Ünnepi menü – 100. évfordulós Mazda3 Skyactiv-X180 teszt

A legfinomabb összetevőkből gyúrták össze a 100. évfordulós Mazda3-at

Mindig is a Soul Red Crystal (vörös) fényezést tartottam a leginkább Mazdákhoz illő színnek. A 100. születésnapot ünneplő Mazda3 modell a fehér fényezés, fekete felni kombóval szinte kisöpörte a gondolataimból a vöröset.

Telitalálat a 100. évfordulós Mazda3, amely tökéletesen alkalmas arra, hogy akit esetleg eddig nem fogott meg a márka, most belezúgjon. Stílusból egyszerűen jeles, ráadásul ebben az autóban már elkezdett meggyőzni a Skyactiv-X motor is a spórolási képességeiről. De mire fel ez a nagy lelkesedésem? Vessetek néhány pillantást a képekre! Persze a legjobb élőben látni, akkor még inkább lenyűgözők a részletek. Persze nem vitték túlzásba, de ez így van jól, mármint nincs teleaggatva mindenféle plakettekkel, hogy emlékeztessen a márka százéves múltjára. Kívül a felnikupakokon virít a 100 éves születésnapra utaló logó, illetve az első sárvédőkön helyeztek még el feliratokat, és ennyi. Persze már önmagukban a színek is utalnak az autó különlegességére. A jubileumi modell ugyanis csak ezzel a fehér gyöngyház fényezéssel és a fekete, 18 colos könnyűfém felnikkel kérhető. Ám ez a páros annyira látványos, hogy szinte minden második járókelő utánafordul, illetve más autókból is feltűnően megbámulják. Persze nem azt mondom, hogy ezek nélkül ne lenne gyönyörű a Mazda3. A jelenlegi generáció ferdehátúja kimondottan sportos alkat, morcosan tekint a világba, orrán és hátsóján szintén fényes fekete betétekkel hangsúlyozzák az autó különlegességét, illetve jutott még egy hátsó légterelő is a tető végére.
Hirdetés
Az utastérben pedig még rátettek egy lapáttal a különcségre. A burgundi vörös bőrbe burkolt, fűthető bőrülések, a műszerfalon végigfutó fehér bőr, illetve az ugyancsak borvörös szőnyegek látványa egyszerűen igéző. Néha egyszerűen csak jó bent ülni az autóban és gyönyörködni a dizájnban. Természetesen itt is felbukkan néhány utalás a márka korára: a szőnyegeken ott a felirat, illetve az első ülések fejtámláiban is dombornyomás tanúskodik a Mazda 100 évéről. Tény, hogy hátul továbbra is kialakulhat némi bezártságérzet, ugyanis a meredeken lejtő tetővonal és az elkeskenyedő oldalablakok kevés fényt engednek be, főleg a sötétített változatok. Ugyanakkor a helykínálatra nem lehet panasz, a lábtér és a fejtér is elegendő még felnőttek számára is. Bámulatos egyébként az is, hogy az egyszerű vonalakkal megrajzolt műszerfal mennyire magával tud ragadni. Pedig tényleg nincs formaorgia. Egyetlen vízszintes vonalra helyeztek szinte minden fizikai kapcsolót, amelyekkel lényegében a klímát lehet vezérelni, na meg az ülésfűtést és a kormányfűtést. Az infotainment kijelzője felül trónol, elérhetetlen messzeségben, hiszen a kezeléséhez ott a tekerőgomb a kardánalagúton. Pillanatok alatt megszokható és megtanulható, és akkor a Bose hifiről még nem is beszéltem, ami a zenekedvelőknek nagy öröm. Szintén remek megoldás a szélvédőre vetített HUD, de kapunk még félig-meddig digitális műszeregységet is, ami stílusosan kerek, analóg órát mintázva tárja elénk az információkat.
Hirdetés
Például az átlagfogyasztást, ami nálam a teszt végén 7,3 literre jött ki, többnyire városi kilométerek sokasága után. Amikor egy rendes vegyes ciklusra vittem, akkor 5,4 litert mutatott. Ez már mindjárt barátibb, mint a CX-30-ban mért tavalyi érték. Azért fontos körüljárni a fogyasztást, mert az autó orrában az a bizonyos Skyactiv-X motor dolgozik, amelybe benzint kell tankolni, de dízelmotorosan kevés fogyasztást ígér. A szikravezérelt, kompressziógyújtású, kétliteres szívómotor 180 lóerőt tud, 222 Nm forgatónyomaték társaságában, amit hatfokozatú manuális sebességváltó továbbít az első kerekekhez. Persze rendelhető automatával is, illetve összkerékhajtást is kérhet, aki igényli, de a tesztautó konfigurációja is kellemes egészet alkotott. Ezzel a motorral nem annyira sportos a Mazda3, mint amennyire azt a külső dizájn sugallja. Üres tömege kicsivel 1,4 tonna feletti, úgy gondolhatnánk tehát, hogy a 180 lóerő azért izgalmasan mozgatja majd. De sokkal inkább kényelmesen falja a kilométereket.

Habár mindenképp hozzá kell tenni, hogy mai „turbós világunkban” már szinte szokatlan egy ilyen szívómotor. Szokatlan, de kellemes. És érdekes.

Eleinte kicsit nyomatékszegénynek tűnik, aztán erőre kap, de nincs kimondottan olyan pont, amikor azt mondanám, hogy na most jött meg igazán az erő. Ugyanazt érzem háromezres fordulatnál, mint 4000-nél, ha a gázpedálba taposok. Szép egyenletesen gyorsul, nem passzíroz az ülésbe, de nem sereghajtó a lámpánál elindulva. Sőt, még ötödik fokozatban is szépen meglódul, ha kell, de többnyire a hatodikban pihen majd a váltó, hiszen nem ritkán már 50 km/h tempónál is kéri a hatodikat. Kéri és tűri, alacsonyan tartva a fordulatot, spórolva az üzemanyaggal. Ebben a lágy hibrid rendszer is segít, amely már ebben a hajtásláncban is szolgál. Szóval egy kényelmes utazóautó a Mazda3, hiába sportosan alacsony az üléspozíció is. A futóművet ugyan inkább a feszesebb irányba hangolták, de ügyeltek rá, hogy ne váljon túl rázóssá, bár a 18 colos felnikkel azért nem szereti a hepehupás aszfaltot. A kormány kimondottan közvetlen, viszont a tempós kanyarokban jól érezhetően, hamar alulkormányozottá válik, ami újfent a higgadt vezetési stílusnak kedvez. A 100. évfordulós Mazda3 a GT Plus felszereltségen alapul, ami a csúcsot jelenti a kínálatban. Persze még további extrákkal is felvértezték, többek között a biztonsági csomaggal. Ebben az alapvetően is gazdag biztonsági felszereltségen felül megtalálható a (talán kicsit túlzottan aggódó) városi vészfék, a keresztirányú forgalomra figyelő rendszerek elöl és hátul, a fáradtságfigyelő és a 360 fokos kamera. Utóbbiból adódik természetesen a tolatókamera is, illetve a radarok sem hiányoznak a parkolás megkönnyítéséhez. Talán mondanom sem kell, hogy a holttérfigyelő, a sávtartósegéd és az adaptív tempomat is a felszereltség része, így a limitált szériás Mazda ára 10 455 800 forint.
Értékelés
Pozitív
Dizájn, egyediség, kényelem
Negatív
Gyorsan koszolódó szőnyegek, nehéz kilátás hátra
Árak
Tesztmodell alapára
10 455 800 Ft (2021.01.11.)
Tesztautó ára
10 455 800 Ft (2021.01.11.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
132 kW (180 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
224 Nm 3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,2 s
Végsebesség:
214 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4460 mm
Szélesség:
1795 mm
Magasság:
1435 mm
Saját tömeg:
1411 kg
Össztömeg:
1929 kg
Terhelhetőség:
518 kg
Tengelytáv:
2725 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
327 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
224 Nm 3000 1/min-nél
Teljesítmény:
132 kW (180 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
214 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,3 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.11. at 16:12
    Permalink

    Megérdemelt volna egy rejtett hátsó kilincset. Hisz olyan sportos formája van…
    Ha sok pénzem lenne, akkor vennék egy ilyet. Bár ha jobban belegondolkodok, akkor inkább egy elektromosat ennyi pénzért. De mégsem. Mégis ilyet. Vagy mégsem, mert túl drága? Szóval az árával problémáim vannak erősen! (Nincs is ennyi pénz a világon! Legalábbis én nem láttam egyben ennyit, és én csak a szememnek hiszek!)

        • 2021.01.12. at 23:08
          Permalink

          Ez egy nagy és közkeletű tévedés, sokszor volt már erről a szó. A szépség, az esztétikai kívánatosság igenis tág határok között objektivizálható fogalom. Másképp fogalmazva: megadhatók azok a kritériumok (pl. arányosság, harmónia, öncélú vagy nem öncélú díszek stb.), amelyek NEM teljesülése esetén az adott tárgy NEM szép. Sajnos az új Mazda3 részleteiben hiába tetszetős, ha összességében mégis esetlennek, ormótlannak hat.. Nincs ezzel egyedül a mai autós világban.

      • 2021.01.12. at 23:03
        Permalink

        Sajnos egyik sem. A kompaktok (alsó-középkategória) közül már az Alfa sem gyárt igazán szép autókat a 147-es óta. Megszűnt a Rover, nincsen Saab és Lancia sem. Egyre szűkebb a választék. Nagy szomorúság ez az autószerető(k) számára. Amit ugyanakkor el kell ismerni, hogy a japánok közül több szempontból is egyedi a Mazda. Ha japánt kellene vennem, akkor csakis Mazda!

      • 2021.01.13. at 20:45
        Permalink

        Szörnyű leírni, de még a kommersz gyártók egyik legnagyobbika, a Ford új Focusa is harmonikusabb, egységesebb képet mutat, mint a Mazda 3-as, pedig én egyértelműen jobban szeretem a Mazdákat. Az autó hátsó traktusa, főleg a C oszlop és környéke, a oldalsó hátsó ablak elképesztően béna lett. 🙁

  • 2021.01.12. at 01:18
    Permalink

    11 milla egy nem fullos alsóközepes japán autóért, ez azért elég kemény. Ha kicsit visszaszámolok (360 forintos euró, 27% áfa), relativizálódik, de ha még nettó 25000 euró sem kevés.

    • 2021.01.12. at 08:30
      Permalink

      Cikket olvastad?

      “A 100. évfordulós Mazda3 a GT Plus felszereltségen alapul, ami a csúcsot jelenti a kínálatban. Persze még további extrákkal is felvértezték…”
      Mazda3/HB/Skyactiv-X180/GT alapár 8,739M forint.

      Légellenállással minden oké? :-))))))

      • 2021.01.12. at 09:42
        Permalink

        Ja hogy totál fapadosan már 9 milláért is kapható? Wow…

        A világ dekadens felén most épp tele van a net bruttó 34000 eurós V60-asokkal (az kb 27000 nettó), korrekt felszereltséggel és B3 mild hibrid hajtáslánccal. És az már egy rendes családi autó, csomagtérrel és igényes belsővel. Amellett hogy a B3-as jobbnak ígérkezik a hajtáslánca is.

        De biztos vagyok benne hogy a Mazda is nekidurálja magát. Az Alfának már láttam a kártyáit (na jó, a nyitólapokat), a Stelvio Super 2.2 RWD 38000 euró (nem ideális de tárgyalási alap, vagy jövő év).

        A másik posztot levették de nagyjából ugyanazon rugóztunk és van jobb dolgom is ( http://egzostive.com/automotive-anniversaries-2020/ ), mint ugyanazt lassabban elmagyarázni.

        • 2021.01.12. at 10:54
          Permalink

          Akkor még egyszer ismételjük meg, mit büfiztél ide :

          “11 milla egy nem fullos alsóközepes japán autóért”

          És akkor a valóság : A 100. évfordulós Mazda3 a GT Plus felszereltségen alapul, ami a csúcsot jelenti a kínálatban, és még további extrákkal is felvértezték. És 10,456 millió, nem 11.
          További és, hogy 10 millió alatt elhozható.

          A Volvo-ért nem is nagyon érdemes többet fizetni, ismerve a márka értéktartását, azt meg nem vágom, hogy mennyivel igényesebb a belső tere egy Mazda 3-nál, de nyilván elmeséled majd.
          “B3 mild hibrid hajtáslánccal”
          Arra gondolsz, amelyiket a Volvo nem képes leszabályozni 150 lóerőre? 13 lóerő miatt akarsz sokkal többet fizetni? Eddig mintha ezen lettél volna állandóan kiakadva, nem értelek, Zoltán.

          “A világ dekadens felén most épp tele van a net bruttó 34000 eurós V60-asokkal ”
          A nem dekadens felén (pl. nálunk) még ennél is olcsóbb, cimbi.

          Légellenállásod jól van?

          • 2021.01.12. at 11:12
            Permalink

            10,5 csak a felszereltség alapára, amiben pl nincs benne a cross traffic alert (amit én pl imádok a Volvómban, amely már akkor is egy nagyon szimpi csomagban kínálta), nem pedig valami csúcsfelszereltséghez kötötte a biztonságom.
            Ennyit hogy kinek mennyire szimpatikus az árképzése.

            10 millió alatt lehozható. Persze én lejjebb is fogom tudni vinni a saját árajánlatomat, ezek a nyilvános autószalon-akciók. Ezen felül volt az amit beszéltünk privátban. És ezek újonnan az én igényem szerint konfigurált modellek, nem valami túltárolt vacakok.

            Megint mellé lőttél. 163 lóerő egy újabb kerek adóhatár (120kw), ez az a határ ami felett kezd nagyon fájdalmas lenni a regisztráció. Ez az amit nem akarsz soha átlépni, ha nem Porschét vagy luxusautót veszel. Innen asszem már csak 210LE nél ugrik (megint duplázódik), és pl a 718-asnak is volt egy belga edition-je 210 lóerőre leszabályozva.
            Ráadásul ez egy erős turbómotor, nem egy bégető varrógép, ami csak a leszabályozás felé hozza azt 155 lóerőt.

            Persze egy olyan országban ahol csak előítéletek alapján be lehet hülyíteni az embereket, és kb ha nem lenne alapáras akkor az emberek többsége metálfényre költené a légzsák és az ESP árát is, a fentiek gondolom huszadrangúak.

          • 2021.01.12. at 12:03
            Permalink

            Mélységesen csalódtam benned, barátom. Mi az, hogy nem kened-vágod a súlyosan mértékadó belga piac sajátosságait? Csípőből tüzelve kéne nyomni, erre mit látok? Kapufa, kapufa, és megint kapufa. Szedd össze magad végre 😀

  • 2021.01.12. at 12:55
    Permalink

    @csalfa: általában egy egyszerű dolgot sem tudsz értelmezni, de ehhez speciel volt egy privát email váltásunk is N-nel.
    Régi szívfájdalmam, hogy a a Toyota az egyen hajtásláncát akarja elsózni mindenhol, közben picsognak hogy mégsem fogy annyira mint szeretnék.

    Nos erre elég jó példa a belga piac, ami mellesleg egy egy elég komoly ráadásul nemzetfüggetlen piac. Fizetőképes, ami azt jelenti hogy az átlag belga munkavállaló 3-5 évente kap a feneke alá egy új autót, és a privátvásárlók is rendszeresen cserélik az autóikat. Amelyek 30.-40.000 euró körül mozognak.

    Náluk nem csak az oligarchák virítják a nagy zsét pár X6-osért, hanem az átlag veszi a 3as kombit és az XC60-ast, és ők odafigyelnek a költségeikre, ami regadóból, éves adóból, biztosításból és éves szervízből áll, 2-3 év után pedig javíttatás vagy kieg gariancia.

    Viszont a belga paci árérzékeny, kompetitív és régiónként eltérően szabályozott.

    Előbbinél üt vissza, hogy a nem kicsit elavult adórendszerben egy szolíd autó 136 lóerős, egy jobbféle 150, egy erősebb pedig 163 lóerős (ezek kerek 100-110-120 kw értékek, amúgy). Utána meg luxus 210-ig. Hogy egy kicsit zöldüljön a villanymotor teljesítményét ignorálják, így a a hibrideket elvileg nem nyírják ki, csak a bennük lévő benzinmotor csúcsteljesítménye szerint adóztatják.

    Pont a fentiek miatt csinálja meg a BMW belga importőre, hogy az X3-asnál (természetesen felár nélkül) 163 lóerőre homologizálják a 190LE 20d-t sőt az új 30e 184 lóerős benzinmotorját is.
    https://www.bmw.be/content/dam/bmw/marketBE/bmw_be/BE_fr/brochures/prices/BMW_X3_Prix_BEFR.pdf
    Ezzel több ezer eurót hagyva a vevő zsebében, ők pedig annyi autót adnak el ezen az általad a falvad ablakából lenézett piacon, mint a Lexus kb az egész EU-ban.

  • 2021.01.12. at 13:08
    Permalink

    Zoltán, néha tényleg úgy viselkedsz, mint egy retardált.

    Idézzünk a cikkből :
    “Ebben az alapvetően is gazdag biztonsági felszereltségen felül megtalálható a (talán kicsit túlzottan aggódó) városi vészfék, a keresztirányú forgalomra figyelő rendszerek elöl és hátul, a fáradtságfigyelő és a 360 fokos kamera.”

    Zoltán, a Mazda sem köti “valami csúcsfelszereltséghez” :

    Safety csomag 270 000 Ft, az alábbi tartalommal (Mazda 3 árlistából) :
    360°-os kamera
    DAA+ – kamera alapú fáradtság figyelő rendszer
    FCTA – első keresztirányú forgalom figyelő
    RCTA+ – hátsó keresztirányú forgalom figyelő, fékezés
    funkcióval
    SCBS-R – városi vészfék asszisztens hátul
    Városi haladás segítő rendszer

    “Megint mellé lőttél. 163 lóerő egy újabb kerek adóhatár (120kw), ez az a határ ami felett kezd nagyon fájdalmas lenni a regisztráció.”
    Eddig folyamatosan a 155 lóerő miatt sírt a szád. Jól értelmezem, hogy a mértékadó belga piacon makk mindegy, hogy 155, vagy 163 lóerős a motor??

    “Ráadásul ez egy erős turbómotor, nem egy bégető varrógép, ami csak a leszabályozás felé hozza azt 155 lóerőt.”
    Egyrészt én még nem hallottam bégető varrógépet, másfelől mindig elfelejted, hogy a 155 lóerő nem egymagában szomorkodik, volna ott egy jó képességű villanymotor is, 0 fordulattól rendelkezésre álló 270 Nm nyomatékkal, valamint 141 lóerő maximális teljesítménnyel, ahogy azt már párszor megbeszéltük.

    Légellenállásod jól van? Megy még a 180 km/h 50 lóerővel?

    • 2021.01.12. at 14:49
      Permalink

      Látom próbálsz menekülni terelni és személyeskedni.
      Akkor vigyük most végig: én szóvá tettem a 11 millás árat te azt mondtad csak 10,5, én erre megjegyeztem hogy pl a biztonsági csomag még az ünnepi csúcsfelszereltségben sincs benne (vajon metálfény igen?).
      Tehát nem arról van szó hogy még mindig a csúcsfelszereltséghez köti, csak simán nincs benne a „csak” 10,5 milliós árban.
      A fentieken felül, azért a japánok szeretik magasabb hajtáslánchoz kötni a felszereltséget, a Lexus ezt pl elég csúnyán játszotta meg legutóbb is (bocs ha esetleg ezt kijavították az elmúlt egy évben), mert biztonságicsomag csak a felső felszereltséghez rendelhető, az pedig nem elérhető a 2WD hajtáslánchoz. A Mazdától sem idegen ez, kb ugyanezt játszotta meg a Mazda is nálam 5 éve az előző CX5nél (felszereltség csak a 175LE dízelhez), azóta valóban lazítottak most már legalább rendelhető, ha nem is olyan cizelláltan mint a Volvónál (ott van egy külön csomag a megfizethetőbb radaros biztonsági extrákkal).
      Amúgy ez az egész csomagosdi persze az árról szól, nem is zavarna ha nem akarnák annyira belőni a szinteket hogy csak bizonyos igények mellett érje meg a piacon már sikeres konkurensekkel szemben.

      A lóerőről, akkor még egyszer: az adót adósávonként fizeted. Ez azt jelenti, hogy akár 155 akár 163 ugyanazt fizeted. Csak a HSD esetén van egy gyengus 210nm-es 2.4-es ami valahol a vége felé produkál lőerőt is, a B3 esetén meg van egy 260nm-es turbó, ami már alacsony fordulaton is ad le teljesítményt, és nem az a kérdés hogy meglesz-e a 163LE, hanem hogy miként ne haladja meg azt (ez a példaként felhozott 163LE 20d esetén még látványosabb, mivel az már 2000 fordnál használható teljesítményt ad le.

      Sajnos az a 155LE nagyon is magányos lesz ha épp nincs elég áram az akksiban. Persze magyaráztad hogy a motor tud az inverterbe is energiát fektetni hogy működjön a 4WD, de ha ezt teszi akkor viszont nem 155LE-t ad a kerekek felé, mert a nagyrésze az inverterbe megy. Ez egyszerű energiamemgmaradás, nem?

      A légelellenállásról meg ott a fotó. Próbáld megemészteni.

  • 2021.01.12. at 13:10
    Permalink

    Tények, adatok, képletek, árlista, cikk szövege… Mindig csak ezekkel tudtok jönni. Fogalmatok sincs a belga rögvalóságről, meg az alternatív univerzumokról :-)))))))))

  • 2021.01.12. at 13:45
    Permalink

    Ződ, “Régi szívfájdalmam, hogy a a Toyota az egyen hajtásláncát akarja elsózni mindenhol”

    Melyik az az egyetlen? Ha az egyetlenen kívül minden hajtásláncért kapnál egy böszme nagy maflást, hogy nézne ki a fejed? 50 pofont bírnád? 100-at?
    wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_engines

    “közben picsognak hogy mégsem fogy annyira mint szeretnék”
    Ööö, hol picsognak?

    ” a belga a privátvásárlók is rendszeresen cserélik az autóikat”
    9 évente, Zoltán annyi az átlagéletkora az ottani autóknak.

    Az nagyon dicséretes, hogy a BMW hajlandó átírni néhány sort a motorvezérlőben, hogy a maximális teljesítmény kevesebb legyen. Szinte hihetetlen. A Mercedes meg limitált szériát készített a magyar piacra az E- és a C-osztályból. Érted, hardveresen, nem szoftveresen.

    Azt nem teljesen vágom, hogy miért érdekesek a Lexus európai eladásai, amikor az a Toyota almárkája, nem abból élnek, de te majd elmagyarázod.

    XC60 rendesen hasítja a levegőt 180-nál 40% teljesítménnyel?

    • 2021.01.12. at 15:12
      Permalink

      Na itt meg végképpp gurul a gyógyszer.
      Jelenleg a Lexusnak egy darab általános hajtáslánca van ami a márka európai eladásának gerincét képezi, ez a 300h. Ezt egyféle változatban kapod meg. Amit nyugodtan lehetett volna 150LE-re is homologizálni, de nekik ez nem sikerült… Az Európai gyártóknak van egy sor motorjuk amivel az egyes európai nemzeti piacokhoz akarnak igazodni. Ha pedig kell a helyi piac igényeihez mérten külön homologtálnak meglévő motort, ilyen a 163LE 20d.

      „9 évente, Zoltán annyi az átlagéletkora az ottani autóknak.” Ez egy elég nagy baromság, különösebb helyismeret nélkül. Ezekbe beleszámít az a rengeteg oldtimer is amit igencsak sokan ki is használnak. Tehát nem azért 9 év az átlag mert a belgák nem engedhetnek meg maguknak újat, hanem mert rengeteg az oldtimer. Ami nem úgy néz ki hogy jóska bácsi megtartotta a Golfját amíg az el nem érte a 25-öt, hanem az átlagos belga nyugdíjas átjár a németekhez elhozza a 25 éves XJS-t, SL Mercit vagy Porsche 928-ast az árfekvés mélypontján, aztán tartja 5-8 évig amíg máshol is eléri az oldtimer kort elkezd emelkedni az ára, aztán cseréli a kocsit.
      2017-es cikket láttam ahol csak Flandriában volt 130.000 25 év feletti autó, ezek fele kapott már 0-as rendszámot. Az odltimerőrület pedig azóta pörgött csak igazán fel errefelé.

      Ha pedig a Lexus ekkora jótékonysági intézmény a Toyotának végképp nem értem meg miért ne lenne akkor jó fej, és intézte volna el a 150LE-t homologizációra.
      Látom nem vagy képes azt a fotót megemészetni…

      • 2021.01.12. at 17:45
        Permalink

        Vakarózhatsz tőlem veterán autókkal, a belga autópark átlagéletkora 9 év :

        aut.fi/en/frontpage_vanha/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_some_european_countries

        Persze lehet, hogy mindenkinek áll egy Eldorado a ház előtt…

        “Jelenleg a Lexusnak egy darab általános hajtáslánca van ami a márka európai eladásának gerincét képezi”

        Itt tudsz tájékozódni az európai Lexus hajtásláncokról, sornégy, V6, V8 :
        lexus.hu/car-models/

        V8 a Volvonak is van. Oh wait…. Még sincs, már elmúlt. Jó motor volt, nem jut eszembe hirtelen, hol gyártották. MEGVAN !! A Yamaha-nál, JAPPPÁNBAN, Zoli. Kitűnő automata váltóval árulták, asszem egy AISIN AWTF80-SC-vel. Aisin… Aisin, de ismerős. Á, az is JAPPPÁN !! Sőt, a Toyota csoport tagja, Zoltán… Mekkora szégyen, te úristen. A Volvo a valaha gyártott legjobb motorját JAPPPPÁNBAN készíttette és Toyota váltót kért hozzá, ez hihetetlen.

        A 300h hajtáslánc nem véletlenül népszerű, Zoltán. Örökös, mint a nyomorúság, kevesebbet fogyaszt, mint a dízeled, a szervizköltsége sokkal kisebb, az értéktartása meg jobb. Csodálkozol, hogy szeretik?

  • 2021.01.12. at 15:31
    Permalink

    Zöld: téged megnyugtat, hogy egy 11 milliós xarkupacot akarsz origónak beállítani, miközben a 1,5 mrd. lakosságú Kína éppen a mostani időszakban kényszeríti térdre a világot? De ez téged nem érdekel, mert “messze van”!? Totálisan képtelen vagy súlyozni dolgokat, de a kioktatás meg a tények semmibevétele remekül megy 😀

    Hol van annak jelentősége az autóiparban, hogy neked mi van messze és mi van közel!?(…!?…) Nem vagyok kíváncsi a terelésedre. Erre a kérdésre várok épeszű – ez neked nagy kihívás lesz – választ. Előre is köszönöm.

    • 2021.01.12. at 15:53
      Permalink

      Nem tudom hányszor próbáltam már elmagyarázni. Számunkra tök mindegy mit csinál Kína a saját piacán, mert te csak azt hozhatod be amit az EU tagországok piacán hoztak forgalomba. Az EU tagja vagyunk amivel megütöttük a főnyereményt. Ha nem teszik javaslom Szerbiát, vagy ha igazán kemény vagy Belaruszt, és akkor élvezheted a keleti nyitás előnyeit, mint senki Rákosi és Kádár óta…

      A térdre kényszerítős marhaságod meg végképp vicces. A VW elad évi pár millió autót náluk, koreaiak is, még az általuk gyűlölt japánok is.

      Én még emlékszem rá amikor japán tényleg leigázta a világot. Konkrétan kvótát vezettek be az autóikra Európában (EU akkor még nem is volt), közben a szórakoztató elektronikában is tarolt a Sony, Panasonic, Sanyo, Toshiba, az első kettő volt a kor Appleje és Samsungja, japán bakok nyomultak mindenhol Amerikában, mielőtt a pénzügyi lufi kipukkant (jó pár hollywoodi film őrzi ezt). Aztán pukkant a többi is. Bér et ezt s inkább ignorálni akarod…

      Szóval akkor pislogva kérdezem, mivel is igázza le Kína a világot? Hogy 10 millió autót vásárol külföldi márkától? Hogy nem exportál érdemben autót hozzánk (mínusz pár ritkább Volvo)? Hogy folyamatosan vásárolta az amerikai állampapírpiacokat?

      Látom én is a szédítő fejlődést, de Kína közel sem annyira agresszív vagy expanzív mint a csak exportra gyúró, más országokat gazdaságilag maximálisan kirekesztő Japán. Persze egy ekkora fejlődő országnak megvannak a saját külpolitikai és külgazdasági törekvései, amit nem szabad fél válról venni, csak marhára nem látom azt amit te itt bedobtál…

      • 2021.01.12. at 16:20
        Permalink

        “Nem tudom hányszor próbáltam már elmagyarázni.”

        Valószínűleg azért nem emlékszem ezekre, mert szokás szerint semmitérő terelések voltak…

        A Ferdinand Dudenhöffer nevű német elemző megvan?

        “Dudenhöffer szerint a következő időszak az ázsiai piac korszaka lesz, miközben Németországban “a szárazság” kora köszönt be.
        Az Opel példáján mutatja be a professzor, hogy mi történik azon márkákkal, amelyek nincsenek jelen Kínában. Amíg a nagy prémium gyártók egész jól átvészelték 2020-at, addig a lényegében kizárólag az EU-s piacon tevékenykedő Opel 40% mínuszt volt kénytelen elkönyvelni.”

        Így érted már? Egyelőre még(!) nem az autómárkáik, hanem a piacuk dönt életről és halálról(a VW nekik köszönheti, hogy még létezik). És tudomásom szerint nem a belgák miatt nőttek nagyra a kocsik orrán a grillek… A know-how is egyre inkább megy oda, amivel kapcsolatban nemrég szintén a szkepticizmusoddal jöttél…

        Sokadszorra próbáltam a szádba rágni, de neked az “1×1=1”-re is az a reakciód, hogy “Hö?” 😀

        • 2021.01.12. at 16:52
          Permalink

          Valszeg azért írod a fentieket, mert alapvető dolgokat nem tudsz felfogni.

          Azt írtad Kína leigáz (ezen én valóban kicsit meglepődtem), de amit belinkeltél pont az ellenkezője, pont azt igazolja amit én írtam. Csak megint nem vagy képes alapvető dolgokat értelmezni.

          Az Opelt valóban sújtja hogy nincs jelenléte a Kínai piacon mert ha az egyik piacon ilyen léptékű sokkhatás éri, egy másikon esetleg relatíve enyhíti a veszteséget.

          Tehát pont nem leigázta Kína, hanem egy annyira nyitott és a meglévő modellekkel komoly értékesítésekkel kecsegtető piac megmenti a többieket. Ez pont az ellentéte annak amit pl Japán képviselt a 90-es évek közepéig (extrém protekcionista + expanzív kerpol) .

          Az Opel EGYIK baja volt hogy a GM miatt más piacon nem szerepelt. Vagyis szerepelt, Opel fejlesztésekkel mentették meg a haldokló Buick-ot. Így az Opel most nem is tud több lábon állni.

          De legalább akkora pofon volt, hogy az Opellel fejlesztették ki a fenti Buick modelleket, tehát képletesen élve nemcsak elvégeztették a munkát velük, de utána másnak is utaltátk a munkáért járó fizetséget.

          • 2021.01.12. at 17:11
            Permalink

            “Tehát pont nem leigázta Kína, hanem egy annyira nyitott és a meglévő modellekkel komoly értékesítésekkel kecsegtető piac megmenti a többieket.”

            Ha egy piacon sok autót lehet eladni, akkor azzal a gyártók kivételezni fognak, és a különcködő, kisebb piacokat(Európa) pedig át fogják nevelni. Ez is a spórolás egyik eszköze. Szóval igen, megmenti őket, de egyben függővé is teszi. Én erre utaltam. A kínai igények jóval hangsúlyosabban alakítják a fejlesztéseket, emiatt tűnhet úgy egyeseknek, hogy Európa el van hanyagolva. Belgiumot hagyjuk, az ilyen szempontból egy luk. Már Európa is.

            Szóval tetszik érteni? Térdre kényszerítés = a gyártók becsicskítása. Szerinted Kína nem akarja a kultúráját, az ízlésvilágát az autóiparon keresztül is ráerőltetni a világra? Ennek a kellős közepén vagyunk, csak földbe dugott fejjel nehéz észrevenni…

            Belgium, baxki… Peking népessége 2x akkora :DDD

  • 2021.01.12. at 16:43
    Permalink

    Zöld, írok néhány sort, add oda valamelyik ápolónak, hogy magyarázza el neked.

    “Akkor vigyük most végig: én szóvá tettem a 11 millás árat te azt mondtad csak 10,5, én erre megjegyeztem hogy pl a biztonsági csomag még az ünnepi csúcsfelszereltségben sincs benne (vajon metálfény igen?).”
    Tényleg fogyatékos vagy?
    – 11 millió? nem annyi, 10,456 millió. Neten két kattintás után : 9,99 millió
    – nincs benne a biztonsági csomag? de benne van, ahogy A CIKKBEN IS SZEREPEL
    – vajon metálfény igen? igen, gyöngyházfehér szín, felár nélkül

    Mivel mindig nagyobbat akarsz szellenteni, mint amit az ánusz biztonságosan lehetővé tesz, most is alaposan összerosáltad magad. A kedvedért bemásolom neked az autó pontos felszereltségét :

    MAZDA 3 Skyactiv X 180 LE EDITION 100

    – alap a GT PLus (az a FULLOS, felette már semmi sincs)
    – 18″-os fekete könnyűfémfelnik
    – BOSE 12 hangszóró
    – Adaptív matrix-LED fényszórók
    – sötétített üveg a B oszloptól
    – B és C oszlop dekorpanel
    – keret nélküli belső visszapillantó tükör
    – BŐR ÜLÉSEK
    – elektromos ülés (vezető 8 irányban + deréktámasz)
    – vezető oldali ülés memóriával
    – HUD (head up display)
    – kormányfűtés
    – 360°-os kamera
    – DAA+ – kamera alapú fáradtság figyelő rendszer
    – FCTA – első keresztirányú forgalom figyelő
    – RCTA+ – hátsó keresztirányú forgalom figyelő, fékezés funkcióval
    – SCBS-R – városi vészfék asszisztens hátul
    – Városi haladás segítő rendszer
    – 100 év díszítőelemek

    Összegezve : AZ AUTÓBAN A MAZDA 3-HOZ ELÉRHETŐ ÖSSZES EXTRA MEGTALÁLHATÓ, AHHOZ EGYÁLTALÁN NEM KELL ÉS NEM IS LEHET SEMMIT RENDELNI, FELÁRAS TÉTEL NINCS.

    Egyszerűen nem is értem, hogy miután ismét ronggyá égetted magad egy cikk alatt, ami a Mazda 3-ról szól, elkezdesz teljesen másról hadoválni, persze arról is tévesen.

    “B3 esetén meg van egy 260nm-es turbó”
    Ahogy említettem, a hibridben meg egy villanymotor, 270 Nm-rel. Meg ráadásként egy benzinmotor. Magas ez neked, Zoltán, még ennyi év után is.

    “Sajnos az a 155LE nagyon is magányos lesz ha épp nincs elég áram az akksiban.”
    De van, mivel a hibridben nem merül le az akkumulátor, nem villanyautó az.

    “A légelellenállásról meg ott a fotó.”
    Hol, te szerencsétlen? Le mered írni, hogy a te XC60-as Volvod 60 lóerő (40%) főtengelyen leadott teljesítménnyel képes sík úton, szélcsendben 180 km/h sebességgel haladni? Amihez alsó hangon is 112 LE kell KERÉKEN mérve? Lássuk, írd le…

    Zoltán, nem kellett volna belerúgnod a Mazda-ba, mert ismét neked fáj nagyon :-)))))))

    • 2021.01.12. at 16:48
      Permalink

      “Zoltán, nem kellett volna belerúgnod a Mazda-ba, mert ismét neked fáj nagyon :-)))))))”

      Ráadásul még a rozsdát is takaríthatja a cipőjéről, mi? 😀

      • 2021.01.12. at 17:03
        Permalink

        Tudod, mit nem értek? Csak el kellett volna olvasnia a cikket, máris nem csinált volna azonnal hülyét magából. Legalábbis a Mazda 3 felszereltségével kapcsolatban. Egyéb tekintetben permanensen hajtja a copórollert :-))
        Teljesen komolyan elhiszi, hogy az ő XC60-asa 180-nal “krúzol” 40%-os teljesítményen, ami az ő motorjával 60 lóerőt jelent, mármint a főtengelyen. Keréken értelemszerűen jóval kevesebbet, miközben eccerű számítással meghatározható a teljesítményigény, ami az ő esetében 112 LE körül van (keréknél). És hajtja, hajtja rendületlenül :-))))))

      • 2021.01.12. at 19:32
        Permalink

        “Mazdás szemmel tényleg komplett”
        Ezt a szánalmat… Pár extrát említenél, ami miatt csak “Mazdás szemmel” nevezhető komplettnek?
        V60-hoz mennyi a HUD?

        “Legyen akkor 10,5”
        9,99M. Asszem te is a jóárasított V60-ról beszéltél, nem az árlistából mondtad az árat.

  • 2021.01.12. at 17:03
    Permalink

    azok a fekete felnik, pont elég gagyin néznek ki rajta. messziről + mozgásban sima gagyi lemezfelni hatás…ha közel hajolsz hozzá, látod, hogy nem lemez van rajta, de alapjában véve optikailag kisebbít (slankít köznyelven) illetve egy újabb, szépen kidolgozott felniből kb semmit nem látsz, részletet. hasonló, mint a fekete kocsi effekt, egy nagy fekete paca.
    a fekete felni mindenen sz.rul néz ki, tessék megjegyezni. ezen felül, sajnos ez a keskeny felni rettentő esetlenné teszi a kocsi hátulját. össze lehet hasonlítani, hogy egy nem fekete, normális méretű felnivel, TELJESEN MÁSKÉPP néz ki a kocsi, sokkal komolyabb hatás (ez a kis,vékony kerék olyan, mint amikor egy duci nő behúzza maga alá a lábát)
    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/mazda-kai-concept-makes-european-debut-in-geneva-still-looks-stunning-124112_1.jpg
    Így a komoly, a felnit itt is világosabbra venném, bár itt azért fegyverszürke, egy fokkal jobb, mint a fekete.
    100 éves évfordulóra meg inkább egy kicsit ültetett, nagyobb felnis, a koncepció autóra hajazó modellt hoztam volna ki, a 250 lovas 2.5T motorral, AWD-vel. tiszta szégyen, hogy ide nem hozhatták… (leginkább a nyomorék EU részéről).

  • 2021.01.12. at 19:38
    Permalink

    @csalfa: megint leírtál egy csomó hülyeséget aminek nem volt logikai összefüggése.

    ” Térdre kényszerítés = a gyártók becsicskítása.” megint leírtál egy sor dolgot ami részben nem igaz részben semmi köze a konklúziódhoz.
    “Szerinted Kína nem akarja a kultúráját, az ízlésvilágát az autóiparon keresztül is ráerőltetni a világra? ” Eleve ott kezdődik, hogy kínai kultúra nem létezik, azt kinyírták egy “kulturális forradalommal”. Van egy kommunista állam ami gőzerővel modernizál, de van is honnan, mert nagyon mélyről indultak.

    Van egy furcsa saját ízlésviláguk, ami más mint nálunk, de ha azt akarnák ide hozni elbuknának. Ami pedig a kínai picaot illeti, javaslom vess egy pillantást a 2020-as kínai eladásokra. A top 10-ben a VW MQB modellekből 3 is van (Sagitar, Bora, Lavidia). Ezeket viszonylag szabadon tudják a közízléshez igazítani, de az MQB platform elég nagy szabadságot biztosít.

    Beszédes hogy a GM egyetlen top20-as modellje egy Opel által fejlesztett platformból visszabutított Buick Excelle, innen azért elég nehéz diktálni a világnak. És a GM sem fog jól állni ha már nem lesz elég a kínai piacon az európai modellek lebutítása és megfaceliftelése egy furcsa orral.

    Ha emlékszel rá, ezért írtam hogy a GM Europe elpasszolásával a GM bukja az ausztrál és jó eséllyel a kínai piacot is…

    • 2021.01.12. at 20:10
      Permalink

      Látod, ez a qrva nagy probléma, hogy számodra valami “furcsa”, és emiatt legyintesz rá. Figyu, én töredelmesen bevallom, igen, volt olyan, hogy néha elbambultam anno föciórákon, de az azért megmaradt volna, ha azt mondja a tanár, hogy Belgium világhatalom. Márpedig te valami nagyon rejtélyes ok miatt Kína fölé akarod helyezni. Mégis milyen világpolitikai befolyással rendelkezik egy Belgium? Vagy egy Norvégia(amivel szintén sokszor példálózol)? Kína az évtized végére a világ vezető hatalma lehet – szakértők szerint. Szerintem itt úgy nyertem a szkandert, hogy a kis törékeny női kezecskéd átszakította az asztalt… (Az oroszok világpolitikai súlyát is rendszeresen elbagatellizálod – vélhetően az ellenszenv miatt, de az kit érdekel? Csak a fejedben létezik.)

      Itt arról van szó, hogy te a belga piacot behatóan ismered, a kínait – a legnagyobbat – meg semennyire sem, ezért az általad ismertet fel akarod nagyítani, a kevésbé ismertet meg lealacsonyítod. De ettől még a tények tények maradnak, hiába vagy te többszörös ténybox-világbajnok. El tudnád magyarázni, mi a fax köze van a büszkeségnek a profithoz? Te érzelmeket akarsz vinni a rideg üzleti életbe. Kérdem én: mi a túrónak? Mi keresnivalója van ott???

      A GM-es okfejtésed egy szimpla ökörség. Marhára nem úgy áll sem a Buick, sem a Caddy Kínában, hogy a kivonulás képben lenne, ellentétben mondjuk a PSA-márkákkal – csak láthatóan már rég néztél rá a carsalesbase-re…

      • 2021.01.12. at 21:11
        Permalink

        Miért vársz tőle konzisztens érvelést? Igazából csak abban következetes, hogy ma még a tegnapinál is nagyobb böszmeséget kell állítania.

        “Régi szívfájdalmam, hogy a a Toyota az egyen hajtásláncát akarja elsózni mindenhol.”
        Melyikre gondolhatott? 650 cm3-es? 5.0 V8? Valamelyik ipari motor?
        toyota-industries.com/products/automobile/engine/industrial/index.html

        És nem ezt fejti ki, hanem feltesz egy másik lemezt, hogyaszondja hogy Lexus csak 300h van. Mondok, V8? Erre kijelenti, hogy a kormányfűtéses, HUD-s, bőrös, copó-nyaló-gombot varró Mazda 3 az “Mazda-szemmel” jól felszerelt.

        Agyhalál. És hajtja rendületlenül a sz@pórollert, hogy az ő SUV-je igenis 60 lőerővel megy 180-at, nem száll le róla…

        • 2021.01.12. at 21:35
          Permalink

          A Toyota kapcsán valamiféle “picsogást” említett feljebb, hogy nem fogy a cucc. Azt vajon honnan áshatta elő? 😀 (Most hirtelen előugrott a nagy nyilvánosság előtt síró Akio Toyoda képe, amikor fény derült anno a beragadó gázpedál okozta halálesetekre, no de ugyanez az európai kereslet kapcsán? Ugyan, kérem. Amiatt még a Subarunál se rínak :D)

          Tudjuk a COVID kapcsán is, hogy rengeteg bajt okoznak a ténytagadók, ez az alak szemlélteti legjobban a kártékony hatásukat…

          • 2021.01.12. at 22:09
            Permalink

            Én se vágom azt a picsogást. Amennyire tudom, az európai eladások 25%-ot estek, de a Toyota csak 15-öt bukott, a piaci részesedése nőtt. Magyarországon meg több autót adott el, mint tavaly, piacvezető lett, ilyen se volt még. De majd elmondja, mit hallott picsogni, csak előbb megy egy laza 180-at, 40%-on :-))))

        • 2021.01.12. at 22:14
          Permalink

          Látom továbbra sem férsz a bőrödbe. Az X3-asnak van 136LE 18d-je (könnyített RWD hajtáslánccal) baráti áron, és vagy egy tucat konfigurációban megkaphatod csak a motorizáltság alapján.
          “egy darab általános hajtáslánca van ami a márka európai eladásának gerincét képezi,”, ez továbbra is igaz, az hogy van sportmotorja az kb az NX vásárlón annyit segít mint a Hondán a repülőgéphajtómű.

          Az NX-nek van egy darab motorja, nem tudom te honnan fogsz bele rendelni V8-ast. A Camrynek sincs valami nagy motorválasztéka… Ha miattuk feleslegesen fizetsz regadót, lexarják. A BMW meg kínál egy tucat motort a ami nemcsak a regadónál jön jól de az alapárnak is jót tesz.

          “Mazda-szemmel” jól felszerelt.” Javaslom tényleg nézz meg egy 1-es BMW katalógust, milyen színek, anyagok, felszereltségek vannak. Itt meg kapsz egy darab színt, ami vagy tetszik vagy nem (megsúgom se fehér, sem piros belsős autót nem vettem eddig, és nem azért mert nem lehetett volna).
          Legyen már szempont hogy egy normális igényesebb belsőt kapok 10 milláért, ha már “kettőt kattintanom is kellene miatta” :).

          • 2021.01.13. at 09:09
            Permalink

            “Az NX-nek van egy darab motorja”

            Az NX-nek 3 motorja van. 1 benzines és 2 db villamos. A Lexus európai eladásaiban a 300h hajtáslánc képviseli a kisebbséget, UX-ből például pont annyi fogy, mint NX-ből.
            Marginális igényekre nem kínál motort a Lexus, ahogy a Volvo is gyengén muzsikál dízelfronton pl. az USA-ban.
            V8-at az X3-ba se tudsz rendelni.

            “Javaslom tényleg nézz meg egy 1-es BMW katalógust, milyen színek, anyagok, felszereltségek vannak.”
            Megnéztem, a 178 lovas BMW 120i alapára ott kezdődik, ahol a Mazda 3-é véget ér. Nem tudom, ismert-e a számodra, de a BMW gazdagon fogad el pénzt az extrákért, továbbá a Mazda 3 egy számmal nagyobb autó.

            “Itt meg kapsz egy darab színt”
            Téves :
            PURWEISS (A4D) € 0,–
            ONYXSCHWARZ METALLIC (41W) € 600,–
            MAGMAROT METALLIC (46V) € 950,–
            POLYMETAL GRAU METALLIC (47C) € 790,–
            MATRIXGRAU METALLIC (46G) € 790,–

            Megdőltél, ahogy mindig.

      • 2021.01.12. at 22:35
        Permalink

        “néha elbambultam anno föciórákon,”
        Hát ez megvan. 🙂
        “megmaradt volna, ha azt mondja a tanár, hogy Belgium világhatalom. ”
        Pedig úgy tűnik, NATO főhadiszállás, a világ legnagyobb gazdasági tömbjének székhelye, soroljam még?
        Vagy bealudtál azon hogy hol van barnakőszén? 😛

        Ha már oroszországot említetted, közel annyi prémiumautót adnak el Belgiumban, mint az teljes Orosz Államszövetségben (legalábbis a 2019-es adatok alapján). Csak a márkák aránya tér el (pl Lexus az Audi és Volvo előtt), és persze a modellek megoszlása.
        Az 500-600.000-es eladás sem piskóta, ezzel mondjuk a 4szer akkora Lengyelország előtt vannak darabszám szerint is.

        De pl az általad tekintélyesnek gondolt brazil piacon talán ha 50.000 prémiumautó kel el, hiába laknak másfélszer annyian mint Oroszországban. Belgiumban meg csak a BMW csoport elad annyit, mint az összes Braziliában. De legalább van hova fejlődniük 🙂

        Szerintem ez jól érzékelteti az arányokat.

        • 2021.01.13. at 08:50
          Permalink

          Ha te az ilyesfajta humort tartod viccesnek, ismét csak sajnálni tudlak…

          Persze, az egér is gigászi méretű egy hangyához képest, ami pedig a papucsállatkához képest óriási. Csak aztán van olyan, hogy oroszlán, víziló meg elefánt…

          Mondom: még mindig áll, hogy engedd oda a PC-d elé a gyerekedet(fiú vagy lány, nem számít :D). Szerintem “N” is inkább vele diskurálna szíve szerint…

          • 2021.01.13. at 09:21
            Permalink

            Á, én bírom a csávót. Tegnap ilyet írt, képzeld :
            “Ez egyszerű energiamemgmaradás, nem?” Fizikára hivatkozott, bammeg. Ő, aki megállás nélkül tagadja a fizikai törvényszerűségeket. Mondom, saját magával is vitába keveredik…

          • 2021.01.13. at 10:19
            Permalink

            Figyelj téged beoltottak értelmes olvasás ellen? vagy egy tucat tényadatot írtam le, olvasd el emészd meg. Ha neked ez humor akkor már értem miért nem tanultál tovább.

            Brüsszelre itt egy szép index (városok globális befolyása https://www.nl.kearney.com/documents/20152/436064/Global+Cities+2012.pdf/56dd6e26-688a-5e38-5636-828e83f89e1a?t=1500555507618) A 3. oldalon ott egy szép színes ábra, azt talán még fel is fogod. 2012-es azóta már talán ott van Peking a top 10 ben (Hong Kong meg talán már nem)… 🙂

            Általában a globális befolyással foglalkozó cikkek a top10-be sorolják Brüsszelt, ami nem gyenge egy papíron milliós várostól. (Tudom, a friss jelentésben nem szerepel olyan jól, de így azért kicsit érthetőbb, meg ebben szép színes ábrák vannak, amit talán felfogsz).

  • 2021.01.13. at 10:23
    Permalink

    N: akkor még egyszer, belinkeltem párszor egy fotót. Szerinted ez lehetlen és mindenféle számítással próbálod kimagyarázni.
    Valahogy összejött, tehát vagy a számításod rossz vagy a kocsi erősebb, amit szintén nem vagy hajlandó elfogadni.
    Tehát marad az UFO :)…

    • 2021.01.13. at 11:07
      Permalink

      Már elmondtam párszor, hogy lejtőn és/vagy hátszélben összejöhet. 50 km/h-s hátszélben pl. sima liba. Meg akkor is, ha a gyárilag 150 lovas autód uszkve 330 lóerős, annak 40%-a 132 lóerő, kerékre talán marad belőle 112. Lejtőre most nem számolnám ki, csak ha igény van rá.

      Nem UFO marad, hanem az, hogy egy hibbant Münchausen vagy, Zoltán. Persze még az is lehet, hogy a Volvo rossz adatokat közölt a kocsidról, írd be ide a helyeseket és számolunk újra.
      Homlokfelület (2,61 m2), cw (0,35), tömeg (1900 kg). Kell még a hőmérséklet, én 10 fokra számoltam.

      Hajrá :-))))

  • 2021.01.13. at 10:58
    Permalink

    Zöld: na, most már elég legyen. Összegészében képtelen vagy bármit is nézni, csak a neked tetsző részleteket ragadod ki. A brazil piac a felszínen tartja a komplett Fiatot, külön oda fejlesztettek egy Argót, egy Stradát vagy egy BMW X6-stílusú SUV-kupét. Orosz piac dettó(pl. Renault Arkana). Mi a jó fenét fejlesztenek a gyártók direkt Belgiumnak???(estig nyomhatnám a kérdőjel gombot)

    Milyen hatással van a globális autóiparra egy nyamvadt Belgium? Milyen trendeket képes diktálni? Hogy képes egy 11 milliós ország a gyártók helyzetét befolyásolni, amikor Németországra is “autóipari szárazságot” jósolnak?

    A világ legmagasabb hegycsúcsa a Mount Everest. Ezt nekünk kötelességünk megtagadni, és a Kékestetőt mondani, mert az szívünknek kedves, a ME-re meg legyinteni, mert a csúnya kis kínaiak és nepáliak területén fekszik? Te így működsz? Azt az egysejtű mindenedet…

    Küldd a gép elé azt a kölyköt…

    • 2021.01.13. at 11:13
      Permalink

      Zoltánunk küldött nekem egy linket, hogy mekkkkkora akció van Belgiumban a Mazda 3-ra :
      21 490 EUR, a 122 lovas alapkivitel. Tájékoztattam, hogy nálunk ennél alacsonyabb a listaár, 27 % ÁFA-val.
      Kezdem érteni, miért hiszi azt, hogy mekkora alkumester a csávó :-)))

      Humor Herold…

Vélemény, hozzászólás?