Új autó 25 ezer forintért

Döbbenetes munkát végzett az EZ Wash

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Feladtuk a leckét az EZ Wash-nak, egy erőteljesen lelakott autóval állítottunk be hozzájuk, hogy megmutathassák mit tudnak vele kezdeni.


Három évesen lehet egy autó még új és erőteljesen használt állapotban is. Az EZ Wash (ejtsd: ízi vosh) autómosóhoz kezelésre vitt Fiat 500 az utóbbi kategóriába tartozott. Mindez két tényezőn múlt: korábbi gazdája használati tárgyként nézett rá, és kutyával használta. Ezek pedig erőteljesen meglátszottak a világos, pepita kárpitozású, fehér bőrkormányos, fehér műszerfalbetétes- és kapcsolósoros "félkilóson". Az ülések foltosak voltak, a bőrfelületek a volánon és a váltógombon is elszíneződtek, a kapcsolók sem eredeti színükben, hanem beszürkülve, bebarnulva mutatták az elmúlt közel 3 év és nem egész 30 ezer kilométer használatát. Ezek persze eltörpültek ahhoz a jellegzetes, orrfacsaró "ázott kutya” szaghoz mérten, ami az autóban terjengett. Még letekert ablakkal sem volt kellemes az autóval menni, ha pedig esett az eső, az ablakok felhúzásával igazi bűzbarlangnak számított a kisautó. [kepallojobb=436627]Nem csak könnyen koszolódó, hosszan nézve émelygést keltő a fekete-fehér pepita kárpit[/kepallojobb] Mindez furának tűnik pont egy normális állapotában, sőt „rendeltetésszerűen” ékszerdoboznak számító Fiat 500 esetében, ezért aztán a csorbát – mely egyébként a Használtautó Kft. egyik céges autójával esett meg - ki kellett köszörülni. Kapóra jött a profi autókozmetikát és „szagsemlegesítést” is ígérő EZ Wash. Bevallom, többen kételkedtünk a sikerben, s úgy éreztük, most aztán feladjuk a leckét a srácoknak, „ezt a bűzt ugyan ember ki nem szedi az autóból” - mondtuk eleinte többen.
A munka előtt szemrevételezést kért a Lurdy Ház mélygarázsában lévő kirendeltség, kicsit szörnyülködtek a srácok, de azt mondták "nem gond", megoldják a dolgot. A legizmosabb, prémium külső-belső mosás csomagjukat ajánlották 6 350 forintért, plusz kárpittisztítást 14 400-ért, és ózonos szagsemlegesítést 6 ezerért - kisautóról lévén szó, lefelé kerekítették az árat és 25 ezer forintért újszerű állapotot ígértek. Lássuk, mondtam, s nem maradt más, mint az időpont egyeztetése a bő fél napos munkára.
Nem vártam végig a teljes szeánszot, de reggel szántam fél órát arra, hogy megtekintsem az egyik ülőlap kárpittisztítását, melyhez speciális mosószert permeteztek az ülésre, majd jöhetett a forró (102 Celsius-fokos) szárazgőz és a mikroszálas kendő. Bámulatosan gyorsan, minimális nedvesség hátramaradásával változott újjá az üléskárpit. Még látványosabban tisztultak a műanyag és bőr felületek. A gyorsaság persze relatív, hiába tűntek el gyorsan a foltok, azért az egyetlen ülőlap teljes kezelése legalább negyed óráig tartott.

Délutánra azonban az egész utastér tiszta és tisztítószer szagú lett. A munka ekkor már látványos, orral is érezhető volt, ám még messze nem számított késznek. A kárpittisztítás után ugyanis hiába terjengett kellemes mosószer illat az utastérben, az EZ Wash filozófiája szerint (akár kellemesnek is tekinthető, de mesterséges) szagok helyett semleges tisztaság kell honoljon az autóban. Hátra volt még az ózonos szagsemlegesítés, melynek során egy speciális generátorral, a zárt utasterű, járó légkondicionálójú és motorú autóba ózon (azaz O3) molekulákat fújnak, amelyek harmadik oxigén atomja a szagokat okozó szennyeződésekkel egyesül és azokat megköti, majd szellőztetéskor az utastérből kiviszi. E szeánsz után valóban a vihar, azaz villámlás utáni frissességet lehetett érezni az autóban - ugyanis villámláskor is ózon keletkezik.
Az EZ Wash kezelése tehát döbbenetes eredményt hozott, az ülések foltmentesek, a kapcsolók, a bőrfelületek ismét fehérek lettek, és ami a legfontosabb, az utastér valóban szagmentes! Az már csak hab a tortán, hogy amúgy a karosszéria külső része is közel úgy ragyog, mint újkorában, hiszen kapott alapos külső mosást, speciális gumi- és műanyagápolást, bogároldást, a carnauba fa gyantáját tartalmazó waxot és temérdek mennyiségű gőzt, valamint mikroszálas kendős törlést. Akár az elvégzett munka alaposságát, akár eredményét nézzük, a mintegy 25 ezer forintos díj az autó újjá varázslásáért bagatellnek nevezhető, ha az autó épp eladó lenne, a munka előtti és utáni állapot akár több százezres árkülönbséget is jelenthetne. Nem kell azonban feltétlen autóeladásra, autócserére gondolni (hiszen annak bürokratikus terhe is óriási), szerintem mindenkinek érdemes időnként (vagy akár folyamatosan) saját magát is megajándékoznia az új autó örömével.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    Igen, nekem is van egy ilyen technológiát alkalmazó mosóm! :))))

    Hogy nekem lejött -e a cikkből a reklám vagy sem, az az én dolgom! Nem az volt a téma, hogy reklám -e a cikk vagy sem, hanem, hogy el tudjuk -e dönteni magunktól,vagy a “segítségedre” szorulunk! Felvilágosítalak, nem szorulunk a segítségedre…

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    Hát, ha ebből neked nem jött le a reklám, mint a hozzászólók 90%-ának, akkor mégsem vagy annyira nagyfiú. 😉
    Bár erős a gyanú, hogy neked is közöd van hozzá. 🙂

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    Egyetértek. Savanyú a szőlő. Szerintem, ha az ő autómosójukat mutatnák be, nem lenne ekkora a negatív visszhang. Krisz, sztem az autonavigátor.hu vállalja, hogy te technikádat, autódat is aláveti egy ilyen próbának. Én kíváncsian várom az ilyen jellegű cikkeket.

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    Mit számít az év? Lehet egy autó 3 éves és baromira leharcolt, és lehet 13 éves és mégis megkímélt. Ez egy reklám lenne? Kinek zavarja a szemét? Jaaa, hogy a zugautómosósoknak és magán autókozmetikásoknak??? Engem az sem érdekel, ha reklám. Itt legalább tényszerűen bemutatják, h ezzel az autóval mit tudtak kezdeni.

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    Na, pár dolog.
    Oké, hogy reklám, de ez már szánalmas.

    Kezdem ott, hogy egy hároméves autó azért könnyen kipofozható. Ugyanakkor megnézném az illetőt, aki így leharcolja az autóját. Szép lehet a lakása….

    Mikor megvettem a Vectramat, egy szétbagózott kocsi volt. Egy foltot akartam kiszedni a tetőkárpitból, hadd ne mondjam, milyen lett az egész. Foltokban terjedt szét utána a nikotin. Elvittem egy sráchoz. Csak a tetőkárpithoz 3x cserélt vizet. Minden ki lett poculva, még az ajtókárpitok is. Az autó fantasztikus lett. 10e forintért.

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    A hozzá nem értő embereket ilyen hókuszpók gőzfelhővel meg lehet etetni?És ez…” melyhez speciális mosószert permeteztek az ülésre”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Na hagyjuk a hülyeségeket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ennyi pénzért kárpit+polir+nano bevonatot+ápolva minden nálam egy ilyen kis elemes autóra.Azt tudtam polírozni nem tudnak(mert amit a tuning show-on műveltek egy vicc volt)De hogy a kárpittisztítás is ilyen elnagyolt parasztvakítás náluk az már szégyen.Egy fórum ahol elérhető vok jópár hozzáértő kollégával akik osztoznak a véleményemen. http://www.autodetailer.hu

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    Bámulatos. Ez tényleg megéri az árát! A kételkedőknek mindenképp ajánlanám, így legalább bebizonyosodnak, hogy vagy jól csinálják amit csinálnak, vagy nem.

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    Reklámot is kaptak, a takarítást is kifizették. Így kell ezt csinálni! 🙂
    Amúgy tényleg remek munka.
    Mellesleg nem a kor számít piszok szempontjából egy autónál, hanem a lehúzott ablakokkal megtett kilométerek, a környezet piszkossága (eső, sár, por, stb.) ill. a ki és besszállások száma! Vagyis a használat mikéntje.

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    Taki!hozd el hozzám,én megcsinálom neked!Nekem is egy 18éves Renault 19-em van!
    Egy hétbe telt mikorra kitudtam rendesen takarítani!Darabokra kell szedni és szépen megtisztítani kimosni mindent!És nem kerül 25ezerbe,csak idő kell,szappan,mosópor meg kefe és rongy!:D

  • 2017.10.31. at 13:51
    Permalink

    25 ezerért én is ki tudnám tisztítani a 3 éves, állítólag “nagyon piszkos” autót! Mindenféle varázsszer nélkül…Az én 21 éves Renault-om odavinném, nem tudom mit kezdenének vele…

Vélemény, hozzászólás?