Új haszongépjármű márka vetette meg a lábát itthon, ismét Kínából
Ízlelgessétek a nevet: Farizon. Főleg, ha villany furgont kerestek!
Megjelent a magyarországi autópiacon a kínai Geely járműgyártó kisteherató-márkája, a Farizon, két modell értékesítését kezdte meg az első márkakereskedőjük, a Duna Autó.
A kínai Geely autóipari holdinghoz számos autómárka tartozik, közöttük a Volvo és a Lotus, szóval hiába cseng furcsán a Farizon neve, egy ismeretlen gyártó terméke. A nemzetközi piacokon már jelen van a Geely haszonjármű-üzletága, közte a Farizon márkával, amely európai terjeszkedését 2024-ben kezdte meg. A Farizon a nulla kibocsátású közlekedés támogatására törekszik, termékportfoliójában a zöld járművekre összpontosít. Célkitűzése, hogy a következő időszakban évi 300 ezer elektromos könnyű haszonjárművet értékesítsen.
A Geely Auto Group a Farizon közép- és kelet-európai importőri feladatainak ellátására az Autowallis Csoporttal kötött megállapodást, a magyar cég márkakínálata ezzel 24-re bővült - hangzott el a sajtótájékoztatón. Az AutoWallis már korábban is nagy üzleti lehetőséget látott a kínai márkákban, az elsők között lett például a BYD és az MG partnere.
Az AutoWallis Csoport a közép- és kelet-európai régió 16 országában van jelen, nemrégiben kiadott beszámolója szerint 2024-ben 48 386 járművet értékesített, ez 8 százalékos bővülés az előző évhez képest. Regionális szerepe folyamatosan nő, tavalyi 398 milliárd forintos árbevételének több mint 60 százaléka külföldről származott. A cég vezetése további potenciált lát még a régió autópiacában, ahol innovatív és népszerű márkákkal próbálja szélesíteni a kínálatot. A Farizon értékesítésében az AutóWallis első márkakereskedői partnere a Duna Autó, de a tervek szerint további kereskedések is csatlakoznak.