Utolsó felhÃvás: itt az idÅ‘ téli gumira váltani
Bár most még enyhe az időjárás, kemény fagyok közelegnek, ajánlott a téli gumi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Téligumitesztünk üzenete hamarosan a közutakon is tapasztalható lesz: a kiszolgált téli, vagy nyári gumival szerelt autó jeges úton több mint kétszeres fékutat adhat.
Januárban valódi hóban teszteltünk, mÃg Å‘szi gumitesztjeinken száraz és nedves aszfalton, valamint a havas utat tökéletesen modellezÅ‘ nedves műgyantán mérünk. Utóbbi egységesebb mérési körülményeket teremt, az pedig mindenképp egyértelmű, hogy télen a valódi téli gumi a legjobb választás
Ötödik éve készÃtünk téligumitesztet a mogyoródi Tanpályán a nonstopgumi csapatával, a nagy gumiösszevetés idén sem maradt el, több mint két hete publikáltuk a 19 garnitúra összevetésének eredményét. Sokan még nem váltottak, nem vásároltak új szettet, ami eddig talán nem is volt baj. Ritkán adódott csak fagy, amikor valóban kijöhetett volna a téli gumik jégen egyáltalán nem szerény elÅ‘nye. Ne feledjük, jeges, havas úton a nyári gumi, de akár a kopott, már sokat használt téli gumiabroncs is több mint kétszeres fékutat adhat - ezt idei tesztünk is mért eredményekkel bizonyÃtotta.
MÃg száraz és nedves úton még fagypont alatt is mutat szerény elÅ‘nyt a nyári, vagy a négyévszakos/egészéves gumi, hóban sokkalta nagyobb a téli gumi fórja
Nem vitás, hogy itt az idő téli gumira váltani.
Nem elegendÅ‘ télire, jó télire kell: 4 mm profilmélység alatt minden téli abroncs cserére érett, ahogyan egy már 5-6 szezont végigszolgált is. A gumiabroncsnak ugyanis mind az UV sugárzás, mind a téli útsózás ártalmas. Ezért aztán mind a nyári, mind a téli abroncsokat tisztán, napfénytÅ‘l és hÅ‘tÅ‘l védett helyre érdemes elrakni, felnin egymásra fektetve, anélkül állÃtva, de idÅ‘szakosan átforgatva. A gumitárolásról itt olvashatnak bÅ‘vebben, gumitesztünket pedig nem csak azoknak érdemes átolvasniuk, akik most új szettet vásárolnak, hanem mindenkinek. Egyértelműen mutatott mérési eredményeinkkel rávilágÃtunk arra, hogy télen miért kell a legjobb téli gumival is fokozott óvatossággal vezetni, már a legjobb tapadást, Ãgy a legrövidebb fékutat adó száraz aszfalton is.