Új Toyota háromhengeres Lengyelországból

Már készülnek a legújabb Toyota kisautók motorjai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Genfben bemutatott új Aygo és a ráncfelvarrott Yaris 1,0 literes háromhengeres, 68 lóerős motorja 3,8 liter benzinnel is beéri százon.


Lengyel motorgyárába 123 millió lengyel zlotyi (mintegy 9 milliárd forint) értékben fektetett pénzt a Toyota. Itt készülnek a vadonatúj Aygo és a nemrég az előbbi stílusában kozmetikai kezelésen átesett Yaris alapmotorjai is.
Hirdetés
A kis háromhengeres lökettérfogata 1,0 liter, teljesítménye 68 lóerő. Bár nem egy sportmotor, de a jó fogyasztás és környezetvédelmi előírások tarthatósága miatt a legújabb technikákat hasznosítja. Mint korábban már megírtuk, ez is az új, összesen 14 tagú motorgeneráció tagja. Az Aygóba építve csak 3,8 litert fogyasztó, 88 g/km szén-dioxid kibocsátású kis motor erőssége, hogy felépítését hőtanilag optimalizálták, szelepeit és égéstereit is a gázok hatékonyabb áramlásához tervezték.

A motorokat Lengyelországból a kiskocsik végszerelésének helyére szállítják, az Aygo és testvérei, a Citroën C1 és a Peugeot 108 Csehországban, a Yaris meg Franciaországban készül. A lengyel gyár az Aygo első szériájának 2005-ös startja óta működik, most a növekvő igény miatt termelését három műszakosra bővítik októberig, ezzel 380 munkásnak tudnak új munkahelyet adni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 07:17
    Permalink

    Oszt, mi trágyát tucc vele elszálítani? Te mindig okoskodszc itten csak a bajnak vagy! Mid van neked? Sakszod? Azzal maximum a kapás Józsi cidáz le péntek este! Jó szórakozást!

    Üdv.: Jenő az úr!

  • 2017.10.29. at 07:17
    Permalink

    [i]“A Genfben bemutatott új Aygo és a ráncfelvarrott Yaris 1,0 literes háromhengeres, 68 lóerős motorja 3,8 liter benzinnel is beéri százon.”[/i]
    Az én 13 éves francia “fostalicska” Saxo 1,5D-m is beéri ugyanennyi gázolajjal országúton. Ráadásul 146.000 km után még az olajszint sem csökken a csereperiódusok közötti időszakokban. 🙂 Ja és ha valaki hajlandó egy ilyen autóért félmillió Ft-ot fizetni, akkor bőkezű. Nem kerül 4 millióba, mint a szóban forgó autók. Furcsa egy helyzet…

  • 2017.10.29. at 07:17
    Permalink

    menőmanó, itt van neked egy japán francia. Hogy sokat mesélhess nekünk arról, milyen az igazán tartós autó. Minden bizonnyal egy Toyota, ami tetőtől talpig francia és néha Citroennek hívják. Máskor meg peugeot a neve.

Vélemény, hozzászólás?