Ultra-hatékony autót mutatott be a Shell

A Shell még a benzinben látja a jövőt, autót is épített hozzá

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Shell egy háromszemélyes városi miniautó koncepciójával mutat rá arra, hogy hagyományos motorokkal is lehetne sokat spórolni a közlekedésben.


Hagyományos benzinmotoros városi miniautót mutatott be a Shell. Ráadásul farmotoros, hátsókerékhajtású, izgalmas. Én viszont - mint a hibrid és elektromos autók eléggé elkötelezett híve - kegyetlenül támadni fogom. Azt mondja a Shell, hogy háromszemélyes, mindössze 2,5 méter hosszú, 1,35 méter széles és 1,6 méter magas városi csöppségük egy átlagos nagy-britanniai városi autóhoz képest 34%-kal kevesebb energiát emészt fel a teljes életciklusa során. De nem annyival kisebb is? Oké, tudom, én is sokszor szajkózom, hogy nem kell mindig monstrumokkal járni, városban tökéletesek a miniautók, pláne az elektromosak, lásd Citroën C-Zero/Nitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn vagy akár Volkswagen e-up!.
A Shell városi minije amúgy egészen érdekes, karosszériaváza szénszállal erősített plasztik, ahogyan annak burkolata is. Az életciklus végén csaknem az egész újrahasznosítható. Az 550 kilogramm önsúlyú autót egy 660 cm3-es háromhengeres, hengerenkénti négyszelepes motor hajtja - ötfokozatú robotizált váltón keresztül. 100 km/órára 15,8 másodperc alatt gyorsul és egészen komoly, 156 km/órás végsebességet tudna, ha nem lenne benne egy 145 km/órás elektronikus korlátozás. Fogasléces kormányműve rásegítés nélküli, kerekei 13 colosak, 145/70-es abroncsokkal.
Hirdetés
Legfontosabb adata, azaz fogyasztási értéke 2,64 l/100 km. A motor kenőanyaga a lehető legalacsonyabb súrlódást és belső ellenállást ígérő Shell Helix Ultra, amivel a Shell szerint a bemelegedési fázisban 7,1, a kombinált ciklusban pedig 5%-kal csökken a fogyasztás és a CO2 emisszió.
A Shell koncepcióautójának áráról semmiféle információ sincs, ugyanis biztos, hogy kereskedelmi forgalomba sosem fog kerülni. A Shell célja nem más, mint az, hogy felhívja a figyelmet arra: nem csupán a hibrid, illetve az elektromos, hanem a hagyományos, belső égésű motoros autókkal is jócskán lehet még javítani a közúti közlekedés energiahatékonyságát. Ez vitathatatlan, de egy városi miniautóba én inkább villanymotort tennék, annak ugyanis vitathatatlanul jobb a hatékonysága, mint bármilyen benzinmotornak. Hatótávban persze verhetetlen a Shell autója: 22 literes üzemanyagtartályával több mint 800 kilométert képes megtenni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:52
    Permalink

    A tervezőt szívesen beültetném, hogy mutassa meg 145 km/h órát ezzel a járgánnyal 🙂 . Ja, szigorúan erős oldalszélben 😀 ! Az ötlet amúgy nem rossz, ám az autógyárak nem fognak rá harapni valószínűleg. Ez (és a hasonlók) egy bevásárlóautó amit a másik autó mellé tartanak. A kétautós családi modell pedig luxusnak számít itt keleten. Szerintem amúgy pazarlás is!

  • 2017.10.28. at 05:52
    Permalink

    A Shell célja a figyelemfelkeltés, miszerint: [i]“A hagyományos, belső égésű motoros autókkal is jócskán lehet még javítani a közúti közlekedés energiahatékonyságát.”[/i]
    Bizony lehetne igy is! Nem kell pluszban és fölöslegesen több mázsa vasat cipelni, mint a jelenlegi autók esetében. Ez a felfedezés nem újkeletű. 30 évvel ezelőtt született egy nagyszerű kisautó, amelyből mintegy 200.000 db-ot le is gyártottak. Fiat 126BIS. Padló alatti motor, dönthető hátsó üléstámlák, ami sik felületet ad a csomagtérrel, 4 személyes, jó üléspozició a volánnál. Ma is iránymutató konstrukció, de az autógyártás más ilyen irányba ment el.

  • 2017.10.28. at 05:52
    Permalink

    Ennyi erovel hozhattak volna japanbol KEI autokat, azoknak is max 660ccm-es a motorjuk es virsligumikon gurulnak, csak azokban van 4 vagy 5 rendes ules is. Anna lenne ertelme is. Ez igy nagyon specifikus. A motorja egy motorkerekpar motorjanak nez ki egyebkent. Ez hol fog kozlekedni a bicikli utakon? 🙂 Sok ertelme nincs. Ja hogy kereskedelmi forgalomba nem is fog kerulni, akkor telleg mi ertelme volt? Helyzetbe hozni vmi szenszalazo ceget? Ennek annyi eselye van mint hogy a Shell vezetosegei ilyeneken fog erkezni a vallalati ulesekere.

Vélemény, hozzászólás?