Hirdetés

Van jobb üzlet 3,5 millióért a Swiftnél?

Piaci körkép: új kisautók 3,5 millióig, Swift, Yaris, Sandero, Rio

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kisautók piacára is új, vagy frissített modellek érkeztek néhány hónapja. A Swiftet nagyon vártuk már, de itt az új Rio is. A Yaris szintén csábító, de vajon van esélyük árban a Daciával szemben?

Az új Swift megjelenésével kicsit felrázta a kisautó szegmenst. Bár már nem Esztergomban készül, mégis a miénknek érezzük, a japán kisautót hazájából importálják hozzánk

Az új Suzuki Swift részben hozza a várt formáját, részben viszont többet mutat elődjénél, ami pedig számunkra fontos, hogy már nem Esztergomban készül, japán import. Árával viszont még így is egész kedvezőnek mondható, pláne a fix 730 ezer forintos árkedvezményt levonva, amivel épp az Ignis és a Baleno közé ékelődik. De nem is az alap GL-t ajánlanánk, érdemesebb eggyel feljebb próbálkozni, a GL+ 3,45 milliós ára is egészen vállalható, és ennyiért már vannak más kihívók is. A 3,5 millió forintos árhatáron ugyan még a 150 ezer forintos kedvezménnyel is átcsúszik, de csupán 35 ezer forinttal a frissített Toyota Yaris, viszont bőségesebb alapfelszereltséget ad. A koreaiaknál idén megérkezett az új Kia Rio, mely szintén ígéretes, árban viszont mindenképp a Dacia Sandero a bajnok a kisautók között, de lehet, hogy mégsem a legjobb választás.

A forma még mindig kedves és visszafogott, de olyan izgalmas részleteket mutat, mint például a rejtett hátsó kilincs. Alapára akcióval együtt 3,15 millió forint, de a 3,45 milliós GL+ jobban megéri

Dacia Sandero vs. Kia Rio vs. Suzuki Swift vs. Toyota Yaris - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Dacia Sandero 4089 1761 1615 2589 320-1200
Kia Rio 4065 1725 1450 2580 325-980
Suzuki Swift 3840 1735 1495 2450 265-947
Toyota Yaris 3945 1695 1510 2510 286

A Swift motorkínálatából a szívó 1,2-es, 90 lóerős négyhengeres benzines eddig mindegyik modellben meggyőző volt, a Swiftnél sincs ez másként. Mivel menetkész tömege csupán 840 kiló, dinamikusan mozdítja a karosszériát, ráadásul fogyasztása finoman szólva is kedvező, nem nehéz 5 liter alatt tartani városban. Mivel a Rióhoz is van jelenleg árkedvezmény, így a második felszereltségig jók vagyunk, az LX Exclusive 1,25-ös, a Suzukihoz hasonlóan négyhengeres, 84 lóerős motorral érhető el. Nem olyan könnyű, mint a Swift, tesztünkön mégis elegendőnek bizonyult, karaktere kellemes, fogyasztása is meggyőző, bár az 5 liter alatti katalógusértéket nem tudta hozni. A Yaris belépő motorja csupán háromhengeres, a legdrágább, 69 lóerejével mégis a leggyengébb mind közül, ennek megfelelően a leglassabb is. Városi forgalomban elegendő ugyan, mégsem teljesítménye miatt lehet meggyőző a Yaris. A Dacia Sandero ennyiért már az 1,5-ös dízellel is beleférne, a fairplay miatt viszont a 0,9-es turbós benzinessel párosítottuk a többiekhez. A háromhengeres kulturált járású, 90 lóerejével könnyedén mozgatja az egy tonna alatti önsúlyú kisautót, valós fogyasztása viszont magas a többiekhez képest.

A Toyota Yaris csupán néhány hónapja frissült, az új arc és a hátsó lámpák mellé új motorkínálatot is kapot, de az 1,5-ös szívó csak magasabb felszereltséggel elérhető

Hirdetés

Háromajtósként belefér a 3,5 milliós keretbe, ötajtósként is csak picivel csúszik túl. Az egyliteres háromhengeres csak 69 lóerő, városi használatra való, nem többre

A beltér anyagainak tekintetében üt ki a Yaris ártöbblete, mindegyik modellnél összetettebb, kidolgozottabb és vállalhatóbb az utastere, még a belépő modelleknél is. A Swift és a Rio nagyjából egy szinten mozognak, bár a kormány csak a Suzukiban bőrözött alapáron, és az ajtón is csak abban kárpitozott a könyöklő, így kényelemből a japán jobban vizsgázik. A Sandero ebbe az árba legmagasabb, Outdoor felszereltséggel is bőven belefér, így a kormány és a váltógomb is bőrözött, valamint középső könyöktámaszt is kérhetünk 25 000 forintért. A kormány viszont csak magasságban állítható, ahogy a Swiftben is, a Rio és a Yaris mélységben is állíthatót ad ennyiért. A vezetőülés viszont mindegyik modellben magasságban is állítható, valamint a biztonsági övek is. Ha már biztonság, természetesen alap a 6 légzsák, valamint minimum 2 Isofix gyerekülés rögzítési pont.

A Swift és a Rio beltere hasonlít hangulatra a legjobban egymásra, bár utóbbihoz bőrkárpit is kérhető. Az anyagok kisautósak mindkettőben, de a Swiftben alapáras a bőrkormány és az ajtón lévő puha könyöklő

Dacia Sandero vs. Kia Rio vs. Suzuki Swift vs. Toyota Yaris – műszaki adatok
Kia Rio 1.25 84 LE Suzuki Swift 1.2 90 LE Dacia Sandero 0.9 Tce 90LE Toyota Yaris 1.0 VVTi 69 LE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1248 1242 898 998
Hengerek/szelepek száma 4/16 3/12
Váltófajta/-fokozat kézi/5
Teljesítmény [LE] 84 (6000) 90 (6000) 90 (5000) 69 (6000)
Nyomaték [Nm] 122 (4000) 120 (4000) 140 (2250) 95 (4300-6000)
Gyorsulás 0-100 km/h 12,9 11,9 11,1 15,3
Végsebesség [km/h] 170 180 175 155
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,7 4,3 4,9 4,3
CO2-kibocsátás [g/km] 109 98 109 120
Saját tömeg [kg] 1110 840 980 980-1040
Megengedett össztömeg [kg] 1560 1365 1515 1450

A Yaris beltere a legösszetettebb, az anyagok is itt a leginkább vállalhatóak, míg a Dacia pont az ellentéte. A kormány viszont a frissítéssel új, de csak függőlegesen állítható, viszont úgy már alapáron a vezetőülés is

Ha már biztonság, felár nélkül a Rión kívül mindegyik modellhez alapáron jár vészfékasszisztens, a Toyota esetében pedig Safety Sense néven még ráfutásra figyelmeztető és sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens is, míg ez a többiekhez csak magasabb felszereltségi szinten érhető el, utóbbi a Daciához pedig nem kapható. Visszagurulásgátló a Swiften kívül mindhez adott, ahhoz csak CVT váltó esetén, bluetooth kihangosítós rádiós fejegység viszont mindegyikhez alapáron jár. A Swift GL+ szinten már érintőkijelzős multimédiás fejegységet ad, navigációt csak eggyel följebb, pedig a szoftver a GL+-nál is megvan, csak térképet nem kapunk hozzá. Tempomatot és navigációt a négy közül csak a Dacia nyújt ennyiért 7 colos érintőkijelzős fejegységgel, manuális klímát viszont mindegyik ad, ahogy elektromos első ablakokat is.

Komoly kisautó az új Rio, és nem is kell ennyiért az alapot választanunk, épp belefér az eggyel magasabb felszereltség. 1,25-ös motorja négyhengeres, akárcsak a Suzukié, ebből következően kulturált, és bár csupán 84 lóerő, de kellően ügyesen mozgatja

Tolatóradart és kamerát 25 000 forintért kaphatunk a Daciához – még mindig beleférünk az árhatárba – utóbbit viszont már a Swifthez is kapunk, valamint az egyetlen valóban japán gyártású kisautóhoz a két első ülés fűtése is jár. A Kia Rio nagy előnye amellett, hogy 7 év vagy 150 000 kilométer garanciával adják alapból, a szükségpótkerék, a többiekhez alapáron csak javítókészlet van, bár a Dacia 25 000 forintos felárért legalább teljes értékű pótkereket ad. Helykínálata mindegyiknek hasonló, a Dacia a legmagasabb, így üléspozíciója és fejtere is neki a legnagyobb, ülései viszont a legegyszerűbbek. A Suzuki egész kényelmes és jó oldaltartású első üléseket ad, a hátsók viszont egyszerűek, különálló fejtámla nélkül. A lábtér mind a négy modellben vállalható a hátsó sorban is, azzal viszont számolni kell, hogy ezek valójában kisautók, négy megtermett felnőttel egyik motorja és futóműve sem lesz igazán elegendő.

Mutatós a Rio, igazán részletgazdag, viszont sem tolatóradart, sem kamerát nem ad ezen a szinten, valamint a kormány sem bőrözött, de legalább van manuális klíma és bluetooth-os rádiós fejegység, na meg persze 7 év, vagy 150 000 kilométer garancia

Dacia Sandero vs. Kia Rio vs. Suzuki Swift vs. Toyota Yaris - ellátmánya 3,5 millió forintig, fontosabb extrák ára (Ft)
Dacia Sandero 0.9 Tce Outdoor Kia Rio 1.25 LX Exlusive Suzuki Swift 1.2 GL+ Toyota Yaris 1.0 VVTi Live
Akciós alapár 3 199 000 3 499 000 3 450 000 3 535 000
Visszagurulásgátlós ESP x x x
Sávelhagyás-figyelő x
Tempomat x
Vészfékasszisztens x x x x
6 légzsák x x x x
Ködfényszóró x x x
Elektromos ablakemelő elöl x x x x
Elektromos ablakemelő hátul 40 000
Manuális légkondicionáló x x x x
Tolatórdar x 60 900
Tolatókamera 25 000 x
Bőr borítású kormány x x
Fűthető első ülések x
Kihangosító x x x x
Automata fényszórókapcsolás x x x
Felni anyaga/mérete könnyűfém/16 acél/15 könnyűfém/16 acél/15
Pótkerék 25 000
Extrákkal növelt vételár 3 289 000 3 499 000 3 450 000 3 595 900

Ennyiért egy Sanderóból a csúcsot kaphatjuk, az Outdoor külsőre a ma divatos SUV irányzatot követi, 16 colos alufelnivel és tetősínnel együtt

A külső tekintetében mindegyikük halogén izzós, a Dacián kívül automata kapcsolású és nappali menetfényes fényszórókat kapunk, a Suzuki esetében ez külön LED-sort jelent. A metálfényezés természetesen feláras minden márkánál, a Swift teteje viszont akár fekete vagy szürke is lehet – a karosszéria színétől eltérően. Mutatni legtöbbet a Sandero tud, ugyanis az Outdoor felszereltség látványos és ma igencsak divatos műanyag szélesítésekkel és lökhárítótoldatokkal dobja fel az apróság megjelenését, emellett tetősínt is kapunk hozzá. Vezetni a japánokat és a koreait kimondottan jó, már amennyire kisautóként jó lehet, a Dacia futóműve billegősebb, ráadásul a zömében a harmadik generációs Clio alkatrészeiből építkező futómű nem a legkorszerűbb. A négyes közül autóként ő a legkevésbé vonzó, árával viszont nem kérdés, hogy a legkedvezőbb.

Árban egyértelműen a Dacia a nyerő, ennyiért akár 1.5 dCi-vel is kapható, a 0.9 Tce egyetlen hátránya a fogyasztása. Sokakat taszít a márka, pedig rendkívül sok helyet és magas felszereltséget, még navigációt is ad a Sandero

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    Tudom, hogy nem írsz valótlan adatokat, mert én is egy 1.2 turbóssal járok és meglepő milyen kevés benyával is megelégszik, pedig én nem vagyok egy öregapós vezető.a
    Azt is tudom, hogy 150-160km/h-ig úgy megy mintha zsinóron húznák és nagyon kellemes nyomatékgörbével is rendelkeznek, ami a valóságban nagyon kellemes vezethetőséget eredményez…

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    1,6-os kombi Astra van a melóshelyen, azért tudom, hogy nem alkalmasak pályázni, kivéve ha halláskárosult vagy és nem zavar a hangja, vagy csak szép lassan mész száz körül. Gázadásra pedig olyan lusta fajta, ha csak egy pillanatra nyomsz egyet a pedálon, hát nem történik semmi, észre sem veszi, jó sokáig kell taposni az eredményért.

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    Tiszta etanollal, vitorlákkal, kamion mögött gondolom 🙂 Ellenben az 5-6 literes fogyasztás valós. pl: Bcs-Szarvas oda-vissza, előzésekkel, óra szerint 110-zel (ami 100) 5.1-es átlag. + fél óra araszolással, mert akkor volt a tuning majális és csak lépésben lehetett menni a vasúttól a ligetig. Elég a 90le, 150-ig simán gyorsul, és nem is hangos.

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    Nekem 1,6-os kombi Astrám van, vígan viszi az 5 tagú családot amerre csak akarom. Ja hogy te pályázni akarsz és a 90 lovas Sutyukit nézegeted? Csak gratulálni tudok. A Peugeot nem tudom, hogy került az okfejtésedbe mert semmi köze a cikkhez, ettől függetlenül ez egyébként tényleg szomorú.

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    Ja és motorféknél minuszba ment át a fogyasztása, termelte a benzint.Egy hosszabb leejtőn legurulván magától megtelt az üzemanyagtankja és a tanksapkánál az izzító gyertya mellett folyattam el a felesleget..

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    Még az 1,6-os is haláli gyenge motor, pláne az 1,4-es, az autópályán nem győz forogni. Nem tud az Opel olyan szívómotort csinálni, ami lépést tart a korral. Valószínű, hogy anyagi okok miatt, a Peugeot sem fog változtatni ezen.

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    Mondom jól felszerelt és 90 lovas.
    3,3M 90 ló klíma, tempomat, bőrkormány, BT rádió
    Kollégám is most vett, azonnal van készletről egy rakás.

    És tartom, hogy a Sutyuki nem ér ennyit hiába hájpolják.

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    “0.9 Tce egyetlen hátránya a fogyasztása” Miért, túl alacsony? Nekem Loganom van, 1500km után 5.4-es átlaggal, pedig nincs agyon kímélve. 100 körül 5 litert eszik, meg 60 körül is negyedikben.

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    [i]Van jobb üzlet 3,5 millióért a Swiftnél?[/i]

    Igen, pl. egy Vitara 4.2-ért jobban felszerelve, sokkal inkább kishazánk “út”jaival kompatibilis emelt futóművel, belül nagyobb hellyel és várhatóan jobb értéktartással is. Az meg külön röhej, hogy elvileg ezek “kisautók” s az összes közelebb van méretben a Vitarához, mint a Swifthez. Csak összehasonlításként: a Rio csak 11 centivel rövidebb a Vitaránál, de 20(!)-szal hosszabb a Swift-nél. Ezek már nem kisautók, bakker ezek már fAstra méretek….

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    ha számít a külső, akkor ezek közül a kia rio-t választanám. ha nem, akkor a sandero. ha számít a pénz, nem vennék újonnan kisautót…3 milláért már egész jó, pár éves középkat gépeket lehet kapni, amiben el is lehet férni, haladni is lehet velük és megjelenése is van, nem beszélve a még több extráról. Számomra érthetetlen réteg az, aki 4 millióért kisautót vesz, “családi” kocsinak, vagy nem 4.-5. autónak a kisgyereknek. Ezeknek az értéke, olyan max 2-2.5 millióért lenne korrekt.

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    Nekem lenne két tippem is: az egyik a sima Clio (Limited felszereltség kedvezmény nélkül 3.5, ha ügyes vagy, 300e körül szoktak adni), a másik a Clio Grandtour, ott az alap “Alize” kerül 3.5-be alku nélkül, a “Limited” 3.8. Anno néztem Grandtourt, hátul nem bővelkedik helyben, de csomagtere nagyobb, mint a Suzukinak.

    De hogy kicsit csaljak, 6-7-10ekm futott Megane Grandtourt (több is van, flottából) adnak most 3.5millióért, garanciával, Budakeszin. Tudom, használt, de eléggé újszerűek.

    Alap motorral 73LE, akikkel beszéltem, mind meg volt vele elégedve (nem egy erőgépek, ez tény, nyugodt “nagypapás” stílusban kell velük menni)

  • 2017.10.27. at 18:27
    Permalink

    “69 lóerő, városi használatra való, nem többre”
    El vagytok tévedve, családi használatra bőven elég ennyi minden körülmények között. Én az 1.1-es 61 lovas C3-mal megjártam 4 személlyel fullra pakolva klímával Olaszországot aztán Szlovéniát is 6 literes átlaggal.
    No meg ezek az árak… 3,5 misiért már jól felszerelt 1,4-es Corsát kapni (2,8-tól meg mennek az alap gépek).

Vélemény, hozzászólás?