Űrhajó vagy tojásautó? Honda Civic teszt

Honda Civic 5-ajtós 1.8 Executive Automata teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Négyajtós manuális váltós után ötajtós automataként is nálunk járt a kilencedik generációs Honda Civic. Vajon ez már a jövőbe visz?

Ha nincs hely a szerkesztőségi irodaház parkolójában, a szemközti utcába állunk, utóbbi hátránya, hogy picivel messzebb van, s a biztonsági őr sem lát rá az autókra, mi viszont a nyolcadik emeletről igen, pontosan oldalnézetben. Épp így pillantottunk az ötajtós Civicre, amikor kifejtettem a kollégáknak: továbbra is nagyon űrhajós. Gruber Gergő véleménye szerint pedig tojás. Most, a fotókat nézve elismerem, a sziluett valóban egy félbevágott tojásé. Amúgy a JapánbanAngliában készülő ötajtós minden elemével különbözik a már próbált, török négyajtóstól, s valóban űrhajós, sokkal modernebb összhatású annál és a konkurens modelleknél is. A forma mondjuk tartalmaz néhány öncélúnak tűnő kitüremkedést is. Utóbbi szó szerint értendő a hátsó lámpánál, az ugyanis a karosszéria síkjától eláll, s nehéz, komolyabb pakkok rakodásakor sarkával sérülhet is. Ártalmatlan, de kérdőjelezhető fontosságú az első ajtó szélének cikkcakkos íve és az első lökhárító mély, előrenyúló orra is. Előbbi egy kis egyediség, utóbbi pedig manapság kötelezően alkalmazandó részlet, az úgynevezett hókotró-motívum.

A fullextrás Executive Civic kényelmét már alaphangon megadja a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, de a komfortra amúgy sem lehet panasz. Tágra nyílnak az ajtók, az ülések nem kerültek túl mélyre, formázásukkal kényelmesek. A sofőr székének nem csak deréktámasza, oldaltartása is elektromosan állítható, teljesen a vezetőre szabható. Nincs is gond a vezetési pozícióval, az tökéletesen a kezelőszervekhez állítható, olyan csorba mondjuk megeshet, hogy a digitális sebességkijelző épp takarásban lesz, vagy elfogy a fej fölötti tér, abból ugyanis nincs sok. A kijelző-kavalkád egyébként eltúlzott, bárhogyan is ülünk, valami mindenképp takarásban lesz. Hiába szerepelnek intelligens, lapozható monitorok a puha műanyagból formált űrhajós műszerfalon, a tervezők nem spóroltak el egy-egy méretes órát a hűtővíz hőfokától és az üzemanyag szintjelzőjétől. Ezek valóban fontos információk, de azért helytakarékosabban is megoldhatták volna őket.
Hirdetés

Az elöl átlagos helykínálat hátul is megvan, négy felnőtt számára kényelmes, ötnek a középső csenevész ülőhely miatt szükség-utazóautó lehet a Civic – amennyiben nem átlagtermet felettiek kelnének útra, a fejtér ugyanis mindkét sorban kevés. Csomagból viszonylag bőven fér, apróbb cuccok számára kielégítő az utastéri pakolóhely-kínálat, a valódi csomagok számára pedig a raktér, ami alapesetben 477 (szemfülesek megjegyezhetik, hogy a videóban hibás adatot mondok, elnézést - a szerk.), egymozdulatos, sík padlót eredményező ülésdöntéssel 1378 literes. A Honda Magic Seat második sora nem csupán kényelmes ledönthetősége miatt, a hátsó ülőlap felhajthatósága kapcsán is említésre méltó - óriási cserepes növény, kisebbfajta polc vagy elemekre szedett gyerekágy is könnyedén betehető így a hátsó lábtérbe.

Noha az ötajtós, japánangol gyártású Civic láthatóan kívül-belül igényesebb, mint a korábban próbált szedán (hiszen az török), ám motorjuk, a 142 lóerős 1,8-as teljesen egyező. A manuális váltóval sem kiugróan dinamikus, de azért kellően élénk – egyébként változó szelepvezérlésű – gép a 6 helyett csak 5 fokozatú automatával papíron is sokat veszít dinamizmusából, 9,1 helyett 10,9 másodperc alatt visz 100 km/órára, ami menet közben is érezhető. Mellékes,hogy a végsebesség 215 helyett csupán 210 km/óra, s még az sem letaglózó, hogy 6,1 helyett 6,4 l/100 km a gyárilag megadott vegyes fogyasztás.

Mivel a Civic volt az az autó, amivel Brnóba mentem Radicalt próbálni, megpróbáltam a gyári fogyasztást minél inkább közelíteni, de az étvágyat mindenképp legalább 7 l/100 km alá szorítani. A fedélzeti számítógép szerint sikerült – 120-125 km/órás utazótempóval, ám a tankolás szerint pont 7,0 l/100 km jött ki, városban pedig bő 1-2 literrel magasabb érték a reális, ami azért már egy kicsit sok. Nagyobbik probléma, hogy az ötfokozatú automata érezhetően sokat elvesz a motor erejéből, a zajszigetelés pedig autópályán szél- és futóműzaj szempontjából is lehetne jobb.

A jövőbe tehát nem visz a Civic, forradalmit legfeljebb formájával hoz egy picit, egyébként pedig egy jó átlagos szintet képvisel. Tisztességes, hogy 4-5 órás út is gond és gémberedés nélkül tudható le vele, nagyon tisztességes a 2,6 fordulatos, közvetlen kormánymű és még a csak kicsit feszes, ellenben élvezetes (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, folyadéktöltésű szilentekkel szerelt) futómű is, de egy modern, 1,8-as autótól automata váltóval is jobb menetdinamikát, gyorsabb váltásokat várnánk. Itt viszont hiába van sportprogramja az automatának, az gyakorlatilag csak extrém magas fordulaton pörgetést ad, s hiába kapcsolható a váltó a kormányról is, ha karját nem húzzuk manuálisba, a szerkezet rögtön visszavált a szerinte ideális fokozatba.
Egyértelmű, hogy lehetne még csiszolni a Civicen, de egyébként 6 919 000 forintért Xenon fényszóróval, panorámatetővel, bőrkárpitozással, navigációval és merevlemezes hifivel, valamint 6 légzsákkal és visszagurulás-gátlós ESP mellett temérdek egyébbel egyáltalán nem rossz vétel, sőt az előbbi szolgáltatásokat és a kuplungnélküliséget elváróknak a kategória legjobbja. Valójában nem is látszik rajta, hogy mi mindent sűrítettek bele (és még távolságtartós tempomat, ráfutásos balesetekre figyelmeztető rendszer is kérhető hozzá), ha pedig egy modern, turbós motor és gyorsabb, mondjuk duplakuplungos váltó is került volna bele, maga lenne az ideális családi kompakt.
Értékelés
Pozitív
Kellemes futómű, élvezetes, precíz kormány, jól variálható hátsó ülés, kényelem, jó navigáció
Negatív
Csak 5 fokozatú automataváltó, nehezen átlátható kezelőszervek, bonyolult menürendszer
Árak
Tesztmodell alapára
6 919 000 Ft (2012.04.09.)
Tesztautó ára
6 919 000 Ft (2012.04.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6500 1/min-nél
Nyomaték:
174 Nm 4300 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4300 mm
Szélesség:
1770 mm
Magasság:
1440 mm
Saját tömeg:
1238 kg
Össztömeg:
1790 kg
Terhelhetőség:
552 kg
Tengelytáv:
2595 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
477-1378 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
860-920 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
515 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1040 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1160 mm
Csomagtér magassága:
490-800 mm
Csomagtér hossza:
830 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1630 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata - 5 fokozatú
Nyomaték:
174 Nm 4300 1/min-nél
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
150 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 01:02
    Permalink

    Mazda 3 a megoldás. Nem csak japán márkájú autó, hanem japán gyártású! A vezetési élményben veri az etalon Ford Focus-t, met a sebességváltója, és a sportosságra hangolt motorja jobb annál. Biztonságosabb a kanyarbevétele, kanyarodási sebessége magas. Tartós, minőségi, megbízható autó, jó fenntartási költségekkel. Sportosságban vetekszik a BMW 1-es és 3-mas szériával, de azoknál olcsóbb fenntartású, praktikusabb, főleg télen. A leharcolt példány is kevesebb belőle, nem tapossák ki a lelkét mint a BMW tulajdonosok szokták az autóikat. A Seat Leon próbál még sportos lenni, vagy az 5-ös Golf. Az még független felfüggesztésű futóművű, de inkább öregurasra, kényelmesre hangolják, közel sem olyan élvezetes mint egy Focus, pláéne egy Mazda 3! Szóval aki Honda Civiket akar, az nézzen meg elötte egy Mazda 3.-mat is!

  • 2017.10.31. at 01:02
    Permalink

    Ez egy kellemes elmenyt nyujto kis auto. Volt mar Nemet, Japan, Francia es koreai autom is. A Honda adta eddig a legjobbat vezetes szempontjabol. A fent emlitett 1.8 literes i-VTEC motor remekul vegzi a dolgat. Volt lehetosegem kiprobalni, igaz manualis valtoval (ahogy azt kell 🙂 A fogyasztasa lenyugozo, foleg ahhoz kepest, hogy nem igazan kimeletesen vezettem a taligat… Es tenyleg, az ulesek varialhatosaga egy egyszeru mozdulattal, kerem, lehet tanulni belole. Ufo ide, tojas oda, ez egy jol osszerakott muszer.

  • 2017.10.31. at 01:02
    Permalink

    Sziasztok!Jo volt a teszt.köszönöm.A hozzászolásokhoz,meg csak annyit,hogy igen nagyon jó autó az új 6-os golf,nagyon minőségi,és nagyon jó a 1.4 tsi motor is!Csak egy dolgot nem értek,mindenki lehuzza a Honda 1.8-as mociját,pedig az is nagyon jó!És a tesztelőknek irom,hogy Ők irják,hogy 8-9 litert eszik az 1.4 tsi városba !!Az opel turbosa meg 9-10 litert!!Akkor kérdem Én mért rossz ez a motor ami 7-8 literrel eljár,a végsebesége magasabb a gyorsulása jobb!De ami a lényeg a fogyasztás ilyen benzinárak mellett az kisebb mint a turbosoké!!A meghibásodás is kevesebb!Nem beszélve a praktikumrol,nagyobb csomagtartó,több pakolohely,varjálhatobb beltér,kényelmes futómű!Minőségi beltér!Nem értem ezt a nagy Wv ajnározást!!Jo kocsi nagyon,de a mindenapokba ,fenntartásban jobb és olcsob a Honda!Nem beszélve a felszereltségről ,ami ha ezeket beleteszűk egy golfba 6 milla feletti összeget kapunt!Tehát ez az auto jo,praktikus,jol felszerelt,tugya azt a dinamikát amit a turbosok,és nem eszeik többet ,szerintem nincs min vitázni!Mindenki vegye azt amire neki szüksége van,és tetszik,és ne egymást ocsároljuk!A mai autok mind jók már!De mert Én Wv-és vagyok ne huzzak le egy másik autot,föleg ne egy uiságiró,mikor visszalapozok és a saját irásával,mondok ellent az állitásainak!És most ezt nem erre a cikre értettem.Köszönöm és további jo tesztelést!irigyellek benneteket srácok:-)

  • 2017.10.31. at 01:02
    Permalink

    Én igaz nem vagyok 50 éves, csak 49, de meg sem fordul a fejemben egy 1,4-es 8 szelepes, már köztudottan vezérműlánchibás (20-40e km után) Golf-ot venni turbo motorral, e helyett az ultramodern 1,8-as vtec helyett…
    A DSG pedig, bár próbálom megszeretni, de nagyon béna a hosszutávú használat során hiányérzetként jelentkező finomság… Ahogy elveszi a halytást, ahogy araszoláskor visszafog a kupplung… nem szerethető.
    És sokkal jobban néu ki a Honda!!! Nem beszélve a garanciáról és a már legendás megbízhatóságról, ami a VW modelleket nem jellemzi…
    Ennek ellenére a Hyundai i30 a kategória legjobbja jelenleg! A német sajtó véleményét kéretik mellőzni!!!

  • 2017.10.31. at 01:02
    Permalink

    turbós motorral, duplakuplungos automatával már létezik, VW Golf 1,4 Tsi DSG-nek hívák, lehet hogy még olcsóbb is… (jobban is megy és kevesebbet is fogyaszt)

Vélemény, hozzászólás?