Városi vadászgép – Mazda2 G90 M Hybrid Takumi teszt

A Mazda2 is könnyű hibrid hajtásláncot kapott, kipróbáltuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A környezetvédelmi szabályok a Mazdát is arra kényszerítették, hogy lágy hibrid hajtáslánccal vértezze fel kisautóját. Persze nem ettől lett egy kis vadászgép, már előtte is az jutott róla eszembe, máris mondom, miért.

A vadászgépes hasonlat okán még csak véletlenül se gondoljon senki arra, hogy a Mazda2 valamiféle harcias járgány. Nem az utcai versenyzők „paripája”, és nem lehet vele a sportautók nyomába eredni. Pedig sportosság bizony szorult bele, de csak mértékkel. Az aktuális Mazda2 már 2014-óta gyűjti a vásárlókat a piacon, azóta természetesen már ráncfelvarrást is kapott, most azonban az új, könnyű, avagy lágy hibrid hajtáslánc a teszt apropója. A károsanyag-kibocsátás csökkentésén a Mazda is nagy erőkkel dolgozik. Olyan technikai csemegék érkeztek a japán gyártól, mint például a Skyactiv-X motor, amelyet már kipróbáltunk a Mazda3-ban és a CX-30-ban is, de hamarosan a márkakereskedésekbe érkezik a tisztán villanyhajtású MX-30 is. A képeken látható Mazda2-ben viszont a jól bevált Skyactiv G benzinmotor dolgozik, indítógenerátorral kiegészítve.
Hirdetés
A frissítést tavaly kapta meg az autó, de csak a szokásos területeken változott. Például a hűtőrács formája, illetve annak krómosan csillogó kerete alakult át. Most már a márkaarculatnak megfelelően, a szintén átrajzolt fényszórók alá fut be a krómcsík. Picit átrajzolták a lökhárítókat is, elöl eltűntek belőle a ködlámpák és új magasfényű könnyűfém felnik kerültek a kínálatba. Természetesen a hátsó lámpa rajzolatában is látható némi változás, de összességében maradt az a csinos kisautó a Mazda2, amit megszoktunk. A KODO-vonalak a Mazda2 esetében is a vörös fényezéssel a leglátványosabbak, igaz ezért a színért közel 200 ezer forintot kell hozzácsapni az autó árához. Az utastérben fontos változás, hogy javítottak a hangszigetelésen és jobb tartású üléseket pakoltak előre. A barna színnel fűszerezett szövetkárpitok valóban igényesebbek, elöl pillanatok alatt beállítható a megfelelő vezetési pozíció. És itt nyer értelmet a vadászgépes hasonlat, hiszen a vezető szinte egy cockpitben érezheti magát, ahogy a műszeregység fölött egy vadászgép orrára emlékeztető nyíl formát vesz fel a műszerfal. Illetve balra a szellőzőnyílás is leköveti ezt a sémát. Persze a dizájn mellett fontos az ergonómia és a funkcionalitás is. Ezekből jelest érdemel a kettes. Az infotainment rendszer funkciói vezérelhetők a kormánykerékről, a kardánalagúton elhelyezett gombokkal és a 7 colos, érintőképernyős kijelzőn is. A friss szoftver már Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis, valamint telefontükrözésre is képes, szóval mindenben megfelel a kor mércéjének. A hátsó térkínálatról is ugyanez mondható el. Léteznek tágasabb kisautók is, de egy vállaltan városi cirkálónak való járműben ennél talán nincs is szükség többre. Hogy mennyi az ennyi? A hátsó lábtér kb. 18 centi egy átlagos sofőr mögött, míg a csomagtér alaphelyzetben 280 literes, de a hátsó ülések lehajtásával 887 litert kapunk. De nézzük az autó szívét! Sok választási lehetősége nincs jelenleg a Mazda2-re vágyó vásárlóknak, ugyanis kizárólag az 1,5 literes, 90 lóerős benzinmotorral kérhető. Motorkínálatában csak az 1,5-ös négyhengeres szívómotor marad az európai piacra 75 és 90 lóerővel, az erősebbikhez automata váltó is kérhető. A fentebb említett ISG-vel felvértezve ráadásul még kellemesebb ez a szívómotor. Érezhetően simábban indul újra a motor a stop-start rendszer működésekor, kicsit fürgébben is lódul meg, valamint a sebességváltások is gördülékenyebbek. Ha egy kicsit még rövidebb lenne a váltókar útja, kimondottan sportautós élmény lehetne benne a váltás. Főleg, hogy a maximális teljesítmény leadásához 6000-ig kell pörgetni, míg a 148 Nm 4000-nél áll rendelkezésre.

Ám a normális és gyors közlekedés nincs szükség ezekre a maximumokra. A váltásokra figyelmeztető jelzés szinte mindig felvillan már 2000-es fordulatnál. Meglepően korán kéri a hatodikat is, ám a benzinkúton meghálálja, ha hallgatunk rá.

Természetesen a fékenergiát is visszatáplálja a rendszer és egy 24 voltos akksiban tárolja, ezáltal amikor szükséges, akkor érkezik egy kis segítség a motor terhelésének csökkentéséhez, ezzel is csökkentve a fogyasztást. Egyedül autópályán fogy ki a szuflából, ott is csak emelkedőn. Olykor hiába nyomja a vezető tövig a gázpedált 100-ról 110-re, vagy 120-ról 130-as tempóra az istennek nem akar gyorsulni, persze ilyenkor azonnal kéri a visszaváltást és probléma megoldva, csak olyankor már hangosan üvölt az a motor, ami alapjáraton amúgy annyira halk és kiegyensúlyozott, hogy nem is érezni a járását. De, nem is illik egy városi kisautótól elvárni az autópályás brillírozást. Az országutakat még maximális kényelemmel bírja, sőt megkergetve hegyen-völgyön át is nagy élmény, miközben alig iszik. Vegyes használatban 5,7 litert kért. Ha már az élmény szóba jött, tényleg muszáj megdicsérni a futóművet, illetve a kormányt, mert maximálisan sportos. Előbbi persze emiatt feszes, ami göröngyös útfelületen a komfort ellen dolgozik, de kárpótol érte a veszett jó kanyarstabilitás és a rendkívül közvetlen kormány, ami pont elegendő visszajelzést ad. Egyszóval a sportos vérmérsékletűeknek ajánlom a kis Mazdát, ők fogják igazán értékelni azt, amit nyújtani tud. Sajnos nem olcsón, mert 5 430 900 forintról indul a Mazda2 ára, míg a Takumi felszereltséggel már 6 040 900 forint. Ebben már 16 colosak a felnik, a manuális klíma helyett automata jár, az első utasok ülésfűtésnek is örülhetnek, a vezető pedig tempomatnak. Továbbá a parkolóradarnak, tolatókamerának,holttérfigyelőnek, sávelhagyásra figyelmeztető rendszernek és a visszagurulásgátlónak is. A tesztautóban még a navigációs rendszer növelte tovább az árat, így a végösszeg 6 443 450 forintnál állt meg az esetében, ami egy kisautó árcéduláján merésznek hangzik, ám a Mazda bevallottan a prémiumszegmens irányából szeretne vásárlókat halászni a kisautójához.
Értékelés
Pozitív
Dizájn, vezetési élmény, kis fogyasztás
Negatív
Magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
6 040 900 Ft (2020.04.06.)
Tesztautó ára
6 443 450 Ft (2020.04.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1496 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
148 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
Végsebesség:
183 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4060 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1495 mm
Saját tömeg:
1066 kg
Össztömeg:
1565 kg
Tengelytáv:
2570 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
280-887 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1360 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
560 mm
Csomagtér hossza:
680 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1300 mm
Raktérnyílás szélessége:
900 mm
Raktérnyílás magassága:
640 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1496 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
148 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
183 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
CO2-kibocsátás:
94-95 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.04.07. at 09:39
    Permalink

    Nevetségesen/siralmasan drága. Egyszerűen érthetetlen. 5 M Ft-rt olyan VW pólót veszel, hogy rádköszön, 6M forintért DSG vátlóval. 280 L-es csomagtér??????? VW póló 351L. Prémium szegmensbe törekszik????? Ugyan már kérem. 5,7 L-es fogyasztás??????? Ez miiiiiiii????? Az egész csak egy rossz áprilisi tréfa. VW Golfot vezetek (1.4 TSI , MY2016) ha diszkréten megyek 5,5 L a fogyasztás (benzines) ha nyomom neki akkor 6,5L. Ettól a légypiszoktól az 5,7 L borzasztó. …..kell még egy kis törekvés szerintem a prémium szegmensbe. Ja Mercedes-Benz A osztály 6,6M forint. Szóval itt valamin nagyon el van mérve kérem – bár lehet az a cél, hogy csak 10db-ot adjanak el egy évben és azt is csak fanatikusoknak.
    https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mercedes-benz/a_160/mercedes-benz_a_160_star_edition-15310632

        • 2020.04.09. at 08:19
          Permalink

          Jaj, most esett le… Te szívtál a Mazda 3-assal. A TC mai cikkében írnak is rólad. Skubizd meg, összegészében mennyire releváns a véleményed. Arra meg a kutya se kíváncsi, ahogy a Mazdát, mint márkát alázod. A női nemmel is ezt csinálod, ha beüt a xar a párkapcsolatodban? 😀

          • 2020.04.13. at 22:06
            Permalink

            Szegény vízfejű dilettáns hülye vagy , aki csak a büdös zokniját szagolja ,nem pedig a frisslevegőt !
            Te beszélsz párkapcsolatról , mikor a gép előtt recskázol állandóan :DDDDD
            Kuka balfaxromeo . inkább kussolj ,ne ugass a mások dolgába !

          • 2020.04.13. at 23:24
            Permalink

            Megszokhattuk hogy te csak ideológia alapon vagy képes hozzászólni, de talán ha neked is lesz autód felfogod hogy az emberek néha elvárnak valamit ha egy kisebb vagyont kifezettek a gyártónak.

            Személyeskedések helyett pár személyes tapasztalat sokat segítene…

    • 2020.04.07. at 11:05
      Permalink

      Hááát, azért a VW Polo belülről úgy néz ki mint amit egy OKJ-s lakberendező készített a Mazda 2-höz – vagy bármely más kisautóhoz – képest. A Mazda 2 biztos nem olcsó, de cserébe nem is rejti véka alá, hogy melyik kategóriában akar versenyezni. A Volkswagen csoport műszaki alapjait hagyjuk, mert azok olyanok amilyenek (nem jók, B szegmensben soha nem is voltak jók), de amióta nincs Walter de Silva és minden más emberük meglépett a Hyundaihoz meg BMW-hez szép dolgokat is csak elvétve tudnak tervezni (a cseh srác aki a Skodánál volt sokáig elvileg idéntől visszatért, de évekbe telik míg annak foganatja lesz).
      A Mercedes A-osztállyal meg pláne kár volna előhuzakodni, láttam én már a típust “a Mercedes magyar Trabantja” jelzős szerkezettel illetve olyanoktól, akik azért túl vannak már egy-két autóipari svindlin. Annak a típusnak az egyetlen erénye, hogy a Daimler leadott a minőségből és így nagy darabszámban tudja gyártani, eljuttatva a háromágú csillagot minden háztartásba ahol igénylik.

  • 2020.04.12. at 19:09
    Permalink

    Amikor a C30-ast vettem, elmentünk egy hazai Mazda szalonba, egyszerűen értelmezhetetlen árakkal operáltak (ez mondjuk régen volt, de ahogy látom ez most sem javult).
    Amúgy a kocsi szép volt és jobb felszereltséggel kifejezetten dögösen nézett ki (bár tudásban ugyanúgy kisautós, semmi bőrlés, auto váltó vagy tetőablak).

    Speciel akkor valamiért sok minden drágább volt mint pár évvel korábban (pl a Fiesták 2-3 évesen az akkori akciós új ár 70%-áért kellették magukat), de azért a Mazda ezek között is drága volt…

    • 2020.04.14. at 08:39
      Permalink

      “Személyeskedések helyett pár személyes tapasztalat sokat segítene…”

      Amit aztán ellentmondást nem tűrően, kőbe vésett szentírásként terjesztetek a neten, hogy “nekem aztán senki ne ugasson, mert volt ilyen autóm”. Igen? És mi van, ha a másiknak szintén volt, és teljesen más hibalistát produkált az autó? Egy harmadik tulajnál meg megint mást? Elég legyen már, de tényleg. Te tartod magad ilyen “wannabe-autós újságírónak”: észrevehetted, hogy KÖZVETETT infók alapján írnak dolgokat, komplett cikkeket, készítenek használtautós videókat. Mert van annyi eszük, hogy 1 db autó után a világ legnagyobb marhasága általános következtetést levonni. Ezért összességében, statisztikai alapon kell a dolgokat nézni. Te a büdös életben nem fogsz erre a szintre eljutni, pláne, hogy az ideológiák királya pont te vagy. Ha nyakon van öntve egy kis politikával, az neked a tökéletes koktél…

Vélemény, hozzászólás?