Elődjéhez mérten az S6 motorját hátrébb tolták, az összsúlyból nagyjából 100 kg-ot faragtak le az Audi mérnökei, úgyhogy az újdonság a korábbinál kezesebb bárány lesz
Folyamatosan érkeznek az újabb frankfurti előzetesek, ezúttal az
Avanthoz hasonlóan szintén ott bemutatkozó, pillanatnyilag kaliforniai tesztelés alatt álló limuzin legújabb sportváltozatáról, az S6-osról készültek kémfotók. Aki látta már a legújabb A6-ost, és látott már életében bármilyen kategóriájú S-modellt az Auditól, azt nem érhetik nagy meglepetések: 19 colos könnyűfém kerekek, a normálisnál jóval alacsonyabb elsÅ‘ lökhárÃtó, nyújtott oldalsó kötények és apró hátsó szárny, meg persze a gyors Audikra gyakran jellemzÅ‘ négy kipufogóvég jelzi, hogy itt a többinél erÅ‘sebb 6-ossal van dolgunk.
Szokásosnak mondható a hajtás alapbeállÃtása: az erÅ‘ 40 százaléka az elsÅ‘, 60 százaléka a hátsó tengelyre érkezik
A
korábbi hÃrek az 5,2-es V10-es helyett még háromliteres, hathengeres TFSI motorról szóltak, de azóta már biztossá vált, hogy végül a cég négyliteres, turbós V8-asát pakolják a motortérbe - mondjuk az Audinál van mibÅ‘l válogatni, ha hajtásláncot kell összelegózniuk. Ezt a motort egyébként valószÃnűleg az új Bentley Continental GT is megkapja majd opcióként. A V8-as teljesÃtményét 450 lóerÅ‘re becsülik, és hétfokozatú, duplakuplungos R-tronic váltón keresztül hajtja az S6 mind a négy kerekét. A késÅ‘bbi idÅ‘pontra Ãgért, kÅ‘kemény RS6-ba állÃtólag ugyanezt az egységet szerelik majd, de rácsavaroznak még egy turbót, Ãgy 550-600 lóerÅ‘s csúcsteljesÃtmény sem elképzelhetetlen: egy ideig úgy tűnhetett, hogy a német gyártók fegyverszünetet kötöttek a teljesÃtményháborúban, de a múlt heti
C63 AMG Black Series és ezen hÃr után úgy látszik, mégis újra elszabadulnak a lóerÅ‘k.
Fotó: Automedia/Autoexpress