1969-ben indult hódító útjára a Mach 1
Igyekszik a Ford annyi bőrt lehúzni a Mustangról, amennyit csak lehet. Hiszen ki tudja, meddig ordíthat még az ötliteres V8-as motor, mikor vágják el a torkát a környezetvédelmi szabályozások. Ezért is születhetett újjá a Mach1, na meg a póniautók, illetve az izomautók szerelmeseinek a kedvéért. A név 13 év után tért vissza a palettára, de a gyökerei egészen 1969-ig nyúlnak vissza. A teljesítményorientált modell friss verziója sokat merít a Shelby változatokból is. A GT350-ből érkezik például a manuális sebességváltó, az olajhűtő és az átdolgozott szívócső is. Persze akik nem szeretnének a botváltóval bűvészkedni, választhatják a 10 gangos automatát is, amit természetesen a 480 lóerőhöz kalibráltak.
Utoljára 13 évvel ezelőtt szerepelt Mach 1 nevű modell a Mustang palettán
Nem nehéz felismerni a Mach 1 modelleket, hiszen több egyedi dizájnelemet is kapnak. Elöl például a modellspecifikus hűtőmaszkot a kiegészítő fényszórókat imitáló műanyag díszekkel. Bár nem kizárt, hogy azok ott valóban a kiegészítő fényszóróknak fenntartott helyek. Emellett elöl más a lökhárító rajzolata, nagyobb a splitter, így a leszorítóerő is, illetve látványos a versenycsíkozás a motorháztetőn, illetve az autó oldalán, ahova még Mach 1 feliratok is jutottak. Hátul termetes szárny és a GT-ről ismerős diffúzor lapul, de GT felirat helyett itt is a Mach 1 díszeleg. Természetesen új könnyűfém felniket is kapott a modell 19 colos méretben.
A Mach 1 teljesítménye megegyezik a Bullitt modellével
Az utastérben alumíniumot használtak díszítésnek, de elég sötét a hangulat, amit a fehér billiárdgolyó tör meg a manuális váltó gombjaként. Az egyediséget mélyítendő az autó alvázszámát is belegravírozzák a műszerfalba, hiszen limitált szériás modellnek szánják. Habár a Bullitt is ugyanebben a cipőben járt, de a népszerűsége láttán tovább gyártják a tervezettnél. Ugyanez előfordulhat a Mach 1 esetében is, amelyet jövő tavasszal kezdenek forgalmazni Észak-Amerikában.
Limitált szériásnak szánják, aztán majd kiderül...