Úgy néz ki, a Stellantis durván 160 millió eurót költ Rennes-ben működÅ‘ üzemének fejlesztésére. Ennek kapcsán kiderült, hogy egy új, elektromos hajtású modellsorozat elÅ‘készÃtése folyik, amelyet egyelÅ‘re csak CR3 kódnéven emlegetnek.
Az új tÃpusokról egyelÅ‘re annyit lehet tudni, hogy az STLA Medium platformra épülnek. Erre a szabvány autóalapra 4,2-5 méter hosszúságú járműveket lehet épÃteni, 87-105 kWh-s akkumulátorcsomagot tartalmazhat, az elméletileg elérhetÅ‘ hatótávja akár 700 km is lehet, és 170-450 lóerÅ‘s elsÅ‘, hátsó, vagy összkerék-hajtású elektromos hajtásrendszert tartalmazhat.
Ezek persze csak a keretszámok, de úgy hallani, hogy Rennes-ben már az új modellek kedvéért kezdtek hozzá egy új műanyagfröccsöntÅ‘ üzem, és egy akkumulátorcsomag-összeépÃtÅ‘ részleg felépÃtéséhez.
EgyelÅ‘re csak a Citroën és a Peugeot modellrÅ‘l lehet biztosan tudni, hogy itt készül majd, bár ugyanerre a platformra több hasonló modell is épül majd más Stellantis márkák számára. Úgy hallani, az Opel a Grandlandot váltja a CR3-hoz igen közel álló tÃpussal, de az sem lenne meglepÅ‘, ha a Fiat, az Alfa Romeo illetve a Jeep számára is készülne egy-egy változat a nagy, elektromos SUV-ból.