Unokáink már nem nagyon fognak autót vezetni

Egy elemzés szerint 2050 körül már majdnem minden új autó helyettünk fog vezetni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha bejönnek a számítások, úgy 40 év múlva már nem igen lesz szükség sofőrökre, legalábbis az új autókat már szinte mind robotpilótástul veszik majd a népek.


Az IHS Automotive kutatóintézet elemzése szerint 2025-ben az újautó-eladások 0,2 százalékát tehetik ki a bizonyos szinten az önmagukat vezető járművek, ami 230 ezer példányt jelentene. Újabb 10 évre rá, 2035-ben már 9,2 százalék, 11,8 millió db lehet robotpilótás, s addigra vagy 54 millió olyan autó rója az utakat, ahol a sofőr is csak utas.
Hirdetés
A tanulmányban az áll, hogy a teljesen automata kocsik 2030 körül terjedhetnek el, és hát kb. 2050-től majdnem minden új személy- és haszonjármű önállóan végzi a munkáját. Míg az új technológia 2025-ben 7-10 ezer dollárral emelheti meg az autók árát, 2035-ben már "csak" 3 ezerrel lesznek drágábbak a kőkorszaki szerkezeteknél. Az IHS jövőképe rengeteg kérdést vet fel, idővel tán mindre választ kapunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Látod te magad is burkoltan, de elismered, hogy nem szeretsz vezetni. Így nem is csoda a hozzáállásod.
    Egyébként ne keverjük a szezont a fazonnal, hiszen te is tudod mire hoztam fel példaként a kereszteződés előtti 60-as táblát. Legalább is remélem, hogy emlékszel még, de ha mégsem itt legalább visszaolvashatsz. 🙂

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Te olvasod is amit leírsz? Ki írta azt, hogy szerinted mindig jól látszik? Nem kell lemenni ilyen kutt89-féle idióta szintre ám! Az ugyanis tuti nem segít, sőt mint az ő esetében minden alkalommal meggyőződhetünk róla, csak rontani tud. Már ha nála egyáltalán ilyen még lehetséges. LOL! 😉
    A jelenlegi szabályok szerint a tábla akkor is évényes ha belátod jól a kereszteződést ha nem. Olyan szabályt elvileg sem lenne sok értelme hozni, aminek az értelmezése egy külső szemlélő megjósolhatatlan szubjektív érzékelésétől függ. Ha ezt nem fogod fel, akkor egész életedben csak azt fogod tapasztalni, hogy csupa elmebeteg szabály vesz körül aminek sose jössz rá az értelmére. Légy őszinte, nem így érezted eddig? 😉
    Úgyhogy nem csak hogy azt várom hogy elterjedjenek az önvezető rendszerek, hanem egyenesen azt, hogy kötelezővé tegyék azokat, hogy végre nyugodtan rendben el lehessen jutni egyik helyről a másikra ami közben értelmes dolgokkal foglalkozhatom nem pedig egy hullaprimitív karika tekergetésével meg pedálok nyomogatokásával és főleg nem a kutt89-féle ostoba elmeroggyantak kerülgetésével.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Ugyan már az előző kommentje már annyira erőltetett volt. Annyira látszik hogy direkt fikázik, csak most olyan területre tévedt amihez lövése nincs.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Te érted is amit olvasol?
    – Nem írtam, hogy MINDIG JÓL Látszik. Ha jól látszik akkor!
    – A sok primitív esetében még lehetséges volt az előzés, így nem bíráltak felül semmit. Azt nem vették figyelembe, hogy hiába volt üres a középső sáv, de lentről is épp elkezdett előzni valaki és így találkoztak a középső sávban frontálisan!
    Szólj ha nem értesz valamit. Segítek. 🙂

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    [i]“Itt én nem lassítok, hiszen nincs értelme!!!”[/i]

    Rendben, de akkor ne lepődj meg, ha megbírságolnak és előbb utóbb bevonják a jogosítványodat.
    Az okfejtésed amúgy ott bukik meg, hogy egyszerűen nem igaz az az állításod amire hivatkozol! Nem igaz ugyanis, hogy [u]mindig[/u] nagyon jól látszik, hogy égen földön senki sincs ott, tehát akkor lehet döngetni és tojni a szabályokra, legfeljebb az igaz, hogy lehetnek olyan esetek amikor jól belátható a kerszteződés. De olyan tábla nincs hogy csak akkor tartsd be amit mutat amikor éppen Te vagy más úgy gondolja, máskor meg nem.

    [i]“A sok kretén viszont balesetet okozott, mert annyira primitívek, hogy nem vették figyelembe a körülményeket.”[/i]

    De érdekes, vannak ilyenek akik nem veszik figyelembe a körülményeket? Hogy mik vannak? Az egy pillanatra sem tűnik fel, hogy ezzel megint magadnak mondtál ellent? Az a sok “kretén” ugyanis pontosan ugyanazt csinálta mint Te, azt hitte magáról hogy olyan kurva okos, hogy ő majd jól felülbírálja a szabályokat, aztán kiderült hogy mégsem olyan okosak, sőt.

    [i]“…simán leelőzöm a lassabbakat függetlenül a felfestésektől, hiszen tudom az értelmét és nem vagyok gondolkodásra képtelen birka”[/i]

    Ezek után ez már a “no comment” kategóriája.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Szerintem nem mond ellent. Írok egy két példát, de rengeteget írhatnék.
    Sebességkorlátozás:
    Sokat járok országúton és ott teljesen elfogadott, hogy kereszteződések előtt 60-as táblát raknak be, hiszen ha valaki be akar sorolni, vagy át akar menni a mellékútról, akkor ne egy 90-nel netán jóval többel érkező autó elé tegye.
    Viszont rengeteg jól belátható kereszteződés van ahol nagyon jól látszik, hogy égen földön nincs senki nem, hogy a kereszteződésben, de még 500m-en belül sem. Itt én nem lassítok, hiszen nincs értelme!!!
    Záróvonal:
    Sok országúti szakaszon megengedték, hogy egy hosszú lejtős részen, ahol felfelé 2 sáv, lefelé 1 vezet, ott a lefelé haladóknak szaggatottat festettek a záró mellé lehetővé téve az előzést. A sok kretén viszont balesetet okozott, mert annyira primitívek, hogy nem vették figyelembe a körülményeket.
    Mit tett a hatóság? Kicseszve az értelmesebbekkel megtiltották az előzést. Na, ezt én nem fogadom el és amikor kihalt az út simán leelőzöm a lassabbakat függetlenül a felfestésektől, hiszen tudom az értelmét és nem vagyok gondolkodásra képtelen birka. A hülyék miatt engem ne korlátozzon senki a gyorsabb haladásban!
    22 éve vezetek igen sokat gond nélkül országutakon, így van egy kis rálátásom a közlekedésre.
    Azokról a szakaszokról meg ne is beszéljünk, ahol felfestettek zárót annak ellenére, hogy gond nélkül lehetne előzni (se kereszteződés se semmi) egy erősebb autóval, de van ahol szaggatott van, de még én sem merek bevállalni egy előzést.
    Az irányjelző használat, elsőbbségadás, zebra stb. nem tartozik az általam felvetett témakörbe ugyan úgy mint a bunkó viselkedés az utakon.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Próbáltam etikus lenni, kár volt

    De bárki képes rá…semmit sem kell alkalmazni kresszvizsgán egy begyakorolt kérdés válasz sort megoldasz pont.

    Tudom hogy belehalnál ha igazat adnál valakinek rajtad kivül de

    ettől függetlenül a rendőrség ezt csinálja te is tudod.

    Ja felüljáróról lefele jövet főleg nagy forgalomban pont a kilóméterórát fogom sasolni hogy nem lett egy kicsit több. jó vicceid vannak.

    Ja biztos egy teljesen hibátlan úton lakott területen kivül 60al fogok menni 20km-en keresztül. Módfeledt életszerű lenne.

    Az utolsó előtti mondatod gyönyörűen leirja azt hogy miért van ma magyarországon a közlekedési kúltúra a bányászbéka segge alatt hat méterrel.

    Pont az olyan seggfejek miatt akik képtelenek a lendületes közlekedésre.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    [i]“Bocsánat hogy a másnak irt hozzászólásodra válaszolok.”[/i]

    Nem nézzük el. Se a másnak se a neked írt hozzászólásokra nem kellene reagálnod, a regisztrációd óta eltelt idő tökéletesen bizonyította hogy cask egyik baromságot írod a másik után, olvasni nem tudsz szöveget értelmezni ebből következően szintén nem. Csak magadból csinálsz hülyét. Folyamatosan.

    [i]“egyrészt ahoz nem kell nagy ész hogy vki megtanulja a kresz szabályait. Arra bárki képes. Szimpla magolás.”[/i]

    Nem képes rá bárki, és jól láthatóan neked sem sikerült. Annyira setét vagy hogy az szinte kimondhatatlan. A KRESZ vizsgán – ahol nyilvánvalóan nem tudtál soha átmenni vagy csak csalással – a magolás édeskevés alkalmazni is kell tudni a szabályokat.

    [i]“Nem a kreszel van a baj, hanem azzal, hogy a rendőrség szelektáltan azokat a tételeket ellenőrzi, amik egyrészt könnyen tettenérhetők, másrészt jó nagy birságot ki lehet értük szabni.”[/i]

    Te még arra sem vagy képes, hogy azt helyesen felmérd Te magad mit csinálsz nemhogy más, vagy a rendőrség.

    [i]“Mennyire életszerű hogy mondjuk egy felüljáróról lefele meggurul az autó és ott fogok balesetet okozni, vagy lakottterület tábla vonalában.”[/i]

    Meggurul? Te hol a francban voltál amikor a fékpedált tanították? Az ilyen nyomorultakat azonnal ki kellene tiltani az utakról, örökre.

    [i]“kirakták a hatvanas táblát munkálatok idejére kicsivel tovább egy negyveneset. Befejeződött az útfelújitás, a nagyvenes táblát bevették a hatvanas maradt.”[/i]

    Visszavették a 40-es táblát? Akkor mi a francot akarsz még? Honnan tudod hogy a 60-as miért lett kirakva szerencsétlen? Nem tudsz 60 alatt menni? Na akkor nem vagy való a közutakra az hétszentség!

    [i]“Én utálom azokat az embereket akik indokolatlanul lassan haladnak a belső sávban városban és még villogásra sem memnnek ki,”[/i]

    No én meg az ilyen villogó síkparaszt gyökereknek szoktam egy satut nyomni had kapkodja a levegőt a barma.

    Ismét leülhetsz fisfiam, ismét elégtelen alá.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Bocsánat hogy a másnak irt hozzászólásodra válaszolok.

    DE

    1). Amit leírtál, az úgy hülyeség ahogy van. Mégpedig azért, mert egyrészt ahoz nem kell nagy ész hogy vki megtanulja a kresz szabályait. Arra bárki képes. Szimpla magolás.

    2). Nem a kreszel van a baj, hanem azzal, hogy a rendőrség szelektáltan azokat a tételeket ellenőrzi, amik egyrészt könnyen tettenérhetők, másrészt jó nagy birságot ki lehet értük szabni. (minimális befektetés, maximális hozadék).

    3). Maga a kresz jó, csak néha a szabály az adott szituációval nem egyeztethető össze. Pl.: Mennyire életszerű hogy mondjuk egy felüljáróról lefele meggurul az autó és ott fogok balesetet okozni, vagy lakottterület tábla vonalában. Semmennyire.
    Egyszer nem láttam még trafit mondjuk iskola közelében vagy monmdjuk lakópihenő övezetben ahol azt a célt szolgálná amire kitalálták. Balesetmegelőzés.

    Kintfelejtett tábla: Te minek nevezed azt ha volt egy útszakaszon útfelújítás kirakták a hatvanas táblát munkálatok idejére kicsivel tovább egy negyveneset. Befejeződött az útfelújitás, a nagyvenes táblát bevették a hatvanas maradt. Tudom én hogy mindent nem lehet de legalább azon a kevés jó utunkon ami van lehetne haladni.

    4). Én utálom azokat az embereket akik indokolatlanul lassan haladnak a belső sávban városban és még villogásra sem memnnek ki, vagy nem tartják be a több sávos körforgalom szabályait, dúródnak sávszűkitéskor eszük ágában nincs beengedni. telezöldes kereszteződéskor balra megy és nem adja meg az elsőbbséget a szembejövőnek stb. ezeket a szabályokat kellene betartatni, de én még nem láttam hogy ilyenért bárkit is megbirságoltak volna.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    [i]“Nem kedvelem az eszetlen szabálybetartókat az utakon, akik mást sem néznek csak az előírásokat függetlenül az értelmüktől.”[/i]

    Ez önmagának is ellent mond. Ilyenek nincsenek, mert aki be tudja tartani a szabályokat az azt jelenti hogy meg is tudta tanulni őket azaz nem lehet esztelen.
    Esztelenek éppenhogy azok a gyökerek lehetnek, akik vagy nem ismerik a szabályokat és ezért nem tartják be vagy sejtenek valamit róluk de hibásan alkalmazzák azokat – miközben azt képzelik magukról hogy milyen kurva okosok hogy ilyen kreatívan tudnak tojni a szabályokra -. Ezek tipikus példányai az irányjelzőt nem ismerő bimmeres meg audis kutyaláncos barmok akik a sebességkorlátozás tábláról azt hiszik hogy valami új kajázó reklámtáblája benne a szám meg a zabálható hambucik meg pizzák száma, no meg az elmaradhatatlan állandóan a kint felejtett táblákról siránkozó elmeroggyantak. Megfigyeltem, hogy ezeknek a szerencsétleneknek akármilyen táblát mutatsz, azonnal kint felejtettnek minősíti.
    Aki még arra is képtelen, hogy egy sebességkorlátpzó tábla jelzésének megfelelően haladjon, azt nem bírságolni kellene, hanem azonnal és örökre bevonni a jogosítványát.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Az teljesen mindegy, ezeknek nincs közük a témához.
    Másrészt a hír nem Magyarországról de még csak nem is az EU-ról szól, ezen kívül az IHS Automotive sem magyar de még csak nem is európai intézet, hanem egészen véletlenül egyesült államokbeli.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    “Az biztos, hogy még ebben az évtizedben fognak teljesen automata autók rohangálni a magyar utakon!”

    Mérget ne vegyél erre azért..szerintem…

    Egyszer úgyis bűncselekmény lesz ha valaki saját maga vezeti a kocsiját olyan úton ahol csak automata pilóták engedélyezettek.(lásd Asimov)

    Túl sok a halál a közlekedés “emberi” tényezője miatt…

    Több millió adófizető állampolgárral csökken a lakosság évente a földön csak a közlekedési balesetek miatt..ezt nem engedhetik az Uraink…

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Hogy mennyi hülyeséget össze tudtok hordani! 🙂
    Senkit se érdekel a sok buta ember, engem legalább is hidegen hagy! A fiatalokat kellene tanítani és oktatni, hogy tanuljanak a mi hibáinkból! Amúgy a Merci 2020-ra ígéri az első robot autót, a BMW már tesztelte 100 km-en keresztül a Bosch által készített robotpilóta rendszert! A többi autógyártó céggel mi van? Olyan nagy a versengés, hogy ezeknek a számításoknak, közük nincs a valósághoz! Az biztos, hogy még ebben az évtizedben fognak teljesen automata autók rohangálni a magyar utakon!

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    nem mindig a társadalommal van a baj.

    Magyarországon a közlekedési kultúra a béka segge alatt van hat méterrel ez tény. De ez szorosan összefügg a jónéhány helyen logikátlan kresszünkel. Illetve bizonyos kresz szabályok benemtartatásával.

    Sajnos ez még mindig a multrendszer hagyatéka. A rendőrség a birságokból tartja el magát ezért olyan dolgok vannak betartatva ami látványos és sokat pénzt be lehet vele szdni. Lásd gyorshajtás (lakott terület tábla vonala lakott területen belüli négysávos ut lejtő stb. ) és a biztonsági öv.

    Olyan dologk amik javitanák a közlekedés dinamizmusát mint pl cipzárelv többsávos körforgalom szabály betartatási, telezöldes kereszteződés, indokolatlanul lassu haladás stb nincsenek betartatva és ez az amiért a nagyobb városainkban csúcsidőben nem lehet közlekedni.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Én inkább annak a híve vagyok, hogy továbbra is kelljen vezetni, de a vészhelyzetet előzze meg a rendszer(hisz előre tudja kalkulálni ugyebár). Mert, ha balegondolok, hogy akkor majd quázi jogsi nélkül is lehet majd kocsikázni(talán majd egy szimulátoros tanfolyamhoz kötik), akkor több lesz az autó az utakon, továbbá az önvezető rendszerek sok embert tennének munkanélkülivé(taxisok, buszvezetők, kamionosok, bárki, aki autót vezet).

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    “Majd ha a társadalom szellemileg megérik rá, akkor nem lesz “túlszabályozva” a KRESZ. ”
    Ez jó megállapítás, Ebből adódik az a kérdés, hogyan segíthetnénk ezt elő? A jelenlegi tudati berendezkedéssel, szabályokkal, megkövesedett gondolkodásmóddal és mentalitással semmiképpen. Ez egy igen komplex dolog, messzemenő elágazásokkal.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Csak az a bibi, hogy a gépnek pont a hibamentesség lenne a célja, hiszen egyébként minek?
    Jobb helyek engem nem érdekelnek, hiszen nem ott élek, hanem itt.
    Hülyék pedig mindig is voltak, vannak és lesznek így kár álmodozni.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Szerintem meg ez az egész az emberiség szégyenfoltja lesz ha még 30 év múlva is kerekeken a földön gurulva közlekedünk, és ha így lesz ez az autóipar lobbijának, hatalmas nyereségvágyának lesz köszönhető.
    Ha csak abból indulok ki hogy már most egész ügyes repülő autókat tesztelgetnek, ha abból hogy helikopter, meg repülőgép már hány éve közlekedik felettünk csak 10-15 év alatt olyan technikai “fogyasztásbeli” változások vannak a repülőiparban hogy nyugateurópába már most olcsóbb repülővel menni mint autóval.
    Ha az amerikaiak első holdraszállását nézzük hogy mennyi idő telt el az 1900 évek technikai fejlődésétől, és hogy az első holdraszállás óta ki lehet számolni hogy hogy a keréken gurulás 2014-ben igen csak az elmaradottság az emberiség lehetőségeihez képest is szégyen.
    Én nem magamból indulnék ki mert én nem tartom magam egy agytrösztnek, de hol vannak azok akiket egy Kármán Tódorhoz, egy Szilárd Leóhoz, vagy hasonló kaliberű emberekhez lehetne mérni ma? Sehol.
    A mocskos rablókapitalizmus áldozatai vagyunk a valódi innováció helyett meg a tömd meg a zsebedet mások munkájának az eredményeként menj és lógasd a … Hawaii-on menj Thaiföldre …vázni , vagy menj “luxus”utazásra valami síparadicsomba. Egyedül az informatika lépett amire azt lehet mondani hogy ez az igazi fejlődés, az autóipar a csiszolgassuk végtelenségig mert megveszik színvonal csak.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    [i]egy vészhelyzetben a gép nagy eséllyel reagálhat rosszul[/i]

    Akárcsak az ember.

    [i]Nálunk meg sajnos elég sok minden túl van szabályozva (sebességkorlátozás, záróvonal).[/i]

    Majd ha a társadalom szellemileg megérik rá, akkor nem lesz “túlszabályozva” a KRESZ. A záróvonalat és a sebességkorlátozást pedig nálunk jobb helyeken is keményen betartatják, sőt.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    A mezőgazdasági gépek rész nem tetszik vagy az automata milkrunok?
    Tehát ha egy mezőgazdasági gép megcsinálja a dolgát egy adott földterületen. a aparaméterek megadása után. Illetve ha egy milkrun egy megadott utvonalat bejár egy gyárban. ha valami elémegy megáll elsőbbséget ad kikerül előz.

    Elmesélnéd hogy miért nincsennek semmi köze a robot irányittot autókhoz.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Az USA néhány államában a melegházasság, a könnyű drogok, a fegyvertartás és használata is engedélyezett…………
    Mi viszont nem az USA néhány államában, hanem az EU-ban vagyunk.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Nem kedvelem az eszetlen szabálybetartókat az utakon, akik mást sem néznek csak az előírásokat függetlenül az értelmüktől. Nálunk meg sajnos elég sok minden túl van szabályozva (sebességkorlátozás, záróvonal).
    Persze tudom, hogy sokan nem tudnak gondolkodni, előre látni, helyzetet értékelni, közlekedni és vezetni, ezért jól jön, ha mindent megmondanak nekik, de azért vagyunk egy páran akik nem szorulunk rá, hogy mindent a szánkba rágjanak.
    Ahol gépek és emberek közösen vesznek részt a forgalomban, ott egy vészhelyzetben a gép nagy eséllyel reagálhat rosszul. Ezt nehéz lesz kiküszöbölni. Ha csak gépek lennének a sofőrök az már más tészta lenne, de remélem ez az idő soha nem jön el.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    [i]“Mert gondolod, hogy nem fogják ezt a rendszert bolondbiztosra fejleszteni, mielőtt a hatóságok engedélyezik…”[/i]

    Egyrészt nem a bolondbiztosság a cél, hanem csak az hogy a jelenlegi állapotnál jobb legyen a helyzet, másrészt néhány helyen már engedélyezték az ilyen járművek forgalomba állítását (pl. az USA néhány államában).

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    2014-ben is hozod a formád, ismét a lehető leghalványabb lövésed sincs arról, hogy mihez szólsz hozzá.

    [i]“Azért mert te az emberiség azon szűk rétegébe tartozol…”[/i]

    Te aztán marhára meg tudod állapítani hogy ki hova tartozik, pláne az egész emberiségre vonatkozóan! Láttuk ezt már számos esetben. Az világos, hogy erről halálosan meg vagy győződve csak a valóság minden esetben tökéletesen cáfolta ezt.

    [i]“Egyébként az kéne még hogy egy robot pilóta betartsa nekem a karcag és kunmadaras közötti kb 20 km en 5 éve kinntfelejtett 60 as táblát. az életen nem érnék haza. Ennyit a szabályokról.”[/i]

    Pontosan az ilyen gyökerek vezetéstől örökre eltiltására lesz a legjobb ez a technológia. Ezzel mindenki más nyerni fog.

    [i]“Esetleg ha 2050-re megfelelő lesz az infrastruktúra akkor talán. Gondolok itt sok sok autópályára pluszban hogy haladni is lehessen.”[/i]

    “Maga a technológia réges rég, adott mezőgazdasági gépekben és nagyobb gyárakban réges rég alkalmazzák, de közútra még mindig nem engedték ki.”

    Újabb tökéletes bizonyítékok arra, hogy fingod sincs miről van szó.
    Köszönjük, leülhetsz egyes.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Mert gondolod, hogy nem fogják ezt a rendszert bolondbiztosra fejleszteni, mielőtt a hatóságok engedélyezik…

    Modern metrószerelvények, vonatok, már ma is vezető nélkül számítógép által működnek. Én még nem hallottam ezekkel kapcsolatos komoly vonatbalesetet, ellenben emberi mulasztásból fakadót annál inkább.
    De említhetném a mai utasszállító repülőgépeket is, amelyeknél a pilótákra gyakorlatilag már csak fel- és leszálláskor van érdemi szükség.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Ez annyira jellemző rád.
    Azért mert te az emberiség azon szűk rétegébe tartozol aki rühell vezetni, nem azt jelenti hogy a vezetés rossz és akik szeretnek vezetni azok hülyék.

    Nagyon kevés olyan ember van aki rendszeresen vezet és egy kicsit sem élvezi.

    Másrészt ki beszélt itt szabályokról.
    Egyébként az kéne még hogy egy robot pilóta betartsa nekem a karcag és kunmadaras közötti kb 20 km en 5 éve kinntfelejtett 60 as táblát. az életen nem érnék haza. Ennyit a szabályokról.

    Esetleg ha 2050-re megfelelő lesz az infrastruktúra akkor talán. Gondolok itt sok sok autópályára pluszban hogy haladni is lehessen.

    Szerintem 2050-re ha ez a technológia megbízható is lesz és törvényileg engedélyezett, akkor is kétlem hogy többségbe kerülnek ezek az autók.

    Maga a technológia réges rég adott, mezőgazdasági gépekben és nagyobb gyárakban réges rég alkalmazzák, de közútra még mindig nem engedték ki.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Az eddigi tapasztalatok ennek pont az ellenkezőjét mutatják, már a mostani embrionális állapotban is megbízhatóbbak ezek a rendszerek egy átlagvezetőnél, de ha mégis fellépne valami komoly meghibásodás akkor biztonságosan leállítja magát a jármű.

  • 2017.10.29. at 15:30
    Permalink

    Már nagyon várom, végre megszabadulhatunk a rettenetesen sötét “élményvezetőktől” meg azoktól is akik nem képesek vagy nem akarják betartani a közlekedési szabályokat.

Vélemény, hozzászólás?