sík felület alakítható ki, viszont ez csak az ötszemélyes változatra igaz. A CR-V egyik nagy újdonsága ugyanis, hogy harmadik üléssorral is megrendelhető.

A leghátsó utasok kényelmének érdekében az üzemanyagtartályt is lejjebb szerelték, hogy minél alacsonyabban lehessen ott a padló. Az én 176 centimmel, egészen jól elfértem, bár a térdeimet, azért így is magasra kellett emelni, viszont a 10-15 centiméterrel alacsonyabb felnőttek, illetve leginkább gyerekek sokkal komfortosabban utazhatnak ott, habár akkor a csomagtér nagyon kicsire zsugorodik.

Jól variálható a hétüléses CR-V

Kényelmesebb a CR-V hátsó üléssora, mint például a Lexus RX L kínálta hátsó székek, viszont a ki-, és beszállás ugyanúgy macerásabb, de ez minden hasonló autóra igaz

Az utastér újdonságai között említhetők még a nagyobb ajtózsebek, amelyeket a hangszórók fentebb pozicionálásúval értek el, illetve a könyöktámasz alatti hatalmas tárolórekesz, amelynek mérete háromféle módon is változtatható, így akár kisebb táska is belefér.

Valóban hatalmas tér áll rendelkezésre a könyöktámasz alatt

A vezető már 7 colos digitális műszeregységről tájékozódhat, a középkonzolt pedig az érintőképernyős kijelző uralja, és a kapcsolók elrendezését is logikusabbra szabták. Köztük a légkondi kezelőpaneljét is leegyszerűsítették és a központi érintőképernyő alá helyezték. Ami még belül és kívül is feltűnő változás, az az A-oszlopok meredekebb szöge és elvékonyodása. Egészen pontosan 10 milliméterrel keskenyebbek, így javítva a kilátást, ami a 60 milliméterrel rövidebb motorháztetővel együtt valóban hasznos megoldás, kevesebbet takarnak ki az útból.

Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis az új CR-V multimédiás rendszere

Örvendetes a HUD megjelenése. Szép grafikájú a digitális műszerfal

Az új CR-V motorpalettájáról könnyű választani, hiszen kezdetben csakis 1,5 literes, turbófeltöltéses benzinmotorral indul a forgalmazás, majd jövő év elején érkezik a hibrid verzió. Érdekes látni, hogy a tanksapka mögött ott a hely az AdBlue betöltőnyílásnak is, tehát az autó tervezésekor a dízelmotoros változatokat is szem előtt tartották, ám korunk botrányai után végül nem forgalmazzák nálunk gázolajos erőforrással.

A Honda CR-V kéz nélküli csomagtérnyitása rugó mozdulattal működik a többség söprő mozdulatával szemben

Az 1,5 literes benzinmotor kérhető manuális váltóval és 173 lóerővel, valamint CVT-vel, amely 193 lóerős. A két változat nyomatéka is eltérő. Az előbbinél 220 Nm a csúcsnyomaték, míg az automatikus sebességváltó esetében 243 newtonméterrel gazdálkodhat a vezető. Természetesen összkerékhajtással is megrendelhető a CR-V - kézi váltóval opcióként, míg a CVT váltó esetén mindenképp az jár. Az automata sebességváltó érdekessége és pozitívuma is egyben, hogy teljesen újratervezték, amelynek köszönhetően sokkal egyenletesebb és közvetlenebb, szinte teljesen eltűnt a fokozatmentes váltókra jellemző késlekedés az erőteljes gyorsításnál. A manuális váltók esetében is feltűnt egy érdekesség, hiszen a fronthajtású és az összkerékhajtású változat között jól érezhető különbség van dinamikában.

Az elsőkerék-hajtású változatban a váltósegéd jóval hamarabb kéri a felkapcsolást. Alig 40 km/h felett már az ötödiket, 50-nél pedig már lehet szúrni a hatodikat.

Érezhetően jobban gyorsul és a fogyasztása is kedvezőbb a fedélzeti számítógép adatai szerint az elsőkerék-hajtású változatnak. A menetpróba persze nem mérvadó, hiszen nem az átlagos használatnak megfelelően próbáljuk ki ilyenkor az autókat, de a 7,2 literes átlag, amit mutatott, igencsak biztató. Az összkerékhajtású változat már 7,9 litert mutatott és kevésbé jól gyorsult, kevésbé tűnt rugalmasnak. Viszont ugyanez CVT-váltóval rendkívül kényelmes és a fogyasztásban is csak egyetlen decivel mutatott többet. Mókás helyzetet teremtett a manuális sebességváltó esetében, hogy csak akkor engedte beindítani az autót, ha a kézifék be volt húzva. Jól belegondolva viszont biztonság szempontjából nem hasztalan az ötlet, bár az is igaz, hogy hiába álltam a féken, akkor sem engedte beindítani az autót. Tényleg kizárólag csak akkor, ha a kéziféket is bekapcsoltam.

Csendesebb az elődjénél a CR-V, kevesebb zaj jut az utastérbe

Mindegyik változat körülbelül 9,2-9,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességük is valahol 200 és 210 km/h között van

A szélesebb karosszéria és a nagyobb tengelytáv jobb úttartást eredményez, ahogy a nagyobb kerekek és abroncsok is. Ráadásul a CR-V tömegközéppontjának talajhoz viszonyított távolsága nem változott, annak ellenére sem, hogy az autó szabad magassága 35 mm-rel nőtt. Az első kerekeknél alsó-lengőkaros, MacPherson felfüggesztést alkalmaztak, hátul pedig teljesen új, multi-link lengőkarrendszert, amely nagy sebességnél is stabilabbá teszi a szabadidő-autót. Emellett a merev hátsó stabilizátorrúd valóban segít mérsékelni a karosszériadőlést, így jóval élménydúsabb a nagysebességű kanyarokon átfűzni az autót. További érdekesség, hogy a felfüggesztések kocsitesttől való elkülönítéséhez hidraulikafolyadékkal töltött bakokat használtak, amely leginkább a luxusautók kategóriájában szokás. Ennek köszönhetően a vibrációk kevésbé jutnak át a karosszériára, amely hozzájárul a kellemesebb menetkomforthoz.

Honda CR-V, ötödik generáció - műszaki adatok
Motor 1.5 VTEC (6MT FWD) 1.5 VTEC (CVT AWD)
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom (cm3) 1498
Hengerek/szelepek száma 4/16
Teljesítmény [LE (1/min)] 173 (5600) 193(5600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 220 (1900-5000) 243 (2000-5000)
Végsebesség (km/h) 210 200
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 9,2 10
Kombinált fogyasztás (l/100 km) 6,3 7,1
CO2-kibocsátás (g/km) 143 162
Saját tömeg (kg) 1501 1598
Megengedett össztömeg (kg) 2150 2350

A legújabb Civicnél is alkalmazott, dupla fogaskerekes, elektronikus rásegítésű szervokormányt kifejezetten az európai vásárlók igényeinek megfelelően hangolták a mérnökök

A CR-V terepjáró-képességén is csiszoltak. Az elsőkerék-hajtású változat szabad magassága 191 milliméter, míg az összkerekes esetében ugyanez 201 mm. A valós idejű összkerékhajtás alapesetben az első tengelyt hajtja, ám ha szükséges, akkor a hátsó kerekeket is mozgósítja. A kardántengelyt pedig többtárcsás, elektronikus szabályozású, hidraulikus kuplung kapcsolja össze a hátsó differenciálművel. Lényegében a terepjáró-képesség mellett a menetbiztonság tekintetében is többet nyújt az összkerékhajtás.

A szabad magasság mindkét modellváltozat esetében 35 mm-rel gyarapodott

Természetesen nem kőkemény telepjáró, de jól boldogul még a bakhátas földutakon is a CR-V

Természetesen a biztonsági arzenál az összkerékhajtásnál jóval többet jelent. A Honda SENSING csomag a legfejlettebb menetbiztonsági eszközöket foglalja magában. Többek között az ütközés erejét mérséklő fékrendszer, ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, sávelhagyásra, illetve útpálya-elhagyásra figyelmeztető segéd, sávtartó asszisztens, táblafelismerő, adaptív sebességtartó is megtalálható a csomagban. De a sor még hosszan folytatható a holttérfigyelővel, a kitolatást segítő rendszerrel és a változó szögállású tolatókamerával.

A nagyobb menetbiztonság nagyobb fékeket követel. Elöl 5, hátul 8 mm-rel nagyobb átmérőjű tárcsákat kapott az új CR-V, tehát immáron 296 és 300 milliméteres fékek lassítják az autót. Ráadásul 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal is elérhető

Az európai igényekre szabott CR-V, ahogy fentebb említettem, októbertől már nálunk is megvásárolható, az alapár valószínűleg 7,8 millió forint környékén mozog majd.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.07.29. at 13:38
    Permalink

    Jó ez a CRV, de érdekes, hogy csak egyféle motorral lehet majd rendelni. Dízel nélkül nagyon vissza fognak esni az eladások, ugyanis a Honda CRV-k több, mint 80%-a dízel. A leendő vevők más kocsit fognak választani a versenytársaktól. Az 1.6-os dízellel árulhatták volna, az egy nagyon jó motor. Az egyébként mit jelent, hogy “nem forgalmazzák nálunk gázolajos erőforrással”? Ez csak Magyarországra vonatkozik, vagy a teljes EU-ra?

Vélemény, hozzászólás?