Új korszak kezdődik a Lexusnál, amit már most megízlelhetünk

A következő évekre modelldömpinggel készül a Lexus

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tudása legjavát sűrítette bele az LF-Z tanulmányautóba a Lexus. A koncepciómodell a gyártó következő négy évébe enged betekintést, ami alternatív hajtással és új megoldásokkal van kikövezve.

Egy hibrid Lexus hírére már fel sem kapja az ember a fejét, annyira megszokottá vált az elektromos meghajtás a japán luxusmárkánál, ami nem csoda, a Lexus már 16 éve készít hibrid modelleket. A japán gyártónak az új korszak ugyanolyan fontos mint 2005, amikor megjelent meg az első hibrid az RX400h személyében. A Lexus 2025-ig 20 új vagy frissített típus bemutatását tervezi, ami mind "öntöltő" vagy külső forrásból tölthető hibrid, illetve tisztán elektromos modell lesz. A Lexus már most is kínál villanyautót, de a jövő modelljei már új, elektromos autóknak szánt platformra épülnek, ami az UX 300e-ről nem mondható el.
Hirdetés
Az LF-Z - ahogyan azt ilyen esetben szokás - igen futurisztikusra sikerült. A kerekek hatalmasak, a forma áramvonalas, a hasmagasság enyhén emelt, úgy látszik, még 2025 körül is a crossoverszerű járművek számítanak majd divatosnak. Az autó elején ott van az orsó alakú motívum, de már nem hűtőrács formájában, mivel teljesen zárt. A hagyományos külső tükröket kamerák helyettesítik, a kilincsek csak akkor bújnak elő, ha szükség van rájuk. A tervezők kihagyták a B-oszlopot, így szellősebb az utastér, a tágasság érzetéhez a változtatható fényáteresztő képességű üvegtető is hozzájárul. A műszerpult enyhén szólva is letisztult, minden funkció képernyőn keresztül vezérelhető, még a kormány felét is “megspórolták” a tervezők. Apropó kormány, az LF-Z-ben nincs mechanikus kapcsolat a volán és a kerekek között, kizárólag kábelen futnak a kormány által generált jelek. Hengerek helyett csak elektronok szaladgálnak az LF-Z-ben, amely mind a négy kerekét képes hajtani, de a pillanat tört része alatt válhat front- vagy hátsókerékhajtásúvá. A 90 kWh-nyi kapacitás 600 kilométeres távra lehet elég, a 2100 kilós autó három másodperc alatt ugrik százra. Az 536 lovas LF-Z megvalósulására ilyen formában kevés az esély, de hasonló formai és technikai megoldások felbukkanhatnak a következő években.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?