Tekintélyt parancsoló, akár az elődje, ám az új GLC a lemezek alatt kizárólag lágy vagy konnektoros hibrid négyhengeres lehet
Négyhengeres benzinesekkel és dÃzelekkel az orrában mutatkozott be a GLC legújabb generációja, ráadásul minden erÅ‘forrás kap elektromos rásegÃtést is. A benzinesek és a dÃzelek is 2,0 literesek, négy modellváltozat lágy hibridrendszert, három pedig konnektoros hibrid hajtást kap, ez utóbbiak mind 100 kilométer feletti tisztán elektromos hatótávra lesznek képesek. A váltó minden esetben 9 sebességes automata, természetesen az összkerék-hajtás is marad az opciók közt. A csúcsmodell 381 lóerÅ‘s rendszerteljesÃtményre és 750 newtonméteres maximális nyomatékra lesz képes.
Az új GLC méretben nőtt, 4719 milliméteres hosszához 2888 milliméteres tengelytáv társul
1,89 méteres szélessége megegyezik az előddel, ám az utastér nagyobbra nőtt, miközben az alaktényező 0,31-ről 0,29-re csökkent
KÃvül csak egy keveset, belül állÃtólag jóval többet nÅ‘tt a modell, miközben a légellenállása is javult, ez utóbbit az autó aljának burkolatát, a felniket, a tetÅ‘szpojlert és a lökhárÃtókat optimalizálva érték el a mérnökök. A hatékonyság mellett a kényelem és a minimális menetzaj is az elsÅ‘dleges szempontok közt szerepelt. Dizájn terén egyértelműen felismerhetÅ‘ maradt, ám a hűtÅ‘ráccsal összeérÅ‘ fényszórók sokkal modernebb látványt kölcsönöznek az újdonságnak. Hátul az új fényszórók és az enyhén kupésabb tetÅ‘vonal, oldalról pedig a 18 és 20 col közötti méretben választható felnik teszik sportosabbá.
A beltérben az új S-osztály dizájnvilága köszön vissza rengeteg modern technológiával
A hatalmas képernyÅ‘k mellé egy szÃnes head-up display is kérhetÅ‘, de felárért 360 fokos kamerarendszer és az autó alatti terepet is megjelenÃtÅ‘ opció is kerülhet bele
Belterét egyértelműen az új S-osztály inspirálta, a 12,3 colos digitális műszeregység egy döntött, 11,9 colos központi kijelzÅ‘vel párosul, amely a gyártó új MBUX rendszerét futtatja. Nagyvonalú a Mercedes a kényelmi funkciók terén is, alapáras többek közt a vezeték nélküli telefontöltés, az Android Auto és az Apple Carplay, valamint a fűthetÅ‘ ülés is. Az újdonságok közé tartozik az ujjlenyomat-olvasó is, amely automatikusan állÃtja a vezetÅ‘i profilt és az ahhoz rendelt beállÃtásokat.
A csomagtartó 70 literrel nőtt az elődhöz képest, a padló alatt extra tárolókat találunk majd
Aki még ennél is több technológiát akar, annak sem kell máshol kopogtatnia, az opcionális szélvédÅ‘re vetÃtett kijelzÅ‘ ugyanis szÃnes és nagyfelbontású, emellé kérhetÅ‘ a 360 fokos kamerarendszer és az úgynevezett "átlátszó motorháztetÅ‘" is. Utóbbi még véletlenül sem arra ad lehetÅ‘séget, hogy munka közben nézegethessük a kétliteres hibridünket. Ez egy off-road funkció, amely az autó orra alatti részt mutatja a kijelzÅ‘kön, kiegészÃtve a kerekek helyzetével és a kormányállással. Mindezek mellé rendszeres, automatikusan települÅ‘ szoftverfrissÃtésekre is számÃthatnak majd a leendÅ‘ GLC-tulajok. A bevezetés pontos dátumát és az árakat még nem árulta el a Mercedes, ám akinek nem lenne elég a 381 lóerÅ‘s konnektoros hibrid, annak sem kell csüggednie: jövÅ‘re egy AMG változatot is bemutatnak. Hogy ebbe is négyhengeres erÅ‘forrás kerül, vagy netán még visszatér egy utolsó hajrára a V6, azt egyelÅ‘re még nem tudjuk.
Hogy mikor és mennyiért kerül majd a piacra az új GLC, az még nem nyilvános, az AMG változat bemutatására még nagyjából egy évet kell várni