Újabb felpaprikázott Toyoták érkezhetnek

A Corolla és a C-HR sem ússza meg sportváltozat nélkül

Tovább folytatja a Toyoták felhergelését a Gazoo Racing, a Yaris után nagyobb modellekből is várható GR változat.

Több mint húsz éve jelent meg a Toyota Prius első generációja, az elmúlt két évtizedben pedig a Toyota neve összeforrt a hibrid hajtással. A környezetbarát modellek mellett most a sportvonal is erősödni látszik a japánoknál, a felpaprikázott GR verziók esetében viszont a hibrid hajtásnak és a minimális fogyasztásnak nem osztanak lapot. A hamarosan érkező GR Yaris[/url] paraméterei már ismertek, a kisautó háromhengeres 1,6 literes turbómotort kap 261 lóerővel és összkerékhajtással, amivel 5,5 másodperc alatt katapultál százra az apró Toyota. Az Auto Express információi szerint a GR C-HR is ugyanezt a motort kapja, csak némileg több lóerővel. A Gazoo Racing egyik vezetője szerint ennek az erőforrásnak a teljesítménye könnyen módosítható, így ez a blokk vélhetően több sportmodellben is megjelenik a későbbiekben, amikkel nem titkolt célja a Toyotának, hogy a fiatalok körében népszerűbbé tegye a márkát. A C-HR generációváltása 2021-ben lesz esedékes, ezért a GR verzió a modell életciklusának végén érkezhet egy kvázi búcsúszériaként, de az sem elképzelhetetlen, hogy a második generációból készül csak sportváltozat.
Hirdetés
Vérbeli hot hatch sem fog hiányozni a kínálatból, amire már rég volt példa a Toyotánál. Pletykák szerint a GR Corolla szintén a Yarisban használt egyhatost kapja, amivel többek között a Ford Focus ST és a Golf GTI kerül a célkeresztbe, ehhez pedig 300 lóerő körüli teljesítmény szükséges. A legfürgébb Toyota Corollára vágyóknak még türelemmel kell lenniük, a modell még csak a fejlesztés korai stádiumában van, a megjelenés 2023-ra várható. A Toyota megbízható és értéktartómodelljeivel szerzett hírnevét, amit a piac egyik legjobb hibrid rendszerével csak öregbített, viszont a japán gyártó neve és az unalom szó gyakran került egy mondatba. A Toyota meghallotta a kritikát, és megígérte, hogy szakít az unalmas modellekkel, ezt pedig be is tarja. A C-HR, a friss Corolla és az új Yaris nem ad okot az ásítozásra, az újraélesztet Supráról nem is beszélve, a GR sportmodellek pedig csak olajat öntenek az egyre lobban lobogó tűzre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.02.16. at 18:24
    Permalink

    Tökéletes lenne, ha az i30N-t egy GR Corollára tudnám lecserélni. Remélhetőleg ismét egy megbízható autóm lenne.
    Az 1,6-os 3 hengeres motor viszont elég gáz. 2023-ig talán leváltják, vagy addigra valóban bombabiztos lesz. Most még nem szívesen venném meg. 🙂

Vélemény, hozzászólás?