Vajon mennyivel eszik kevesebbet a villanykamion a dízelnél?
Valós adatok bizonyítják, hogy már most is szükség lenne az elektromos teherautókra Magyarországon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A teherszállítás nem csak az autópályán eltöltött napi sok száz kilométerből áll, ahol valóban nincs alternatívája a dízelnek. Legalább ennyire fontosak ugyanis a kisebb távok, amelyeken már magyar adat is van az elektromos alternatíva hatékonyságáról.
Újabb elektromos teherautókkal bővítette flottáját az ALDI, ám ennek nem csak a zöldebb imázs építése az oka
Az előbbi eredmény a saját becsléseink szerint nagyjából 11 ezer forintos üzemanyag-kiadást jelent, míg a dízel kamion fogyasztása a 17 ezer forintot is meghaladja azon az egy útvonalon.
Kiderült továbbá az is az áruházlánc közleményéből, hogy nem fordult elő a 150 ezer megtett kilométer alatt egyetlen olyan meghibásodás sem az elektromos teherautókkal, ami miatt ne lehetett volna folytatni a fuvart, ez pedig ismételten kulcskérdés a szállítmányozásban. Nyilván az sem utolsó szempont, hogy ezek a járművek éppen ott járnak, ahol az emberek közvetlenül érzékelik a károsanyag-kibocsátásukat, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy a dízel járműveknek szervizeltetés és hosszútávú fenntartás terén sem ideális a városi használat.