V8-as motort kap a BMW i8
800 lóerős BMW i8-at épít a Gabura Racing
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Leszámolt a hibrid hajtással a Gabura Racing Technologies, és egy 800 lóerős V8-ast applikált a bajorok szuperautójába.
Sokan egyetértenek azzal, hogy a BMW i8 karosszériájához egy sportos, nagy lökettérfogattal bíró belsőégésű motor dukálna. A Gabura Racing Technologies szintén így gondolkodik. A cég mérnökei felfedték legújabb tervüket: az M6-ból származó S63 kódjelű, 4,4 literes V8-ast építik be az i8 motorterébe. Ráadás, hogy nem állnak meg a gyári teljesítménynél, az Alpina jóvoltából mintegy 800 lóerőre sikerült feltornászni az erejét.
Az autó készítése még folyamatban van, várhatóan a közeljövőben további információkat osztanak majd meg róla. Érdekesség, hogy a Gabura Racing kifejezetten versenyautó váltók tervezésére és gyártására specializálódott, így nagy valószínűséggel egy hatfokozatú szekvenciális egységet kap majd az i8. A menetdinamikáról egyelőre nincs információ, az viszont borítékolható, hogy a 0-100 km/órás sprint lényegesen rövidebb időt vesz majd igénybe, mint a gyári 4,4 másodperces érték.
Eddig zt hittem időben utazni csak előre lehet . Ma kiderült hogy hátra is . Két napot .
Igen , lehet , hogy túl bonyolult lenne , például hátra kellene rakni a motort is , hogy elférjen . Ígértek dupla turbós V12-es motort is , abból nem lesz hiány .
Szerintem nem férne bele, ez a V8 is alig, sok átalakítás kellett hozzá. A motortérben már a váltó sem fér el, azt hátul helyezik el. Amúgy szerintem ez a 4,4 literes V8-as a legnagyobb benzines motor jelenleg a BMW-nél, ezt adják 50i néven.
V12-est bele , az a csúcsok csúcsa ! Belefér ?
Ez valószínűleg csak egy egyedi darab lesz, nem sorozatgyártás. Az igaz, hogy egy ilyen BMW megérdemelne egy rendes motort is. Máshol pár napja olvastam erről a V8 projektről, ott kicsit részletesebben leírták a műszaki dolgokat, nagyon küzd a cég azzal, hogy a kis helyre berakja ezt a motort. Szerintem sorozatban simán jó lenne egy 6 hengeres motorral is, a 35i-vel vagy a 40i-vel. Mindkettő 3 literes, pár lóerő a különbség. A 6 hengeresnek is nagyon szép hangja van. Persze értem én, hogy a cégnek a 4,4-es V8-as motor beépítése az igazi szakmai kihívás.
A cikket elolvastad?
jobban bejött, mint várták. szerintem is jó. aki üvöltetni akarja, annak is van lehetősége. meg aki nem, így annak is. ebből az i8-ból sosem fog a bmw ilyan “üvöltő” csettegőt csinálni. nekem megmondom őszintén nem is hiányzik. egy tesla 2.8-as gyorsulása sokkal impresszívebb, mint egy erőlködő üvöltő csettegőé. persze, jópofa meg minden, annak akinek tetszik, de haladjunk már a korral pls 🙂
Ha ez lenne a cél, akkor csinálnának utcai változatot a Z4GT3 vagy M6GT3 alapjaiból, és lenne rá piac elhiheted:D Nem kéne külsős tuning cég sem. Az i sorozat nem erre van, de így is jobban fogy mint várták 🙂
Mégsem jött be annyira ez a hybrid 3 hengeres csoda 50 millióért … BMW most felméri a terepet mekkora igény lenne gy v8-as sportkocsi iránt … nem lennék meglepve ha pár éven belül hivatalosan is lenne a BMW árlistáján v8 benzines motorral . Aki kifizet már 50 milliót az nem egy nyamvadt 1.5 háromhengerest akar hallgatni hanggenerátorral hanem v8 övöltést és leszarja hogy 10 litert vagy 20 litert eszik 100-on a kocsi . Akit meg érdekelne a fogyasztás az nem tudja megvenni mert olyan drága … szóval pont optimális termék .
A V8 a pokolban is V8.:)
Ráadásul előre szeretnék tenni a motort, kell majd küzdeni a helyért rendesen 😀