Vajon mely modellek a márkák, illetve a vevők kedvencei?

Minden márkánál megnéztük, melyik modelljük fogy legjobban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hónapról hónapra hozzuk a listát, hogy mely modellek a vevők kedvencei, most viszont minden márkánál megnéztük, hogy náluk miből fogy legtöbb.


Talán mindenki tudja, hogy a Suzukinál napjainkban a Vitara, a Skodánál évek óta az Octavia, az Opelnél az Astra, a Fordnál a Focus a húzómodell. De vajon mi a helyzet a többi márkánál? Ezt néztük most meg, a forgalomba helyezési lista 35 számottevő márkájánál és az idei év első négy hónapjának eladásai szerint. Hogy még érdekesebb legyen a legnépszerűbb modell mellett minden márkánál szerepeltettük a második legerősebb, kvázi másodhegedűs modelleket is – idei eladásaikkal együtt. Bár az évnek csupán a harmada van még mögöttünk, s a számok és a sorrendek változhatnak még az év során, így is sok érdekességet láthatunk.
Na persze nem azon fogunk meglepődni, hogy a Suzukinál a Vitara az eladások több mint felét adja, a másodhegedűs SX-4 S-Crossal pedig a márka eladásainak több mint háromnegyedét teszik ki, de azt talán már kevesen tudják, hogy a Fordnál a Kuga elég erősen követi a Focust. Meglepetés lehet az is, hogy a Skodának az évekig best seller Octavia után a legkevésbé izgalmas, ám méretéhez képest olcsó Rapid a második legkelendőbbje.
A legnépszerűbb márkák és húzómodelljeik - 2017. január-április
Hely Márka Darabszám (I-IV.) Húzómodell Darabszám (I-IV.) Másodhegedűs Darabszám (I-IV.)
1. Suzuki 3949 Vitara 2433 SX4 S-Cross 716
2. Ford 3398 Focus 877 Kuga 737
3. Skoda 3107 Octavia 1643 Rapid 489
4. Opel 2951 Astra K 765 Astra J 566
5. Toyota 2492 Yaris 503 RAV4 454
6. Volkswagen 2172 Passat 570 Golf 408
7. Dacia 2040 Duster 1062 Logan 394
8. Renault 1453 Clio 584 Megane 388
9. Kia 1286 cee'd 428 Sportage 357
10. Nissan 1168 Qashqai 507 X-Trail 208
11. Fiat 1055 500 593 Tipo 182
12. Mercedes-Benz 949 GLC 149 E-osztály 113
13. Audi 808 A3 Limousine 150 Q7 82
14. Hyundai 806 Tucson 363 i20 183
15. BMW 792 3-as 147 5-ös 146
16. Mazda 678 Mazda3 256 Mazda6 196
17. Honda 647 Jazz 270 Civic 173
18. Peugeot 522 208 109 308 108
19. Volvo 460 XC60 143 XC90 85
20. SEAT 386 Leon 170 Ibiza 88
21. Lada 358 Kalina 117 Granta 101
22. Citroën 303 C3 97 Grand C4 Picasso 55
23. Mitsubishi 301 ASX 183 Lancer 88
24. Jeep 233 Renegade 214 Grand Cherokee 13
25. Lexus 183 NX 300h 83 RX 450h 68
26. Land Rover 129 Range Rover Sport 54 Range Rover 41
27. Alfa Romeo 72 Giulia 43 Giulietta 16
28. Subaru 62 Forester 19 XV 19
29. Mini 57 One/Cooper 33 Countryman 17
30. Jaguar 52 F-Pace 26 XE 13
31. Infiniti 46 QX30 13 Q30 12
32. Porsche 44 Macan 17 Panamera 9
33. SsangYong 27 Rexton 13 Tivoli 8
34. smart 11 fortwo 8 forfour 2
35. Tesla 6 Model S 3 Model X 3

Az Opelnél ismerős a helyzet: az aktuális Astra mellett a már kifutó Astra J négyajtósa árával sokakat meggyőz, utánuk amúgy a Corsa következik. A Toyota pedig épp nem az eladások zömét adó alsó-középkategóriában, hanem a kisautók között a Yaris által, a szabadidőautóknál pedig a RAV4-gyel jeleskedik. A Volkswagen pedig nem csupán a középkategória legnépszerűbb modelljét adja a Passattal, házon belül is az a best seller, még a Golfot is előzve. A legnépszerűbb Dacia, a Duster az utcaképen is jól látható, ám Loganból fele annyi sem fogy. A Renault esetén a kisautó Clio és a kompakt Megane a húzómodell, a Kiánál a cee’d és a Sportage, a Nissan pedig igaz crossover-márka: náluk a Qashqai és az akár hétüléses X-Trail vezeti a listát. Hogy a Fiatnál négy hónap alatt 593 eladott példánnyal vezető az 500-as, 182 példánnyal második a Tipo, az minimum árulkodó arról, hogy a csöppségből, khm, „néhány” darab reexportra kerülhet.
Hirdetés

A német prémiumtrióból idén is a Mercedes az első, a kompakt SUV GLC vezetésével, de jól fogy az új E-osztály is. Az Audinál kettészakadás látható: topmodell a győri gyártású Audi A3 Limousine, a második legnépszerűbb pedig a Q7 óriás SUV. A Hyundai-nál a közepes SUV Tucson a vezető, idén az i20 kisautó a második legnépszerűbb, de tudjuk, ezen a friss i30 könnyedén változtathat még az év során. A BMW esetében a 3-as sorozat (a teljes család) egyetlen példánnyal előzi az 5-ösöket. Mazdáéknál a 3-as dominanciája látható, de népszerű a 6-os sorozat is. A Hondánál meglepetés, hogy elfogyott 270 Jazz és 173 Civic is idén.
A Peugeot esetén is csak egyetlen példány választja el a fiatalnak már nem mondható 208-ast és a most frissülő 308-ast. A Volvónál a szabadidőautók a nyerők: a kifutó XC60 ára miatt előzhette az XC90-est, az új pedig nyilván még inkább domináns lesz. Ahogyan a Peugeot-nál sem a friss és nem mellesleg Év Autója díjas 3008 a topmodell, úgy a SEAT-nál sem, náluk a Leon csaknem kétszer annyi példányban fogyott, mint a második helyezett Ibizia. A Ladánál még nem ért az élre az új Vesta, de év végére bizonyára megteszi, egyelőre Kalina, Granta a sorrend.
A Citroënnél az új C3 és az egyterűek között valóban jó ajánlatnak számító Grand C4 Picasso viszi a prímet, a Mitsubishinél pedig nem túl meglepő módon a jó árú ASX szabadidőautó és a szintén nem drága Lancer. A Jeep Renegade 214 példányos eladása kapcsán ismét felmerülhet a reexport gyanúja, igaz, árával jóval kedvezőbb, mint a mindössze 13 példányban fogyott Grand Cherokee. Ha Lexus, akkor hibrid SUV, a kisebb NX némileg jobban fogy, mint az RX, de nem vészes a kettejük közötti különbség. A Land Rover háza a táján a Range Rover a sláger, abból is a kisebb Sport, de közel olyan jól fogy az igazi, „full size” Range is.
Hogy az Alfa Romeónál az új Giulia a márka fennmaradását jelentő modellt jelenti, azt az eladási számok is mutatják, abból 43 példány fogyott idén, míg a második helyezett Giuliettából mindössze 16. A Subarunál a Forester és az XV példányszáma egyező, 19-19 darab, a Mininél a klasszikus One/Cooper közel kétszer annyira népszerűnek bizonyult, mint az új és már nagynak számító Countryman. A Jaguarnál a márka első SUV-ja, az F-Pace pont kétszer olyan népszerű, mint a kisebbik szedán XE, a többi modelljük pedig csak utánuk következik. A Porschénál is az F-Pace konkurensnek tekinthető Macan a best seller, az új Panamera a második.
Az Infinitinél a kompakt modellek a népszerűek, egy példánnyal előzi a SUV QX30 a Q30-at. A SsangYongnál az óriás Rexton némileg népszerűbb, mint a Tivoli, a smartnál pedig négyszer annyi (kőkemény 8 darab) fortwo fogyott, mint forfour. Bár hivatalos importőre nincs a Teslának, 6 példányt Elon Musk autóiból is forgalomba helyeztek idén újként hazánkban; kiegyenlített a megoszlás a márka jelenleg készülő modelljeiből: 3 Model S és 3 Model X kapott magyar rendszámot idén.
Kíváncsiak lennének arra is, hogy mik érkeznek használtan az országba legnagyobb számban? Dobjanak egy kommentet, és készítjük azt a cikket is!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Én március utolsó napján vettem át az új Kugámat, és naponta ingázok vele a XI. kerületbe. Fater két hét múlva veszi át az új Logan MCV-t, a húgom pedig pár nap múlva a Fiat 500 L-t. Nem csak reexport van… 😉

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Nekem is úgy tünik mintha 3x annyi 3-as bömöst látnék az utakon, mint Dustert, nem pedig fordítva.Lehet csak szebb autónak tartom a BMW-t és jobban emlékszem rá mint egy szembe jövő Dáciára.Vagy csak egy üzleti fogás, hogy a Duster milyen előkelő helyen van a listán, tehát neked is azt kell venned?Ki tudja.Azért érdekes..

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Reexport a Kugánál? Lehet. Én mindig is furcsálltam, hogy ez a fogalom mindig a kis Fiatnál van megemlítve, de szerintem több más típusnál is bejátszik. A Renegade-nél is felhozza a cikk. Sok modellnél nincs összhang az eladott darabszám és az utakon látható gyakoriság között.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Várom a használt autós cikket is!
    Viszont igazán érdekes (számomra) és hiánypótló lenne egy olyan írás, ami az egyes márkák eladásait egy kicsit mélyrehatóbban elemezné. A húzó modellek mellett az összes típusra kitérne, e mellett a magán és céges vásárlás arányára, a legkedveltebb felszereltségre és színre. Pl.: Mazda 3 és 6 mellett mennyi fogyott a Mazda 2-ből, Cx3-ból, stb, és más márkáknál egyaránt. Ezek az adatok minden forgalmazónak meg vannak, biztosan vezetnek róla statisztikát.
    A Fiat 500 biztos simlis, nem nagyon látni az utakon, Ford Kugát azért szoktam, de nem olyan nagy számban.
    Azért már látszik, hogy kezd magára találni az új autópiac, meg-meg jelennek a magán vásárlók is.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Lehet ugyanaz mint az 500-as Fiattal. Külföldiek veszik őket és kiviszik az országból, mert ha visszaigénylik a regadót akkor európai viszonylatban itt kapják meg a legolcsóbban.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Azok a mercik bizonyos szempontból a valódi luxustermékek, mert első autónak kicsit, ahhoz pedig hogy hogy a második autód is merci legyen bizony kell rendesen vásárlóerő.

    Nem azért jött ide a Merci, hogy letarolja a magyar prémiumkompakt-piacot 🙂

    Ha már mercinél tartunk, meredek hogy mennyivel lelpte a GLC az E klassét (megy gyebár bármit).

    Fogadjunk hogy fogunk még olvasni olyat marhaságot, hogy csak a gonosz munkás-kiszipolyozó “cégek” vesznek jellegzetesen magán felhasználású SUV-ket, és az “okos” magánvásárló csak Suzukit meg Mazdát 🙂

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    A Kugán egyszerűen mindig ledöbbenek, ha az eladási számait nézem – az utakon meg nem látni a Kugák hadát. Hol vannak?:)

    A Mercedest nézve pedig adott a kérdés: mi újság a kecskeméti gyártású Mercikkel? Oké, hogy már nem túl friss “hús” egyik sem, de nem tűnik úgy, mintha úgy isten igazából rájuk haraptak volna hazánk fiai.

    A Mitsubishi Lancer meddig kapható még? Amíg a készlet tart? Az Eclipse Crossra majd kíváncsi leszek, nagyon pofás. Az új Hyundai i30-asnak itt-ott már lehet olvasni a tesztjét, várjuk az ittenit is.

Vélemény, hozzászólás?