Új rekord a Nürburgringen: 7 perc 49,21 másodperc

A leggyorsabb fronthajtásúnak bizonyult a Volkswagen Golf Clubsport S

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Golf GTI 40. születésnapjára született Clubsport S a leggyorsabb fronthajtásúnak bizonyult a Nürburgringen. Fogyókúrával nyert.


Minden márkánál presztízskérdés a Nürburgringen elért körrekord. Most épp - 7 perc 49,21 másodperccel - a Volkswagen Golf Clusport S tudhatja magáénak a fronthajtású modellek legjobb köridejét, de ezzel például a BMW M4-nél is gyorsabbnak bizonyult. Igaz, a Golf GTI 40. születésnapjára épített modell egy elég komoly fogyókúrán is átesett.
Hirdetés

Megfosztották hátsó ülésétől, váltója 6 fokozatú kézi (ami könnyebb a DSG-nél), motorja pedig a jól ismert 2.0 TSI 310 lóerős változata. Az így mindössze 1280 kilogrammos háromajtóshoz alap a sporfutómű, ami ráadásul elektronikusan szabályozott lengéscsillapítókkal dolgozik, hozzájuk pedig a menürendszerből kifejezetten a Nürburgringre szóló beállítás is választható. Pirosak a féknyergek, 19 colosak a felnik; beszédes az 5,8 másodperces 100 km/órára gyorsulás is, most azonban leginkább a körrekordra büszke a gyár.
A Clubsport S meg is vásárolható (piros, fekete vagy fehér színekben), ám mindössze 400 példány készül belőle, 100 darabot pedig el is különítettek a német vásárlók számára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:31
    Permalink

    Érdekes ez a nürburgringi körrekord. Ha más autókból (márától függetlenül ugyanezen kategórián belül) is kidobálnák az üléssort, meg a szigetelést meg még kitudja mit, /a könnyítés céljából/ akkor azok is közel hasonló jó időket mennének. Ehhez nem kellene kiadni egy teljesen egyedi autót új címkével – ez a golf még nem csúcstartó. Inkább csak média fogás a W részéről.
    http://fastestlaps.com/tracks/

  • 2017.10.28. at 05:31
    Permalink

    azt se tudod mi a véleményem a projektről te amőba 😛 szerintem gáz, hogy leállították a projektet….jó erődemonstráció lett volna. másrészről asszem írtam is, hogy a 2017-es typer-t választanám a kettő közül…ha kellene. de attól még az R400 koncepció előbb volt, ezt nem én mondom, csak a tények.

  • 2017.10.28. at 05:31
    Permalink

    pár hete még járt a p*fád, hogy az R400-ról lop aerodinamikai elemeket a civic, erre szégyenében leállítja az egész projektet a vw, biztos azért mert nem a te fajtád PR-olja őket 😛

  • 2017.10.28. at 05:31
    Permalink

    Ebből az autőból 400! darabot készítenek, és a tengerntúlra el sem viszik. Közúton senki sem fog vele találkozni. Ha már R420-as projektet megállították, akkor csináltak egy kétüléses gokartot, ami jó csak a ringre való.

  • 2017.10.28. at 05:31
    Permalink

    Egyébként meg csak azért csinálták, hogy Naneámmá hogy német földön nem egy golf a leggyorsabb.
    Reklám az egész
    Ha már óvodás számháborúról beszélünk, akkor pont vw az aki ezzel játszadozik itt és teszi magát nevetségessé, és még közli is hogy mindent kipakolt belőle csak hogy meglegyen az időeredmény. Szánalmas

  • 2017.10.28. at 05:31
    Permalink

    Azt sem közölték le, hogy szerencsétlen pilótát 3 havi intenzív fogyókúrára fogták és azóta is az intenzíven kezelik a 20 kilós csákót

  • 2017.10.28. at 05:31
    Permalink

    másrészről még mindig nem jegyzik egyik hivatalos NR siteon sem a dev car “rekordját”, így hát teljesen irreleváns az mit futott. ez széria, a thropy széria, így hát felkerülnek a hivatalos listára, nem úgy mint tájper ;D nem igazán értem, miért nem fut senki a széria verzióval egy kört…HAMÁR…..

  • 2017.10.28. at 05:31
    Permalink

    most olvasom, hogy sz*ros 0.79mp-cel gyorsabb csak a hondánál, hazai pályán, mínusz két ajtóval , ülések nélkül és bő egy évvel a honda rekordja után pfff . . .
    a civic közel 4mp-et vert a trophy-s rönóra ! ! !

Vélemény, hozzászólás?