Újjászületik az egyik első előtti M-es BMW

Volt élet az első hivatalos M-es BMW előtt is, egy 530 MLE-t most felújítanak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az első hivatalosan is az M Gmbh termékeként készülő M-es BMW 1978-ban jelent meg, ám a cég már korábban is készített sportos modellt, az 530 MLE az M1 előfutárának is tekinthető, egy ilyen roncsot mentenek most meg.


Talán kevesek tudják, hogy a BMW sportrészlege nem az első M-es autóval kezdte a karrierjét, az M1 előtt is készült már náluk sportmodell, méghozzá az E12-es 5-ös sorozatból. A kevéssé ismert modell azért is maradhatott messze a hírnévtől, mert csak Dél-Afrikában forgalmazták és összesen 227 példány készült belőle, 110 darab 1976-ban, ez volt a Type 1, a Type 2-ből pedig 117-et szereltek össze 1977-ben. Ez volt az 530 MLE, vagyis Motorsport Limited Edition, melyet csak és kizárólag homologizációs célokból készítettek el a Modified Production, vagyis átépített utcai autók versenysorozatában induló két E12-es versenyautó miatt.
Hirdetés

A fejlesztéseket a BMW Motorsport végezte, a gyártást pedig a BMW dél-afrikai üzeme, ezzel az 530 MLE volt az első, de mégsem hivatalosan M-es BMW. A kevés legyártott autóból épp csak egy maroknyi létezéséről tudnak a gyáriak, ám az egyikhez most sikerült hozzájutniuk. A 770100 alvázszámú autó a 100. legyártott 530 MLE, mely erősen hiányos állapotban, de komplett hajtáslánccal és az eredeti motorjával került elő. A karosszéria borzalmas állapotban van, ennek nagy részét valószínűleg teljesen lecserélik.
Az 530 MLE számtalan érdekes módosítással került forgalomba, a könnyítés céljából például lukakat fúrtak a csomagtér elválasztó falára, valamint a csomagtér fedél vaskos zsanérjára is. Motorja háromliteres soros hathengeres szívó benzines, melyet 200 lóerőre és 277 Nm nyomatékúra erősítettek. Az 530 MLE külsőre is kapott néhány érdekességet, mint például a mélyre nyúló első lökhárító,a hátsó légterelő és az elejétől a végéig húzódó M-es dekormatricák, a fényezés pedig minden autón fehér volt. A több mint 40 évvel ezelőtt készült autón dolgozó munkások közül van, aki a mai napig a BMW gyárában dolgozik és többen iy élnek még az eredeti gárdából. Őket most összehozták és velük együtt fogják tetőtől talpig újjáépíteni az autótörténelem egyik jelentős pontját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?