Új rendőrautók 2,17 milliárdért a Készenléti Rendőrségnek

Folytatódik a rendőrautók korszerűsítése, ezúttal a Mercedes és a VW örülhet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tavaly vásárolt 1250 Opel Astra és 500 Skoda Fabia rendőrautó után idén a Készenléti Rendőrség kap 203 új csapatszállítót.

Míg tavaly az Opel kapta a legzsírosabb falatot a rendőrautó-beszerzések kapcsán, hiszen 1250 Astrát adhatott át, hogy azokból járőrautó szülessen, a Volkswagen-csoport akkor „csupán” 500 Skoda Fabiát szállíthatott ügyintézői autónak. Idén az Opel egyelőre nem kapott megrendelést, a Skodát is forgalmazó Porsche Hungáriának osztottak ugyan lapot, ám ezen esztendőben úgy tűnik, a Mercedes-Benz örülhet leginkább az újabb rendőrautók vásárlásának. Az áprilisig a Készenléti Rendőrség számára - a rendőrségi használattal összefüggő kiegészítőkkel összességében 2,17 milliárd forint értékben - átadásra kerülő 203 „csapatszállító” zöme ugyanis Mercedes-Benz Sprinter.
Hirdetés
A Sprinterek egységesen 2,1 literes, 129 lóerős, 305 Newtonméter nyomatékú dízelmotorral szereltek. Zömük, 90 példány 9 személyes utasszállító, azok fele szerényebb méretű (313 CDI/32 gyári kódú), 3,5 tonna össztömegű, azaz B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető. További 45 példány 513 CDI/43-as, 4,6 tonna össztömegű, már C-s jogsit igénylő. Nem irigyeljük majd sem a bevetésre igyekvő készenlétieket, de legfőképp szerencsétlen négyhengeres dízeleket, amikor 4,6 tonnát kell(ene) majd dinamikusan mozgatniuk.

A 90 személyszállító Sprinteren túl 14 zárt áruszállító is szolgálatba áll, az 513 CDI/43 L verziók az előbb vázolthoz hasonlóan 4,6 tonna megengedett össztömegűek, s esetükben szintén kétkedve fogadjuk, hogy nem nagyobb, vagy legalább erősebb motorral rendelték őket a rendfenntartók számára. Klímát, CD-rádiót, deréktámaszos sofőrülést, ESP-t, ködfényszórót, első és oldalsó légzsákokat, valamint parkolóradart viszont kivétel nélkül kaptak a Mercedes rendőrautók, a személyszállítókhoz pedig állófűtés is jár. Továbbá alsó motorvédő lemez, rendőrségi rádió és megkülönböztető jelzés, utasterükbe pedig a szélső és deréktáji felületeken műbőr erősítésű üléshuzat is társul.

Nem panaszkodhat - ezúttal sem - a Porsche Hungária, hiszen a 104 Sprinter mellé 87 Volkswagen Caddy Maxit és 12 Skoda Yetit ő szállíthat, igaz, míg a Mercedesek (kiegészítőkkel együttes) összértéke 1,46 milliárd forint, a VW konszern autói ezúttal „csupán” 715 millió forintot tesznek ki a beszerzésből.
A Volkswagen Caddy Maxik a Mercedes Sprinterekhez hasonlóan szintén nem mondhatók túlmotorizáltnak, az alap, 1,6 literes, 102 lóerős CR TDI turbódízellel szereltek. Ezek csak ötülésesek, de a székek mögött gigászi, 1650 literes csomagtérrel rendelkezők, s szintén nem rosszul felszereltek: az ESP, a 4 légzsák, a CD-rádió, az elektromos ablakemelő, a légkondicionáló, a távirányítású központi zár sem hiányzik az ellátmányukból.
Rendőri felszerelésekkel növelt bruttó bekerülési költség/db
Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI/32 9 fős mikrobusz 11 566 901 Ft
Mercedes-Benz Sprinter 513 CDI/43 4,6 t 9 fős bevetési mikrobusz 17 093 937 Ft
Mercedes-Benz Sprinter 513 CDI/43 „L” 4,6 t tgk. 11 812 723 Ft
VW Caddy Maxi Kombi Basis HT CR Tdi 1.6/102 LE 7 259 136 Ft
Skoda Yeti Active CR Tdi 2.0 felszólító gépkocsi 7 026 960 Ft

Annak bizonyításaként, hogy a szabadidő-autók az átlagosnál jelentősebb tekintéllyel rendelkeznek, a Készenléti Rendőrség számára „12 db Skoda Yeti felszólító terepjáró gépkocsi került beszerzésre”. Terepjárónak mi természetesen aligha neveznénk a 18 centiméter hasmagasságú, ráadásul jelen esetben még a Haldex rendszerű összkerékhajtást sem tartalmazó, hanem csupán elöl hajtó Yetiket, de mindegy. Itt legalább a motor nem a belépő 1,6-os, hanem a 2,0 literes dízel, igaz, abból már a legszerényebb, 110 lóerős teljesítményű változat. Légkondi, ESP, légzsáksor és sok egyéb extra ezen rendőrautókhoz is jár, miként a megszokott rendőri kiegészítőket sem hagyták el esetükben sem.
Ahogyan azt az Opel Astrák esetében tapasztalhattuk, a Készenléti Rendőrség számára szállított autók egységesen metálszürke fényezést kapnak. Az új autók már február végétől felbukkantak szolgálat közben, április végéig pedig állítólag az utolsó példányig átadják őket, akkortól teljes létszámmal szolgálnak és védenek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    1.6 benzines, és az 1.7 cdti között fél millió a különbség..gondolom ekkora flottában adták volna 250 ezerrel drágábban..de az 1.6-os 10-11 literes tesztfogyasztásához mérten a dízel csak 7 liter zabált meg, végsebességre, és teljesítményre majdnem ugyan azok, gyorsulásra meg koppra megegyeznek.Az esetleg fél millás különbséget pedig 35 ezer kilométer alatt behozta volna.Ez mennyi is?1-2-3 hónap?

    [url]http://a5.hu/auto/opel-astra-16-enjoy-teszt[/url]

    [url]http://a5.hu/auto/opel-astra-caravan-17-es-19-cdti-teszt[/url]

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    A merci legalább gyárt itthon autókat, tehát rendesen részt vesz a hazai munkahelyek teremtésében, stb. A VW yeti helyett én is mást vettem volna, de szerencsére csak pár db lett véve belőle. Nézze meg az autonavigator teszt cikkét a yetiről, ott bezzeg áradoztak a divat autóról, itt meg szidják…no akkor most mi van?

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Tisztelt Combi27 Nézze meg az árlistát, hogy a dízel Astra és az 1.6-os között mekkora a különbség és akkor megtalálja a választ, miért nem olyat vettek.

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Miről beszél, Ön elfelejti, hogy a mentőautókat is cserélik re folyamatosan , pont itt volt a legutóbb is erről bemutató cikk, én nem is látok ma már 13 éves mentőket szinte…Ön miről beszél, nyissa ki a szemét.

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Tisztelt Cikkíró!

    Már megint tele van a cikk “Nem irigyeljük majd sem a bevetésre igyekvő készenlétieket, de legfőképp szerencsétlen négyhengeres dízeleket” ilyen és hasonló ” utasszállító, azok fele szerényebb méretű (313 CDI/32 gyári kódú), ” lekicsinylő véleménnyel, hangulatrontó lehúzó megfogalmazásokkal. A méret az nem szerényebb, (ami kisebb tudásra, kevesebb értéket jelent) hanem kisebb, ami lehet hogy a célnak pont megfelelő! Vagy itt van a következő : “szintén nem mondhatók túlmotorizáltnak, az alap, 1,6 literes, ” Ha túlmotorizált lenne, akkor Önöknek az lenne, a baj, hogy sokat fogyaszt, minek ekkora motor, rongyrázás a rendőrségnél.
    Miért írnak tendenciózusan a jelenlegi kormányt lejárató cikket?
    Ha nem lett volna beszerzés, akkor pedig statisztikát gyártanának, hogy…már 12 éve nem cserélték le ez vagy azt a rendőrségi kocsit. Ez a cikk olyan indexes neolib hangulatkeltő és elfogult. Ez abból is látható, hogy sehol egy pozitív megnyilatkozás, már Önök is beálltak a Bajnai stábba??? Ha nem tudnak (inkább akarnak) objektívhez közeli cikket írni, akkor NE TEGYÉK!

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Ere jók ujj autót venni de a betörőket nem tudják megfogni én is hozzájárulok 5000 ft al a bicikliseket kell szopatni a világítás véget fényes nappal de este mértnem mászkálnak hogy nincs világítás az embereknek este kéne mászkálni nem nappal kültsétek koporsószögre az 5000ft-omat

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    az fontosabb sokkal, hogy a rend őrei lassan évente kapjanak új autókat, arra van pénz, na meg stadionokra, hogy legyen mivel kocsikázni, de arra, hogy a 14-15 éves Toyota Hiace-okat lecseréljék újabbakra arra nincs, meg normális utakat csináljanak az országban….

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Nem biztos hogy a Készenléti Rendőrség jármű igénybevételéhez a nem mellesleg sokkal drágább dízel motor lenne a legjobb választás.

    Ha találsz ilyen kialakítású Kiát, mint ezek a VW-ek, akkor gratulálok.

    Hülye kérdésre hülye válasz…

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    A mentőautók meg eközben 13 éves korukig kell hogy teljesítsenek . Igaz azokkal nem csak a rendszert , hanem a rendszer ellenségeit is szállítani kell . Vicc ami ebben az országban folyik . Egyszer meg kellene utaztatni a döntést hozó politikusokat mondjuk egy 13 éves toyotában , ami kb 800000-et futott már .

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Miért nem lehetett azokat is dízelmotorral megvenni?

    Abból biztos nem áll kint hegyekben eladhatatlanul a motor…

    Miért nem vettek 7 év garanciás Kiákat ???

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Ütni, vágni, miért nem jó pl. a Fiat, majd fele annyiért ? Tanulság: valahogy közel kell férni a mézes csuprocskához oszt megy ám a biznisz ! Jó öreg országunk így működik 🙂

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Az még senkinek nem tűnt fel, hogy ezek kizárólag dízel autók, míg a tavalyi Opelek egytől egyig benzines?Miért nem lehetett azokat is dízelmotorral megvenni? Az 1.7-es, vagy a 2.0-ás turbódizelek ugyan azt tudják mint az 1.6-os szívó benzinesek, csak nem fogyasztanak annyit…Sőt megkockáztatom hogy az 1.3-as közel 100 lovas CDTI is jó választás lehett volna…És persze most még 3 márkát vesznek, mikor a Yeti, Caddy, és a 9 fős sima kisbusz félék kaphatók Opelban is…

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Sajna ez is a mi pénzünkből van(Én is “hozzájárultam” egy 30 ezres traffival)!Legalább lesz mit összetörniük és széthajtaniuk a “rend”őreinek.

  • 2017.10.30. at 06:58
    Permalink

    Bizony kell am , hogy gyorsan odaerjenek a “keszenleti”bunkok ahol a kormany ellen tuntetnek, vagy valami retek cig@nyt felakarnak koncolni a Magyarok.

Vélemény, hozzászólás?