Újabb X-faktor az Opel előadásában

Hazai premier: Opel Crossland X

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Meriva utódjaként érkezett Crossland X a genfi debütálása után pár nappal idehaza is bemutatkozott. A kompakt városi crossover már most népszerű a hölgyek körében.


"2017-ben 7". Ezzel a szlogennel kommunikálja az Opel azt, hogy az idei évben hét új modellel rukkolnak elő. Ebből három, az Opel Insignia Grand Sport és Sports Tourer, valamint az elektromos Ampera-e már bemutatkozott. Negyedikként a Merivát váltó Crossland X érkezett, amely a márka X családjába, a Mokka X mellé csatlakozott. A város crossovert a Genfi Autószalon után nem sokkal Budapesten is leleplezték. A hivatalos bemutató ellenére számos információ még nem ismert. Lássuk, mit tudunk és milyen volt az üléspróba.
Hirdetés


A fiatalos, vagány külsőben felfedezhetünk némi Insigniát is, a tetővonal pedig az Adamra emlékeztet. A front-rész erősen mokkás, ami nem csoda, hiszen testvérmodellről van szó, összességében viszont jól mutatja a Crossland X, hogy ő a komolyabb modell a kategóriában. A tető színe a mai divattrendnek megfelelően eltérhet a fényezéstől, ez már talán nem újdonság, sokkal inkább egy elvárt extra. Érdekes módon nem a Mokka X-hez hanem az Astrához viszonyítják a méretet a németek. A Crossland X 16 cm-rel rövidebb és 10 cm-rel magasabb, az Opel legnépszerűbb modelljéhez képest.

A külsőt elnézve azt gondolhatnánk, hogy szűkös lesz odabent a hely. Emiatt felesleges aggódni, ugyanis bőségesen van tér elöl és hátul is, ráadásul a csomagtér is bőven elegendő. A vezetőülésbe huppanva érezhetően magasan ülünk. A kényelemről akár a Astrában, Insigniában, Mokkában megismert AGR ülések is gondoskodhatnak, amelyek valóban első osztályú komfortot nyújtanak a vezetőnek és az elöl ülő utasnak. Mi a helyzet hátul? Van hely bőven, a fejtér is óriási, opcióként a hátsó üléssort 40/60 arányban 15 centis hosszon mozgathatjuk előre-hátra. Mögöttünk 520 literes csomagtartó vár, amelyet tovább lehet bővíteni, 40/20/40 arányban dönthetjük a hátsó ülést, mellyel teljesen sík rakodófelületet kapunk. A világos beltérről egy nagyméretű panoráma üvegtető gondoskodik, amely egészen a hátsó üléssorig tart.

Extrák szempontjából igencsak büszkélkedhet az Opel újdonsága. Az ergonomikus AGR ülések mellett kulcs nélküli nyitás és indítás, LED-es fényszórók, Head Up Display, 180 fokban látó panoráma tolatókamera, parkolássegítő rendszer támogathatja a vezetőt. A hideg napokon az ülésfűtés mellett a kormányt és a szélvédőt is melegíthetjük. Az Opel Eye kamera felismeri a KRESZ táblákat, figyelmeztet a sávtartásra, továbbá ütközésre figyelmeztető rendszer is szerepelhet, ami magától állítja meg az autót, ha nagyon elbambulnánk. Az Opel OnStar mostantól 4G LTE Wi-Fi Hotspotot is magába foglal, így szórhatjuk az internetet az egész autóban. A középkonzolon 8 colos, érintőképernyős infotainment rendszer kapott helyet, amely Android Auto és Apple CarPlay támogatással is bír.

A hajtásról három benzines és két dízel egység gondoskodhat - mivel a platform is közös a PSA-val, a motorok is tőlük származnak. A benzines belépőszintet a háromhengeres 1,2 literes szívó képviseli, amely 81 lóerőt ad és 5,1 l/100 km-es átlagot ígér. A következő szintén 1,2 literes háromhengeres, de már turbós és 110 lóerős, ugyanebből pedig 130 lovas is rendelhető. Előbbi 205, utóbbi 230 Nm forgatónyomatékot produkál. Fogyasztás szempontjából 4,8 és 5,0 literrel lehet számolni, a 110 lóerőst kérhetjük hatfokozatú automatával is. A szívóhoz egyébként ötgangos, a turbósokhoz már hatfokozatú kézi váltó jár. A gázolajos palettát két négyhengeres 1.6-os (HDi) alkotja 100 és 120 lóerővel. Nyomatékuk 254 és 300 Nm, átlagfogyasztásuk 3,8, illetve 4,0 l/100 km. Automatáról egyelőre itt nincs szó, mindkettő hatfokozatú manuális váltót kap.

Egyelőre ennyit láttunk és hallottunk az új Crossland X-ről. Az első benyomások pozitívak, kíváncsian várjuk a dinamikus menetpróbát és a tesztautókat is. Az ára itthon egyelőre nem ismert. Egy biztos: aki egy szerethető családi autóra vágyik, fontolja meg a Crossland X-et. A városban méreténél fogja ügyesen mozoghatunk, ha pedig hosszú útra megyünk, akkor sem kell lemondani a komfortról. Négy fő csomagokkal együtt is kényelmesen elfér majd benne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?