Újabb német-japán meccs: Mazda6 vs. Opel Insignia

Összevetés: Mazda6 Sportkombi CD175 AWD AT vs. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Átfedéssel járt nálunk a frissített Mazda6 Sportkombi és az Opel Insignia Country Tourer az új, 170 lóerős dízelével. Naná, hogy összevetettük őket.


Meglepődtünk. A napokban uralkodó izzasztó hőség mellett egy szintén izzasztó összehasonlító teszt következik. Elöljáróban annyit elárulok, hogy nem gondoltuk volna, hogy a két autó ennyire közel lesz egymáshoz. Ha csak a katalógust és a táblázatokat nézzük, akkor egyértelműen az egyik irányba billent a mérleg nyelve. Azonban a valóságban tapasztaltak után mi is meglepődtünk, és ha döntenünk kellene, akkor bizony megizzadnánk, hogy melyiket is válasszuk.
Hirdetés

Korelőnyben. A teszt két szereplője az Opel Insignia Country Tourer, amely 2013 őszén mutatkozott be a nagyközönségnek, formavilága azonban alig különbözik a 2008-ban debütált Sports Tourertől. Összevetve a 2012-ben érkező KODO formanyelv ihlette Mazda6-ossal, lényegesen látszik a korkülönbség. Lehet, hogy csak a piros szín és a karosszérián körbefutó műanyag elemek teszik idősebbé az Opelt, a Mazda viszont még a szürkésbarna hangulata ellenére is sokkal erőteljesebb és dinamikusabb megjelenést ad a szemnek.

Külső méretek
Mazda6Opel Insignia
Hosszúság (mm)48054920
Szélesség (mm)18401856
Magasság (mm)14751526
Tengelytáv (mm)27502737
Csomagtér (l)522540
Menetkész tömeg (kg)15601865
Megengedett össztömeg (kg)21502450

Súlyos különbség. A külső méreteket illetően nem is kell a katalógusadatokat megnézni, szabad szemmel is jól látszik, hogy az Opel hosszabb és magasabb. Utóbbi nem csoda, hiszen a Country Tourer kivitel miatt emelt hasmagasságot kapott, míg a Mazda egy klasszikus kombi kivitel. Pakolhatóság szempontjából fontos a csomagtér mérete, amely mindössze 18 liter különbséget mutat az Insignia javára. A menetkész tömeg viszont jelentősen az Opel oldalára billenti a mérleg nyelvét. Ez azonban nem előny, hiszen a 305 kg többlet negatívan hat a menetdinamikára és a fogyasztásra is. Pedig a Mazdának is van ám többlete az Insigniához mérten, előbbi automata, míg utóbbi kézi váltós a tesztpéldány esetén.

Belső méretek
Mazda6Opel Insignia
Belső szélesség elöl (mm)15001550
Belső szélesség hátul (mm)14901500
Belmagasság elöl (mm)920-980900-970
Belmagasság hátul (mm)945920
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm)175180
Ülőlap hossza elöl (mm)500510-550
Ülőlap hossza hátul (mm)500510
Csomagtér maximális szélessége (mm)14601060
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm)10201060
Csomagtér magassága (mm)690680
Csomagtér hossza (mm)10701100
Csomagtér hossza üléshajtással (mm)19001850

Melyik tágasabb? Bár az Opel némileg hosszabb és magasabb, ez nem feltétlen jelenti azt, hogy tágasabb is az utastere. A tengelytávja például rövidebb is kb. 2 centivel, ennek ellenére 5 mm-rel nagyobb hátsó lábtér adódik, ami elenyésző differencia. A többi belső méretet illetően is csupán minimális eltérések adódnak, a két autó összességében nagyon közel áll egymáshoz a mért értékek alapján, a valóságban is ezt tapasztaltuk. Négy személynek mindkettő kényelmes utazást biztosít, ilyen szempontól döntetlen a meccs. Ugyanez a helyzet a csomagtartóban is, néhány centi különbség adódik, ami nem csoda, hiszen a korábban említett közel 20 literes különbség pont ennyit tesz ki.

Műszaki adatok, fogyasztás, menetzaj, árak
Mazda6Opel Insignia
MotorosztályEuro 6Euro 6
Hengerűrtartalom (cm3)21911956
Hengerek/szelepek száma4/164/16
Váltófajta/-fokozatautomata/6manuális/6
Teljesítmény [LE (1/min)]175 (4500)170 (5200)
Nyomaték [Nm (1/min)]420 (2000)400 (1750-2500)
Végsebesség (km/h)209205
Gyorsulás 0-100 km/h 9,110,4
Gyári vegyes fogyasztás [l/100 km]5,45,6
Tesztfogyasztás (l/100 km)7,18,1
CO2-kibocsátás (g/km)143149
Menetzaj 50 km/h-nál [dB(A)]5656
Menetzaj 90 km/h-nál [dB(A)]6463
Menetzaj 130 km/h-nál [dB(A)]6869
Alapár (Ft)10 739 90010 850 000
Tesztautó ára (Ft)10 866 80014 017 000

Számít az erő? Igazából nem. Mindkét autó közel azonos teljesítményű, 170 illetve 175 lóerős. Ilyen szempontból a Mazda élvez előnyt, de hiba lenne a plusz 5 lóerő és plusz 20 Nm miatt mellette dönteni. Nem ettől lesz jobb a Mazda, hanem a súlya miatt. Az a 300 kg különbség szépen megmutatkozik a menetdinamikában és a fogyasztásban, még akkor is, ha a Mazda automata, az Opel pedig kézi váltóval van szerelve. Mivel mindkét tesztalany összkerékhajtású, ezért ebből eredően nem adódhat különbség, persze benne van a pakliban, hogy valamelyiknek jobb és hatékonyabb az AWD rendszere. Gyorsulást tekintve 10,4 és 9,1 másodperc értékek adódnak, ami már lényeges eltérésnek mondható. Ez egyértelműen a nehezebb kasztninak köszönhető, akárcsak a magasabb fogyasztás is. Bár itt nincs olyan nagy eltérés, mindössze 1 literrel eszik többet az Opel, azonban meg kell jegyezni, hogy a Mazda kézi váltóval valószínűleg kevesebbet fogyasztana, vagy az Opel automatával többet.

Melyiket jobb vezetni? Meglepetést okozott a korosabb, nehezebb Insignia. Kézi váltójával, ami bár hosszú úton jár, de jól kapcsolható, jobban, élvezetesebben vezethető, mint a Mazda6. És mintha a kormánya is élénkebb lenne. Meg kell hagyni persze, jót tesznek a vezetési élménynek a sallangok. A vaskosabb, vágott aljú bőrkormány, a feláras változtatható laphosszúságú, combos oldaltartású ülések. A kilátás persze az Insigniából korlátozottabb, de sofőrsegédek hada segíti benne is a vezetőt, a motor pedig hiába szerényebb teljesítményű, nem tűnik gyengébbnek a Mazdáénál. Pedig nyomatékban is jobb a Mazda. A kézi váltó azonban közvetlenebb vezetési élményt ad, az automata meg persze városban sokkalta kényelmesebbet. Meg kell jegyezni, hogy az Opel élénkebb viselkedése illúzió, a Mazda gyorsulási értéke jobb. Bár nem gondoltuk volna, még emelt futóművel is az Opel a vérpezsdítőbben vezethető. A Mazda pedig a józanabb, racionálisabb választás, hiszen még automataváltósként is takarékosabb. Katalógusérték szerint 100 kilométerenként 2 decivel, a gyakorlatban többel, bár meg kell hagyni, azonos vezetős, azonos körülmények közötti tesztkörre ezúttal nem jutott időnk, de a teljes teszt átlaga a gyári értékeknél jelentősebb mínuszt mutatott a Mazda javára. Futómű kapcsán mindkét modell abszolút dicséretes. Az Insigniánál természetesen érződik a magasabb súlypont és egy hajszálnyit a jelentősebb tömeg is, amit kanyarban érezhető billenés mutat, de stabilitásban, csillapításban az is remek. A két autó közül vezethetőség alapján győztes nem hirdethető, a meccset önmagában ez a szempont sem fogja eldönteni.

Nagy a szakadék. A tesztautók árát illetően mutatkozik meg az egyik legkomolyabb különbség. Az Opel 14, míg a Mazda 10,9 milliót kér, hogy a miénk lehessen a számunkra megfelelő darab (legalábbis listaár alapján). 3,1 millió azért elég komoly, még flottakedvezménnyel sem eltüntethető különbség, lássuk mi kerül ennyibe a németeknél. A bőr kárpit máris 433 ezer, ami a Mazdában alapáron benne van. Akárcsak az elektromos ülésállítás, a 18-as könnyűfémfelni (a Mazdához 19-est kapunk), a Xenon fényszóró és a számos vezetősegéd. Utóbbit tekintve az Opel annyiban okosabb, hogy magától is képes parkolni. Mivel erősen eltér a két gyártó extrázási lehetősége, emiatt nehéz teljes egészében összehasonlítani őket. Az Opel előnye egyértelműen az, hogy azt kérünk bele, amit akarunk, míg a Mazdánál csak különböző felszereltségi szintek vannak. Ebből a 6-osból viszont csak a napfénytető hiányzik, minden egyéb benne van, ami csak lehet. Kényelem szempontjából egy helyen jobb még az Opel: van benne ülésszellőztetés. Alapárat tekintve egyébként szintén minimális a különbség, 120 ezer forinttal kérnek többet a németek, mint a japánok. Természetesen nem ugyanazért, hiszen a Mazda6 már minden extrával és automata váltóval felszerelt, míg az Insigniába szükség van kb. 2 milliónyi extrára, hogy közel egy lapon tudjuk említeni őket. Azért csak közel, mert az Opel ezzel a dízellel még nem kínál automatát.

Konklúzió. Mindkét tesztautó ad többleteket, az Insignia emelt futóműves, nyitható panorámatetős, a Mazda6 pedig automataváltós és összességében jelentősen kedvezőbb áron érhető el. Ha viszont azzal is számolunk, hogy az Opel jóval nagyvonalúbban ad flottakedvezményt, a tesztautók bekerülési ára nagyjából pariban lehet. Innentől pedig az alapján lehet dönteni, hogy kinek melyik áll közelebb a szívéhez - külső, belső, technológia és származási hely szempontjából. Bármelyik mellett is döntünk, biztosak lehetünk abban, hogy jól választottunk, hiszen mindkét autó szerethető és élvezhető.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    Ha 3 évente cseréled az autóidat újra, akkor persze ízlés kérdése, hogy melyiket választod, de használt autó esetén simán veri veri az Opel a Mazdát.

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    De jó! :)))
    Elolvasnék 8 év múlva egy tesztet, ahol ugyan ez a két autó van összehasonlítva. :))
    A Mazda addigra szétesik a rozsdától. 🙂 Na itt a 300 kg plusz. 🙂

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    Szívesen elolvasnám 8 év múlva ennek a 2 autónak az összehasonlítását.
    Nagy eséllyel azt olvasnánk, hogy a Mazda szétesik a rozsda miatt. Na itt van az a 300 kg súlytöbblet az Opelban. 🙂

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    Természetesen a Mazda a jobb, és nem ez a modell hanem még a régi is jobb egy gyenge opelnél. És mintha többet látnánk a mazdából, egyre többet.

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    Részben jogos ,amit írsz, de Country Tourer valahogy nagyon túlárazott a sima Opel kombihoz képest is. Egy emelt futómű és pár műanyag elem miatt nem szabadna,hogy milliókkal drágább legyen a saját őséhez képest. Ez egyszerűen drága. Mondjuk más márkáknál is sokkal drágább az ilyen terepesített verziók ára(pl.A6 vs. A6 quattro- horribils). Nem is nekem találták ki.

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    Tisztelt Cikkíró!

    Csak gratulálni tudok az almát a körtével való összehasonlításhoz. Két kombi, ez oké, mindkettő drága, oké, mindkettőnek négy kereke van, oké. Összahasonlítjuk őket? Rendben, de miért a Country Tourert teszik a Mazda6 mellé, miért nem a Sports Tourer?

    Nem a tesztautók színe, hanem az illető ízlése határozza meg azt, hogy melyiket választja. A Country Tourer emelt hasú, a Mazda6 kombi nem az. Miért nem egy hasonló, mondjuk hasonlóan “Country-s” Mazdát kértek tesztelésre?

    Ez így több sebből vérzik. A bőrülésre tett megjegyzést pedig nem értem, ha nem redőzödik a bőr, akkor elszakad, tehát ezzel semmi baj nincs. A szintetikus bőrökkel, amelyeket mostanában használnak semmi baj sincs. A cikkben szereplő két autót nem kell pariba állítani egymással.

    A végszó tetszik, mindkettő élvezhető, és jó autó.

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    Ez a bőr műbőr dolog több sebből is vérzik:
    1. az egyáltalán nem baj, ha nem ölnek le a bőrükért állatokat
    2. a műbőr (nevezzük így) sokkal kiegyensúlyozottabb minőségű lehet, sokkal tervezhetőbb, hogy mire, hogyan reagál majd a használata során, s nem ritkán sokkal kényelmesebb is lehet, mint az igazi bőr, melynek minősége, összetétele állatonként változik. Ez olyan esetben, amikor akár egy ülést burkoló bőr is több állattól származik, nehezen tervezhető kockázatokat rejt magában.

    Szerintem a mai szintetikus “bőrök” sok esetben kényelmesebbek, mint valódi társaik.

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    A prémiummodelleknél ugyanígy megvannak a fokozatok:
    Van gagyi szövet, van valami korszerű műanyag, esetleg műbőr. Fontos, ha középen szövet van akkor az valszeg műbőr. Ugyanezt az anyagot használják a bőrgranulátum ülések azon részeinél ami nem érintkezik testtel.

    Aztán van a bőrgranulátum, amit általában már mindenhol bőrnek hívnak. És efelett van a prémiumbőr, ami általában keményebben feláras. Rendszerint a fullos üléshez, és a spéci funkciókhoz (pl üléshűtés perforált huzatához) megkérik.

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    A prémium autóknál is mostanában lehet műbőrrel kérni a belsőt, csak azoknál oda is van írva hogy az mű. Az Insigniánál, akkor ez lehet lemaradt, de lehet bele kérni 900 ért is bőrt az valószínű már valódi lehet.:)

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    Az a helyzet , hogy az Insigniában amit 400.000 ft-s bőrnek árulnak az valójában egy jobb minőségű műbőr ezért néz így ki ahogy kinéz … ” az egyik ismerősömnek akkor derült ki hogy amit bőrnek adtak el az valójában nem az mikor kiszakadt és elvitte egy bőrkárpitos javításával is foglalkozó céghez … aztán közölték vele hogy ők műbőrrel nem foglalkoznak vigye máshová ” . Egyébként ennyi négyzetméter bőrt amennyi ez Insigniába kellene egy jó minőségű kárpit elkészítéshez szinte be sem lehet szerezni anyagáron 400-ból és akkor hol marad még a munkadíj + haszon …

    De hogy mondjak valamit a 2 autóról is Mazda 6 -ot választanám .

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    A súllyal nagy szívatások vannak, a konkrét modelleknek közük nincs a megadott súlyhoz, érdemes lett volna lemérni a két autót hogy valójában mekkora a súlyuk.

  • 2017.10.28. at 15:49
    Permalink

    Az árakhoz annyit tennék hozzá, hogy Opelnél a Country Tourer egy spéci kiadás, az alap Insignia 170 lovas dízellel AWD-vel, bőrrel és 19-es felnivel a legmagasabb Cosmo szinten listaáron 10,7 misi. Na innen indul a flotta és az alku…

Vélemény, hozzászólás?