Uncsi a Porsche? Itt a mesés Jaguar F-Type
Magyarországon az új Jaguar F-Type
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
RelatÃve kicsi, vászonteteje és csak kettÅ‘ darab ülése van, ereje bezzeg annyi, hogy úthengernek is elmenne. Megérkezett az új Jaguar F-Type, és nagyon kéne.
A formán, a részleteken nagyon nincs mit ragozni, ám azt azért emlÃtsük meg, hogy érintésre automatikusan bújik elÅ‘ a kilincs, tempóval vagy gombnyomásra a hátsó spoiler. A tetÅ‘mozgatás 12 mp-es mutatvány. A beltér? Teljesen bebÅ‘röztethetÅ‘, rogyásig extrázható, elegánsan sportos és ó, nincs ugye két olyan ülés hátul, ahová igazából senki nem szeretne bemászni. Ez nem XK, nem Gran Gurismo, ez F-Type, csakis a vezetÅ‘ autója és talán még az utasáé, néha.
Ami a felszereltséget illeti: széria többek között a xenonlámpa LED-es menetfénnyel, az automata klÃma, a középkonzolon a 8 colos szÃnes érintÅ‘képernyÅ‘s kijelzÅ‘, a félbÅ‘r ülés, a villanyos kormányállÃtás, a gyalogosbarát géptetÅ‘. Stop-start rendszer, ESP, borulásgátló, selyemfényű krómozott bukókeret, intelligens légzsákok, 18 colos könnyűfém kerék társaságában. Az erÅ‘sebb S már adaptÃv futóműves, részlegesen önzáró diffis, rajtautomatikás, az ezüst helyett fekete féknyerges, aktÃv, a dobban szelepet nyitón sportkipufogós, felnije 19 colos. A csúcsmodell differenciálműve elektronikus aktÃv, aktÃv kipufogója kapcsolható, kereke 20 colos, bukókerete fekete, ülése bÅ‘r. Az extralista végtelen (és alap, hogy drágák az extrák), csak pár tétel: alcantara kormány, okoskulcs, navigáció, 14 hangszórós, 770 W-os Meridian hifi, tolatókamera, tévé, holttérfigyelÅ‘ és az autó mögötti forgalmat vizsgáló rendszer... Többféle tetÅ‘szÃn van, sok-sok kerékvariáció, kormányból, biztonsági övbÅ‘l is több - már maga a konfigurálás is órákig eltarthat, édes egy probléma.
A műszaki háttérre térve: alumÃnium-ötvözet a roppant merevnek és csavarodási szilárdságban is élenjárónak mondott karosszéria, alumÃnium a kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos felfüggesztés, Jaguar-fék sosem volt még ilyen durva (a High Performance féktárcsák elöl 380, hátul 325 mm-esek), a kormány "gyors", a váltó 8 fokozatú, kézzel is kapcsolható ZF sport-automata. Ami konkrétan 25 programból választja ki a helyzetnek épp megfelelÅ‘t, csak manuális módban nem szól a sofÅ‘r dolgába. Jó mélyen van a súlypont, az üléspozÃció is mélyebb, mint például az XK esetében. A súlycsökkentés vége 1,6-1,7 tonnás üres tömeg lett, ami még mindig nem kevés, de.
De a legszerényebb motor is 340 lóerÅ‘s, a másik 6 hengeres, az S meg már 380 lovas. A szintúgy kompresszoros V8 közel 500 lóerÅ‘s, megfutja a 300-at, 100-as sprintideje 4,3 mp. Éppenséggel hát van mivel mozgatni a súlyt. Hogy az átlagfogyasztás 9-11 liter? Lehet, ha valaki meg bÃrja állni, hogy ne nyomja - somolygott a sajtót tájékoztató importÅ‘ri illetékes.
Kupéként kéne? JövÅ‘re jön. 2016-ra meg akár szörnyeteget is készÃthet belÅ‘le a Jaguar, mert több mint 700 lóerÅ‘s R-S változatról is hallani.
Jaguar F-Type - méretek, műszaki adatok és alapárak
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] | 4470/1884/1296-1319 |
Tengelytáv [mm] | 2622 |
Hasmagasság [mm] | 108-121 |
Csomagtér [l] | 148-196 |
3.0 SC | 3.0 SC S | 5.0 SC | |
Motor | benzin | benzin | benzin |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2995 | 2995 | 5000 |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 6/24 | 8/32 |
TeljesÃtmény [LE (1/min)] | 340/6500 | 380/6500 | 495/6500 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 450/3500-5000 | 460/3500-5000 | 625/2500-5500 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | automata/8 | automata/8 |
Saját tömeg [kg] | 1597 | 1614 | 1665 |
Végsebesség [km/h] | 260 | 275 | 300 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 5,3 | 4,9 | 4,3 |
Fogyasztás (város/országút/vegyes) [l/100 km] |
12,6/6,9/9 | 12,8/7/9,1 | 15,9/8,3/11,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 209 | 213 | 259 |
Alapár [Ft] | 22 899 000 | 26 499 000 | 31 099 000 |