Új Alfa a BMW X3 ellen

Alfa Romeo C-SUV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az olasz márkához illően attraktív formával és korszerű benzin-, illetve dízelmotorokkal érkezik jövőre a még név nélküli Alfa Romeo szabadidőjármű. A Giulietta-alapú C-SUV gyártójának tervei szerint később nagyobb testvért is kapna.

Sergio Marchionne legutóbb a Jeep márkával kapcsolatos terveiről nyilatkozott, és ebben érintette az Alfa Romeót is, amely új terület, a szabadidőjárművek felé nyitna. A brit Autocar most az olaszokkal kapcsolatban közölt néhány részletet, többek között egy nem hivatalos skiccet az úgynevezett C-SUV típusról, amelynek még nincs konkrét neve, ellenben nyílt titok, hogy az Audi Q5 és a BMW X3 ellen szeretnék harcba küldeni, mind az európai, mind az észak-amerikai piacon. Az új modell a Giulietta módosított, nagy szilárdságú acélból készült padlólemezére épülne, amely igény szerint képes befogadni a 4x4 hajtást is, és ahogy Marchionne korábban már utalt rá, az autót a Jeep szintén átvenné, méghozzá a jelenlegi Compass/Patriot páros utódjaként. A termelésre Mirafiori lesz kijelölve, amelynek éves kapacitása 280 ezer autó – ebből állítólag 100 ezer lenne Alfa Romeo, fele-fele arányban elosztva Európa és Amerika között.
Mivel a csereszabatos Jeep változatok jelenleg sem kőkemény terepjáró képességükről híresek, az Alfánál nem okozna gondot, hogy a C-SUV sem törne például a Land Rover Freelander babérjaira. Az elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztéseknél széles körben alkalmaznának alumíniumot, és a beállításnál fontos szempont lesz az autó közúton mutatott komfortossága, viselkedése – az Alfánál bíznak abban, hogy a kategória legélvezetesebben vezethető modelljei közé fog tartozni a kompakt SUV. Úgy tűnik, a motorokon semmi nem múlik majd, a 200 lóerős, turbós benzines 1750 TBi már bizonyított, és harmonikusnak ígérkezik a 140 lovas 2.0 JTDm dízel is. Csemegének a tűnik a 220 és 250 lóerővel jelzett 3.0 V6 dízel, míg a benzines csúcsváltozat miatt az igazi alfások legalább egyik szeme sír: a 3,3 literes, 280 lovas V6-os nem olasz, hanem amerikai konstrukció, konkrétan a Chrysler-féle Pentastar.
Mivel az Alfánál komoly gondok vannak az eladásokkal, Sergio Marchionne nem viccel, és nagyon határozott értékesítési célokat irányoz elő. 2010-ben a milánói márka összesen 112 ezer autót adott át az ügyfeleknek, ez enyhén szólva halvány teljesítmény, hiszen az Audi jelen év első három hónapjában 125 700 darab négykarikás modellt értékesített. A főnök 2014-ben kereken félmillió eladott Alfáról szeretne hallani, és ennek érdekében változtatások történnek a kínálatban. Időrendben haladva, 2013 első negyedévében érkezik a 159-est váltó Giulia, amely már késznek volt tekinthető, de a cégvezetésnek nem tetszett az autó, és visszarendelték fazonigazításra… Ugyanebben az évben meghízik a legkisebb Alfa, a MiTo, amely plusz két ajtóval gazdagodik, és érkezik az Alfa Romeo zászlóshajó is, amely meglepetésre nem egy limuzin, hanem a 4C sportkocsi lesz. 2014-ben - amikor Marchionne összesen 85 ezer Alfa eladásával kalkulál Észak-Amerikában - megkapja első komolyabb korszerűsítését a Giulietta, és a C-SUV mellé csatlakozik még egy szabadidőjármű, a nagyobb D-SUV, amelyet a BMW X5 és társai ellen küldenek csatába.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?