Új Volvo XC90 kizárólag négyhengeres motorokkal

Akár 400 lóerős hibridként, de csak négy hengerrel jön az új Volvo XC90

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volvo megmutatta a második generációs XC90 hajtásláncát. Lesz 400 lóerős plug-in hibrid is, az összes változat motorja négyhengeres.


A Volvo még az idén szeretné bemutatni és a jövő év elején gyártani a második generációs XC90-est. A svédek nagy SUV-ja már jó tíz éve készül közel változatlan formában, így a csere már nagyon érett. Ha már vadonatúj kocsit fejlesztenek, akkor igyekeznek valami nagy durranást elérni. Ha minden igaz, az övék lehet a szegmens legtakarékosabb autója. Batár SUV lévén eddig a régi és jó öthengeresek mellett a Yamahával fejlesztett V8-ast is lehetett rendelni, nem utolsósorban Amerikának kedvezve. Az utód vele szemben mindent el fog követni, hogy spóroljon az üzemanyaggal és a környezetre káros gázokkal.
Hirdetés


A Volvo legújabb motorcsaládja dízelként és benzinesként is négyhengeres. Az új motor az XC90-ben egy elektromotorral kiegészítve, hibrid hajtásláncba illesztve egy ekkora méretű autóhoz képest szinte hihetetlen számokat tud produkálni. Szén-dioxid kibocsátása alig 60 g/km lehet, közben a rendszer összteljesítménye 640 Nm nyomaték mellett 400 lóerő. A kocsi Volvo szokás szerinti elnevezése T8 lesz. Benzinmotorja 2,0 literes, mint ahogy fentebb írtuk, négyhengeres és kettős feltöltésű, kompresszoros és turbós is. Ez hajtja majd az első kerekeket, a 80 lóerős villanymotor meg a hátsókat. A kompresszor alacsony fordulaton is tölt, ezzel egy hagyományos, erősebb motor érzetét kelti, magasabb fordulaton meg a turbó tol még egy nagyot. Ezt kiegészítve az elektromotor azonnal a maximális nyomatékával kapcsolódik be a hajtásba, így komplexen a gyorsulás is kiemelkedő lehet.

Ha a vezető úgy kívánja, akkor csöndes és emissziómentes is lehet a 400 lóerős plug-in Volvo, 40 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemben. Az erős és mégis takarékos T8-on kívül persze több hagyományos hajtásrendszerrel is rendelhető lesz az új XC90-es. A Drive-E motorcsalád máshonnan már ismert tagjai közül a D5 változat duplaturbós dízelje 225 lóerős lesz és 470 Newtonméter nyomatékkal az autó karakteréhez talán legjobban passzoló motor. Fogyasztása ráadásul 6 liter körüli a Volvo ígérete szerint. D4 változatban 190 lóerővel (400 Nm) még kedvezőbb, csak 5 literes az átlag. Aki a benzinesre szavaz, választhatja a T6 kivitelt, ami az előzetes információk szerint 320 lóerős és 400 Nm nyomatékú, vagy a T5-öt 254 lóerővel és 350 newtonméterrel. A T6 motorja teljesítményadatai alapján feltehetőleg meg fog egyezni a T8-éval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?