Védekezés a gyorshajtási bírságok ellen

Gyorshajtási büntetések elkerülése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Örök téma a gyorshajtási bírságok elkerülése, de most különösen aktuális, hiszen ez évre több száz új mérőeszköz telepítése van tervben.

Nem csak a bírságok miatt, a nagy sebességű autózáskor megemelkedő fogyasztás okán sem olcsó dolog a sebességkorlátozások önkényes felülbírálata. Ennek ellenére bárkivel előfordulhat, hogy átmeneti sebességkorlátozáshoz telepített sebességmérésbe fut az ott előírtnál gyorsabban. Autópályán könnyű néhány másodpercre elpilledni és 130-cal, azaz 30 százalékos sebességtúllépéssel belefutni egy 100-as limitbe, vagy egy alapvetően 70 km/órás engedélyezett sebességű főútvonalon, például az M5-ös autópályáról Budapest belvárosa felé vezető Nagykőrösi úton, fékezés nélkül megérkezni az 50-es korlátozásba. Ezen esetekben egyaránt a legszerényebb, 30 000 forintos bírságra kell számítani (az egyes sebességtúllépésekhez tartozó „díjakat” táblázatunk összesíti).
A hozzám hasonló szabálytisztelő nyárspolgároknak ezért még egyáltalán nem érdemes fegyverkezniük a sebesség-ellenőrzők ellen, ám a dinamikusabban autózóknak megtérülő lehet felvenniük a kesztyűt a közeggel, ugyanis már két „belépő” vagy egy közepes bírságért is többet fizethetnek, mint egy hatásos védelmi rendszerért. A sebességmérők elleni küzdelemben aktív és passzív védelmi rendszerekről beszélhetünk. Passzív egy rendszer, ha csak jelzi a vezetőnek, hogy sebességmérést észlelt. A radaros (azaz rádiófrekvenciás) készülékek ellen ezzel meg is van a védelem, a detektorok az itthon alkalmazott K, Ka és Ku sávokban dolgozó készülékeket gond nélkül felismerik, valamint az összes, K sávban dolgozó kapunyitót is. Ezért aztán a detektorok jóval több alkalommal jeleznek, mint ahányszor sebesség-ellenőrzőt látnak, de ezzel voltaképp csak kordában tartják az autósokat. Nem érdemes ezeket, a naponta bejárt útvonalakon könnyen megjegyezhető pontokat örökre vak riasztásúnak tekinteni, a dörzsölt rendőrök könnyedén állhatnak olyan helyre, ahol amúgy is jelezne a detektor. Noha a rádiófrekvenciás sebesség-ellenőrzők legjobb esetben is csak 200 méterről szűrhetők ki, ezek sebességet megállapítani igen szűk, 50 méteres tartományban tudnak csak, ezért a mérésről értesült sofőrnek még rendszerint elég ideje van tempójának mérséklésére.
Gyorshajtásért kiszabható közigazgatási bírságok
50 km/órás megengedett sebességig
Sebességtúllépés [km/óra] Bírság [Ft]
15-25 30 000
25-35 45 000
35-45 60 000
45-55 90 000
55-65 130 000
65-75 200 000
75- 300 000
50-100 km/órás megengedett sebességig
Sebességtúllépés [km/óra] Bírság [Ft]
15-30 30 000
30-45 45 000
45-60 60 000
60-75 90 000
75-90 130 000
90-105 200 000
105- 300 000
100 km/órás megengedett sebességtől
Sebességtúllépés [km/óra] Bírság [Ft]
20-35 30 000
35-50 45 000
50-65 60 000
65-80 90 000
80-95 130 000
95-110 200 000
110- 300 000

Alapvetően más a helyzet a lézeres mérésnél, ami akár 2 kilométeres távból és kedvező körülmények esetén akár 0,3-0,5 másodperc alatt megállapíthatja az autó sebességét, azaz hiába jelez a detektor, kevés az idő a sebesség csökkentésére. A távolról megállapított gyorshajtáskor hiába nem készíthető még olyan fénykép, amin a rendszám olvasható, az autót lekövetve (és képekkel dokumentálva), valamint közelről is lefényképezve, a gyorshajtás teljes mértékben bizonyított. Magyarán szólva, a háromlábú műszert meglátva már szinte fölösleges fékezni, ha addig gyorsan mentünk, már jó eséllyel nincs menekvés a bírság elől.

Védekezni persze a lézer ellen is lehet. Egyrészt minél sötétebb és minél mattabb egy autó, annál jobban nyeli el, azaz kevésbé veri vissza a lézersugarakat. Tehát a lézeres sebességmérő kijátszása szempontjából a legjobb a matt fekete fényezés, a legrosszabb pedig a krómozott orr. A lézer azonban a radarral szemben nem csak kijátszható, hanem blokkolható is (legalábbis Magyarországon), ezt nevezzük aktív védekezésnek, hiszen a detektor nem csak jelzi a mérést, hanem maga is tesz a mérés meghiúsításáért, blokkolásáért. A blokkolók lézersugarat érzékelve, azt megzavaró sugárral, infra LED-ekkel vagy a profibbak lézerdiódával/lézerdiódákkal válaszolnak, így a sebességmérő nem lesz képes a sebesség megállapítására. Fékezni persze ekkor is kell, a lézerblokkolók ugyanis csak bizonyos távolságig tudják visszatartani a sebességmérő sugarakat. Ez a távolság a blokkoló teljesítményétől és az autó méretétől függ, nagyobb furgonra, terepjáróra például akár négy lézerdióda is ajánlott lehet, míg egy kisautó akár egy diódával is ugyanolyan mértékben távol tarthatja a sugarakat. A lézersugaras mérőblokkolók nem csak fokozott teljesítményükkel jobbak a LED-eseknél, hanem azon jellemzőjükkel is, hogy őket a sebességmérő egyáltalán nem tudja felismerni, míg a LED-esek javát zavaróként regisztrálja a műszer. Ennek itthon ugyan nincs döntő jelentősége, de a blokkoló használatát, illetve akár birtoklását is tiltó országokban (lásd táblázatunkat) komoly büntetések kaphatók a felismert zavaróért. A külföldre sokat autózóknak tehát fokozottan ügyelniük kell a rejtett beépítésére, vagy ügyes trükként választhatnak akár parkoló-szenzorral kombinált rendszert is. A blokkoló és a detektor miatti bírságra itthon ugyan nem kell számítani, de abban biztos lehet mindenki, hogy amennyiben ilyen készüléket lát a rendőr, jó eséllyel az izzókészlet hiánytalanságát és az elsősegély-csomag érvényességét is alaposan szemügyre fogja venni.
Radardetektorok és lézerblokkolók legalitása
Birtokolhatók és használhatók Albánia, Anglia, Bulgária, Dánia, Horvátország, Magyarország, Norvégia, Oroszország, Románia, Szerbia, Szlovénia (a blokkolók tiltottak), USA
Birtokolhatók, de nem használhatók Ausztria, Görögország, Hollandia, Hong-Kong, Kanada, Lettország, Litvánia, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország
Birtoklásuk és használatuk is tiltott Belgium, Csehország, Észtország, Finnország, Franciaország, Lengyelország, Luxemburg, Svájc, Svédország, Szlovákia, Tajvan, Törökország
Forrás: traffipax.eu
Fontos kérdés a detektorok és a blokkolók elhelyezése. A radaros sebességmérők kiszűréséhez a szélvédő felső részéhez, a lézeresekhez azonban a rendszámtáblához közel kell telepíteni az érzékelőket. Utóbbiakat ugyanis nem csak a rendszám leolvashatósága miatt, hanem azért is oda irányítják, mert a táblák különleges csillogó bevonata minden autón a legjobban tükröződő felületet jelentik. Minél közelebb kerül az autó a sebességmérőhöz, a lézernyalábok annál szűkebb csóvával vetülnek a rendszámra, azaz az ablakba tett mobil detektor könnyen lehet, hogy nem is érzékeli a közeli lézeres sebességmérőt. A lézeres sebességmérők kiszűréséhez tehát a legjobb védelmet a fixen beépített és a rendszámtábla közelébe telepített érzékelők adják és a korábban vázolt okok miatt a blokkolókat is a rendszámtábla magasságába kell elhelyezni. Noha blokkolót a hátsó rendszámhoz is lehet telepíteni, messze nem annyira érdemes, mint előre. A hátulról mérőket ugyanis legtöbbször előre látni s a detektor is jó eséllyel előre jelzi azokat, így van idő lassítani elérésükig. A megszállott gyorshajtóknak azonban jó eséllyel megérheti a hátsó pajzs is, előfordulhat ugyanis, hogy extrém nagy tempóról nincs idejük a megengedettre lassítani.
Ár tekintetében magas a szórás a detektorok között, 15-20 ezer forintért is létezik már szenzor, de egy profibb készülék ennek három-négyszerese is lehet. Utóbbiak között GPS-vevős, külső, a rendszámhoz telepíthető lézer-felismerős egyaránt szerepel. A blokkolók már komolyabb 85-300 ezer forint közötti kiadást jelentenek, ám a sokszor dinamikusan autózóknak ezek is bőven megérhetik árukat, pláne, hogy szenzoraikkal akár a parkolást is segíthetik. Az autóhoz passzoló védelemért mindenképp detektor-specialistával érdemes konzultálni, a blokkolókat úgyis szakműhellyel kell beépíttetni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Ha már bekövetkezett a bírság, akkor érdemes a befizetést 2-3 vagy akár több részletre bontani (esetleg az aranymetszés szabályait követve). Ezzel nem takarítunk meg egy fillért sem, viszont a MÁK-nél kifigyeltem, hogy nem tudnak normális egyenlegközlőt készíteni (semmilyet nem tudnak). Ezek alapján kb. 1 évre elosztva fizetgettem a birságot, ami ezáltal észrevehetetlen (!) anyagi terhet jelentett számomra (persze nem csekken kell fizetni, hanem kényelmesen NET-en utalva). Így a Vas-megyei hölgyek sokat dolgoznak a felszólítások és befizetések egyeztetésén. Legkésőbb a végrehajtási szakaszban már érdemes befizetni a maradék tartozást. A törvényben csak jegybanki alapkamatról beszélnek a késedelemmel kapcsolatban (ami egy sör árát teszi ki, tehát nem sok).
    Kíváncsi vagyok, hogy mikorra jutnak el oda az informatikai fejlesztéssel, hogy ilyen piti összegeket is nyomonkövessenek.
    További apróság: az SZJA-bevallásnál megkérdezik, hogy van-e köztartozása az embernek, emiatt érdemes lehet a május 31-i határidőre is tekintettel lenni.

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Miért csak a magyar állampolgárokat büntetik?
    Sok külföldi, főleg német(ugye ott nincs korlátozás az autópályákon), tuti a magyar pályákon száguld mint a veszedelem..Próbálja csak ki valaki..én jöttem hazafele az M7-en Budapestről Siófok fele 100km-t átlag 170-180-as tempóval, gondoltam senki nem fog megelőzni a 100km-en..csak úgy suhantak el mellettem az autók 200 felett..és a 3/4-e nem magyar volt..tőlük miért nem lehet zsiros büntiket beszedni?
    És akkor még ne is beszéltem a helyközi buszokról,amik sokszor a késés miatt sietnek, kamionokról amiknek a sofőrjük több órás túlvezetéssel ül a volán mögött..Külföldön 10 perces túlvezetésért többszáz euró a bünti, sőt északi szomszédunknál ha nem veszel pályamatricát(jelzem tábla sincs kitéve hogy kötelező lenne), helyszinen elveszik a jogsid, és megvágnak 500 euróra.(tavalyi élő példa faterékkal)
    Lehetne itt máshogy is pénzt behajtani JOGOSAN, nem pedig szegény autósokat szivatni 1-2 kinnfelejtett sebességcsökkentő tábla miatt…

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Emberek!

    A Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvénynek a Számítástechnikai rendszer és adatok elleni bűncselekményről szóló 300/C. § (2) bekezdése szerint: »Aki adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

    1978-ban Magyarországon hol volt olyan zárt számítástechnikai rendszer amit kívülről egy kereskedelemben kapható eszközzel zavarni lehetett volna?Hol volt 78-ban számítógép?A törvényt helyesen úgy kellene értelmezni ehhez az évszámhoz viszonyítva hogy manuálisan akadályozza az adatok bevitelét stb….
    A másik :milyen adat megváltoztatásával?Pont akkor omlott össze a traffipax rendszer mikor az én autómat mérték…Igen kedves rendőr úr, van az autómban lézerblokkoló, de akkor ki volt kapcsolva,mert elfelejtettem bekapcsolni.. így nem tudom mi lehetett a probléma..és nem nekem kell bizonyítani hogy ki volt kapcsolva…rendszerhiba pedig egy működő BEKAPCSOLT sebesség mérőnél bármikor előfordulhat…

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Akkor én is hozzátennék a közöshöz.
    Még 2010 nyarán az árvíz időszakot követően, értesítést kaptam miszerint gyorshajtás vétségét követtem el a 4.-es főút 160 km. szelvényénél és feltétlenül fizessek be a közösbe 30.000 jó magyar forintot.
    A fényképek szerint 60.-as tábla után 85.-el száguldottam. Hát elhittem mert nem akartam vitatkozni senkivel , ha a rendőrség mondja biztosan ugy is van, ezért befizettem a büntit. Aztán mivel hozzátartozóink abban az irányban élnek, a gyorshajtást követően egy héttel ismét arra jártunk………… . És láss csodát a fényképen legalul lévő 60.-as tábla nincs sehol, ha ott lenne akkor sem látni a 30cm magas fűtől teljes nagyságában mivel a fényképen a tábla alsó széle kb 5-10 cm magasan van a talaj fölött. Jól körbejártam nem gurult e el a nyavajás tábla, de nincs sehol, és azóta sem láttuk.
    Készítettünk fényképeket is emlékül, és óvatosan közelítem meg az elátkozott helyet legalább 30.-al száguldva, nehogy legközelebb 20 km.-es korlátozó tábla legyen kint, mert nagyon kell az a pénz amit befizettetnek velünk, legközelebb talán az “úton autót vezetni tilos” tábla lessz kint? hm…..
    Tudjuk kell a pénz a végkielégítésekre, meg a prémiumokra. emlékszik még valaki az átlagemberek közül mi az a prémium?
    Még valami, drága tötyögő óvatos bácsikák, azért mentem 85 km.-el mert mindig legalább 5km/órával lassaban megyek mint
    az adott útvonalon megengedett legmagasabb sebesség. És mégis sikerült lesre futnom, fizettem mint a katonatiszt. Vigyázzon mindenki ahogy tud, blokkoljon, érzékeljen, figyelmeztessen, akinek van rá keret szerezzen be detektort ne legye rest figyelmeztetni autóstársait a veszélyre. A kormánykereket vadul markoló, feszülten előre meredő tekintetü, ugye megmondtam, ujjaival a sebességre figyelmeztető vasárnapi vagy hétvégi indokolatlanul lassan közlekedő autóvezetőket pedig egye meg a fene. Mert nem bírod megelőzni, aztán ha mégis, a következő parkolónál ott leselkedik a rákos radaros.
    Hát ennyi tehát hiába vigyázunk kedves autósok, mindig a rendőrnek van igaza, a tötyögős meg kárörvendhet.

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Olaszországban dolgozom,megengedett autópálya tempóval egy örökkévalóság hazaérnem.Az évek alatt 8-10 fényképem jött össze Ausztriában,ezek eseti bírsága rendre 35-60 Euro között volt,jellemzően 180 körüli tempónál készült fotókért!Mi jobban állunk anyagilag,mint sógorék,ráadásul nem is a lehúzásról szól a Mi bírságolási rendszerünk!Vagy én gondolom rosszul?

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Ha ennyire fontos lenne a biztonságos közlekedés, akkor a kátyúk miatt miért nem bírságolnak? Más részről meg szerintem is pusztán pénzbeszedésről van szó, elvégre a mai fékrendszerekkel és autógumikkal könnyedén tartom 80-as tempóról azt a fékutat, amit régen 50-ről sem igazán tudtak. A sebességkorlátozások viszont maradtak.

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Szerintem nem az a sok,hogy én 65-el száguldozok a 60-as táblánál a 220 lóerős autómmal mindenki életét veszélyeztetve/kb 900000 km-t vezettem balesetmentesen és nem csak a szomszéd faluig járok/.Inkább az,hogy a “jónapotkivánok”-éknak 14 milliárdot irányoztak elő behajtásra/rendörségi forrás/.Ehhez ha nem muszáj én nem szeretnék hozzájárulni ezért van két kütyü is az autómban.

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    ezzel teljes mértékben egyet tudok érteni,nem is tudom hányszor fordult elő velem,hogy egy biztonságos de már szabálytalan 100-as tempóval veszem a kanyart,de hoppá satufék mert a kocaautós épp akkor gyorsít vissza 60-ra a kanyarból kifele,én meg kenődök a szélvédőmre mert persze ha beleszállok hátulról én leszek a hunyó, mert minek mentem olyan gyorsan meg minek mentem olyan közel.szerintem némelyiket nem is csak a vezetéstől hanem az élettől is el kéne tiltani egy pár évre.

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    A hatóságot marhára nem érdekli a biztonságos közlekedés!
    vegyük tudomásul, hogy az éves költségvetés része a “szervek” által behajtott bírság IS!
    Hogy negyedéves zárásoknál újbóli “Közlekedésbiztonsági akciókat” kell elszenvednünk az csak azt jelenti, hogy a tervezett negyedéves bírságbehajtás nincs meg!
    A sün sem hülye, hogy karácsony előtt a hóban, fagyban, nyálkás időben a 3lábú mögött ácsingózzon! Nem Ő találja ki! Van ezért külön felelős minden “szerv”nél aki ezért kapja a fizetését, hogy előre tervezgessen felállítási pontokat!
    Persze a tisztelt állampolgárok már akik kitartóak 1-2 panaszlevéllel elérhetik, hogy egyéb helyeken is megjelenjen 3lábú, de az csak addig van ott amíg a válaszlevélhez megfelelő statisztikát fel tudnak mutatni! Ezt követően még ha indokolt is lett volna nincs tovább 3lábú!
    A lakhelyemen a városhatárban napi szinten többször is látok aktív 3lábút természetesen a helységnévtáblára van belőve, hogy a lakott területen kívülről érkező 70-100 közötti éppen besuhanó autósokat megfogják.
    Soha nem láttam ott balesetet, nincs gyalogosforgalom(pedig tudnék róla), vadveszély sincs!!
    A kalapos, szemüveges, hátsó ablakban “bólogatós-trabantból megörökölt-kutyusos, hétvégi, esőautós, mhsz-es, önkéntes rendőröktől pedig mentsen meg az isten!!!
    Tapasztaljuk mind akik rendszeresen vezetnek, hogy sokszor a hétköznapi városi forgalomban gyorsabb az előrejutás mint egy szombat délelőtt amikor ezek a vadbarmok kikeverednek az utcára! 1-2 közülük a mai napig ponyvával takarja éjszakára a kocsiját!
    Figyeljük meg őket amikor mutogatják a megengedett sebességet a kezükkel! Amikor beleharapnak a kormányba és csöpög belőle az izzadság mert annyira szorítják, hogy amikor melléérünk és rádudálunk akkor is mereven megrendíthetetlenül néznek előre! Természetesen a depresszió és a szándékos gonoszság minden tünete az arcukra írva!No ők az önkéntes rendőrök!!! Hogy a feleségével nem tud mit kezdeni már…ezért az utakon éli ki magát…
    sorry mindenkitől, de legszívesebben eltiltanám őket a vezetéstől!!!

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    magam részéről a mérsékelt gyorshajtók körébe tartozok,ha nem lehet hajtani azt tudomásul veszem nem vágok bele veszélyes előzésekbe,városban nem száguldozok mert a gyalogosok kiszámíthatatlanok,de városon kívül ha van rá mód kiégetem a kipufogóból a lerakódott kormot.eddig még nem volt gondom a rend rendíthetetlen őreivel gyorshajtás miatt.az én titkom az,hogy mindig élek a gyanúval, hogy a következő bokorban lehet egy sün.

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Való igaz, vannak helyzetek, mikor kénytelenek vagyunk átlépni nagymértékben a sebességhatárokat, és ezt használják ki a redőrök…
    A kedvencem mikor egy teherautó lakott területen kívül belül 60 al megy, kénytelen vagyok lakott területen megelőzni, mert errefelé extrém kanyargós utak vannak, így városon kívül szinte lehetetlen előzni, hosszú szakaszokon keresztül.
    Amikor hosszú dögöket kell előzni, megesik, hogy mire megelőzöm már 90 el gurulok városban, ami nem egészséges a pénztárcámnak, ha megkapom a sztárfotót…
    Amúgy érdemes megfigyelni, hogy ünnepek előtt mindig sűrűbben mérnek a rendőrök, mint ünnep után, gondolom kell nekik a + prémium az ünnepekre…
    Így az állam a saját zsoldosaival hajtja be a sarcot…

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Mint műszaki ember, nem nagyon értem, de biztosan működő dolog, de: Hogyan tudja egy autó elejére felszerelt lézer zavarni a trafit, amikor a lézer irányított sugár. Valami mozgatja azt a lézert ? Mert az infraledes megoldás az szórt fényű. Amúgy, az infrát szerintem nem detektálják, hanem a CCD hibájából adódóan látják. Mindenki kipróbálhatja, ha a mobiljának a kamerájába beletart egy olyan távirányítót aminek látható a LED-je az elején, majd megnyomva valamelyik gombját, az villogva látszik ! Ez igaz szinte minden kamerára. Amúgy szivesen vennék egy alaposabb detektor és blokkoló tesztet.

  • 2017.10.31. at 20:52
    Permalink

    Sajnos szükség van az ilyen berendezésekre!
    Mint már többen írtátok a kint felejtett táblák, és az indokolatlan sebességkorlátozások , még az igen megfontolt sofőröket is szinte “belekényszerítik” a “száguldozásba”
    De kérdem én normál 90 -es megengedettnél tatám 50-nel száguld a kormányt lenyelve , mögötte min. kétszáz autó, előzni szinte lehetetlen.Őket és a többi totojázó hétvégi sofőrt miért nem büntetik
    Hiszen még azokat is a sebesség túllépésére késztetik akik nem sietnek.
    De a biztonsági öv be nem csatolása is komoly lé.Mért nem halhatok meg úgy ahogyan én akarok?Az utas más kérdés.
    Szerintem ez mind egy jó, ki nem mondott plusz “adó”.

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Elnézést, valóban hibás forrást használtam! Külföldi oldalakon utánanéztem, csak a detektor engedélyezett Szlovéniában, a blokkoló nem!
    Mint írtam, külföldön tényleg nagyon vigyázni kell a blokkolóval, érdemes a parkolóradarnak álcázott, egy idő után kikapcsoló vagy kézzel kikapcsolható verziókat választani.

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Sziasztok!

    A cikkben sajnos helytelen, hogy pl. Szlovéniában birtokolható és használható. Sajnos SZEMÉLYES tapasztalat: bekapcsolva maradt blokkoló , kikapcsolás után 36 km/h bemért autó, 1 nap rendőrség – tolmács nélkül …gyorsított eljárás, blokkoló elkobzás, autó lefogalás, majd 8000 Euró (nyolcezer) helyett 500 Euró (ötszáz) büntetés és meghurcoltatás! Mindenki vigyázzon külföldön!!!!

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Tisztelt Bandibacsi és mindenki más, aki ellenzi!!! A traffis mérés elsősorban a pénzbehajtásról, és nem a biztonságos közlekedésről szól. Azt hiszem, mindenki tapasztalhatja, hogy traffis autóval, vagy “háromlábuval” olyan helyre állnak, ahol a biztonságos közlekedés feltételei adottak ( pl 4 sávos városi nyílegyenes kivezető szakaszok, autópályák semmivel sem indokolható sebességkorlátozásai stb), csak éppen még egy kisebb sebességkorlátozás van érvényben. Ilyen helyen nagy a “kapás”, mert mindenki a biztonságérzetének megfelelően már gyorsabban megy. És ez még nem esztelen száguldás!!! De ahol valóban indokolt a sebességkorlátozás, és a fokozott figyelem, ott a traffi sosem áll be, mert az autósok biztonságérzete is lassabb haladást “vezényel” (pl iskolák kijárata, szűk egyirányú utcák, sétáló utcák közvetlen környezete stb). Ilyen helyeken a biztonság miatt lenne indokolt a sebességmérés, de itt nincs “kapás”, ezért traffit sosem látni!!! Ezekből következően tehát a traffizás ellenünk, autósok ellen szól, ezért igenis indokolt, és helyes a védekezés!!!! Nekem pl 1 millió alatti autóm van, nem tartom magam esztelen száguldozónak, de szeretem a dinamikus, de biztonságos haladást , és ezért van radardetektorom is (1993 óta folyamatosan immár a 4.készülék), és lézerblokkolóm is (2008 óta)

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Az ilyen és ehhez hasonló készülék megvásárlásakor azon gondolkodik el az ember, hogy valóban BALESETMEGELŐZÉST vagy PÉNZSZEDÉST szolgál a trafipax. Mint nálunk (rossz tapasztalataim alapján) minden, PÉNZSZEDÉST. Egy nyílt egyenes kihalt szakaszon, lakott területen kívül, harmincas tábla és egy trafi, mi az ha nem pénzszedés ? Ismerősömmel viccelődött a “Biztosúr” 30-as táblánál, hogy: Száguldozunk ? Száguldozunk ? 25 ezer és 2 bűntető pontjába került 3 éve. 40-el száguldott ! Balesetmegelőzés, ja ! Még egy bőr a “hülye” autósról !

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Szerintem a rendőröknek az autósok helyett inkább a bicajosokra meg a gyalogosokra kellene rástartolni! Mert ha én a 30-as táblánál eszeveszett 45-el autózok, az bünti! De ha emberünk télen, vaksötétben, lámpa nélkül, enyhén kapatosan kígyózik a falubájkal a presszóból hazafelé, az semmi! Vagy ha a mammer a kerekesszatyorral 15 méterre a zebrától úgy dönt,hogy ő bizony részt vesz az autóforgalomban, az semmi! Ha meg netán elütöm őket, akkor minimum sértődés van!

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Tisztelt Bandibá!Valószínű ön nem hajt több száz km naponta ezért nem fizet illetve szalad bele trafiba.Természetesen az állandó és veszélyhelyzetet okozó gyorshajtókat én sem szeretem de nem e csoportba tartozóknak védelmükben(védelmünkben) csak annyit,hogy a rendőrség csak autósokat tudja büntetni?Gyalogosok,biciklisek(lovasok) mert ebből is egyre több van?Őket miért nem lehet büntetni ha szabálytalan?De mivel ennyit foglalkozunk mi emberek ezzel a blokkolóval szerintem hamar be is lesz tiltva,mert ez így szokott lenni.Addig is kinek telik rá használja egészséggel de legalább jelezzenek a szemből jövőknek ha ők már észlelték a mérést!

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Véleményem az elhangzottakkal kapcsolatosan:
    Az ú.n.”gyorshajtásba” bárki-bárhol-bármikor beleszaladhat.
    Bizonyára a többség nem közlekedik őrült módjára,veszélyeztetve
    másokat és önmagát is.
    Akik erő meg ki tudja még milyen okból fitogtatják a vezetési “tudásukat” ,semmiféle tiltó táblával ,büntetéssel nem lehet
    megregulázni.
    Annál inkább érdekes az ,hogy sokfelé teletűzdelik az utakat 60′-as
    és egyéb korlátozásokkal.A normális tempóban való közlekedés lehetőségét is elvéve.
    Ma már nem a Wartburgok ,Skodák,Trabik idejét éljük.
    A befizetett adóinkból joggal várjuk el az alapvetően normális utakat és az ehhez kapcsolódó kiszolgáló berendezéseket,kiegészítőket.
    Mindennek az ellenkezője tapasztalható az utakon ,és ehhez még társul is az a tény,hogy a büntetési tételeket behajtani kívánó szervek sok esetben látszatintézkedésekkel és komoly terheket kiróva az autóstársadalomra működnek.

    Hosszasan sorolhatnám,de a lelke mélyén mindenkinek ott bújik az igazságérzet: …itt valami nagyon nem stimmel!

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Azt hiszi, a lovakra nem találnának ki semmit? Lenne patkóbilincs és zabmegvonási csomag, ezen nem múlna, elhiheti 🙂 De Ön nem érzi az abszurditást ezekben a készülékekben? Engem is kapott már el traffipax, nem vagyok álszent, mégsem fordul meg a fejemben ilyen készülék. A fejekben van itt zavar, a magukat minimum félistennek képzelő száguldozók buksijában, és nem is kicsi.

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Kedves Tibee!

    Sajnálom, hogy hiányt éreztél a cikk elolvasása után! Mint az általad linkelt cikk is mondja, a sebességmérők zavarása nem tiltott, a rögzítő berendezésé az. Természetesen a detektorok és a blokkolók nem arra valók, hogy még a rendőrök előtt is el lehessen suhanni a megengedettnél nagyobb tempóval, hanem a mérésről értesülve és azt megzavarva legyen idő a megengedett tempóra lassítani, még mielőtt autónk sebessége megállapítható és dokumentálható lenne. Így a bírság sokszor megúszható, de arra a cikkben is utaltam, hogy jobb, ha a rendőrök nem értesülnek arról, hogy az autóban blokkoló van. Éppen ezért vannak rendszerek, amelyek néhány másodperc után automatikusan kikapcsolnak, mások kapcsolóval iktathatók ki a megengedett tempóra lassítás után.

    Üdv,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.31. at 20:53
    Permalink

    Sajnálattal tapasztaltam, hogy a cikk nem említi a közelmúltban nagy sajtóvisszhangot kiváltó esetet, amikor Békéscsabán a rendőrök lefoglaltak egy autót, amelyben tulajdonosa blokkolót használt, a vezetője ellen pedig eljárást indítottak. (Az autót visszakapta, miután kiszerelték belőle az eszközt.)

    [url=http://www.beol.hu/bekes/kozelet/bortonbe-is-juttathat-a-traffipax-blokkolo-de-hasznalhato-350777]http://www.beol.hu/bekes/kozelet/bortonbe-is-juttathat-a-traffipax-blokkolo-de-hasznalhato-350777[/url]

    A cikk szerint a férfi bűncselekményt követett el a blokkoló használatával, mivel az számítógépes rendszer megzavarásának minősül.

    Érdekelne, mi a szerző és a többiek véleménye erről!

Vélemény, hozzászólás?