Ufót álmodott a Citroën a jövő útjaira

Ismét egy meghökkentő tanulmányautót mutatott be a Citroën

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén 100 éves a Citroën, már csak ezért sem fukarkodik a tanulmányautókkal.

A februárban bemutatott Ami One Concept után most 19_19 néven érkezett egy új tanulmányautó, amelynek neve hűen tükrözi a Citroën életkorát, pontosabban születési évét. A korábbi koncepcióautóval ellentétben azonban az 19_19 akár a városon kívüli közlekedésre is alkalmas lehet, ugyanis a gyártó 800 kilométeres hatótávot emleget a tisztán elektromos hajtású autóval kapcsolatban. Bár egy képpel utal arra a Citroën, hogy az autó formájának megalkotásakor a múlt század elejének versenyautói adtak egy kis ihletet, első ránézésre inkább a legelvetemültebb sci-fi fantáziák elevenednek meg benne. Tekintve, hogy a jövő előhírnöke, az önvezető funkció sem maradt ki belőle. Visszapillantók nincsenek, kamerák figyelik a környezetet, illetve a tetőn jól látható lézeres távolságmérők. A kerekek tényleg óriásiak, hiszen 30 col méretűek, a kerékagy pedig fixen áll, tehát a Citroën embléma mindig a helyes irányba áll. Az utastér szintén rendkívül futurisztikus. A vezető mély kagylóülést kap a jobb első utas viszont egy nyugágyat. Hátra az öngyilkos ajtók segítik a beszállást, ráadásul itt egy kanapéra emlékeztető bútordarab trónol, amelyet középen egy márványtömbre emlékeztető konzol választ ketté. Elöl azonban felesleges bármiféle hagyományos középkonzolt vagy kijelzőt keresni Helyettük projektorok, hangvezérlés, illetve egy virtuális személyi titkár dolgoznak, aki a személyes igényeinknek megfelelően, kitérőket és pihenőket is javasolhat út közben. Az autó mozgatásáról két villanymotor gondoskodik a két tengelyen. Ezek összteljesítménye 460 lóerő, forgatónyomatékuk pedig 800 Nm. Így 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h tempóra álló helyzetből és 200 km/h a végsebessége. Az energiát 100 kWh kapacitású akkupakk tárolja, és ezzel lehetséges a fentebb már említett 800 km-es hatótáv elérése, de 20 perces villámtöltéssel is nyerhető 600 km. Ráadásul az akkumulátorok akár menet közben is tölthetők, ha az útfelületet is úgy alakították ki, hogy alkalmas legyen erre.
Hirdetés
További érdekesség még, hogy az úthibákat is képes előre feltérképezni a jármű és ennek megfelelően képes alakítani a lengéscsillapító munkáját, valamint az egyedi gumiabroncsait annak figyelembevételével gyártották le, hogy a lehető legkevesebb jel jusson be az utastérbe a külvilágból. A tanulmányautót először május 16-án mutatják meg élőben a VivaTech kiállításon Párizsban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.05.14. at 11:58
    Permalink

    A húzós az hogy ezek egy része el is készül egy példányban és ott figyel a Conservatoire valamelyik sarkában, aztán a megfelelő pillanatban villantják is őket.

    Elnézve a DS-ek lehetlen kezelőszerveit nem is értem miért nem visznek több futuriszmust a szériaautóikba…

Vélemény, hozzászólás?