Újabb rekord az autópiacon
Kimagasló autóeladásokat hozott a napos május
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Április után újabb rekord dőlt meg a hazai autópiacon, nem csak idei a rekord: a válság óta nem volt ilyen erős hónap az autóeladásoknál.
Továbbra is a piac kedvence az esztergomi Suzuki Vitara. Eladásai azonban - a piaccal szemben - nem nőttek az előző haviakhoz mérten
Nem kevesebb mint 8506 személyautó, összesen 10 950 gépjármű - ennyit helyeztek forgalomba hazánkban májusban. Ilyen számokat utoljára a 2008-as válság előtt láthattunk csak. Ha a májusi adatokat nézzük, az ideiek 44,8%-kal nőtték túl a tavalyiakat, amelyek már szintén 48,2%-kal magasabbak voltak az előző évi 5. haviaknál. Alig szerényebb a kishaszonjárművek idén májusi eladástöbblete, éves szinten azonban utóbbiaké a nagyobb. Ugyanakkor mindkét szegmens több mint ötödével erősödött idén. Bő 15%-kal buszból és 10%-kal motorkerékpárból is több fogyott, pedig még csak most jön a nyár, ami az utóbbi szegmens fő szezonja, illetve a felújítás előtt álló 3-as Metró pótlására szánt buszok sem lettek még beszerezve.
2016. V. (db) | 2015. V. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 8506 | 5874 | 44,8 |
Kishaszonjármű | 1722 | 1218 | 44,8 |
Nagyhaszonjármű | 432 | 301 | 43,5 |
Busz | 22 | 47 | -53,2 |
Motorkerékpár | 268 | 271 | -1,1 |
Összesen | 10 950 | 7711 | 42 |
2016 (db) | 2015 (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 36 267 | 29 676 | 22,2 |
Kishaszonjármű | 8263 | 6721 | 22,9 |
Nagyhaszonjármű | 2133 | 2147 | -0,7 |
Busz | 192 | 165 | 16,4 |
Motorkerékpár | 1078 | 979 | 10,1 |
Összesen | 47 933 | 39 688 | 20,8 |
A márkák sorrendjében úgy lett májusban is első a Suzuki, hogy az előző havinál egy példánnyal kevesebb fogyott belőle, hajszálnyit visszaesett a Skoda is, de pozíciója változatlan, az erősödő Opel viszont csupán 2 példánnyal maradt el tőle. A negyedik helyre az ötödikről előzve ért a Volkswagen, javított a Hyundai is.
Meglepetés: májusban két Hyundai, a kisautó i20 és a szabadidő-autó Tucson is a legnépszerűbb 10 modell közé került
A modellek sorában ismét a Suzuki Vitara volt a kedvenc. Változatlan a Skoda Octavia második, a Ford Focus harmadik és az Opel Asta negyedik helye is, utóbbi mindössze egy példányos lemaradást mutatott most a Ford kompaktjához, a Focushoz mérten - még a kifutó J generációval. Az Astra K most nem került be a top 10-be, a frissítés előtt álló Mokka azonban igen. Újdonság a toplistán a Hyundai Tucson és az i20 - akár csupán egy komolyabb flottaátadással is felkerülhettek, amúgy jogosan.
Top 10 márka és modell - 2016. május
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 972 | 1. | Suzuki Vitara | 530 |
2. | Skoda | 815 | 2. | Skoda Octavia | 509 |
3. | Opel | 813 | 3. | Ford Focus | 236 |
4. | Volkswagen | 704 | 4. | Opel Astra | 235 |
5. | Ford | 689 | 5. | Hyundai Tucson | 225 |
6. | Hyundai | 504 | 6. | Suzuki Swift | 221 |
7. | Toyota | 498 | 7. | Volkswagen Golf | 197 |
8. | Kia | 436 | 8. | Hyundai i20 | 180 |
9. | Renault | 362 | 9. | Opel Mokka | 164 |
10. | Dacia | 355 | 10. | Kia cee'd | 151 |
Az éves összesített listán logikusan nincs komoly változás, változatlan a Vitara, Octavia, Astra (J) dobogó. A márkák között a Kia megelőzte a Renault-t, a modellek között a Volkswagen Golf kemény egy darabbal a Dacia Dustert, az Opel Mokka kiszorította a 10 legnépszerűbb sorozat közül a Ford Mondeót.
Top 10 márka és modell - 2016. január-május
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 4192 | 1. | Suzuki Vitara | 2728 |
2. | Opel | 3578 | 2. | Skoda Octavia | 2016 |
3. | Skoda | 3530 | 3. | Opel Astra J | 1206 |
4. | Ford | 3253 | 4. | Ford Focus | 1095 |
5. | Volkswagen | 2965 | 5. | Volkswagen Passat | 994 |
6. | Toyota | 2032 | 6. | Volkswagen Golf | 730 |
7. | Dacia | 1690 | 7. | Dacia Duster | 729 |
8. | Kia | 1627 | 8. | Fiat 500 | 703 |
9. | Renault | 1607 | 9. | Suzuki Swift | 663 |
10. | Nissan | 1322 | 10. | Opel Mokka | 621 |
Ez a helyzet az első félév vége előtt egy hónappal. A személyautók eladása év végére minden bizonnyal 90 ezer, a teljes gépjármű-eladás pedig 100 ezer példány fölé nő - ami a válság előtti szintnek még mindig csak a felét fogja jelenteni, a 2010-es mélypontnak azonban már a dupláját.
Csak az abszolút dilettánsok nevezik műanyag játékautónak a Vitarát.
A Vitarát meg nem tudom értelmezni, pont Opel szalonnal egyben volt a Suzuki, ahol voltunk, a Vitara belülről recseg ropog, az ajtó kárpit konkrétan horpadt, ha oda tettem a kezem. Astra K után olyan érzés volt, mintha valami műanyag játékautó lenne, és a Vitarákat is 4-5 millió körül adják…
Astra K nem 4.4m, mi kértünk rá ajánlatot, alku után 5,5m és akkor még mindig enjoy felszereltségről van szó, csak már fűthető az ülés, meg pár alap extra bele lett téve. Szerintem új autót kifilézve nem éri meg megvenni, akkor már inkább 2-3 éves használtat, normálisabban felszerelve.
mondanám az új megane-t is , mert az meg még vagányabb…de az az 1.2-es motorral….és 5-6 milla között, annyira szerintem nem impozáns, kivéve, ha le lehet alkudni 1 millát belőle 😀
érthetetlen számomra ez a vitara (ezek full csak magánszemélyek, állami rendelés nélkül?), meg suv őrület…egy magasított kombi gnóm, h lehet ekkora flash. áh ráadásul városra, mert terepre ezek hulladékok. astra k 150 lovas 4.4m körül van, nagyobb, szebb, könnyebb,erősebb…..na mind1.
Üdv! A Suzuki Vitara eladási darabszáma akár a duplája is lehetne, ha lenne elegendő belőle! Szomorúan tapasztaltam, hogy a kereskedésekben már csak szeptember-október hónapra tudnak felvenni foglalást a Gl+ felszereltségű Vitarákra. Sajnos nem tudnak eleget gyártani!
Vitarák ára 1 hónap alatt még kedvezőbb lett, 1-200e forinttal lettek olcsóbbak, mint korábban. Talán ez is az egyik ok, hogy első lett. 4M körül vannak a GL+ felszereltségűek fent HaHu-n, komoly kampányt tolva (rengeteg kiemelt hirdetés).