Vajon bírja még a 300 feletti tempót az öreg Jaguar?

A Top Gear csapata meghajtotta a közel harminc éves sportkocsit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Jaguar a konzervatív elegancia és a finom luxus köré építi autóit, ennek ellenére a kilencvenes évek elején a Ferrari és a Lamborghini játszóterére tévedtek egy szupersportautóval.

A múlt nagyágyúit eresztette össze a Top Gear csapata. A brit autós műsorban a nyolcvanas/kilencvenes éveket a Ferrari F40, a Lamborghini Diablo és a Jaguar XJ220 képviselte, utóbbit keményen meghajtották. Az áramvonalas sportkocsi 282 legyártott példánya 1992 és 1994 között készült, a végsebessége pedig egyenesen a Guinness-rekordig repítette.
Hirdetés
A Jaguar a Ferrari F40 és Porsche 959 ellenfelének szánta az elképesztő XJ220-at. Az eredeti elképzelés V12-es erőforrását és összkerékhajtást sutba dobva 3,5 literes V6-os ikerturbós motorral és hátsókerékhajtással készült el a hátsó középmotoros sportautó. Az 550 lóerős Jaguar évekig birtokolta a világ leggyorsabb szériagyártású modellje címet, amihez 341,7 km/h-ás száguldásra volt szükség, de ettől még kapott hideget-meleget. A korabeli tesztelők tetszését elnyerte az autó dinamikája és a gázreakciója, illetve a nagy teljesítmény ellenére nem volt ijesztő a vezetése. Negatívumként szerepelt, hogy a hatalmas méret (hossz: 4,93 méter) ellenére alig jut hely a csomagoknak, alacsonyabb fordulaton nem szép a hangja, nincs szervokormány, sem ABS, illetve alulkormányozottságra is panaszkodtak. A gyártó eleve csak 350 példánnyal számolt, a rendkívül magas ár miatt még 300 darabot sem sikerült eladni. Ha a sales osztály kudarcnak is élhette meg az XJ220-ast, az autóipar egy igazi kuriózummal lenne szegényebb a testes sportkocsi nélkül. A komoly összeget képviselő XJ220-as egy példányának a Top Gear műsorában kellett megvédenie a típus becsületét. A tévés autóbolondok arra voltak kíváncsiak, hogy képes-e megfutni a 200 mérföldet (320 km/h) a Jaguar. Ilyen esetben csak egy reptér jöhet szóba, de még ez sem volt elég, a pálya hossza miatt „csak” 195 mérföldes tempót ért el a Jaguar, ami 312 km/h-nak felel meg.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.10.21. at 00:12
    Permalink

    “játszóterére tévedtek ” ez a szöveg több mint vicces, az egyik legnagyobb nevű sportmárkára…

    Évekig nyomultak a Group C -ben, több WEC világbajnoki címet is szereztek, majd kihozták a kor Pagani Zondáját. Az XJR15 mellett a Ferrari F40 is egy jámbor darab.

    És ezek csak a közvetlen előzmények.
    Most olyan dolgokról, mint az E type vagy az azt megelőző darabok (XKSS, C/D Type), már kár is szót ejteni. És ezek csak a versenylegendák. A szériában készült XK12-150, vagy egy sor más darab igencsak sportosságáról volt híres.

    Az egy más kérdés, hogy a 80-as évekre kicsit megpocakosodott a modellpaletta… De az XJR 15 elég nagyot szólhatott akkoriban. Én pár éve láttam először egyet élőben és vazze, még 2010 után is üt az a kocsi. Ahogy ez is élőben.

Vélemény, hozzászólás?