Vadító képeken a Honda Civic Type R tanulmány
Genf 2014: Honda Civic Type R Concept
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gyártani és árulni 2015-től fogják, addig is a Honda ezzel a Civic Type R koncepcióval húzogatja a mézesmadzagot a boyracerek orra előtt.
A Honda megmutatta Genfben, hogyan képzeli a Civic Type R következő szériáját, az elsőt, aminek orrában turbómotor dohog, s aminek a versenyportos hátszelet a WTCC adja. Mellékes, hogy míg a túraautó-világbajnoki sorozatban 1.6-os motorokat használnak, addig az utcai verzióé 2,0 literes lesz, de még mindig nem tudni, pontosan milyen paraméterekkel. A japánok egyelőre azt mondják, hogy legalább 280 lóerőt szabadítanak az első tengelyre egy 6 fokozatú manuális váltón át, ami kb. kétszer annyi, mint amit a már megosztó kombi karosszériával is rendelhető polgári Civic 1.8-as szívója tud. Szerencsére sperrdiffistül.
Hogy elveri-e az ötajtós Type R azt a Leon Cuprát, ami nemrég megfosztotta a Renault Mégane RS-t a fronthajtású sportkompaktok Norsdschleife-elsőségétől, majd meglátjuk. A Honda szerint versenyautó lesz az utcára, olyan gép, amin a légbeömlők és a - helyenként szénszálas - légterelők nem csupán dísznek vannak. A hűtést szolgálják, növelik a leszorítóerőt, csökkentik a légellenállást. Ami egyértelmű látványelem, az a hátsó spoilerre felfuttatott lámpamegoldás, illetve a LED-es nappali fény, és vélhetően a kerékméret is szerényebb lesz a megvillantott 245/30 ZR20-hoz képest.
számomra külsőleg a közepes kategóriában (középmezőny) foglalna helyet ez a type r, ha nem lenne rajta, az a gyökér nagy raccsing szárny.Így elég hülyegyerekes, meg nem túl komoly.Az alap civic természetsen a csúnya kategória a dévú lanosos 5. ajtajával, amit nem voltak képesek még mindig átrajzolni az előző verzió óta.Sztem amúgy csúnyább lett, az első ufó civic óta…na mind1.
Nem hittem volna, hogy ebből a formából ki tudnak hozni egy szép Type R-t, és mégis megcsinálták. Az alapverzió szerintem borzalmasan sikerült, de ezzel a brutális optikával nekem tetszik.
Inkabb oroljunk annak, hogy a sok nagyokos Wolfsburgban vegre eldontotte, hogy mit is akarnak kezdeni a SEAT-tal. Legalabbis ez a latszat mostansag. 25 evre volt szukseguk ehhez az elhatarozashoz, persze jobb keson, mint soha:)
Komoly kis gép.
Elképesztően feltűnő, ami számomra nem egyértelmű előny, de jól néz ki, az tény.
Illene lenyomnia a Seatot, hiszen a Type-R egy elismert név ellentétben a Cuprával. 🙂