Új hús a piacon – árkörképen a hétüléses egyterűek

Tényleg olcsó a Dacia Lodgy? Mennyire?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett a Lodgy, aminek mi örülünk, a konkurencia viszont nyilván nem, hiszen az új Dacia rendesen alávághat a többi piaci szereplőnek. Mégis, mennyivel olcsóbb náluk?


Az elsők között tesztelhettük az új Dacia Lodgy egyterűt, sőt a gyakorlatilag nullkilométeresen átvett ötüléses, 90 lóerős dízelmotorral szerelt tesztgép órájába az Autónavigátor.hu rakta az első néhány ezer kilométert. Hibái és hiányosságai persze neki is vannak, de megszerettük praktikumáért, tágas utas- és csomagteréért, átlátható karosszériájáért, kívül-belül vállalható dizájnjáért, egész jó vezethetőségéért és takarékos üzeméért is. Azt is megtudtuk, hogy főképp Renault Crédit finanszírozással vásárolva ára alacsonyabb, garanciája kiterjesztett, fenntartási is különösen kedvezőek – nézzük, pontosan mennyi is az annyi a riválisokkal szemben.
Hirdetés

A Lodgy egyterű. Olyan kompakt buszlimuzin, mely, ha alapból nem is, de opciósan hétüléses-hétszemélyes lehet, ráadásul leghátsó sorában szintén elég helyet kínálva. Nem a sajtóanyagra hagyatkozva, hanem mások beszámolóinak hitelt adva, s abból is kiindulva, hogy már a Logan MCV is térbajnok volt. Az említett finanszírozással 2,5 millió forintos alapárú autóhoz az alapesetben járó 3 év/100 ezer km helyett 5 év/100 ezer km-es a garancia, s ha a vevő csak évi 10 ezer km-t autózik, 5 esztendőn át egy fillért nem kell a szervizben hagyjon, ugyanis 5 év/50 ezer km díjmentes karbantartás is része a csomagnak. A Lodgyra tehát innentől kezdve hétülésesként, ideális nagycsaládos személygépjárműként tekintünk, s olyan modelleket kerestünk mellé, amelyek – nem meglepő módon – ugyancsak háromsorosak, variálhatóak és praktikusak. Íme a jelenleg Magyarországon újonnan kapható hétüléses egyterűek (nem szabadidő-autók) a kategóriából belépő, legolcsóbb, mindazonáltal hétüléses változatukkal.
Chevrolet Orlando 1.8 LS4 100 000
Citroën Berlingo Multispace 1.6 VTi Collection4 777 000
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 VTi Selection5 545 000
Dacia Lodgy 1.6 Ambiance2 890 000
Fiat Dobló Panoráma 1.4 Active3 602 880
Ford C-MAX Grand 1.6 Ambiente5 489 000
Mazda5 1.8 TE5 649 900
Opel Zafira Tourer 1.8 Selection6 193 000
Peugeot 5008 1.6 VTi Access5 725 000
Peugeot Partner Tepee 1.6 VTi Active5 275 000
Renault Grand Scénic 1.6 Expression4 490 000
Toyota Verso 1.6 Terra5 060 000
Volkswagen Touran 1.2 TSi Trendline6 106 390

Már e fenti táblázatból látható, hogy nem egyszerű a Dacia árelőnye, de nézzük a három legolcsóbb riválist, velük szemben pontosan mi a helyzet. Ők ugye a következők: Fiat Dobló Panoráma, Chevrolet Orlando, Renault Grand Scénic. Nos, a legkomolyabb kihívó a haszonjármű-alapú, széles-magas-hátul óriási üveghátfalas Dobló, s az ő egyik fő ütőkártyája, hogy tolóajtós. Hosszra 10 centivel rövidebb a Lodgynál, csomagtartója 790, üléshajtással 3200 literes, síkpadlós. Harmadik üléssora szintén nem hajtható be a padlóba, azaz használaton kívül is jó sok helyet elvesz a raktérből. Leghátulra bejutni kissé problémás, s ott utazni nem valami kényelmes. Ha nincs rájuk szükség, a két „pótszék” könnyen kiszerelhető.
A Fiat kedvezményes alapára 3 420 000 forint, a harmadik üléssor felára durván 180 ezer forint. A belépő motor a nem rossz, de a Dobló mozgatásához talán kevés, 95 lóerős 1.4-es benzines. A legalacsonyabb, Active felszereltség is tartalmaz ESP-t, 4 irányban állítható kormányoszlopot, illetve +2 év garanciát, mellyel 4 év a garanciális időszak. Klíma viszont csupán a Dynamic szinttől fölfelé jár szériában, ez amúgy már távirányítós központi záras, hifis, kartámlás, szintszabályzós vezetőüléses, fényezett lökhárítós és tükrös, de függönylégzsák nélküli kivitel. Ára 7 üléssel - kerekítve – 3,86, remek, 90 lóerős, 1,6 literes Mjet dízelként pedig 4,67 millió forint.
A minden esetben hétüléses, a Lodgynál jó 15 centivel hosszabb Orlando - padlóba rejthető - harmadik üléssora használható méretű helyeket, viszonylagos komfortot biztosít, míg a középső üléssora neki sem tologatható. A csomagtartó 454, üléshajtással 1499 literes, 7 üléssel pedig feleakkora, mint a Daciáé, mindössze jelképes, 101 literes, tetőboxért kiáltó.
A Chevrolet egyterűje széria menetstabilizáló elektronikával és 6 légzsákkal gondoskodik az utasok biztonságáról, 5 év rá a garancia, ám jó tudni, hogy a 4,1 millióba nem fér légkondicionálás – a 141 lóerejével izmosnak tűnő, visszafogottan hajtva nem is torkos 1.8-as benzines ára (manuális) klímával 4,61 millió forint. És ebben még se hátsó elektromos ablak, se mélységében állítható kormányoszlop, se bőr multikormány, se tolatóradar, ezekhez még egy „százassal” többet kell a kasszában hagyni. A dízelfelár (2.0, 131 LE, 6 fokozatú váltó) 640 ezer forint - aki tempomatos, jól felszerelt, függönylégzsákos, dízelmotoros egyterűt szeretne, az a Chevrolet-től kaphatja meg legjutányosabban.
A Dacia-tulaj Renault Grand Scénicje – mint a Lodgy is – Renault Crédit finanszírozással a legkedvezőbb árú (s így garanciája is 5 év/100 ezer km), szériában ESP-s és klímás, Dynamique szinten már függönylégzsákos, tempomatos, tolatóradaros, Bluetooth-kihangosítós, gazdagon felszerelt. Légkondija kétzónás automata, míg az Expressioné manuális. Az sem mindegy, hogy váltója minden esetben 6 fokozatú. Hosszra, szélességre is veri a román rokont, csomagtartója 7 üléssel 208, a középső és a hátsó sort a padlóba hajtva 2063 literes. Az 1.6 Expression több kedvezményfajtával is csökkentett ára 4,49 millió, a dízelfelár 800 ezer forint.
Azé az 1.5 dCi motoré, amely a Renault-ban 110, a Daciában 90 vagy 107 lóerős. A Renault korszerűbb és takarékosabb 1.6 dCi-jéről a Dacia és tulajdonosa nyilván nem is álmodhat, ahogy automata váltóról, automata klímáról, tempomatról, eső- és fényszenzorról, tengelyirányban is állítható kormányról sem - még sok egyéb mellett. Viszont sokkal-sokkal olcsóbb az összes konkurensnél még akkor is, ha a 2,5 milliós Accessre legyintünk – hiszen az egy valóban fapados modell… Az Arctic szinttől fölfelé bezzeg már ESP-s, klímás, fedélzeti számítógépes, élhető ellátmányú a Lodgy, és a 107 lóerős dízelmotorral, no meg alufelnivel, bőrkormánnyal, tolatóradarral, Bluetooth kihangosítós hifivel és érintőképernyős navigációval szerelt Exception csúcsmodell is megáll 4,79, finanszírozással 4,49 millió forintban.
Az ár/érték és ár/méret összevetéseket toronymagas fölénnyel nyeri a Lodgy, meglátjuk, mennyien dobják félre előítéleteiket, mennyien bíznak a Renault-technikában és a Dacia-jelvényben a vevők, mennyien gondolkodnak inkább racionálisan, mint érzelmektől vezérelve. Még az is kérdéses, hogy a marokkói gyártású Lodgyra is olyan sokat kell-e várni, mint annak idején, bevezetésekor a Dusterre, egyelőre úgy tudjuk, a már megrendelt példányokat bizony csak október-november környékén vehetik át a vásárlók, azaz a Lodgy kapósnak ígérkezik, túlzott kereslete mellett pedig érthető, ha sokan a többi, árban kedvező egyterű kereskedéseibe is benéznek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 20:17
    Permalink

    Nekem azért nem kellett a Logan MPV, mert nincs hátsó és függöny légzsák hozzá, ami ehhez sincs.
    Nekem a motorjaik is kicsik. Autómata váltót még a 130 LE-s dízelhez sem tu csinálni a Renault… A Galaxi-ban viszont cool az ülésszellőztetés 😮
    Ülésfűtés van a Lodgy-ban?

  • 2017.10.30. at 20:17
    Permalink

    A táblázatban nem volt cél az azonos felszereltséggel összehasonlítás, ahogy írtam is: mindegyiknek a legolcsóbb, hétüléses változata lett feltüntetve. A 2 890 000 forintos finanszírozásos ár a legolcsóbb, ezért az szerepel a Lodgy neve mellett. Köszönöm a kritikát!

  • 2017.10.30. at 20:17
    Permalink

    Tudomásunk szerint nem kell félni attól, hogy az átlagosnál magasabb kamatokkal dolgoznának, de utánanézünk. Reméljük, az 1.6 MPI-t is kipróbálhatjuk, bár szerintünk a Lodgyhoz a tesztelt, 90 lóerős 1.5 dCi lehet a legnépszerűbb és az ideális motor. Az 1.2 TCe benzines mellett.

  • 2017.10.30. at 20:17
    Permalink

    a táblázat enyhén csúsztatás…. azért jó lett volna azonos felszereltséggel összehasonlítani a márkákat.Az ára szintén csúsztatás!! A cikkben szereplő dacia ára 7üléssel 3190000!!!! Ha Renault finanszírozással veszik akkor mire kifizeti a vége akár 5millió is lehet a felvett összegtől függően. A táblázatban ráadásul van benzines, TSI és diesel is…. ez egy nagyon rossz cikk.

  • 2017.10.30. at 20:17
    Permalink

    Jól megírt cikk, de nem ártana jobban rávilágítani arra a bizonyos Renault Credit finanszírozásra….én már érdeklődtem, borzasztó kamatokkal dolgoznak. A Logant 1% THM- mel adják, a Lodgyt viszont uzsora- szinten!! Ezt nem nevezném kedvezménynek! A garancia és a karbantartás jórészt csak parasztvakítás. A kocsi egyébként tényleg jó, bár nem ártana 1.6 MPI benzinessel is tesztelni, mert a legtöbben azt keresik.

Vélemény, hozzászólás?