Vajon mely modellek a márkák, illetve a vevők kedvencei?

Minden márkánál megnéztük, melyik modelljük fogy legjobban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hónapról hónapra hozzuk a listát, hogy mely modellek a vevők kedvencei, most viszont minden márkánál megnéztük, hogy náluk miből fogy legtöbb.


Talán mindenki tudja, hogy a Suzukinál napjainkban a Vitara, a Skodánál évek óta az Octavia, az Opelnél az Astra, a Fordnál a Focus a húzómodell. De vajon mi a helyzet a többi márkánál? Ezt néztük most meg, a forgalomba helyezési lista 35 számottevő márkájánál és az idei év első négy hónapjának eladásai szerint. Hogy még érdekesebb legyen a legnépszerűbb modell mellett minden márkánál szerepeltettük a második legerősebb, kvázi másodhegedűs modelleket is – idei eladásaikkal együtt. Bár az évnek csupán a harmada van még mögöttünk, s a számok és a sorrendek változhatnak még az év során, így is sok érdekességet láthatunk.
Na persze nem azon fogunk meglepődni, hogy a Suzukinál a Vitara az eladások több mint felét adja, a másodhegedűs SX-4 S-Crossal pedig a márka eladásainak több mint háromnegyedét teszik ki, de azt talán már kevesen tudják, hogy a Fordnál a Kuga elég erősen követi a Focust. Meglepetés lehet az is, hogy a Skodának az évekig best seller Octavia után a legkevésbé izgalmas, ám méretéhez képest olcsó Rapid a második legkelendőbbje.
A legnépszerűbb márkák és húzómodelljeik - 2017. január-április
HelyMárkaDarabszám (I-IV.)HúzómodellDarabszám (I-IV.)MásodhegedűsDarabszám (I-IV.)
1.Suzuki3949Vitara2433SX4 S-Cross716
2.Ford3398Focus877Kuga737
3.Skoda3107Octavia1643Rapid489
4.Opel2951Astra K765Astra J566
5.Toyota2492Yaris503RAV4454
6.Volkswagen2172Passat570Golf408
7.Dacia2040Duster1062Logan394
8.Renault1453Clio584Megane388
9.Kia1286cee'd428Sportage357
10.Nissan1168Qashqai507X-Trail208
11.Fiat1055500593Tipo182
12.Mercedes-Benz949GLC149E-osztály113
13.Audi808A3 Limousine150Q782
14.Hyundai806Tucson363i20183
15.BMW7923-as1475-ös146
16.Mazda678Mazda3256Mazda6196
17.Honda647Jazz270Civic173
18.Peugeot522208109308108
19.Volvo460XC60143XC9085
20.SEAT386Leon170Ibiza88
21.Lada358Kalina117Granta101
22.Citroën303C397Grand C4 Picasso55
23.Mitsubishi301ASX183Lancer88
24.Jeep233Renegade214Grand Cherokee13
25.Lexus183NX 300h83RX 450h68
26.Land Rover129Range Rover Sport54Range Rover41
27.Alfa Romeo72Giulia43Giulietta16
28.Subaru62Forester19XV19
29.Mini57One/Cooper33Countryman17
30.Jaguar52F-Pace26XE13
31.Infiniti46QX3013Q3012
32.Porsche44Macan17Panamera9
33.SsangYong27Rexton13Tivoli8
34.smart11fortwo8forfour2
35.Tesla6Model S3Model X3

Az Opelnél ismerős a helyzet: az aktuális Astra mellett a már kifutó Astra J négyajtósa árával sokakat meggyőz, utánuk amúgy a Corsa következik. A Toyota pedig épp nem az eladások zömét adó alsó-középkategóriában, hanem a kisautók között a Yaris által, a szabadidőautóknál pedig a RAV4-gyel jeleskedik. A Volkswagen pedig nem csupán a középkategória legnépszerűbb modelljét adja a Passattal, házon belül is az a best seller, még a Golfot is előzve. A legnépszerűbb Dacia, a Duster az utcaképen is jól látható, ám Loganból fele annyi sem fogy. A Renault esetén a kisautó Clio és a kompakt Megane a húzómodell, a Kiánál a cee’d és a Sportage, a Nissan pedig igaz crossover-márka: náluk a Qashqai és az akár hétüléses X-Trail vezeti a listát. Hogy a Fiatnál négy hónap alatt 593 eladott példánnyal vezető az 500-as, 182 példánnyal második a Tipo, az minimum árulkodó arról, hogy a csöppségből, khm, „néhány” darab reexportra kerülhet.
Hirdetés

A német prémiumtrióból idén is a Mercedes az első, a kompakt SUV GLC vezetésével, de jól fogy az új E-osztály is. Az Audinál kettészakadás látható: topmodell a győri gyártású Audi A3 Limousine, a második legnépszerűbb pedig a Q7 óriás SUV. A Hyundai-nál a közepes SUV Tucson a vezető, idén az i20 kisautó a második legnépszerűbb, de tudjuk, ezen a friss i30 könnyedén változtathat még az év során. A BMW esetében a 3-as sorozat (a teljes család) egyetlen példánnyal előzi az 5-ösöket. Mazdáéknál a 3-as dominanciája látható, de népszerű a 6-os sorozat is. A Hondánál meglepetés, hogy elfogyott 270 Jazz és 173 Civic is idén.
A Peugeot esetén is csak egyetlen példány választja el a fiatalnak már nem mondható 208-ast és a most frissülő 308-ast. A Volvónál a szabadidőautók a nyerők: a kifutó XC60 ára miatt előzhette az XC90-est, az új pedig nyilván még inkább domináns lesz. Ahogyan a Peugeot-nál sem a friss és nem mellesleg Év Autója díjas 3008 a topmodell, úgy a SEAT-nál sem, náluk a Leon csaknem kétszer annyi példányban fogyott, mint a második helyezett Ibizia. A Ladánál még nem ért az élre az új Vesta, de év végére bizonyára megteszi, egyelőre Kalina, Granta a sorrend.
A Citroënnél az új C3 és az egyterűek között valóban jó ajánlatnak számító Grand C4 Picasso viszi a prímet, a Mitsubishinél pedig nem túl meglepő módon a jó árú ASX szabadidőautó és a szintén nem drága Lancer. A Jeep Renegade 214 példányos eladása kapcsán ismét felmerülhet a reexport gyanúja, igaz, árával jóval kedvezőbb, mint a mindössze 13 példányban fogyott Grand Cherokee. Ha Lexus, akkor hibrid SUV, a kisebb NX némileg jobban fogy, mint az RX, de nem vészes a kettejük közötti különbség. A Land Rover háza a táján a Range Rover a sláger, abból is a kisebb Sport, de közel olyan jól fogy az igazi, „full size” Range is.
Hogy az Alfa Romeónál az új Giulia a márka fennmaradását jelentő modellt jelenti, azt az eladási számok is mutatják, abból 43 példány fogyott idén, míg a második helyezett Giuliettából mindössze 16. A Subarunál a Forester és az XV példányszáma egyező, 19-19 darab, a Mininél a klasszikus One/Cooper közel kétszer annyira népszerűnek bizonyult, mint az új és már nagynak számító Countryman. A Jaguarnál a márka első SUV-ja, az F-Pace pont kétszer olyan népszerű, mint a kisebbik szedán XE, a többi modelljük pedig csak utánuk következik. A Porschénál is az F-Pace konkurensnek tekinthető Macan a best seller, az új Panamera a második.
Az Infinitinél a kompakt modellek a népszerűek, egy példánnyal előzi a SUV QX30 a Q30-at. A SsangYongnál az óriás Rexton némileg népszerűbb, mint a Tivoli, a smartnál pedig négyszer annyi (kőkemény 8 darab) fortwo fogyott, mint forfour. Bár hivatalos importőre nincs a Teslának, 6 példányt Elon Musk autóiból is forgalomba helyeztek idén újként hazánkban; kiegyenlített a megoszlás a márka jelenleg készülő modelljeiből: 3 Model S és 3 Model X kapott magyar rendszámot idén.
Kíváncsiak lennének arra is, hogy mik érkeznek használtan az országba legnagyobb számban? Dobjanak egy kommentet, és készítjük azt a cikket is!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Én március utolsó napján vettem át az új Kugámat, és naponta ingázok vele a XI. kerületbe. Fater két hét múlva veszi át az új Logan MCV-t, a húgom pedig pár nap múlva a Fiat 500 L-t. Nem csak reexport van… 😉

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Nekem is úgy tünik mintha 3x annyi 3-as bömöst látnék az utakon, mint Dustert, nem pedig fordítva.Lehet csak szebb autónak tartom a BMW-t és jobban emlékszem rá mint egy szembe jövő Dáciára.Vagy csak egy üzleti fogás, hogy a Duster milyen előkelő helyen van a listán, tehát neked is azt kell venned?Ki tudja.Azért érdekes..

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    a legszembetűnőbb még is csak a dacia eladások száma, mert marhára nem látni ilyen arányú duster-t az utakon, pedig már 7 éve “kelendő”, de a loganból is csak a régi szériából látni itt-ott egy-kettőt 😉

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Reexport a Kugánál? Lehet. Én mindig is furcsálltam, hogy ez a fogalom mindig a kis Fiatnál van megemlítve, de szerintem több más típusnál is bejátszik. A Renegade-nél is felhozza a cikk. Sok modellnél nincs összhang az eladott darabszám és az utakon látható gyakoriság között.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Várom a használt autós cikket is!
    Viszont igazán érdekes (számomra) és hiánypótló lenne egy olyan írás, ami az egyes márkák eladásait egy kicsit mélyrehatóbban elemezné. A húzó modellek mellett az összes típusra kitérne, e mellett a magán és céges vásárlás arányára, a legkedveltebb felszereltségre és színre. Pl.: Mazda 3 és 6 mellett mennyi fogyott a Mazda 2-ből, Cx3-ból, stb, és más márkáknál egyaránt. Ezek az adatok minden forgalmazónak meg vannak, biztosan vezetnek róla statisztikát.
    A Fiat 500 biztos simlis, nem nagyon látni az utakon, Ford Kugát azért szoktam, de nem olyan nagy számban.
    Azért már látszik, hogy kezd magára találni az új autópiac, meg-meg jelennek a magán vásárlók is.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Lehet ugyanaz mint az 500-as Fiattal. Külföldiek veszik őket és kiviszik az országból, mert ha visszaigénylik a regadót akkor európai viszonylatban itt kapják meg a legolcsóbban.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Azok a mercik bizonyos szempontból a valódi luxustermékek, mert első autónak kicsit, ahhoz pedig hogy hogy a második autód is merci legyen bizony kell rendesen vásárlóerő.

    Nem azért jött ide a Merci, hogy letarolja a magyar prémiumkompakt-piacot 🙂

    Ha már mercinél tartunk, meredek hogy mennyivel lelpte a GLC az E klassét (megy gyebár bármit).

    Fogadjunk hogy fogunk még olvasni olyat marhaságot, hogy csak a gonosz munkás-kiszipolyozó “cégek” vesznek jellegzetesen magán felhasználású SUV-ket, és az “okos” magánvásárló csak Suzukit meg Mazdát 🙂

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    A Kugán egyszerűen mindig ledöbbenek, ha az eladási számait nézem – az utakon meg nem látni a Kugák hadát. Hol vannak?:)

    A Mercedest nézve pedig adott a kérdés: mi újság a kecskeméti gyártású Mercikkel? Oké, hogy már nem túl friss “hús” egyik sem, de nem tűnik úgy, mintha úgy isten igazából rájuk haraptak volna hazánk fiai.

    A Mitsubishi Lancer meddig kapható még? Amíg a készlet tart? Az Eclipse Crossra majd kíváncsi leszek, nagyon pofás. Az új Hyundai i30-asnak itt-ott már lehet olvasni a tesztjét, várjuk az ittenit is.

Vélemény, hozzászólás?