Vajon mibe fáj az 1300 eurós Renault Mégane?

Megéri külföldön filléres autót venni? Saját példával számolunk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három héttel ezelőtti történet az 1300 eurós Mégane hirtelen felindulásból elkövetett vásárlása. Vajon megérte, vagy buktunk rajta?

Immár három hete, hogy egy csütörtök délutáni hirtelen felindulásból autóvásárlás lett. Ausztriában, a határ mellett vett kíséretünkkel egy cimboránk 1300 euróért egy kissé sérült, törött fényszórós és lökhárítós, meggyűrt gépháztetős, 2005 decemberéből származó Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi-t, szolid 220 ezer kilométerrel. Második gazdája hirdette az autót, s mint azóta a szervizöknyvből megtudtuk, első három évében a Berner egyik cégautója volt a fehér kombi, akkor ment bele időegység alatt a legtöbb kilométer. Második gazdája miután orrát az év elején kissé megtörte, vett egy facelift utáni Mégane II Grandtourt. Megrögzött Renault-s. De vajon jól járt - szintén megrögzött Renault-s - barátunk azzal, hogy külföldön kissé sérült autót vett? Mennyibe kerül ezt a vételárával nevetségesen olcsó Mégane-t talpra állítani és „magyar rendszámozni”?
Hirdetés

A talpraállítás persze érdekes téma, hiszen „lábon” jött haza a Mégane, nevetséges 4,2 l/100 km fogyasztással. Viszont tudjuk, hogy az 1.5 dCi rákfenéje az alulméretezett hajtókarcsapágy, láttuk és éreztük, hogy a négy tárcsafék és azok betétei mind-mind cserére érettek voltak. A nullrevízió tehát a motorolajon, az olaj-, levegő-, pollen- és gázolajszűrőn túl a fékeket, az említett csapágyat, meg persze az ékszíjat, a vezérműszíjat és az általa hajtott vízpumpát is tartalmazta. Kellett továbbá egy új fényszóró a törött helyére. Bontott nem volt, újat viszont 13 ezer forintért sikerült szerezni. Kellett egy új lökhárító is a törött helyére, a műanyagosok ugyanis hamar kiszámolták, hogy a törés hossza miatt nem lenne gazdaságos az eredetit javítani. 28 ezer forintért lett új lökhárító, viszont fényeztetni azt és a gépháztetőt is kellett, így összesen 32 ezer forint maradt a fényezőnél.
Bár a karosszériaelemek le- és felszerelésével, a lámpa ki- és beszerelésével még megbirkózott a Mégane gazdája (aki már nemhogy a "rönós Zsolti", de a "rönókombis Zsolti" becenevet sem fogja tudni magáról levetkőzni), a komolyabb javítások Renault-specialistára vártak. Ezúttal nem márkaszervizre, de márkaspecifikusra. A típust pontosan ismerő két szaki villámgyorsan és elég baráti áron, 40 000 forintért építette be a jó áron vásárolva 105 00 forintnyi alkatrészt. Viszont már a műszaki vizsga előtt is 640 000 forintnál járt a Mégane költségszámlálója. A szerelőhöz, illetve a vizsgára vitelhez viszont trélert is kellett bérelni (5000 Ft), kiderült, hogy a Zsolt Lagunáján lévő csatlakozóhoz kell egy átalakító (2000 Ft), majd jöhetett a vizsga a Mozaik utcában (39 090 Ft).
Szerencsésen átment a vizsgán a már leszervizelt Mégane, viszont már 686 090 forintban van, úgy is, hogy közben nem számoltuk például a mozgatáshoz szükséges üzemanyagot, a vontató autó amortizációját, de ami a legnagyobb tétel, a munkaidőt sem. Most jöhet a regisztrációs adó befizetése, ami a 8,5 éves, Euro 4-es 1.5 dCi motoros autó esetén 67 000 forint lesz. És fájdalmas, de még vagyonszerzési illetéket is kell fizetni, az 34 650 forint lesz kalkulációnk szerint. És még forgalmi engedély (6000 Ft), törzskönyv (6000 Ft), rendszám (8500 Ft), arra érvényesítő címke (550 Ft) említhető bürokratikus költségként. A 395 000 forintért vett autóra tehát összességében 161 790 forint lesz vizsgával együtt a magyar rendszám.
Az 1300 eurós Renault Mégane Grandtour költségei (Ft)
Vételár 395 000
Kiutazás és behozatal költsége (üzemanyag, autópályamatricák, útközbeni elemózsia) 26 000
Rendszámtáblakeret 1 000
Alkatrészek - fényszóró, tartókeret, lökhárító, ajtóhatároló, motorolaj, szűrők, vezérmű- és ékszíj, vízpumpa, hajtókarcsapágy, 4 tárcsafék és fékbetétek 146 000
Fényező munkadíja 32 000
Szerelő munkadíja 40 000
Tréler bérlés, csatlakozó-átalakító 7 000
Műszaki vizsga 39 090
Összes költség eddig 686 090
Hátra van még
Regisztrációs adó 67 000
Rendszámozás 21 050
Vagyonszerzési illeték 34 650
Új gumigarnitúra 57 960
Összes költség magyar rendszámmal, szervizeléssel 866 750

Összességében pedig az alapos szervizeléssel együtt 808 790 forintban lesz a Mégane, amire majd még egy alapos takarítás is ráfér (kap majd munkát az EZWash-Lurdy Ház is), s egy új garnitúra gumi is kelleni fog a közeljövőben. Szerencsére a Mégane-ra a kommersz 195/65 R15-ösök valók, ám 850 000 forint alatt semmiképp nem fog megállni az autó ára. Új Firestone gumikkal 866 750 forintos végösszeg kalkulálható. De hiszen ennyiért itthon is lehet kapni épségben lévő, hasonló paraméterekkel bíró Mégane-okat - mondhatják sokan. És ez így is van. Ám azokra is kell vagyonszerzési illetéket fizetni, előbb vagy utóbb azokat is kell szervizelni.
A külföldi vásárlással tehát ezúttal legfeljebb egy szervizelésnyit és egy átírásnyit sikerült spórolni, természetesen nem kevés szaladgálással. Ráadásul úgy, hogy igazi turpisság, a vásárláskor látottakon túl szükséges alkatrészcsere, illetve javítás nem is derült ki az autóról. Így az ismeretlenben vásárlást nem is ajánljuk annak, aki nem jártas az autók világában, akiben nincs egy kis kalandvágy, hogy egy tőlünk nyugatabbra szinte leírt autót állítson talpra némi haszonért. Zsoltiban viszont bőven volt, keresni nem fog ezen az autón, viszont úgy használhatja majd, hogy az itthoni legolcsóbb árért nála már egy általa nagyszervizelt autó fog szolgálni. Neki ez megérte az autóra fordított időt és energiát. Mi mellette vagyunk, a lelkiismeretes szervizelés érdekében minden spórolási csel ügyes fogás, ugyanakkor a nem autó-fanatikusoknak valóban kevéssé javallott a külföldről vásárlás. Az ilyen, a magyar valósághoz közeli (és még mindig annál jobb!) autók esetében nincs annyi árrés benne, hogy egy korrekt autó esetén kitermelhető legyen egy közvetítő munkadíja. Lehet tehát hirtelen felindulásból autót venni – akár külföldön is, de csak saját felelősségre és célra ajánlott! A költségek összeírása pedig arra is jó, hogy mindenki lássa, a vételáron túl a bürokratikus költségek, illetve a nullrevíziós szervizköltségek is igen jelentős hányadot képeznek egy átlagautó bekerülési költségében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Hát igen, a külföldi forgalmis papiros autókért már szerintem nem éri meg külföldre menni! Itthon is van- jó pár honlap ahol dögire hirdetik a sok behozott autót. http://www.pointcar.hu például. Nekem 2 felesleges utám volt, de én legalább 10.000.-ft ból megjártam az utat (busz)

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Sziasztok!

    Segítségeteket szeretném kérni autó vásárlással kapcsolatban. Bécsben szeretnék venni egy autót, amit egyből szeretnék hozni Magyarországra. Rendszám van az autón, jelenleg is használják még, de azt ugye nem kapom meg hozzá. Lehet kérni valami ideiglenes rendszámot, amivel haza hozom? Pár órára kellene csak. Vagy hogyan lehet megoldani ezt? Az itthoni P-s rendszámot úgy tudom, hogy nem fogadják el kint, így az sajnos nem jó megoldás.

    Előre is köszönöm a segítséget!

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Nem tudom, írta-e valaki, de leírom:

    Sokan írták, h így úgy jó az itteni, jobb, csak “esztétikailag” jobb a külföldi, mert mindegy hogy hol megy az autó… Namost az ellenvetésem:
    Nem mindegy, h milyen a vezetési kúltúra, ami befolyásolja az autó állapotát is. A nyugati ember ráérösebb, nyílván vannak kapkodósak is, de maradjunk az átlagnál. Van idejük arra, hogy télen 10 perccel korábban beindítsák a motort, és ne hidegen nyomassa neki az említett atópályán. Ha Volt valaki kint, akkor tudja, hogy ritkán hajtanak gyorsabban 125km/h-nál. Nekünk idegtépö, de nekik ez a jó. Namost ebböl mindenki látja, hogy másabb a Motor kopása.
    Azt is tegyük hozzá, hogy tapasztalatból mondom, a külföldi üzemanyag sokkal jobb. A kinti rosz, nálunk a jóféle üzemanyag. Ha beismerjük, ha nem, így van.
    Konklúzió: Ha kicsit is ért valaki az autóvásárláshoz, akkor inkább kap jó autót a proli külföldön, mintsem itthon. Ha csak az üzemanyagból indulunk ki.

    üdv

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Még annyit, talán a Svájcból behozott használt autókat preferálnám a legjobban, már csak azért, mert a világ legszigorúbb minőségi szabványa éppen a svájci. Volt módon megtapasztalni, összehasonlítani, hogy az autógyárak az esetek többségében jobb minőségben szállítják termékeiket oda, mint más országokba. (pl. ami minden bogarászás nélkül rendkívül feltűnő, hogy 1 azon típuson belül még a hangszigetelés minősége sem azonos a Svájcba szállított, és pl. a kelet – európai országokba szállított esetén).

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    [i]“A Németországban, Ausztriában, Svájcban, magánszemély által használt autók döntő többsége nagyon jól karban van tartva, folyamatosan márkaszervízben, a kijelölt idő és km elérésekor vannak szervizelve!”[/i]
    1997-ben vásároltam egy Németországból behozott 1 éves Golf TDI-t, 38.000 km-rel, szervizkönyvvel, munkalappal, stb.
    Abból kiderült, hogy az első olajcsere 26.000 km-nél történt meg (ÚJ DIESEL AUTÓNÁL!!!), abban a márkakereskedésben és szakszervizben, ahonnan a német tulaj vásárolta az autót. A munkalapból az is kiderült, hogy olajszűrő betétet a márkaszerviz még ekkor sem cserélt!!!! Ennyit a német pontosságról, karbantartásról, márkaszervizekről.
    Ilyet egy átlag magyar tulaj nem csinál az új diesel autójával, hogy a márkaszervizről ne is beszéljek…

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    2014.01.01től ez módosult és már úgy szól a törvény, hogy minden Magyarországon forgalomba helyezett autó után kell fizetni vagyonszerzési illetéket. Ez van.

    A többivel egyet értek.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Én 15 éven keresztül hoztam be személygépkocsikat Franciaországból, Németországból, Svájcból. Ha magánszemély hozza be az autót akkor NEM kell vagyonszerzési illetéket fizetni, mert külföldön történt az adásvétel és a vagyonszerzési illeték törvényben az szerepel, hogy annak hatálya Magyarország. Tehát a külföldön szerzet vagyon nem illetékköteles!

    Azzal egyetértek, hogy a nagyobb kereskedők százasával hozták be a fehér, céges kocsikat, amiket aztán visszatekert kilométerórával árultak, és ezek az autók nyilván a nyugat szemetei voltak, de ez csak azokat az embereket minősíti, nem a külföldön megvásárolható autókat.

    A Németországban, Ausztriában, Svájcban, magánszemély által használt autók döntő többsége nagyon jól karban van tartva, folyamatosan márkaszervízben, a kijelölt idő és km elérésekor vannak szervizelve!

    Az ilyen autókat is ki lehet fogni olcsón, saját tapasztalatból mondom, hogy magamnak csak kintről hozok(hoztam) autót, és nem fontos töröttet venni, vannak ezzel foglalkozó portálok, valóban hatalmas választékban vannak 10-20 oldalon keresztül a paramétereknek megfelelő autók. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy megfelelő szakember kell hozzá, hogy a sok közül a JÓT kiválassza az ember, bokorugró, botcsinálta, énmárannyitéltemmindent tudok emberek, meg akik spórolnának ezen azokat fájdalmas csalódás fogja érni!
    Akik azonban megfelelő előkészülettel, szakember segítségével vesznek kint autót azok megbízható, Magyaroszági mércével mérten kimagasló műszaki állapotban lévő autót fognak kapni a pénzükért.
    Természetesen azt is meg kell említeni, hogy csodák nincsenek, használt autónál a kötelező dolgokat (olaj, vezérműszíj, fékbetét, esetleg tárcsa) cserélni illik, valamint az autót itthon szakemberrel át kell nézetni, műhelyben. Mindennel együtt elmondható, hogy hacsak nincs nagy szerencséje valakinek, olcsóbban nem fog tudni külföldön sem autót venni, de a magyarországi felhozatalnál jobb műszaki állapotban lévő, nem zsákbamacska autó tulajdonosa lesz és mindenképpen hosszabb ideig lesz elégedett tulaj!

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    ÁÁÁ kedves janooo35 Te továbbra is azon vékony réteg alapján ítélsz Mo-on, aminek a jellemzését úgy kezdtem, hogy “kialakult…” stb. A magyar átlagvásárló nem a BMW-kre utazik! Aki igen, az egy más kategória, és ŐK azok akiket korábban említettem. Tehát amit mondasz az csak rájuk, arra a vékony rétegre vonatkozik!
    A 350.000 km mindenképpen 350.000 km. akár hol teszi meg az illető! Egy autó megközelítőleg 4000 db. apró elemre bontható, amelyeket így is úgy is megvisel a nagyobb futásteljesítmény, ezeknek a kissé rosszabb minőségű utak maximum 5%-át érintheti hátrányosabban. Az autópálya üzem maximum esztétikailag lehet kímélő, műszakilag semmiképpen!
    Azért Ausztriában sem olyan szuper utak vannak, ez igaz az autópályáik burkolataira is.
    Az autó külső-belső esetleges jobb esztétikája meg csak “látványpékség”, nincs egyenes arányban a valódi műszaki állapottal, főleg ha hozzászámoljuk a lényegesen nagyobb futásteljesítményt is.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Én csak annyit kérdeznék a moderátortól ,hogy mióta mehet kommentekbe a magánhirdetések? Ne alakuljunk át hirdető felületté!

    Értem, hogy jót akarsz, és vannak jó állapotú kocsik ausztiában, de nem itt kéne hirdetgetni magad. Azért Ausztiában, v akár Németországban is van minden féle ember, van aki karban tartja, van aki simogatja, hetente polírozza stb, de vannak azért eléggé túlárazott kocsik, és vannak természetetsen jól megtekert órásak is.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Üdvözlöm!

    Új! Skoda,audi,vw,szalonokból garanciával és eredeti km-t futott autók!

    Kérem,hogy csak komoly korrekt személyek keressenek!

    Nem vagyok autókereskedő és neppereknek nem éri meg.
    Személyes találkozáskor minden megbeszélhető!

    Aki nem tudná Ausztriában az autópályákon megtett km a mi utunk 1/3-nak felel meg ! Nem teszi tönkre az autót a gumit az úthálózat! A legtöbbet behozott autóban 400-500e.km is van! Ezért nincs meg a szervizkönyve! Egy 200e.km-t futott autó autópályán és utakon az kb.60e.km nek felel meg városi forgalomnak.Nem érdemes elhinni ,hogy az újabb autókat pár éveseket pár millióért meglehet venni.Nem adják oda! Láttam olyan 730 D.bmw-t amiben 350e.km volt és olyan makulátlan,hogy veszekszik az új szalonban lévő társaival!A tulajdonosa egy indiai szőrmekereskedő !Nem eladó ..ezt a választ kaptam…
    Mindent megbecsülnek és karban tartanak,ezért olyan jók és szépek az autóik ! Egy kicsit többe kerül mint máshonnan de nem kell a szervizzel kezdeni vásárlás után !Ez csak egy jó tanács és tisztelet a kivételnek a hozzám hasonló társaimnak ! De mindenképpen jól gondoljuk meg,hogy honnan veszünk és kitől !

    Célom,hogy a gondos osztrák tulajdonosoktól származó igazán szép és ápolt karbantartott valódi szerviz történettel való autóikat itthon hasonló új gazdájuknak ,örömet szerezve ezzel az egész családnak legyen kiválasztva! Nem pedig a bizonytalan eredetű tekergetett rom alkatrésznek való társaival járjanak !Egy jó autó öröm a családnak és megbecsülést karbantartást kíván!

    Keressen bizalommal az ország bármelyik pontjáról !
    20. éves lesz a telefonszámom…olx.hu hirdetés

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/15/4673615_3.jpg
    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/15/4673615_8.jpg
    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/15/4673615_9.jpg

    Ha valaki egy jó megbízható Vitót akar ami újszerű Ez az !
    Burgenlandban van !
    Nincs félrebeszélés 99842km garancia!
    Mercedes-Benz Vito 111 CDI Long aut. 4×4 DPF

    Ár * 15.700 EUR
    Futott 99 482 Km
    Gyártási év 10,2007
    Jármű Használt autó
    Szín ezüst
    Teljesítmény 109 LE / 80 KW
    Átvitel Automatikus / félautomata
    Üzemanyag Dízel
    Ajtók száma 4.
    Jármű azonosító 4673615
    RFID 1.946.597-25.253
    3. féklámpa
    Vezetőoldali légzsák, beleértve a biztonsági öv előfeszítő és överő
    Akkumulátor 12 V / 74 Ah
    Szerszámok
    Dízel részecskeszűrő
    Az elektronikus menetstabilizáló (ESP)
    Elektromos ablakemelők a vezető és az első utas
    Vontatás elöl / hátul csavarozva
    Blokkolásgátló rendszer, beleértve a kipörgésgátló
    Passenger együléses
    Brake Assist
    Fordulatszámmérő elekronisch
    Hajtás engedélyezési rendszer indításgátló
    Automatikus, Összkerék meghajtás rendszer, alufelni, 2 Funkfernbedienungsschluessel, elektronikus menetstabilizáló, vonóhorog, légkondicionáló, rádió, CD, légzsák, elektromos. Vo ablakok, elektromos visszapillantó tükör

    Érdekelne valakit írjon!Üdv mindenkinek !janooo35@gmail.com

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Tisztelt Vidi500!

    Ezt nagyon megcáfolom!
    A 350e. km-et futott bmv-kel sincs annyi gond mint itthon és messze nem néznek olyan jól és szépnek az autók mint Ausztriában!
    Magyarországon közel az autósok 1/3 aki ápolja az autóját!Mivel,hogy nincs pénz rá és luxusnak tartják a belső kárpit tisztítást is ! A német az osztrák csak az övéitől vesz és elviszi az itthonról a szalon új autók 1-2 évesek nagy részét! De egy autószalonba belehet menni Eisenstadt-ba és már ott is lehet látni,hogy mennyire különbözünk! Arról meg nem érdemes szót váltani aki török kereskedőtől ,szerbtől,szlováktól vásárolja fel az 1/10-ed roncsokat amiket üzletre hoznak be sokan főleg a románok mostanában!De ha szeretne autót garanciával tulajdonostól tudok segíteni ! Fontos viszont,hogy már leírtam a minap ezek drágábbak de jobbak és megbízhatóbbak mint itthon! Tegnap panaszolta el egy ismerősön,hogy a 2007-es vitója elromlott pedig alig ment vele pár ezer km-t! Az előzmény az,hogy egy ilyen autót kis buszt csak akkor adnak el ha már sok km-t futott 10 000 euró az ára ,ezzel van tele a hirdetési portálok is! A jót meg kell fizetni mindenben! Tanulság olcsó húsnak még mindig híg a leve ,nem fog kocsonyásodni…Tisztelettel:T.J.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    [b]“Külföldön az osztrák gazdák jobban megbecsülik az autókat és ápolják !”[/b]
    Ezt abszolút másként látom! Erre reagált más fórumtársam is oly módon, hogy ott is van bőven elhanyagolt autó. Van bizony! Nyugaton egy autó sokkal inkább csupán egy használati tárgy A-ból B-be, amit bármikor könnyen lecserél, nálunk viszont a tulajdonos nehezen megszerzett féltve őrzött “kincse”, ami a központban van, szinte családtagként nyilvántartva. Még többet is megadnak neki, mint amire valójában szüksége van.
    Az igaz viszont, hogy kialakult egy jobbára fiatal réteg (ami nem fedi le az egész fiatalságot) aki az autót csak egy üzleti tárgynak tekinti, és így is bánik vele. Na ezeknél tényleg olyan az autó, amiről beszéltél, de az ilyen mentalitásúakból van jóval kevesebb! Ne ezt általánosítsuk.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Amit pedig sokan gondolnak a P-s rendszámról, köztük a cikk írója, hogy “A P rendszám esetén a cimbora egyszeri hivatalos megbízást kapott autómozgatásra, tehát kiskapus, de hivatalos volt. ” az nettó butaság. Aki nem hiszi, kérjen hivatalos állás foglalást a KEKKH-től. Könnyen elveszik a P-st, ha olyan rendőrt fogsz ki és nem frankó minden, és akkor vissza azt már nem kapod.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Gyakorlatilag az egyetlen ok, amiért egy magánszemélynek megéri kínlódni a nyugat európai autóvásárlással, az az, hogy nagyobb a piac, és nagyobb a választék. Ez érv lehet, egy pár éves és főleg prémium autónál vagy réteg modellnél, mert mondjuk nincs itthon az adott külső-belső kombó.
    Nyugat Európában a JÓ autó többe kerül, mint itthon. Először is, mert kint jóval magasabbak a szervizek és a javítások díjai. Kevesebben, és nehezebben tologatnak át műszakin autókat (bár ott sem lehetetlen, és ott sem ismeretlen dolog ez). Másodszor kint jobban pörögnek a jó, és keveset futott autók, mert a jövedelemhez mérten abszolút és relatív mértékben is kisebb az átírás díja (pl. Ausztria). És NAGYON jól megfizetik az igazoltan kis futásteljesítményt, míg nálunk sokkal inkább az évjárat, meg a minél frissebb modell számít. Harmadszor: több “játszani való” pénze van az osztrákoknak, németeknek, ezért könnyebben is megválnak egy autótól, és csak a jót hajlandó megvenni. Pörög a JÓ használt autók piaca.
    Ez a Renault egy nem túl keveset futott, problémás (legalábbis annak hitt) motorral szerelt, nem is annyira karbantartott (friss fék szett kellett, stb.), sérült, fehér autó volt. Aki felüti a HAHU-t, jó pár hasonlót talál olcsóbban, ráadásul abból még alkudni is lehet bőven, mert itthon az ilyen autók esetében a VEVŐ DIKTÁL nagyon sokszor, éppen azért mert gyengébb a piac, kevesebb a potenciális vevő.
    Amelyik 2005ös renault Meganet mondjuk Ausztriában karbantartották becsülettel, az nem hogy olcsóbb, de jóval drágább is lesz a magyar társánál. Amelyiket a magyar árak alatt adják, azok valószínűleg legalább olyan, ha nem elhanyagoltabbak mint a magyar társaik. Nyugat Európában is van bőven elhanyagolt autó.
    De akinek van affinitása, az vágjon bele, hozzon külföldről autót magának, de lehetőleg ne G Astrákban gondolkodjon, mert akkor tuti, hogy nem lesz sok sikerélmény.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/63/4578363_1.jpg?now=04/13/2014%2009:20:17
    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/63/4578363_2.jpg
    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/63/4578363_9.jpg
    Ebben már sok a km!
    2005 Renault Megane 1.5 dci 2.800 Euró
    Futott km: 289.000 km , Év: 2005, Város: Klosterneuburg, Üzemanyag: Dízel, Kivitel: Kombi, Szín: Szürke, Teljesítmény: 78 KW, Váltó: Kézi, Opciók: Légkondicionáló, Légzsák, Központi Zár, Ködlámpa

    üdv

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/47/4663747_6.jpg
    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/47/4663747_2.jpg
    http://images.car4you.at/dat/img/dea/veh/p/47/4663747_7.jpg

    2007 Renault Megane 1.5 dci 3990Euró!
    Ha valakit érdekelne ezt érdemes behozni és csak közlekedni kell vele!
    Megyek ki és megnézem ha kérné valaki,de ki lehet jönni velem is !
    Futott km: 160.000 km , Év: 2007, Város: Wien, Üzemanyag: Dízel, Kivitel: Kombi, Szín: Fehér, Teljesítmény: 63 KW, Váltó: Kézi, Opciók: Abs, Légkondicionáló, Légzsák, Központi Zár, Indításgátló, Szervókormány, Szervízkönyv vezetett …

    üdv
    janooo35@gmail.com

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Tisztelt hozzászólók!

    Engedjétek meg de van mit tapasztalataim során megemlítenem.
    Kint dolgoztam és valószínű újból megyek vissza!
    Több tucat autóm volt és egyik sem volt soha lelakott törött stb…
    A nyugat szemetével járunk…kint Bécsben sokat hallottam!
    kinek jó az ha egy ilyen autót vesz meg ??
    A végig vezetett szerviztörténetet senki nem nézi ,pedig ez a lényeg!
    A legtöbb behozott autó csoda még mindig törött volt!
    Külföldön az osztrák gazdák jobban megbecsülik az autókat és ápolják !
    Nagyon sok régebbi 10-15 éves autó olyan állapotban van mint ha egy pár éves lenne!
    Nem adnak el csak a lelakott lehajtott társaikat amiket már nem éri meg nekik vizsgáztatni!
    D.E.K.R.A. ha nálunk ezt a szigorú szabályzatot műszaki vizsgát bevezetik akkor az autók 70%-a kuka ,főleg ha külföldről behozott roncs ,de ha költ rá az ember akkor levizsgázik!5-szőr annyiba kerül !Nagyon megfogják gondolni ezután ki mit vesz meg !
    Mindenkinek azt javaslom,hogy végig vezetett szervizzel vásároljon !Akkor nem érheti meglepetés de többe kerül mint itthon !Az utak viszont 1.oszt.kint és nem teszi tönkre az autót,csak gurul mint a vasgolyó az üveglapon!Hiába drágább de én jobban bízok egy osztrák audis gazdában mint itthon!Nem beszélve,hogy egy 7 éves audi a6 amit néztem olyan mint az új ,de drágább mint itthon!Tudom viszont,hogy az viszont rendben van főleg 100e.km-el mert a család inkább a Q7-el járt!
    Apropó ,Q7 ! Egy ilyen autó közel 26 m.ft! Még mindig vannak akik hisznek a tündér mesékben és elhiszik,hogy 6 m.-ért jó autót vesznek! Na ezért van nálunk az a mondás,hogy nem jó ez meg az sokat költöttem rá!
    Mindenkinek jó vásárlást és csak okosan átfontoltan mert nagyon nehéz eladni ha mégis nem szeretnénk megtartani a kedvencünket…

    Tisztelettel.
    T.J.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Csak a kérdésre reagálok, a többivel alapvetően egyetértek. A Laguna ára is bruttó volt, hiszen magánszemély vásárolta. A P rendszám esetén a cimbora egyszeri hivatalos megbízást kapott autómozgatásra, tehát kiskapus, de hivatalos volt. Amúgy valóban egyetértünk, az ilyen játszadozás csak a megszállottaknak érheti meg, ha hobbinak tudja felfogni az autóval töltött időt. És igen, valóban kaland, kocsmába nem járunk, focimeccsre sem (vagy ez ciki?), hát valamivel mi is el kell üssük azt a szerény időt, amit önző módon nem a családunkra fordítunk épp.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Mint sok más, az autókereskedelem is egy szakma, bár Magyarországon ehhez is mindenki jobban ért. Az autókereskedőnek megvannak az eszközei, kapcsolatrendszere, gyakorlata és tapasztalata ahhoz, hogy a fenti cikkben említetthez hasonló ügyvitelt napi szinten és nagy tételben tudja művelni. Ebben a megane-ban a nem számolt munkaórák (kiutazás-hazaszállítás-javítások-műszakira szállítás, papírozás) száma nagyon sok, pedig itt volt a sógoroknál. Ha ezeket hozzáadjuk, máris árnyaltabb a kép. De nem csak ez az, ami miatt egy ilyen vásárlás inkább kaland, és kérdéseket is felvet:

    1. Az autói minőségére valamit is adó kereskedő ezt az ár- és évjáratkategóriát nem is nagyon preferálja már külföldön, mert ha üzletszerüen akarnék ilyet venni és 10 megnézett autóból 8 kuka (márpedig az), akkor elutazgatom a maradék 2 autó hasznát. Egy-egy ilyen szerencsés vétel természetesen van, de erre nem szívesen tenném fel a megélhetésem.

    2. Kié volt a P-rendszám, amivel a kocsi hazajött? Csak mert legjobb tudomásom szerint csak az azt birtokló cég alkalmazottja vezetheti a P-rendszámos autót. Az innen-onnan kölcsönkért, bérelt stb. rendszámot a szerv jogosan elveheti, feljelentést tesz, majd jön a nem kis büntetés, akár több százezer forint. A hazahozatalkor óriási szerencse volt, hogy a nemtörődömféle( vagy nem hozzáértő) osztrák rendőr igazoltatta őket, mert külföldön nem nézik jó szemmel a magyar P-rendszámot, sokszor súlyos ára van.

    3. Bár már itt írta valaki, de tényleg igaz szerintem, hogy egy laguna (papíron) nem húzhatja a trélert.
    Nekem egy Vel Satis-om van, az is csak 1600kg-ot húz(papíron, szabályosan) A 2T-t az Espace tudja.

    Ezeket nem szőrszálhasogatásként, vagy szálkakeresésből írtam, csak hogy rávilágítsak arra, hogy tényleg jó kis élménybeszámolók ezek a külföldi autóvásárlós cikkek, de az emberek 99,9%-a nem veszi a hátára európát, hogy a bizonytalanba beleautózzon 1-2.000km-t, aztán rossz esetben ne vegyen semmit. Persze nagyobb a vételi hajlandóság, ha már az utazásba beleölök egy csomó pénzt, és könnyebben hagyom ott a szar autót, ha csak 50-100km mentem érte. De:
    1. A piros Scenicet meglátva itthon mindenki továbbment volna, az eladása nem könnyű feladat.
    2. A fekete laguna ára az netto, vagy bruttó volt?

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Emberek, pont erről szólt a cikk, hogy egy hirtelen ötlettől vezérelve hozta be a tulaj, mert megtehette. Ért hozzá, vannak kapcsolatai, etc. Nem azért született a cikk, hogy így kell eljárni, hanem hogy így is lehet. Ez a cikk csak egy érdekes sztori, nem kell belemagyarázni semmi egyebet.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Egyetértek az előttem szólóval. Ezek a javítgatások lehet , hogy jó buli azoknak akiknek van egy két hozzáértő haverja,meg valami javításra alkalmas műhely vagy garázsféléje néhány használható szerszámmal, továbbá ideje és kedve is van hozzá. De aki a panel 5. emeletén lakik és a hétvégéjét szívesebben töltené a családjával mondjuk kirándulva vagy moziban az inkább fizet ahelyett hogy maga bütykölne.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Csak egy dolgot kérdezek mert most nincs kedvem kötekedni: Az a pár forint haszon ami esetleg lenne ezen az autón hol van arányban a megevett ideggel?? Gondolom a javítgatások is hétköznap történtek rajta ami meg normális esetben egy dolgozónak a munkaideje lenne. A szövegből pedig nem úgy jött le, hogy ezt 1-2 nap szabival el lehetne intézni. Szerintem nagyon sokan azt mondják az ilyenre hogy egyszerűen nem érné meg nekik szarozni vele.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Ezzel csak az a baj,hogy egy” renaul” t személygépjárműről van szó,ha annak mondható egyáltalán.Köztudott,hogy a Renault márkának a cikkben leírt évjáratnál elég nagy az árérték vesztése,íígy jó vételnek tűnik ha ezt az apró dolgot figyelmen kívűl hagyjuk.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    benéztem… kell.
    kérdésem viszont a következő a Laguna huzhatja azt a trélert?
    vontatás és annak szabályairol is lehetne egy cikk mert szerintem sokan nincsenek tisztába vele mondjuk amikor mk1 mondeoval huznak trélert amin egy sharan volt.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Tisztelt Katona Úr! Sajnos nem találtam megfelelőbb Post-ot ezért ide írok… Van egy 2005-ös évjáratú Suzuki Swift 1,5 GS típusú autónk 95000km-t futott. Szeretnénk lecserélni egy nagyobbra családalapítás miatt… A kiszemelt autók: Toyota Avensis 2003- Volvo S40 2004- illetve Mazda 6. Benzinesben gondolkodunk mivel éves szinten sem menne sokat az autó(Van egy Skoda Fabiánk is). Főként városban rövid távokat, néha egy-egy családlátogatás (500km), illetve néha egy-egy külföldi nyaralásra használnánk. 1.5 millió forint körül gondolkodnánk jelenlegi autónk beszámításával. Kérdésem a következő lenne: 1. Melyik motorral fogyasztanak ezek az autók a legkevesebbet? Jó lenne ha kb. városi 9liternél megállna a fogyasztás. Ellenben nem szeretnénk “lusta” autót sem. Én elég nyugodtan vezetek, a menyasszonyom kicsit dinamikusabban.
    2. Mit nézzünk meg főként a felsorolt típusoknál.(Mazda sárvédő korrózióról tudunk..) Illetve az Ön szubjektív sorrendjére is számítanánk. Illetve ha valami más típust is ajánl azt is szívesen vennénk. Köszönettel: Antal.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    János, megint el vagy tévedve. Ennek az autónak az ára kinti mércével mérve is indokolatlanul alacsony volt. Ezért volt érdemes megvenni. Piaci árán nem lett volna jó bolt hazahozni, már amennyiben ugyanezen javításokat el akarták rajta végeztetni.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Ennek az autónak ~200ezer az árelőnye egy “ennyiért itthon is lehet kapni” -val szemben.
    És ez nagyszerviz tutira nincs elsumákolva.
    Mindezektől függetlenül nem semmi, mennyi az ára egy ilyen autónak odaát… ahol a bérek egy kicsit más magasságokban vannak.

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    No igen,
    Ez az autó úgy lett 850e Ft, hogy benne van egy 150e Ft-os nagyszerviz és egy 50e-es új gumigarnitúra.
    Az itthoni használt autót hirdetők többsége nem frissen szervizelve és nem új gumikkal árulja a gépét, pláne ebben a kategóriában, tehát tekinthető úgy, hogy a kocsihoz a honosítási és bürokratikus költségekkel együtt 650e Ft-ért sikerült hozzájutni, márpedig ennyiért itthon nem lehet ennyi 10 éves, ennyi km-t futott dízel Megane II kombit venni, talán még enyhén sérülten sem.

    Szóval – szerintem – pénzügyileg is jó vétel volt, a ráköltött összegek miatt pedig elsősorban a használat során fog majd jól vizsgázni… remélhetőleg!

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Tapasztatom az hogy fiatalabb autókat hoznak Magyarországra 99%-ban ÁFA””””” csalással ami ugye legtöbb országban 19% .ennyivel kevesebbe van a kereskedéseknek az autó. Vagy saját célra magánszemélyek vesznek kint autókat mert azok jobb állapotúak .

    http://www.blackcar.hu

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Ha nagyban vásárolsz, akkor max. a vételárat tudod lejjebb nyomni, amit pedig a tréleren szállítás miatt megspórolsz az üzemanyagon, azt kifizeted a teherautóra. A bürokratikus teher egy fillérrel sem lesz olcsóbb, ha 100 autót honosíttatsz, mintha egyet.
    Ez az autó éppen hogy nagyon jó példa, hiszen kegyetlenül olcsó volt, így egykeként is jól példázza, hogy miből lesz a “vaskarika”? :-DDD

  • 2017.10.29. at 08:16
    Permalink

    Tetszett a cikk. Kiemelnék belőle egy mondatot, amivel maximálisan egyetértek.
    [b]“…a magyar valósághoz közeli autók esetében nincs annyi árrés benne, hogy egy korrekt autó esetén kitermelhető legyen egy közvetítő munkadíja.”[/b]
    Ebből nagyon sok minden következik. Ilyen módon érdemes tekintetni a kereskedésekben kínált frissen behozott használt autókra. Fából nem lesz vaskarika…

Vélemény, hozzászólás?