Új villanyautó-támogatás: mutatjuk a legjobban dotált modelleket

Villanyautó-támogatás: górcső alatt a 2,5 millió forintos kedvezménnyel kínáltak

Tegnap jelentették be az új villanyautó-támogatási rendszert: 11 millió forintos vételár alatt 2,5 millió forintos ártámogatás kapható. Ismét lesz villanyautó 5 millió forint alatt.

Ahogyan arról beszámoltunk, az új, június 15-étől elérhető villanyautó (és robogó!) szerzési támogatás leginkább a 11 millió forint alatti vételárú villanyautóknak kedvez. Utóbbiakhoz 2,5 millió forintos szerzési támogatást biztosít az állam, míg a 11-15 millió forint közé eső vételárúakra 0,5 milliót, a 15 millió forintnál drágábbakat pedig már nem fogja dotálni (korábban egészen 20 millió forintos vételárig lehetett igényelni az akkori 1,5 millió forintos támogatást).
Hirdetés

De vajon milyen villanyautókat kaphatunk 11 millió forintos vételárig, azaz az új kedvezménnyel 8,5 millió forintig? Szétnéztünk a piacon!

A piac legolcsóbb villanyautója a Skoda Citigo-e iV lenne, ha elérhető lenne, hiszen legutóbb 6,6 millió forintos áron volt kapható. Tavaly év végén az "akár 5 milliós" vételárral is pillanatok alatt elfogyott az idei kontingens, így nem lenne meglepő, ha áremeléssel térne majd vissza - azaz hiába a 2,5 millió forintos támogatás, nem reménykedhetünk 4 millió forintért megkapható új villanyautókat. Ugyanez mondható el a Citigo testvérmodelljéről, a Volkswagen e-up!-ról is. Ha ma a legolcsóbb villanyautót keressük, a smartnál kell kopogtatnunk. Az idei évre új arcot öltött EQ fortwo nevéből eredően kétüléses és 7,25 millió forintról startol, a négyüléses 7,44 millióról. Magyarán a smartok és az új kedvezmény által most is van - akár ötajtós és négyüléses - villanyautó 5 millió forint alatt. Ugyanakkor tudni érdemes, hogy ezekben csupán 17,6 kWh-s akkumulátor szolgál, magyarán hatótávjuk csak kevéssel és csak optimális körülmények mellett 150 kilométer feletti. Ha praktikus villanyautóra vágyunk, a Renault-nál mindenképp jó helyen járunk, a Kangoo Z.E. méretbajnok (10,28 milliós induló listaárral, azaz támogatással 7,78 milliótól), a Zoe pedig 52 kWh-s akkumulátorával és 110/135 lóerős villanymotorjával 395/386 kilométeres hatótávjával a szegmens messze legjobban használható modellje. Ráadásul alapáron a leggyorsabb, 22 kW-os AC töltővel. További grátisz, hogy a Renault mintha már előre az új támogatási rendszerre készült volna, miután alapból is ad 1,5 millió forint kedvezményt az összes Zoéra. Ezáltal még a legjobb felszereltségű, erősebbik motoros verzió is befér a 11 millió forintos küszöb alá, annak kedvezményes listaára 10,65 millió forint, míg a közepes, Zen felszereltségű, már 135 lóerős 10,35 millió forint, mínusz ugyebár 2,5 millió, azaz 8 millió forint körül korrektül felszerelt és 400 km körüli hatótávú Zoét kaphatunk, ami a közterületi Type2 töltőkről 3 óra alatt feltölthető. Hasonlóan praktikus autó az új Opel Corsa-e, ami az Opel támogatásával 10,49, az államáéval 7,99 millió forint, 330 kilométeres hatótávval, friss formával és alapáron 100 kW-os DC tölthetőséggel.
Hirdetés

Az új támogatás által 8 millió forinttól Mini Cooper SE-t, 8,5 milliótól Mazda MX-30-ast is kaphatunk. Közös bennük, hogy a vezetési élményért és a viszonylag kedvezőbb árért kisebb kapacitású és tömegű akkumulátort hordanak magukban, amivel hatótávjuk is korlátozottabb.
Hirdetés

Jelenleg a fenti modellek férnek a 11 millió forintos küszöb alá, de számos olyan további modell van (BMW i3, DS 3 Crossback E-Tense, Honda e, Hyundai Kona és Ioniq Electric, Kia e-Niro, Nisen Leaf és e-NV200, Peugeot e-208 és 2008, Volkswagen e-Golf), amelyek a 15 millió forint alatti listaárukkal 0,5 millió forintos ármérséklésre jogosultak, de meg kell hagyni, ez igazából egy kereskedői kedvezmény kategóriája. Nem lennének meglepve, ha a közeljövőben utóbbiak és az újdonságok köréből is mind több modell érkezne a 11 millió forintos küszöb alá, igaz, a forgalmazók kezét köti az euró árfolyama, ami nem kedvez a hazai, forintos listaáraknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.05.21. at 08:04
    Permalink

    Hagyni kéne már a p*csába ezt az állami támogatósdi’ rendszert!
    Torzítja a piacot, és nem is túl erkölcsös az adófizetők pénzéből támogatni az egyéni autóvásárlásokat. Mellesleg a gyártó+kereskedő kb. egyből lenyúlja a támogatást a vevő meg csak les… zsonglőrködnek kicsit a számokkal, haszon megvan triplán , oszt’ jó napot!
    Az e-autók mocskosul túlárazottak.

  • 2020.05.21. at 14:24
    Permalink

    Tulajdonképpen amennyivel egy azonos árú hagyományos autó drágult az elmúlt évek alatt a CO2 kvóta miatt azt most visszaadják a piacnak elektromos autó támogatásként.

Vélemény, hozzászólás?