Új esetkocsik a mentőknél – egy év alatt 2,775 milliárdért

4 éve nem kaptak új kocsikat a mentők, most jön 37

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pont egy kormányzási ciklus óta, azaz 4 éve nem avattak új kocsikat a mentőknél. Január végéig azonban 37 új példány áll szolgálatba.

Régen, egészen pontosan 4 éve kapott új autókat az Országos Mentőszolgálat, most azonban fiatalodik a közel kétszer ilyen idős átlagéletkorú park. Már tavaly év végén megérkezett ugyanis 11 példány abból a 37 darab középmagas tetős, 163 lóerős 2.0 CR TDI turbódízellel hajtott Volkswagen Crafterből, melyeket 850 millió forintért vásárolhatott az Országos Mentőszolgálat. Noha a szerződés szerinti átadási idő január 31., az autókat szállító cég logisztikai okokból döntött az előteljesítés mellett, aminek a megrendelő természetesen csak örülni tudott, hiszen így már a megfelelő engedélyeket, illetve a rendszámokat is megkaphatták az első Crafterek, s azok a mai napon szolgálatba is állhattak.
Elsőre húzósnak tűnhet a 22,9 millió forintos darabonkénti ár, ám amennyiben azt vesszük, hogy 4 év/240 ezer kilométer, ezen időszak alatt az előírt karbantartási műveleteket is ingyenessé tevő garancia él rájuk, valamint, hogy teljesen felszerelt, az EN 1789 szabvány szerinti C típusú, azaz legmagasabb felszereltségű mentőautókról van szó, már igencsak jutányosnak nevezhetjük azt.
Hirdetés
A Crafterek az eddigi fehér színtől eltérően láthatóbb, sárga fényezést kaptak, s fényvisszaverő csík is bőven került rájuk. Nem csak dukkóból, szlogenből is frisset viselnek: "Hivatás az életért". A 37 Crafter mellett idén egyéb új mentőautók csatasorba állítása is várható, ugyanis a január végéig átadandó Volkswageneken túl már most folyamatban van 23 másik példány beszerzése további 574,5 millió forintból, s január elején a Nemzeti Erőforrás Minisztérium európai uniós forrásból további 1,45 milliárd forintot csoportosított mentőautó-beszerzésre, melyből még idén további 200 esetkocsi megvásárlására kerülhet sor. Összességében tehát 2,775 milliárd forint értékben, 260 új kocsival az OMSZ 330 kiöregedett példánya lesz kiváltható - a megbízhatóbbnak ígérkező új példányokkal kevesebb pótra lesz szükség.
Az új mentők nem csak megbízhatóbbak, takarékosabbak is lesznek a korábbiaknál, a tavaly frissített Crafter 400 Newtonméter nyomatékú, 163 lóerős dízelével például 7,7 l/100 km a vegyes fogyasztási érték, ami közel 3,9 tonnás összsúlyához mérten bizony igen kedvező adat. A strapás üzem miatt a mentőautók megerősített futóművel és növelt kapacitású, 100 amperórás, 450 Amper indítóáramú akkumulátorral, valamint ahhoz passzoló 180 A generátorral állnak szolgálatba. A tervek szerint minden megyébe kerülő Volkswagen mentőautókkal a mai naptól lehet összefutni, a bennük utazást senkinek sem kívánjuk!
Fotók forrása: Országos mentőszolgálat, www.mentok.hu[/url]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    Na kérem:

    3.9 tonna megengedett legnagyobb össztömeg, “B” kategóriával nem vezethető…
    Miért kell teljesen felszerelt mentőautót venni?A régiből nem lehet átpakolni a cuccot?
    Az autók állapota indokolja a cserét a cikk szerint, nem a felszerelés állapota.Ha 4 év alatt tönkremegy egy műszer akkor el kellene gondolkodni azon hogy jó vétel volt e…
    Ezek szerint a mentőknek sokkal jobb a felszereltsége mint egy nem megyei kórháznak, ahol 40 éves műszerek is vannak.
    Mi lesz a régi mentőautók felszerelésével? Kuka?

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    Lehet azt normál módon is vezetni és biztosan nem 10 perc a különbség, max. 1-2! Hiszen sokszor belátható távon belül marad a mentő, amely már percekkel korábban elhaladt mellettem…

    A diesel fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni, mert én ‘csak’ benzinnel nyomom városban (a szokásos 5.8l-el).

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    Colie, szar lenne ha azért érne ki 10 perccel később a mentő, mert spórolósan vezetik. Szóval tételezzünk fel inkább haladós/sportos vezetést, mindezt városban. Rohadjak meg ha 10 liter alatt van, de még ezzel is mélyen alálövök. Meg mondjuk megnézném ezeket a motorokat pár év után, mikor télen hidegen indulnak és nincs kímélet… szereti azt a tdi:)
    glen76, azért az orvosi műszerek elég drágák, csak remélni merem, hogy az is benne van az árban. Egy normálisabb futómű meg nem nagy tétel, de ettől még valószínű, hogy a gyári van benne.

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    [i][b]VW T4 11L (-1t); Sprinter 12L (-1t); Toyota Hiace 16-20L (-1t); Vito 10 L (-1.5t); [/b][/i]
    Mindegyiket vezettem, mind mentő volt. Ez a fogyasztás addig igaz, amíg nem kell vonulni…
    Az árképzés nem eccerű, de hozzá kell tennem, hogy pl egy új hordágy 5000 Eu, majd másfél millió Forint…
    A méretváltozás egyfajta trend, az új mentők mind 3t felett vannak, a Mercedesek 4t felettiek. Már nem is lehet C kategóriás jogosítvány nélkül jelentkezni az OMSZ-hoz…

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    Csak az a gond ebben az országba, hogy megint egy teherautót vettek nem mentőautót.
    Érdekes lesz a rugózása/pattogása/ hátul.
    Ár képzése mindenképpen sok egy max 10 milliós autóból hogy lesz 22.9 millió mert az átalakítás nincs több 5 milliónál marad 7.9 m a 4 év karbantartásra hát szerintem ez rengeteg.
    Már megint valakik jól járnak a pénzünkön.

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    Ha nem nyomják, akkor nem fogyaszt. Ha nyomják, akkor városban max. 10%-ot spórolnak a menetidőn, de kegyetlenül fogy minden; üza, fék, időnként még az ember is, azaz több a mentő baleset, ahol szintén betegek is sérülnek…
    Inkább ez lehetett volna a szlogen: “Lassan járj tovább érsz!” Vagy stílszerűen: “… tovább ÉLSZ!”

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    Egyébként a 100 amperórás akkuhoz nem kevés az a 450 amper indítóáram?Nekem is van 3.5tonnás dobozosom,de a 100 amper 800 amper indító árammal azonosul!

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    Ezt a fogyasztást azért erősen kétlem. Ugyanez a motor van a személyautókba is, és az 1 tonnát is picit magasabb fogyasztással mozgatja, de tényleg jól hangzik… Ettől még megérheti, csak ne vetítsenek már ekkorát.

  • 2017.10.31. at 04:42
    Permalink

    Helyes! Jó kis motorja van, egy ekkora autótól a 7.7 literes fogyasztás kiemelkedően jó adat. A hasonló méretű Iveco-k simán megeszik a 12-14 litert 100km-en.

Vélemény, hozzászólás?