Új nevet és vadabb dizájnt kapott a franciák prémium kompaktja

Lágyhibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos hajtással is bemutatkozott a DS N°4

A DS 4 jelentős ráncfelvarráson esett át: az új külső mellé új nevet és egy tisztán elektromos hajtásláncot is kapott.

Szinte új generációnak tűnik a DS 4 frissített változata, amelyre még egy lapáttal rátesz, hogy innentől új néven, méghozzá DS N°4-ként forgalmazzák majd a franciák. A dizájnerek úgy alakították ki az új N°4 vonalait, hogy összhangban legyenek az új N°8 SUV stílusával. A leglátványosabb a teljesen új orr-rész, amelyet a szélesebb hűtőrács, valamint a nagyobb testvérről ismerős V-alakú menetfény határoz meg. A tekintélyt parancsoló megjelenés érdekében a motorháztető 1,2 centiméterrel hosszabb lett. Az utastérben közel sem ennyire radikálisak a változások, a fő újdonság a 10,25 colos digitális műszeregység. A gyártó reményei szerint az elektromos változat megjelenése növelheti a modell népszerűségét, hiszen egy teljesen új piacra is betörhetnek így. A hasonló méretű Peugeot e-408 és a nemrégiben frissített Citroën ë-C4 azonos hajtásláncát használva, a N°4 E-Tense egy nettó 58,3 kilowattórás akkumulátort kapott, amely WLTP szerint 450 kilométeres hatótávot biztosít. Az elektromos motor 213 lóerőt és 343 newtonmétert küld az első kerekekre. A Peugeot testvérmodellhez hasonlóan az új DS is 120 kilowattos villámtöltést tud, így 11 perc alatt képes 100 kilométerre elegendő áramot magába szívni. A N°4 az elődjéhez hasonlóan elérhető plug-in hibrid hajtáslánccal is, ám ezúttal egy nagyobb és hatékonyabb, 14,6 kilowattórás akkumulátorral. Ez akár 81 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít. A konnektoros hibrid változat egyébként egy 180 lóerős, turbófeltöltős, négyhengeres benzinmotort párosít egy sebességváltóba integrált villanymotorral, így a rendszerteljesítmény összesen 225 lóerő. A 145 lóerős lágyhibrid benzinmotor továbbra is elérhető marad. Ebben az esetben továbbra is az 1,2 literes, turbófeltöltős háromhengeres benzinmotort kínálják a franciák egy a hatfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltóba integrált, 28 lóerős villanymotorral párosítva. A N°4 még idén nyáron megérkezik a kereskedésekbe, az árakat azonban még nem hozták nyilvánosságra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?