Újabb sportos olasz gombóc – jön az Abarth 500X

170 lóerővel és összkerékhajtással jöhet 2017-ben az Abarth 500X

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fiat megerősítette, hogy lesz egy erősebb gyári változata az 500X-nek. A brit Autocar több új részletet megtudott a készülő Abarthról.


Egy új riportban az áll, 2017-re kész lesz a Fiat 500X gyári Abarth sportváltozata. A brit Autocar szerint a sportos változatot az 1.4-es MultiAir turbós benzinmotor 170 lóerős változata hajthatja, amit más Fiat termékekből már ismerünk. Az elvileg megbízható belső forrásból származó, de erősen spekulációgyanús hír szerint csak összkerékhajtással fogják készíteni. Alapból hatfokozatú kéziváltó jár hozzá, de felárért rendelhető lesz hatfokozatú automata is. Az erősebb motor helyett inkább az Abarthokra jellemző egyedi külső és belső dizájn lehet a fő ütőkártyája.
Hirdetés

Mindemellett azért az erősebb fékeket, a futóműtuningot és az alapváltozatoknál hangosabb kipufogót sem fogják kihagyni az Abarth változatból. Érdekes, hogy bár a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) globális modellnek szánja a legtökösebb 500X-et, a hangsúly az észak-amerikai piacon van, ott tervezik a legtöbbet eladni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Én a design-t ecseteltem, az eladások teljesen más tészta. Leírom, csak Neked, Integrale úrnak még egyszer, hogy megértsd! Elbeszélünk egymás mellett:)

    Európával meg ne hozakodj elő, világszintű eladási adatokat mutass, légy szíves. Te is tudod, hogy CSAK Európából nem lehet megélni.

    Az meg csak a te véleményed, hogy a VW-nek nem megy a retro vonal. A te ízlésednek nem felel meg, de attól még igenis összevethető az 500-zal, csak a VW máshogy értelmezi a retro fogalmát, mivel egy más nemzet azt máshogy látja. Ennyi. És a Minivel is lehetne jönni, az pedig a BMW és a britek szemszögéből közelíti meg a témát.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Leírom, csak Neked újra!
    Az 500X olyannyira nem jött be a fiatnak, hogy a 8. legnagyobb példányszámban eladott modell europában, fej fej mellett a Yarissal.
    Az pedig tudod jól te is, hogy 1-2 sikermodell nem fogja kihúzni a szarból a gyártót, egyiket sem.

    A Beetle szerintem nem összevethető egy 500-zal. A VW-nek nem megy ez a retro vonal, Scirocco, Bogarak, T1? Na nee.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Igenis kellenek az ilyen autók, mint a Fiat 500X, már a látványa is feldob, “fricska a fapofáknak” , ahogy mondják, a sok unalmas szürke járgány mellett egy kis színt hoz az életbe.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Ilyenkor szoktam mondani, hogy le kell venni a szemellenzőt. Biztos te is látod, hogy finoman szólva nincs minden rendben a Fiat háza táján. Elég sok blamázst követtek már el a hosszú évtizedek alatt, és ennek a levét isszák most. Az Alfa fölött is kongatták már a vészharangokat.

    A VW nem volt lehúzva!? A kommentelés is meg volt tiltva sokáig a VW-es cikkek alatt. Nagyon sokan kiábrándultak a konszernből. A BMW pedig Mo.-on érinthetetlen, ez köztudott. Meg se próbálj rosszat mondani róla, mert a fejed bánja:)

    Én azt mondom, az olasz autógyártás szépen-lassan – ha nem történik valami csoda – a múlté lesz. De tudjuk, hogy csodák igenis léteznek, szóval lehet reménykedni:)

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Nincs ebben semmi rossz hogy néhányan kitartunk 1-2 márka mellett. Nálam csak akkor szokott állandóan agyf*sz lenni amikor folyton a Fiat-ot szidják egyesek. A többi márka (lásd. BMW, Audi, Volkswagen és a többiek) csinálhatnak bármit sokkal kevésbé vannak lehúzva, na de ha az olaszok követnek el valami blamázst!? Na akkor aztán kapják a feketelevest rendesen.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    “hányok ettől az 500 meg mini (bmw-uk) vonaltól.”

    És mi a helyzet vele?

    [url]https://www.google.hu/search?q=volkswagen+new+beetles&client=opera&hs=fRK&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4zNqk7YPKAhVJiSwKHXDoBhUQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    sugárba hányok az 500-as fiatoktól, de megértem, hogy vannak konzervatív érzelmű emberek is, de attól még hányok ettől az 500 meg mini (bmw-uk) vonaltól.
    viszont az új tipo egész jó, ilyenek kellenek, nem a régmúltat az új formákra erőszakolni…persze értem én a marketing…

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Az autók egy nagyon “pasis” téma – férfiak között pedig mindig megy az erőfitogtatás, nyíltan vagy burkoltan. Ha te állást foglalsz egy adott márka mellett, az valamilyen szinten a részeddé is válik, “egy darab belőled” – és ha azt a márkát támadják, olyan, mintha téged is támadnának.
    Jó példa erre a foci, az elvakult drukkerekkel – meccsek után milyen rombolásokat szoktak véghezvinni? Vesztett a csapatuk, őrjöngenek, díbolnak, stb. – ugyanúgy “megélik” a csapat kudarcát, ahogy maga a csapat. Ha győznek, örömmámorban úsznak a rajongók. Ugyanez megy itt is, csak az “autók nyelvén”.:)

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Továbbra sem értem, miért kell egyeseknek személyeskedni, támadásnak vélni az eltérő véleményt, és másokat “felcímkézni”, ízlésbeli és egyéni meggyőződésbeli különbségek miatt… Na mindegy.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Nézd, ez egy vélemény. Nekem ez az egész az 500-as megerőszakolásának tűnik. Az 500L szintén. Ha olyan hű de nagy sikerei lennének a Fiatnak mostanság, akkor nem hívták volna nemrég egy cikkben “halódó vállalatóriásnak”. És tudjuk, hogy nem a Chrysler miatt halódik a cég – a hiba az olaszoknál keresendő:)

    Most leírtam egy véleményt, és két vaskalapos Fiatos nekem támadt – bocsánatot kérek, tényleg, hogy nem egy végtelenségig húzódó ömlengésáradattal álltam elő:)

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    El kell szomorítsalak, az 500L hatalmas siker ahol forgalmazzák (kivétel persze megint csak Mo.). A Multipla szépsége nézőpont kérdése, az első generáció so-so, de a faceliftes változat már emészthetőbb. Az 500X is bejött a Fiat-nak, szokás szerint megint csak más országokban nem pedig kis hazánkban. Én úgy látom hogy az 500, 500L, 500L Living, 500X modellek egységesebbé tették a Fiat márka arculatát, szó sincs erőlködésről.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Mindig idegenkedve álltam ehhez az Abarth névhez, mivel nem olasz hangzású. Aztán utánanéztem, és kiderült a turpisság: az úriember Karl Albert Abarth néven született Ausztriában, és később lett olasz állampolgár – és a nevét is Carlo Abarth-ra változtatta. Hiába, a jó pap is holtig tanul:)

    Az új 500-as nagyot ütött, mikor kihozták 2007-ben, ez az 500X viszont már nem szól akkorát – ez igaz erre az Abarth-verzióra is. Nagyon érezni a formáján az erőlködést, azt, hogy minél több bőrt le akarnak húzni egy sikermodellről. De tény, hogy jobban sikerült, mint az 500L, ami sikerrel vitte tovább elődje, a Multipla design-ámokfutását:)

Vélemény, hozzászólás?